Vic vol integrar el TP dels municipis en en un radi de 12KM

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Vic vol integrar el TP dels municipis en en un radi de 12KM

Post by UT440_132M »

El9TV

Vic vol integrar el transport públic dels municipis en un radi de 12 quilòmetres al seu voltant

L'Ajuntament de Vic vol impulsar la integració del transport públic dels municipis que hi ha en un radi de 12 quilòmetres al seu voltant, i una nova línia d'autobús que vagi als polígons industrials de la mateixa capital osonenca, Manlleu i Roda. Però necessita més suport de la Generalitat. És el que ha reclamat el regidor de Serveis, Antoni Serrat, en la valoració que ha fet avui del primer any de funcionament del bus urbà unificat entre Vic, Calldetenes i Gurb.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Vic vol integrar el TP dels municipis en en un radi de 12KM

Post by marc »

La idea és molt bona i beneficiosa pels usuaris de la comarca, pero dubto que les altres altres empreses de bus de la comarca bulguin tenir el mateix problema que Comasolives. A mes tenint en comte que les linies urbanes ja van buides la major part del temps, dubto que sigui rendible aplicar el projecte. El que si crec que seria viable, i un encert és posar bus als poligons industrials, ja que actualment només hi pasen les linies de Roda i Manlleu, amb mals horaris, parades mal situades i sobint els conductors es salten parades. El millor i mes senzill segurament seria fer un ATM d'Osona i crear una linia de bus als poligons, i problema solucionat.
De nou al FTC
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Més info a Osona.com

Post by UT440_132M »

Més info, i més detallada, que he trobat a Osona.com:

Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 24/09/2009 a les 07:26h

El servei de bus urbà de Vic supera els 500.000 usuaris Ha tingut un increment del 32% respecte de l’any anterior.
L’Ajuntament planeja augmentar el radi d’acció a 12 km i cobrir així 13 municipis.


Aquests mes de setembre fa un any que es va posar en funcionament el nou servei de bus urbà de Vic. En aquest període, la nova flota ha augmentat en 32% d’usuaris, superant els 500.000 passatgers, unes dades que signifiquen la bona acollida del servei per part de la ciutadania. Això, en un moment en què les dades del transport urbà a Catalunya denoten una davallada de l’ús del servei del 2 o 3 %.

La presentació s’ha dut a terme avui dimecres, dia 23 de setembre, a l’estació d’autobusos de Vic, i ha anat a càrrec del regidor de Serveis i de Recursos Humans de l’Ajuntament de Vic, Antoni Serrat, que ha estat acompanyat de la responsable de Sagalés a Osona, Carme Ausió (foto, a sobre).

El regidor de Serveis i de Recursos Humans de l’Ajuntament de Vic, Antoni Serrat, ha explicat que la situació del transport urbà durant el 2006 havia patit una caiguda d’usuaris i que la flota tenia uns 10 anys d’antiguitat i no estaven adaptats, per la qual cosa es va creure important “millorar i reformular el servei de bus urbà”. Així doncs, es va passar de 3 a 5 línies, augmentant els Km/any recorreguts i amb autobusos nous, adaptats i de plataforma baixa. Un dels fets més remarcables va ser la inclusió de Calldetenes, Gurb i La Guixa als recorreguts i el fet que la gent major de 65 anys jubilada té el transport gratuït. Aquestes millores han comportat que al tancament del mes d’agost de 2009 les dades siguin les següents:
  • - Increment del 32% en nombre de viatgers/any.
  • - Assolir el sostre de 500.000 viatgers/any.
  • - Increment de 290.000 Km de recorregut.
  • - 89 parades, 13 amb plataforma i 37 amb marquesina.
  • - Adquisició i instal•lació de 13 plataformes fixes per a les parades de línia .
La dada de 515.380 viatgers/any des de l’1 de setembre de 2008 al 31 d’agost de 2009 és “una dada molt positiva, tenint en compte que l’ús del transport urbà a Catalunya està actualment caient entre el 2 i el 3%, fet que no es dóna amb el servei a Vic”, tal i com ha dit Serrat.



D’altra banda, Toni Serrat ha destacat que s’està treballant i insistint amb la Generalitat de Catalunya “per promoure el transport entre municipis d’Osona i que se’n puguin sumar més als que ja ho varen fer el setembre del 2008”. En aquest sentit, Serrat ha explicat que només cobrint un radi de 12 Km “es podria arribar a cobrir 13 municipis d’Osona per poder donar un millor servei comarcal de transport urbà”. Una enquesta que es va realitzar el 2007, demostra que “a Osona hi ha més de 17.000 viatges al dia dins de la comarca que es podria cobrir i minimitzar així el transport privat”, ha explicat Serrat.

Toni Serrat ha esmentat que enguany també es faran les dues rutes gratuïtes al cementiri el dia de Tots Sants i que ja es preveu la millora del servei amb diversos elements. Per exemple, s’iniciarà una prova pilot a la L3 amb pantalles que oferiran informació als usuaris tant a dins com fora dels autobusos sobre les línies, les correspondències i també informació diversa de l’entorn, com edificis i llocs emblemàtics, comerços i altres punts d’interès per als usuaris. També existeix un projecte per fer una ruta que uneixi els polígons industrials de Vic, Roda de Ter i Manlleu, que permetria unir els recorreguts dels polígons dels tres municipis d’acord amb els horaris de les empreses.

Per cloure la presentació, Serrat ha explicat que s’està treballant per la integració tarifària de Vic amb l’àrea metropolitana, tot i que requeriria una inversió d’uns 150.000 € cada any que s’haurien de sumar al cost del servei de transport urbà existent, que és de 650.000 € anuals entre els municipis de Vic, Calldetenes i Gurb conjuntament.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Vic proposa que el bus arribi als polígons

Post by UT440_132M »

http://el9nou.cat/noticies_o_0/9772/vic ... e_vagi_als

Vic proposa que el bus urbà també vagi als polígons de Manlleu i Roda
L'increment de viatgers al bus urbà de Vic ha estat del 32% en un any i ja s'arriba a 515.380

pdf Nota de premsa de l'Ajuntament de Vic
enllaç Informació a la web de l'Ajuntament de Vic

última actualització: 30-09-2009 (14:00)
Agusti Danés L’Ajuntament de Vic ha elaborat una proposta, que ja ha fet arribar a la Generalitat, perquè el bus urbà també vagi als polígons de Manlleu i de Roda. Amb dues rutes, una que sortís de Manlleu i una de Vic, i que passessin per Roda, es podrien fer fins a vint viatges cada dia en cada sentit.
Aquesta freqüència faria que, a la pràctica, Manlleu i Roda gairebé disposessin d’un transport urbà per als desplaçaments dins del municipi.

La proposta es vol incloure al Pla de serveis de transport públic, un document que va presentar el director general de Transports Terrestres de la Generalitat, Manel Villalante, al mes de juliol. Aquest document, que ara s’està acabant de redactar amb els suggeriments dels ajuntaments, representa la concreció a Osona del Pla de Transports de Viatgers de Catalunya.

L’alcalde de Roda, Antoni Llach, d’IPR-PSC, valora que es treballi en aquesta línia: “Ens interessa, trauríem trànsit de dins el poble i seria un servei utilitzat”, explica. L’alcalde de Manlleu, Pere Prat, d’ERC, no ha fet cap comentari a l’espera de conèixer la proposta amb més detall.

Aquest projecte va en la línia del que ja ha anat fent l’Ajuntament de Vic: intentant ampliar el servei a altres municipis per oferir un servei comarcal. Fa un any, s’hi van incloure les rutes de Calldetenes, Gurb i la Guixa; i es vol fer el mateix, però encara no s’ha concretat, amb Folgueroles, Sant Julià, Santa Eugènia i Taradell. Manlleu i Roda formarien part d’un altre paquet. Implantar-ho, segons les primeres estimacions que s’han realitzat, podria costar uns 190.000 euros. D’arguments, n’hi ha: “No podem oblidar que, des de Vic, amb un radi de 12 quilòmetres hi ha 13 municipis de més de 2.000 persones que sumen 105.000 habitants”, explica Antoni Serrat, regidor de Serveis de Vic. L’última enquesta de mobilitat quotidiana revela que a Osona es produeixen, cada dia, 17.000 viatges entre municipis de la comarca per motius laborals o d’estudis.

Les dades d’utilització del servei de bus urbà de Vic cada vegada són més espectaculars: durant l’últim any s’ha arribat a 515.380 usuaris. Això significa un increment del 32% respecte a l’exercici anterior. “És una dada molt positiva tenint en compte que l’ús del transport urbà a Catalunya està caient entre el 2% i el 3%”, explica Antoni Serrat, regidor de Serveis de l’Ajuntament de Vic.

Aquest increment s’explica, també, per les millores introduïdes fa un any, quan es va passar de 3 a 5 línies, es va incrementar el nombre de quilòmetres recorreguts (de 150.000 a 450.000), i es van introduir les rutes Calldetenes, Gurb i la Guixa. Tot i aquest esforç, l’Ajuntament de Vic no rep cap ajuda de la Generalitat per l’explotació del servei.

Cada any el cost del transport urbà és de 650.000 euros, dels quals uns 580.000 recauen directament a Vic. La integració tarifària (amb un mateix bitllet es poden utilitzar diversos mitjans de transport) costaria a les arques municipals 115.000 euros més cada any.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”