Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Delta

Post by Guigui »

Entre Barcelona i St. Celoni, només faria parar els Delta a Granollers, que té prou població. La resta d'estacions podrien oferir bons enllaços.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by genissimon »

Si la xarxa estigués ben estructurada, els trens que anéssin més enllà de Maçanet-Massanes haurien d'anar directes fins a aquesta estació, ja que els usuaris de Granollers, Sant Celoni, Blanes i el Maresme tindrien un tren cada 30-60' per enllaçar a Maçanet. Això permetria esgarrapar alguns minuts als regionals, sobretot si s'exprimeix una mica el magí del gestor de la circulació a ADIF i s'utilitza la infraestructura adequadament per a fer avançaments (com el que vaig exposar fa un temps, on un CatExp avançaria a un rodalies aturat a Granollers-Centre).

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Jordi Freixas

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Jordi Freixas »

El que no és lògic és que pel cap de setmana, entre Granollers i Sant Celoni es redueixi la freqüència de trens de Rodalies a la meitat.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Vilarrubla »

No és exclusiu de les ciutats que dius, la majoria de línies ho fan i és una caqueta.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Jordi Freixas

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Jordi Freixas »

Ja, però si entre Sant Celoni i Granollers se t'escapa el tren, t'has d'esperar una hora. Mitja hora segons com, encara és "acceptable", però una hora...
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by 593Dromedario »

genissimon wrote:Si la xarxa estigués ben estructurada, els trens que anéssin més enllà de Maçanet-Massanes haurien d'anar directes fins a aquesta estació, ja que els usuaris de Granollers, Sant Celoni, Blanes i el Maresme tindrien un tren cada 30-60' per enllaçar a Maçanet. Això permetria esgarrapar alguns minuts als regionals, sobretot si s'exprimeix una mica el magí del gestor de la circulació a ADIF i s'utilitza la infraestructura adequadament per a fer avançaments (com el que vaig exposar fa un temps, on un CatExp avançaria a un rodalies aturat a Granollers-Centre).

Salut !!
Com a mínim no estaria malament aprofitar les obres de l'AVE per quadruplicar vies entre Sagrera i Montcada, ja que de no fer-se ara es complicaria molt, i la infraestructura quedarà petita.
Jordi Freixas

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Jordi Freixas »

En tot cas, fins a Granollers, no?
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Vilarrubla »

Jordi Freixas wrote:Ja, però si entre Sant Celoni i Granollers se t'escapa el tren, t'has d'esperar una hora. Mitja hora segons com, encara és "acceptable", però una hora...
Les ciutats que volia dir també és una hora. Com per exemple Vilafranca del Penedès, que és el destí que més cops he agafat en Rodalies a part de Sant Celoni.

La bona putada si que és Puigcerdà o la majoria d'autobusos... un cop anant a casa se'm va escapar el de Puigcerdà per culpa de un rodalies des de Sitges... sort que anava acompanyat i era l'hora de dinar XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Jordi Freixas

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Jordi Freixas »

Home, és que per anar bé, la meva queixa hauria de ser extensible a TOTA la xarxa de Rodalies.
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Tony M. Nyphot »

elnenabril wrote:Jo emplaÇo als ciutadans de Granollers a que lluiteu!!!, com han fet els de la Costa, perquè no és excusa que utilitzin que no hi ha demanda, aixo abans pasava a la Costa, s'equivocaven, ara hi ha molta més demanda que abans. Us desitjo sort!!! :ok
Que els Catalunya Exprés s'aturin a Maçanet no té res a veure amb possibles demandes del Maresme que són inexistents, simplement amb els canvis d'horaris del passat gener es van trencar els enllaços a Maçanet i per solventar aquest problema es va decidir que paressin tots els trens, a l'hora de la veritat aquesta decisió porta més maldecaps que una altra cosa, per una banda els expressos que no enllacen en cap sentit amb un tren de la costa fan una parada inútila, per altra banda el barrejar serveis amb tarifes diferents fa que sigui un maldecap fer bitllets directes, en tot cas pot ser una excusa més per deixar-los de fer.

Pel que fa a les queixes per l'espera d'un tren durant una hora, en les línies amb aquesta freqüència de pas els passatgers haurien de tenir el mínim seny per calcular arribar a l'estació amb un marge de temps prudencial per poder agafar el tren que els interessa, aquesta situació també es dóna fora de Rodalies i no suposa cap drama social. Així doncs és del tot normal veure l'andana buida quan falten tres quarts d'hora pel pas del proper tren i no començar a veure gent fins un quart d'hora abans.
And now for something completely different...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Reflex del funcionament "normal"

Post by Guigui »

Tony M. Nyphot wrote:per altra banda el barrejar serveis amb tarifes diferents fa que sigui un maldecap fer bitllets directes, en tot cas pot ser una excusa més per deixar-los de fer.
Hi ha molts països on regionals i rodalia tenen la mateixa tarificació. És una solució força més pràctica i que ajudaria a crear sinèrgies, per posar-ho en termes tant en voga.
Tony M. Nyphot wrote:Pel que fa a les queixes per l'espera d'un tren durant una hora, en les línies amb aquesta freqüència de pas els passatgers haurien de tenir el mínim seny per calcular arribar a l'estació amb un marge de temps prudencial per poder agafar el tren que els interessa, aquesta situació també es dóna fora de Rodalies i no suposa cap drama social.
En qualsevol país mínimament seriós, els horaris publicats serveixen per alguna cosa més que per donar indicacions una mica aproximades de quan es pot esperar que passi un tren.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: Reflex del funcionament "normal"

Post by Tony M. Nyphot »

Guigui wrote:
Tony M. Nyphot wrote:per altra banda el barrejar serveis amb tarifes diferents fa que sigui un maldecap fer bitllets directes, en tot cas pot ser una excusa més per deixar-los de fer.
Hi ha molts països on regionals i rodalia tenen la mateixa tarificació. És una solució força més pràctica i que ajudaria a crear sinèrgies, per posar-ho en termes tant en voga.
Tony M. Nyphot wrote:Pel que fa a les queixes per l'espera d'un tren durant una hora, en les línies amb aquesta freqüència de pas els passatgers haurien de tenir el mínim seny per calcular arribar a l'estació amb un marge de temps prudencial per poder agafar el tren que els interessa, aquesta situació també es dóna fora de Rodalies i no suposa cap drama social.
En qualsevol país mínimament seriós, els horaris publicats serveixen per alguna cosa més que per donar indicacions una mica aproximades de quan es pot esperar que passi un tren.
Pel que fa a la primera cita, els trens de Mitjana Distància de tarifa Regional i els trens de Rodalies tenen la mateixa tarifa, precisament fins al gener no era un problema quan només eren aquests trens els que prestaven servei a Maçanet, els maldecaps venen donats pels Catalunya Exprés que tenen una tarifa diferent: per a un trajecte Girona - Mataró amb enllaç usant un Exprés es paga aquesta tarifa per tot el trajecte, és a dir, pagant-lo també pel trajecte entre Maçanet i Mataró, al revés els viatgers es troben sorpresos per haver de pagar un suplement, alguns d'ells responen amb molt males maneres al requeriment de l'interventor per pagar el suplement necessari pel tren.

Pel que fa a la segona cita, la prudència és la personal per personar-se a l'estació d'origen del viatge amb un temps prudencial, és bastant habitual al nostre país la impuntualitat, quanta gent s'ha presentat mitja hora tard a una cita o ha vist com algú es presentava amb aquest retard sense una causa justificada? El mateix passa a l'hora d'anar a agafar un tren o un autobús, hi ha gent que espera fins a l'últim minut i després qualsevol contratemps personal li suposa perdre'l.
And now for something completely different...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Compromís real

Post by Guigui »

Perdre un tren o autobús que surt puntual perquè hom arriba un minut tard, és una mala passada, però justificable per part de l'empresa de transport si no té res a veure amb el retard. Però no garantir cap enllaç perquè una empresa es malfia de la pròpia puntualitat, és ser -i perdoneu l'expressió- molt cafre.

Sé que és un debat filosòfic, però uns països es decanten per una opció, i uns altres per una altra. I uns són tinguts per seriosos, i altres no.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
the sapus
N3
N3
Posts: 26
Joined: Sunday 30/11/2008 13:45

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by the sapus »

Avui, repassant el nou format del fòrum m'han aparegut alguns missatges antics, i he cregut divertit recuperar aquest fil que vaig obrir fa 10 anys!

Al menys per mi és molt trist veure com 10 anys després, seguim arrossegant els mateixos problemes tot i els canvis que s'han produït a les infraestructures, i mira que les propostes i les solucions eren ben lògiques!

Per cert, anar de Sabadell o Terrassa a Granollers amb tren segueix sent una quimera... i la solució segueix sent una trista corba a l'alçada del Barberà del Vallès. I per anar del Vallès a Girona haig de seguir passant per Barcelona...
Tioviejo50
N3
N3
Posts: 32
Joined: Thursday 05/09/2019 16:12

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Tioviejo50 »

Es cert....Estaria bè que es pogues anar directe de Sabadell a Granollers sense pasar per Barcelona....o tambè anar de Martorell a Sabadell....i si la Generalitat, perlongues desde Granollers, el ff.cc. fins Mataro, la pera...però, s'omplen la boca de que agafen el transport públic, dia sense cotxes etc..,lamentable... :cop
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Granollers a Terrassa i Sabadell sin pasar por BCN

Post by França451 »

Granollers Centre-Cerdanyyola UAB x R8> Cerdanyola UAB-Cerdanyola del Vallès x R7> Cerdanyola del Vallès-Sabadell-Terrassa x R4. Sin pasar por Barcelona

Terrassa/Sabadell-Montcada i R Manresa xR4> Montcada i R-Granollers x R2. Sin pasar por Barcelona

Dos opciones donde Barcelona no lo pìsas, y que existen desde hace años y paños. :roll: :roll:
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Back to topic!

Post by Guigui »

Torneu al tema del fil, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
the sapus
N3
N3
Posts: 26
Joined: Sunday 30/11/2008 13:45

Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by the sapus »

Tornant al tema del fil, i assumint que per arribar a Granollers haig d'agafar tres trens, segueixo sense poder arribar allà i agafar un Regional Express per anar fins a Girona.O sigui, segueixo tenint que perdre una hora de trajecte (entre arribar a Barcelona i tornar enrere fins a Granollers) més el temps que perdi amb l'enllaç corresponent per poder anar Fins a Girona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Granollers-Girona

Post by Guigui »

Els Regionals (que no són MD) fan parada a Granollers Centre. Vénen a ser un de cada dos R11. Alternativament, agafes un rodalia fins a Sant Celoni, on enllaces amb l'MD. En cap cas, has de passar per Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Granollers-Girona

Post by 437.001 »

Guigui wrote: Saturday 28/09/2019 16:28 Els Regionals (que no són MD) fan parada a Granollers Centre. Vénen a ser un de cada dos R11. Alternativament, agafes un rodalia fins a Sant Celoni, on enllaces amb l'MD. En cap cas, has de passar per Barcelona.
Tret que no baixis amb un AVE.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”