Com millorar estacions en corba de FGC
Com millorar estacions en corba de FGC
De 20 minutos:
Estudian como mejorar la seguridad de las estaciones en curva de los FGC en el Vallés
EUROPA PRESS. 02.01.2007
Un equipo de técnicos lleva dos años estudiando la solución.
En mayo un bebé cayó a la vía por uno de sus huecos.
Hay ocho estaciones con este problema.
La dirección de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) estudia cómo mejorar la seguridad en las estaciones edificadas sobre una curva de la línea del Vallès en las que el tren se distancia y el espacio entre el andén puede ser de un palmo y medio.
De momento, FGC alerta a los usuarios de esta situación a través del sistema de megafonía, carteles explicativos y luces que recorren todo el arcén.
La primera alternativa de cara al futuro es instalar un tipo de dispositivo que cubra estos huecos, ya sea a través del andén como en las unidades del tren.
En mayo un bebé cayó por el hueco entre la puerta del tren y el andén en la estación de La FlorestaUn equipo de técnicos lleva dos años estudianto el modo de solucionarlo.
La Floresta
La estación que presenta una curva más pronunciada es la de La Floresta donde el pasado mes de mayo se cayó un bebé justo en el hueco entre el tren y el andén y que sólo quedó en un susto.
Otras estaciones afectadas son Peu de Funicular, Baixador de Vallvidrera y Sant Quirze, y en menor grado la de Valldoreix.
En la ciudad de Barcelona las únicas estaciones que presentan curva son Sant Gervasi, Pàdua y El Putxet.
Estudian como mejorar la seguridad de las estaciones en curva de los FGC en el Vallés
EUROPA PRESS. 02.01.2007
Un equipo de técnicos lleva dos años estudiando la solución.
En mayo un bebé cayó a la vía por uno de sus huecos.
Hay ocho estaciones con este problema.
La dirección de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) estudia cómo mejorar la seguridad en las estaciones edificadas sobre una curva de la línea del Vallès en las que el tren se distancia y el espacio entre el andén puede ser de un palmo y medio.
De momento, FGC alerta a los usuarios de esta situación a través del sistema de megafonía, carteles explicativos y luces que recorren todo el arcén.
La primera alternativa de cara al futuro es instalar un tipo de dispositivo que cubra estos huecos, ya sea a través del andén como en las unidades del tren.
En mayo un bebé cayó por el hueco entre la puerta del tren y el andén en la estación de La FlorestaUn equipo de técnicos lleva dos años estudianto el modo de solucionarlo.
La Floresta
La estación que presenta una curva más pronunciada es la de La Floresta donde el pasado mes de mayo se cayó un bebé justo en el hueco entre el tren y el andén y que sólo quedó en un susto.
Otras estaciones afectadas son Peu de Funicular, Baixador de Vallvidrera y Sant Quirze, y en menor grado la de Valldoreix.
En la ciudad de Barcelona las únicas estaciones que presentan curva son Sant Gervasi, Pàdua y El Putxet.
Abans pensava que els periodistes (diguem-ho així, d'acord?) del 20 Minutos, Què! i companyia eren becaris. Ara tinc clar que ni això.Guigui wrote:Estil "20 minutos": en un article tan curt han d'esmentar 3 cops que un nadó va caure pel forat.
Pel que fa a la notícia dir que ja era hora. Al llegir la notícia m'ha vingut al cap el pànic que tenia a aquests forats quan era petit.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo crec que haurien de ser d'andana: Que posin les mampares i que de la pròpia mampara surti un estrep que cobreixi l'espai que queda. Es mes, fins i tot l'estrep es pot estirar mes o menys segons el tren que vingui (P.ex. 211 o 213 a la LL-A)orique wrote:M'agradarà veure com ho faran. Ja em veig estreps a la línia del Vallès (de tren o d'andana??)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Has dit la paraula prohibida... i dos cops! Hem destapat la "Caixa de Pandora"Ecomobisostrans wrote:Jo crec que haurien de ser d'andana: Que posin les mampares i que de la pròpia mampara surti un estrep que cobreixi l'espai que queda. Es mes, fins i tot l'estrep es pot estirar mes o menys segons el tren que vingui (P.ex. 211 o 213 a la LL-A)orique wrote:M'agradarà veure com ho faran. Ja em veig estreps a la línia del Vallès (de tren o d'andana??)
Re: Com millorar estacions en corva de FGC
Veient aquest tema, aprofito per preguntar si s'ha fet alguna cosa per millorar les estacions.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Com millorar estacions en corva de FGC
A La Floresta a la porta del primer cotxe a l'andana sentit Barcelona s'ha col·locat un estrep mòbil que surt de l'andana quan hi ha el tren parat. El què no sé és si funciona habitualment o no, em dóna la sensació que s'ha de sol·licitar d'alguna manera.metring wrote:Veient aquest tema, aprofito per preguntar si s'ha fet alguna cosa per millorar les estacions.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Com millorar estacions en corva de FGC
Fins on jo sé ho acciona el maquinista amb un comandament a distància, està pensat per les persones amb cadira de rodes.
Trenscat wrote:A La Floresta a la porta del primer cotxe a l'andana sentit Barcelona s'ha col·locat un estrep mòbil que surt de l'andana quan hi ha el tren parat. El què no sé és si funciona habitualment o no, em dóna la sensació que s'ha de sol·licitar d'alguna manera.metring wrote:Veient aquest tema, aprofito per preguntar si s'ha fet alguna cosa per millorar les estacions.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Com millorar estacions en corba de FGC
La millor solució per La Floresta és tancar l'actual ubicació i desplaçar-la cap a Valldoreix, en el tram absolutament recte que hi ha allà. De retruc això permetria tancar tarifàriament l'andana direcció S5 Volpelleres, Can Roca I Sabadell-Nord, evitant alhora la construcció del camí extern previst en raó de la servitud de pas que hi ha actualment a l'andana.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.