Ull! No es 9200 ni 9100, es sèrie 9000. Que desprès creem falsos mites!Miquel wrote: No comparem, el 6000 està força bé, millor que els 9000 originals, que ja fà mal veure l'horrorós logo de TMB al front del 9000, pero aquets 9200 son lletgos de (...), com entrar a la boca d'un llop.
Seguiment de les obres de la L9
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Re: Seguiment de les obres de la L9
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Subsèrie pròpia?
Però el tema de la passarel·la frontal no justifica una subsèrie separada, tipus 1000/1100 o 2000/2100? És clar que la sèrie 300 reunia un conglomerat força heterogeni...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Subsèrie pròpia?
aleshores els 5000's de la L3 amb el frontal accesible també haurien de ser sub-sèrie?Guigui wrote:Però el tema de la passarel·la frontal no justifica una subsèrie separada, tipus 1000/1100 o 2000/2100? És clar que la sèrie 300 reunia un conglomerat força heterogeni...
Re: Subsèrie pròpia?
Home, els 5000 de la L3, van petir una petita reforma dins el servei, no veina pas de fàbrica. I un 3000 reformat segueix sent un 3000.El LLOP wrote:aleshores els 5000's de la L3 amb el frontal accesible també haurien de ser sub-sèrie?Guigui wrote:Però el tema de la passarel·la frontal no justifica una subsèrie separada, tipus 1000/1100 o 2000/2100? És clar que la sèrie 300 reunia un conglomerat força heterogeni...
Ara bé, aquest "9000 nou", que ha estat construït en una remesa diferent a la inicial, i que ha estat modificat, per tant no son iguals, crec que es mereix dir 9200, molts cops hem criticat a TMB per dir que un 1100 era un 1000, i sempre s'ha dit que no per 4 diferències que a simple vista ni es veuen.
Els 3000 i 4000, l'unica diferència es l'ample de la caixa, però es diuen diferent.
I els 300, si no recordo malament, n'hi havien de 4 tipus, que sels clasificava amb una lletra.
Per tant ara no veig per que heu de dir que és diuen igual.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Subsèrie pròpia?
Un parell de punts:
1.- La numeració dels primers trens de L9, no arriba a 9200.
2.- Amb els 9000 "antics" que s'estan emportant a remodelar a alstom (recordem que els primers entregats a L9 no tenien porta frontal), que haurien de fer hipotèticament? Cambiar de placa? Em sembla una nimietat.
1.- La numeració dels primers trens de L9, no arriba a 9200.
2.- Amb els 9000 "antics" que s'estan emportant a remodelar a alstom (recordem que els primers entregats a L9 no tenien porta frontal), que haurien de fer hipotèticament? Cambiar de placa? Em sembla una nimietat.
Re: Subsèrie pròpia?
l'única diferència d'uns 9000's i els altres és la rampa que uns ja duen instalada. Cap canvi en la configuració del tren, cap canvi en les especificacions del tren.Als efectes, vé a ser el mateix que la modificació dels 5000's L3, operativament parlant ( amb l'única diferència de la magnitud de la reforma, es clar).Miquel wrote:Home, els 5000 de la L3, van petir una petita reforma dins el servei, no veina pas de fàbrica. I un 3000 reformat segueix sent un 3000.El LLOP wrote:aleshores els 5000's de la L3 amb el frontal accesible també haurien de ser sub-sèrie?Guigui wrote:Però el tema de la passarel·la frontal no justifica una subsèrie separada, tipus 1000/1100 o 2000/2100? És clar que la sèrie 300 reunia un conglomerat força heterogeni...
Ara bé, aquest "9000 nou", que ha estat construït en una remesa diferent a la inicial, i que ha estat modificat, per tant no son iguals, crec que es mereix dir 9200, molts cops hem criticat a TMB per dir que un 1100 era un 1000, i sempre s'ha dit que no per 4 diferències que a simple vista ni es veuen.
Els 3000 i 4000, l'unica diferència es l'ample de la caixa, però es diuen diferent.
I els 300, si no recordo malament, n'hi havien de 4 tipus, que sels clasificava amb una lletra.
Per tant ara no veig per que heu de dir que és diuen igual.
1000-1100: tots els 1100 equipaven fregadors d'orígen i només un pantògraf per a moviments a cotxeres. També equipaven diferent equip de frè. Dues petites diferències, pero substancials, que convertien els 1100 en una subsèrie.
Pel tema dels 300 et remeto a la nostra wiki on et quedaran resolts tots els dubtes: http://www.transport.cat/wiki/index.php ... _Barcelona
Re: Seguiment de les obres de la L9
El que jo dic es que la finestra aquest del 5000, es va fer un cop el tren va ser entregat i uns anys després (el 2007), res a veure en un tren nou d'una remesa diferent a l'original, i aquest tren no es cap reforma del 9000, sino un tren nou que la unica diferència amb els 9000 es la porta, o no tan porta frontal amb una rampa, amb un vidre frontal més petit, i sense l'indicació de número de torn. Si s'han de dir igual, els 3000 i 4000 s'haurien de dir igual, ja que l'unica diferència es l'ample.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
l'amplada, i el voltatge, i tot el que això comporta que es prou important. Mai de la vida un 3000 circularà per la L1 ni un 4000 per la L3. Però els 9000, TOTS tènen els mateixos bogies, els mateixos motors, els mateixos equipaments, la mateixa disposició d'elements. L'única diferència es que uns porten dues "portes de més" que els altres. Això no els impedeix canviar de línia, ni de servei ni res. Es prou diferència , no?
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
CiU pide dimisiones por la tuneladora averiada de la L-9
1. • Afirma que la «mala gestión» del Govern dispara los costes y frena otras inversiones
RAMON COMORERA
EL PERIÓDICO
siete años después de iniciar las obras se acerca el día tan esperado por el Govern, posiblemente en noviembre, del estreno en Santa Coloma del primer tramo de la L-9. Pero en esta inacabable cuenta atrás también está CiU, que inició el proyecto en la Generalitat y que ahora lo fiscaliza con la beligerancia, y a veces exageración según el tripartito, propias de la oposición. Los portavoces del Parlament y de infraestructuras, Oriol Pujol y Josep Rull, cargaron ayer contra Obres Públiques por los daños que mantienen parada desde abril una tuneladora en el paseo de la Zona Franca. Rull pidió la dimisión del presidente de GISA, ejecutora del proyecto, Xavier Casas, y que el conseller Joaquim Nadal asuma responsabilidades en la Cámara.
El cabezal del topo mecánico se deterioró gravemente cuando avanzaba, quizás demasiado deprisa, por un terreno en principio blando y con mucha agua pero en el que había rocas redondeadas de gran tamaño y dureza. La reparación es difícil y durará aún dos o tres meses, según ha dicho Nadal en una respuesta parlamentaria. Un colector en mal estado, que tampoco se detectó correctamente, complica más el suceso.
7.000 MILLONES / Esta situación llevó al diputado a acusar a GISA de «mala gestión porque con una actuación responsable todo era previsible». Pujol y Rull recordaron un parón similar en el Bon Pastor en el 2004 y denunciaron el sobrecoste y los años de retraso que acumula la línea. «La L-9 es el agujero negro de José Montilla», proclamaron, ya que copa «el 40% del presupuesto» de la conselleria al dispararse en cinco años su coste de 3.400 a 7.000 millones. Este gasto, añadieron, «frena otras inversiones y hace caer en picado la licitación».
Rull reconoció que parte del encarecimiento se debe a las medidas adoptadas tras el hundimiento del Carmel, pero obvió que el tripartito ha alargado la línea y aumentado las estaciones, además de rehacer y completar el proyecto de CiU.
CiU pide dimisiones por la tuneladora averiada de la L-9
1. • Afirma que la «mala gestión» del Govern dispara los costes y frena otras inversiones
RAMON COMORERA
EL PERIÓDICO
siete años después de iniciar las obras se acerca el día tan esperado por el Govern, posiblemente en noviembre, del estreno en Santa Coloma del primer tramo de la L-9. Pero en esta inacabable cuenta atrás también está CiU, que inició el proyecto en la Generalitat y que ahora lo fiscaliza con la beligerancia, y a veces exageración según el tripartito, propias de la oposición. Los portavoces del Parlament y de infraestructuras, Oriol Pujol y Josep Rull, cargaron ayer contra Obres Públiques por los daños que mantienen parada desde abril una tuneladora en el paseo de la Zona Franca. Rull pidió la dimisión del presidente de GISA, ejecutora del proyecto, Xavier Casas, y que el conseller Joaquim Nadal asuma responsabilidades en la Cámara.
El cabezal del topo mecánico se deterioró gravemente cuando avanzaba, quizás demasiado deprisa, por un terreno en principio blando y con mucha agua pero en el que había rocas redondeadas de gran tamaño y dureza. La reparación es difícil y durará aún dos o tres meses, según ha dicho Nadal en una respuesta parlamentaria. Un colector en mal estado, que tampoco se detectó correctamente, complica más el suceso.
7.000 MILLONES / Esta situación llevó al diputado a acusar a GISA de «mala gestión porque con una actuación responsable todo era previsible». Pujol y Rull recordaron un parón similar en el Bon Pastor en el 2004 y denunciaron el sobrecoste y los años de retraso que acumula la línea. «La L-9 es el agujero negro de José Montilla», proclamaron, ya que copa «el 40% del presupuesto» de la conselleria al dispararse en cinco años su coste de 3.400 a 7.000 millones. Este gasto, añadieron, «frena otras inversiones y hace caer en picado la licitación».
Rull reconoció que parte del encarecimiento se debe a las medidas adoptadas tras el hundimiento del Carmel, pero obvió que el tripartito ha alargado la línea y aumentado las estaciones, además de rehacer y completar el proyecto de CiU.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Allargaments"
Curiosament, l'únic allargament per un extrem ha sigut la L10 fins al Polígon Pratenc. La resta, s'ha allargat pel mig. De rècord Guinness i de línia de metro automàtica, soterrada, profunda, cara, menjatuneladores, marejada més llarga d'Europa.pero obvió que el tripartito ha alargado la línea y aumentado las estaciones, además de rehacer y completar el proyecto de CiU.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: "Allargaments"
No oblidis que també es va canviar el traçat a la zona de l'aeroport. El primer projecte duia la línia creuant per sota les pistes, per on es farà el túnel de rodalia, i es va modificar per donar servei a la Ciutat Aeroportuària.Guigui wrote:Curiosament, l'únic allargament per un extrem ha sigut la L10 fins al Polígon Pratenc. La resta, s'ha allargat pel mig. De rècord Guinness i de línia de metro automàtica, soterrada, profunda, cara, menjatuneladores, marejada més llarga d'Europa.
Re: Seguiment de les obres de la L9
La modificació d'accés a l'aeroport també ha estat un allargament pel mig, doncs el punt final de la línea s'ha mantingut. El que es va fer va ser afegir una estació entre la parada de Terminal Actual (actual T2) i la de Terminal entre pistes (actual T1). Millor dit es va afegir una parada (Ciutat Aeroportuaria) i uns quants km de més.
El pas de la L9 pel Prat sortirà als llibres de planificació del transport com exemple del que no s'ha de fer. Per que la volta que dona es d'antologia!!!
El pas de la L9 pel Prat sortirà als llibres de planificació del transport com exemple del que no s'ha de fer. Per que la volta que dona es d'antologia!!!
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Totalmente de acuerdo.
Y peor aún que el rodeo del aeropuerto,es el que se ha hecho en el caso urbano de El Prat.Hacer subir la línea 9 hasta el Carrefour para luego volver a bajar es una chapuza de campeonato.El primer proyecto era mucho mejor,la L-9 discurría por el centro de el Prat de forma más o menos recta,y era la prolongación de la L-1 desde Hospital de Bellvitge la que llegaba al Carrefour,a la estación de cercanías y a la Plaça Catalunya de el Prta,donde conectaba con la L-9.
¿Por qué puñetas se modificó ?
Y peor aún que el rodeo del aeropuerto,es el que se ha hecho en el caso urbano de El Prat.Hacer subir la línea 9 hasta el Carrefour para luego volver a bajar es una chapuza de campeonato.El primer proyecto era mucho mejor,la L-9 discurría por el centro de el Prat de forma más o menos recta,y era la prolongación de la L-1 desde Hospital de Bellvitge la que llegaba al Carrefour,a la estación de cercanías y a la Plaça Catalunya de el Prta,donde conectaba con la L-9.
¿Por qué puñetas se modificó ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
En una de las crisis institucionales que con cierta periodicidad se ha visto sumido el acceso del AVE al aeropuerto, se pacto que el AVE no llegase al aeropuerto pero que tuviera una parada en el Prat y que se modificase el trazado de la L9 para que sirviera de connexión entre la parada del AVE y el aeropuerto.
Ello suscitó un primer trazado en el que manteniendo las paradas de Verge de Montserrat y Pl. Catalunya se añadía la connexión a la parada de AVE, pero entre que el trazado era muy forzado y que el alcalde del Prat tiene bastante peso, se acabó pactando la alternativa en el que la L9 subía hasta el Carrefour y tenía una parada más al lado del Carrefur, la conocida como Eixample Nord o Centre Direccional o directamente Prat Nord. Estación que está en medio de un campo de coles y que actualmente se identifica claramente des de la autovía de castelldefels por que se está empleando como punto de explotación de tuneladora, y des de la autovía se ven las gruas.
Ello suscitó un primer trazado en el que manteniendo las paradas de Verge de Montserrat y Pl. Catalunya se añadía la connexión a la parada de AVE, pero entre que el trazado era muy forzado y que el alcalde del Prat tiene bastante peso, se acabó pactando la alternativa en el que la L9 subía hasta el Carrefour y tenía una parada más al lado del Carrefur, la conocida como Eixample Nord o Centre Direccional o directamente Prat Nord. Estación que está en medio de un campo de coles y que actualmente se identifica claramente des de la autovía de castelldefels por que se está empleando como punto de explotación de tuneladora, y des de la autovía se ven las gruas.
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Indignant
Nyap sobre nyap. Primer, planten l'estació de l'"aeroport" d'AV en un lloc que d'aeroport no té res, i a sobre, per culpa d'aquesta monumental animalada, fan agafar a la L9 una turca de coma etílic.
Els inútils que han perpetrat això, en sa punyetera vida han pujat a un tren o a un metro?
Els inútils que han perpetrat això, en sa punyetera vida han pujat a un tren o a un metro?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Seguiment de les obres de la L9
No vec pq no poden aprofitar la construcció de la nova línia de rodalies amb l'av...
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Despres d'anar a l'estació de Fondo de la L9 m'he pogut fixar en diversos detalls.
La Cartelleria de les estacions:
Sobres les mampares:
-Panells LED's per informar de la destinació del tren
-Pantalles per informar del temps d'espera
-Termòmetres de la línia (crec que ja amb la prolongació fins a..., ja que
l'estació de Can Peixauet es una enganxina)
Sobre els Bancs (fons negre):
-Cartell amb el nom de l'estació i les línies que hi passen, així en els
trams compartits posa L9 L10, i a les estacions d'enllaç L1 L9
-Cartells amb els serveis de l'estació i prohibicions.
-Cartells senyalant la sortida
Pel que fa a la senyalització de per-andanes i vestíbuls es igual que a la resta de línies.
També he pogut veure metros ja en proves, i dir que encara no porten els termòmetres interiors i que els mapes amb la xarxa de metro no hi figura la L9, la qual cosa em sembla molt tonto, ja que avanç d'inaugurar la línia ja estan desactualitzats!
Altres detalls que m'he fixat es que quant arriba un tren sobre les portes de les mampares s'il·luminen una filera de LED's blanques, i que les portes de l'andana sempre s'obre però les del tren es opcional.
La Cartelleria de les estacions:
Sobres les mampares:
-Panells LED's per informar de la destinació del tren
-Pantalles per informar del temps d'espera
-Termòmetres de la línia (crec que ja amb la prolongació fins a..., ja que
l'estació de Can Peixauet es una enganxina)
Sobre els Bancs (fons negre):
-Cartell amb el nom de l'estació i les línies que hi passen, així en els
trams compartits posa L9 L10, i a les estacions d'enllaç L1 L9
-Cartells amb els serveis de l'estació i prohibicions.
-Cartells senyalant la sortida
Pel que fa a la senyalització de per-andanes i vestíbuls es igual que a la resta de línies.
També he pogut veure metros ja en proves, i dir que encara no porten els termòmetres interiors i que els mapes amb la xarxa de metro no hi figura la L9, la qual cosa em sembla molt tonto, ja que avanç d'inaugurar la línia ja estan desactualitzats!
Altres detalls que m'he fixat es que quant arriba un tren sobre les portes de les mampares s'il·luminen una filera de LED's blanques, i que les portes de l'andana sempre s'obre però les del tren es opcional.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L10, visible?
I has vist res que indiqui o desmenteixi una senyalètica pròpia (colors, nomenclatura) de la L10?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L10, visible?
Dons no, on pot ser que hi figuri sigui sota l'enganxina de Can Peixauet als termometres de les andanes.Guigui wrote:I has vist res que indiqui o desmenteixi una senyalètica pròpia (colors, nomenclatura) de la L10?
Re: Seguiment de les obres de la L9
I que faràn en intercambiadors com La Sagrera, on hi hauràn un munt de linies?pol wrote: -Cartell amb el nom de l'estació i les línies que hi passen, així en els
trams compartits posa L9 L10, i a les estacions d'enllaç L1 L9