Manresa Berga

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Manresa Berga

Post by Ferrovi »

M'estava preguntant, FGC te algun planol de l'obriment de la linia Manresa Berga??????, les estacions ja estan fetes, nomes cal remodelarles i fer via, com a la linia Lleida la Pobla de Segur.

Seria útil, en comptes d'anar a Sallent, anar a Berga

Proxima estació Berga, aquest tren finalitza el seu recorregut en aquesta estació
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

I vols dir que de la plataforma no en queda gaire res? No caldria tornar a expropiar? Segur que no hi ha estacions propietat de Feve (per exemple, l'estació de Puig Reig va ser reclamada per Feve recentment per tal de no perdre'n la titularitat)?
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

A mi em fa la sensació que s'hauria de tocar molt, ja que, apart que el traçat original no pujava fins Berga (de Cal Rosal tirava vall amunt; un dels motius pel tancament de la línia va ser la creació del pantà de La Baells), tenim el cada cop més ample Eix del Llobregat menjant-se les vores de l'antic camí i ja de pas el traçat de la línia. A l'alçada de Can Vidal les traces són paral.leles (fa poc han restaurat l'antiga estació), i sé que pel camí es pot seguir en més d'un punt, si bé a diferents nivells.

Primer resem perquè algun dia obrin al públic el tram que hi ha fet (Sallent), i llavors ja podrem començar a somiar amb trens fins a Berga i des d'allà ramals a la Cerdanya, Ripoll i Solsona.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Una cosa: l'antiga línia no anava paral·lela a la carretera? Quan es va clasurar no es va aprofitar per ampliar la carretera?
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

"...les estacions estan fetes..."HEIN? :x

Ara tenen altres usos, i evidentment no han sobreviscut totes... :|

A més, de la traça de la via només en resten petits sectors, la majoria ha estat engolida per l´autovia del Llobregat... :|

Dubto molt que FGC tingui entre mans res del que dius, a no ser que a Sort hagin comprat tots els bitllets de totes les loteries del món i FGC hagi comprat tots els números disponibles a La Bruixa d´Or... :x
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Es igual, deixeu-lo estar, ja espero que tinguem l'eix transversal ferroviari,
User avatar
He2/2
N4
N4
Posts: 63
Joined: Wednesday 28/09/2005 23:00
Location: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contact:

Manresa-Berga

Post by He2/2 »

El traçat d'aquesta línia, entre Sallent i Olvan era, en la seva major part el d'un típic tranvia de vapor, pel costat de la carretera, atrevessava els pobles pel carrer principal i usava els ponts de la carretera. El tren deixava el carrer per entrar al recinte de l'estació i hi tornava només sortir de la mateixa. Només on no era posible seguir la carretera, tenia explanació pròpia.
Naturalment, la major part de l'explanació ha estat engollida per la carretera, i els troços que en queden son completyament irrecuperables per a un us ferrioviari.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Aqui es parla d'una trobada que fan a Callús per parlar d'aquesta línia, passa que allà on esta aquell missatge ben pocs l'hauran llegit: http://transport.cat/viewtopic.php?p=79514#79514
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

Recordo haver passat per aquella carretera quan encara no hi havia el túnel del Cadí amb el cotxe dels avis, i veure com hi havia operaris que aixecaven la via. Fins i tot vàrem aturar-nos per demanar "si posaven el tren", haha. I no, el treien.

D'aquell tren només en queden algunes estacions, i al menys una és propietat de la Feve.

No hi pot haver una reobertura.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

awe wrote:No hi pot haver una reobertura.
No hi pot haver reobertura, però caldria que hi hagués reconstrucció.
Berga és una població d'importància més que suficient com perquè hi arribi el ferrocarril.
FGC ja arriba fins a Sallent, i fins a Navàs com a mínim, el terreny presenta molt poca dificultat. Crec que d'allí amunt és una mica més complicat, però tampoc res massa important, fins arribar a Berga
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

liniadelRipollés wrote:El proper 30 de juny a les 11:00 hi ha una conferència del que crec fou antic alcalde de Callús entorn del tren a Callús.
Es fa a l'Ajuntament de dita població.

Callús és una població del Bages que té tren d'FGC, però només de mercaderies i té una estació amb dues vies en ple centre de la població.

Callús és també una de les impulsores de l'Ecorail del Bages, projecte turístic per aprofitar el traçat amb fins turístics.
Ha anat algú a la conferència? En cas afirmatiu que ens en faci 5 centims.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ah, és que estem parlant del ferrocarril!

Post by Guigui »

wefer wrote:Berga és una població d'importància més que suficient com perquè hi arribi el ferrocarril.
FGC ja arriba fins a Sallent, i fins a Navàs com a mínim, el terreny presenta molt poca dificultat. Crec que d'allí amunt és una mica més complicat, però tampoc res massa important, fins arribar a Berga
Si, en comptes del ferrocarril, estiguessim parlant d'una autovia, no hi hauria problema prou gros per impedir-ne la construcció. Diu molt de les prioritats de les mal anomenades "autoritats competents".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Ah, és que estem parlant del ferrocarril!

Post by UT596001 »

Guigui wrote:
wefer wrote:Berga és una població d'importància més que suficient com perquè hi arribi el ferrocarril.
FGC ja arriba fins a Sallent, i fins a Navàs com a mínim, el terreny presenta molt poca dificultat. Crec que d'allí amunt és una mica més complicat, però tampoc res massa important, fins arribar a Berga
Si, en comptes del ferrocarril, estiguessim parlant d'una autovia, no hi hauria problema prou gros per impedir-ne la construcció. Diu molt de les prioritats de les mal anomenades "autoritats competents".
De fet a Berga hi arribarà una autovia d'aquí a no gaire...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Ah, és que estem parlant del ferrocarril!

Post by Guigui »

UT596001 wrote:
Guigui wrote:Si, en comptes del ferrocarril, estiguessim parlant d'una autovia, no hi hauria problema prou gros per impedir-ne la construcció. Diu molt de les prioritats de les mal anomenades "autoritats competents".
De fet a Berga hi arribarà una autovia d'aquí a no gaire...
Ho sé i, precisament per això, ho trobo una comparació molt adient i paradigmàtica de la política de transport i infraestructures de la Generalitat, tant de la trepa governant actual com de l'anterior.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Ja hi arriba, ja, lo unic que falta el tram entre Puig Reig i Gironella, que consta d'un entramat de ponts i tunels, sobretot a Viladomiu Nou, que hi ha un pont que deu estar a mes de 100 m. d'alçada i ha costat molt de construir. Acabada ho estara segurament al gener.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

Fer una autovia és molt més fàcil. No cal que la Generalitat compri trens per fer-los hi circular, ni instal·lar costosíssims sistemes de seguretat, etc. També es pot fer amb un traçat que, sobre tot per rampes, seria impossible de fer amb tren. I si es fa el Manresa-Berga, com s'arrivarà a Barcelona? Resposta: per la lentíssima línia d'FGC. Quan es trigaria a fer Berga-Barcelona en tren? Quant trigarà un autobús per la nova autovia?
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Llavors es tracta de que es construeixi una altra línia de Manresa a BCN sense (gaires) parades intermitges.

De totes maneres, encara que al principi vagin per FGC seria un gran benefici pel Berguedà, ja que la majoria de desplaçaments es fan cap a Manresa i entre pobles.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

I també crec que es podria millorar molt l'actual servei prestat per renfe a Manresa, especialment el temps de recorregut entre Manresa i Terrassa. Anant dalt del tren, sembla que vagi a pas de burra i no per causa del traçat de la via. I la majoria de trens entre Manresa i Terrassa només s'aturen a Sant Vicenç de Castellet !!!

Salut !!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Via vs. autovia

Post by Guigui »

awe wrote:Fer una autovia és molt més fàcil. No cal que la Generalitat compri trens per fer-los hi circular, ni instal·lar costosíssims sistemes de seguretat, etc. També es pot fer amb un traçat que, sobre tot per rampes, seria impossible de fer amb tren.
Però una línia de tren en doble via no arriba a 10 metres d'amplada, mentre una autovia amb dos carrils per sentit en supera amplament els 30. No entraré en matèria de costos perquè no ho tinc per la mà, però seria interessant saber quant costa un quilòmetre d'autovia i quant un de línia convencional electrificada en via doble (que, en aquest cas, fins i tot podria ser ben bé única)
awe wrote:I si es fa el Manresa-Berga, com s'arrivarà a Barcelona? Resposta: per la lentíssima línia d'FGC. Quan es trigaria a fer Berga-Barcelona en tren? Quant trigarà un autobús per la nova autovia?
I quant trigarà un autobús que surti de l'autovia per ficar-se a Gironella, Puig-reig, Balsareny, Sallent, Navarcles, Manresa, etc.?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Via vs. autovia

Post by genissimon »

Guigui wrote: Però una línia de tren en doble via no arriba a 10 metres d'amplada, mentre una autovia amb dos carrils per sentit en supera amplament els 30. No entraré en matèria de costos perquè no ho tinc per la mà, però seria interessant saber quant costa un quilòmetre d'autovia i quant un de línia convencional electrificada en via doble (que, en aquest cas, fins i tot podria ser ben bé única)
Interessaria una explanació apta per a doble via d'ample normal (1435mm) amb pendents suaus, radis de corba que permetin els 160 Km/h (uns 1300m.) i apartadors per a trens de 1000-1200 metres de llargada. Inicialment podria estar dotada només de via única sense electrificar. Pensada per a trens de mercaderies entre els ports de Barcelona i Rotterdam(*), però que també pogués ser utilitzada per a trens de viatgers. En funció del trànsit caldria avaluar la possibilitat d'electrificar (a 25KVcc) i dotar de doble via.

(*) amb connexió amb la SNCF a Puigcerdà-La Tour. D'allà cap al Nord ja seria competència de RFF o del ministère des transports, de l'équipement, du tourisme et de la mer
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”