Lluita1714 wrote:El que vaig veure és la espectacular sincronització. Mentre erem a l'andana, van passar tres trens, i em va impactar la freqüència, ja que sembla que fan proves, doncs resulta que, en entre que un tren tancà portes i sortí de l'estació, i entrà un altre i les obrí, van passar 30 segons !!! Suposo que només eren proves, però, m'ha deixat bocabadat la capacitat de la línia. Si finalment, en un futur, acaben posant l'ATO a totes les línies (es veu venir), un dia es que es vegi que la línia es pot saturar, senzillament s'han d'augmentar els trens.
Si no vaig gaire errat, una de les possibilitats que dona l'ATC es la de fer freqüencies més baixes.
el sistema d'ATC que empra la L9 es mitjançant distància objectiu i no per velocitat objectiu com les línies actuals. Així no obstant, les línies 3 i 5 estant en un estat avançat per canviar a distància objectiu properament i la L1 està una mica més enraderida.
BCN2008 wrote:
marc wrote:Per cert, fa uns dies va sortir per TV3 una noticia (que ara no recordo), on apareixia un 9000 de la L9, amb un frontal força diferent als 9000 L2-L4. A que es deu aquesta diferencia?
Questió de seguretat, si t'hi fixes bé, a l'ultim perllongament de la xarxa, entre Canyelles i Trinitat Nova, al costat del tren, durant tot el túnel hi ha una pasarel·la. Als túnels de la L9 no era possible fer aquesta pasarel·la, no se exactament per què, i llavors van decidir posar-hi una porta frontal, amb una pasarel·la que es desplega. Ara no se ón, pero fa poc vaig veure fotos del procés d'evacuació.
em sembla que hi ha alguns trams que sí tindran pasarel.la però no em preguntis quins. La diferència amb els 9000 de la L2-L4 és que la porta frontal s'aixeca (sempre la de sentit de la marxa, per que el tren protegeixi els passatgers a la via). Ja possaré fotos.
El LLOP wrote:
el sistema d'ATC que empra la L9 es mitjançant distància objectiu i no per velocitat objectiu com les línies actuals. Així no obstant, les línies 3 i 5 estant en un estat avançat per canviar a distància objectiu properament i la L1 està una mica més enraderida.
Llop, la L1 i L3 ja roden amb Distancia Objectiu (DO). El que si es veritat la L3 fa funcionar l'ATO sobre la DO, així com la L1 ho farà "en breu". La L5, com molt bè saps, està en proves per el funcionament en DO i s'estàn equipant els trens, tot i que fins on se, faltaven alguns per passar per taller. La L11 ja fa servir la DO.
Por m'importa la bellesa d'un tren, personalment, a mi em sembla fantàstic la funcionalitat que té, però tanta funcionalitat, cada cop em fa pensar més en que un dia, la gent prendrà el Metro com qui avui agafa l'ascensor.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Proastiakos wrote:
Llop, la L1 i L3 ja roden amb Distancia Objectiu (DO). El que si es veritat la L3 fa funcionar l'ATO sobre la DO, així com la L1 ho farà "en breu". La L5, com molt bè saps, està en proves per el funcionament en DO i s'estàn equipant els trens, tot i que fins on se, faltaven alguns per passar per taller. La L11 ja fa servir la DO.
La modificació no és dels trens (que ja ho estan tots) sino dels enclavaments. Falta modificar els enclavaments de Cornellà i de Sants-Estació. A l'enclavament de Sants, s'està construïnt el nou a un altre ubicació i es farà treballar els dos en paral.lel fins que el nou sigui operatiu 100%100. A Cornellà no es podrà fer el mateix i s'haurà de desmuntar el vell i muntar el nou, per la qual cosa durant un cap de setmana s'haurà de donar servei parcial des de Boixeres. Però no es podia escometre aquest canvi amb l'actual estat de la línia. Per aquest motiu la citada reforma està en punt mort. Tot això amb data d'avui. Demà, déu dirà.
Proastiakos wrote:
Llop, la L1 i L3 ja roden amb Distancia Objectiu (DO). El que si es veritat la L3 fa funcionar l'ATO sobre la DO, així com la L1 ho farà "en breu". La L5, com molt bè saps, està en proves per el funcionament en DO i s'estàn equipant els trens, tot i que fins on se, faltaven alguns per passar per taller. La L11 ja fa servir la DO.
La modificació no és dels trens (que ja ho estan tots) sino dels enclavaments. Falta modificar els enclavaments de Cornellà i de Sants-Estació. A l'enclavament de Sants, s'està construïnt el nou a un altre ubicació i es farà treballar els dos en paral.lel fins que el nou sigui operatiu 100%100. A Cornellà no es podrà fer el mateix i s'haurà de desmuntar el vell i muntar el nou, per la qual cosa durant un cap de setmana s'haurà de donar servei parcial des de Boixeres. Però no es podia escometre aquest canvi amb l'actual estat de la línia. Per aquest motiu la citada reforma està en punt mort. Tot això amb data d'avui. Demà, déu dirà.
Company, com he dit están en proves pel funcionament en DO (em referia a la part dels enclavaments), tot i que jo especificava més la part dels trens, dels quals t'asseguro que també s'han hagut de modificar i que han hagut de passar per cotxeres per fer'ls-hi les modificacions adients. El que no sabia es si ja tots havien passat o no, per aixó deia que l'ultim que sabía era que encara faltaven alguns. Obviament com tú has dit també s'havien de tocar els enclavaments.
metring wrote:D'aixó...Algú pot explicar què és això? Per als profans...
La distancia objectiu (DO) s'afegeix a l'ATP/ATO per obtenir un sistema de circulació de cantons "mobils". Les senyals no son imprescindibles i els trens es guien segons la distància respecte al tren anterior, la posició de les agulles, la velocitat fixada al traçat de la línia en un punt, si escau una senyal en vermell, .... En el funcionament sense senyals el tren manté un dialeg amb l'enclavament i és informat de tot lo que té per davant i respecte a aquesta informació va dissenyant una frenada per no topar amb lo que té per davant. La distáncia de seguretat entre circulacions pot arribar a uns pocs metres de forma fiable.
El LLOP wrote:a la L5 no ha començat encara el període de proves de la distància objectiu.
Company, si ho dic no es perquè menteixi o em vulgui posar medalles, sino perquè en tinc referències. A la línia 5, Dimetronic ha fet proves de DO.
En cap moment he dit que haguis mentit, però potser les teves fonts entenen per proves de "DO" simples ajustaments de l'ATP o proves de recepció de senyal que disten molt de les proves nocturnes de circulació prèvies a la possada en servei d'un nou sistema. I aquestes proves nocturnes no s'han fet, t'ho digui qui t'ho digui.
El LLOP wrote:a la L5 no ha començat encara el període de proves de la distància objectiu.
Company, si ho dic no es perquè menteixi o em vulgui posar medalles, sino perquè en tinc referències. A la línia 5, Dimetronic ha fet proves de DO.
En cap moment he dit que haguis mentit, però potser les teves fonts entenen per proves de "DO" simples ajustaments de l'ATP o proves de recepció de senyal que disten molt de les proves nocturnes de circulació prèvies a la possada en servei d'un nou sistema. I aquestes proves nocturnes no s'han fet, t'ho digui qui t'ho digui.
Metring: que és el que no entens concretament?
Company, no parlo de proves nocturnes de circulació. Parlo de proves relacionades amb el funcionament en DO, condició bàsica per al funcionament d'una nova funcionalitat.
El LLOP wrote: proves nocturnes de circulació indispensables prèvies a la possada en servei d'un nou sistema. I aquestes proves nocturnes no s'han fet, t'ho digui qui t'ho digui.
El LLOP wrote: proves nocturnes de circulació indispensables prèvies a la possada en servei d'un nou sistema. I aquestes proves nocturnes no s'han fet, t'ho digui qui t'ho digui.
Company, no parlo de proves nocturnes de circulació. Parlo de proves relacionades amb el funcionament en DO, condició bàsica per al funcionament d'una nova funcionalitat.
Tampoc he parlat de proves indispensables ni de l'implantació immediata de la funcionalitat.
Digui qui ho digui, si dic que no parlo de proves nocturnes que té a veure el "digui qui t'ho digui"?
El LLOP wrote: proves nocturnes de circulació indispensables
Company, no parlo de proves nocturnes de circulació. Parlo de proves relacionades amb el funcionament en DO, condició bàsica per al funcionament d'una nova funcionalitat.
Bé... jo també llegeixo que posa proves nocturnes de circulació...
Igualment, tant és. La qüestió és que entre el que dieu un i l'altra, entenc que s'han fet proves dels sistemes, però no pas proves de circulació. Això encaixaria amb el que dieu tots dos. Pot ser així?
Que va company, si d'aquests "debats" se'n aprèn molt de totes parts!
Quedi clar, que parlo de molt bon rotllo i sense intencions d'ofendre ni pujar-me a la gorra de ningú, però m'agrada que no es malinterpreti ni es tergiversi lo que hagi dit.
Per cert, quina tela amb el paio del video
PD: Wefer, si mires més cap a dalt veuràs que no he escrit res de proves nocturnes.
a veure si m'explico perquè em sembla que no se m'enten. Jo considero proves de DO (o el que sigui) és quan el sistema està implantat i s'ha d'ajustar/adequar/provar i això es fa sempre a les proves nocturnes. No considero que provar si es reben codis en un enclavament o si les antenes del tren capten les emissions sigui proves de DO a L5. Quan es prova un prototip de cotxe, s'enten que s'ha fet, quan aquest cotxe ha passat una sèrie determinada de proves, i no quan es comproven si funcionen elss llums, encara que també sigui imprescindible, no se si m'explico...