Integració tarifària a Lleida
Re: Integració tarifària a Lleida
El detall de les actuacions: http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 666967.pdf
Re: Integració tarifària a Lleida
L'ATM de Lleida estendrà als temporers de la fruita el servei d'integració tarifària en el transport públic
L'Autoritat Territorial de la Mobilitat de Lleida (ATM) ha iniciat una campanya per fer arribar el servei d'integració tarifària en el transport públic a tots els temporers que arribaran a Ponent per la temporada de la fruita, es calcula que uns 5.000. L'objectiu és evitar que aquests treballadors estrangers circulin per les carreteres lleidatanes a peu, amb bicicleta o mitjans més rudimentaris, per anar als pobles on els recull el pagès. Sindicats i ajuntaments col·laboraran en la campanya de difusió del servei en la qual es distribuiran 3.000 díptics en 6 idiomes diferents per aconseguir que els temporers utilitzin el transport públic entre el juliol i l'octubre.
La informació es repartirà a través dels organismes públics i sindicats, però també directament des dels pagesos i els allotjaments de temporers. El gerent de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat, Josep Lluís Cunillera, ha explicat que la majoria d'ells desconeixen la utilitat del transport públic. Per això la campanya inclou informació sobre la gamma d'abonaments i els preus de les targetes, a més dels punts de venda i recàrrega i llocs d'informació. Els díptics estan escrits en català, castellà, romanès, àrab, francès i anglès.
Cunillera ha explicat que en aquesta primera campanya de difusió del transport públic entre els temporers «només es vol aconseguir que coneguin el servei que ja existeix», i potser en properes edicions s'analitzarà si cal crear noves parades especials. Per això l'ATM no crea cap targeta específica sinó que vol aconseguir que els treballadors temporals de la campanya de la fruita utilitzin les que ja existeixen.
La campanya incidirà especialment en les línies del Baix Segrià, que seran probablement les més utilitzades. Els sindicats han celebrat la proposta «perquè fins ara els pagesos tenen una important pèrdua de temps en anar a recollir els temporers a la ciutat o les localitats». Tot i això, els autobusos deixaran els treballadors a la parada dels pobles, i el trasllat als camps dependrà igualment dels empresaris que contractin els temporers. Unió de Pagesos, Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya, ASAJA, Unió de Ramaders i Pagesos, Comissions Obreres i la UGT s'han sumat a la campanya «perquè evitarà molts riscos laborals a la carretera».
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... ublic.html
L'Autoritat Territorial de la Mobilitat de Lleida (ATM) ha iniciat una campanya per fer arribar el servei d'integració tarifària en el transport públic a tots els temporers que arribaran a Ponent per la temporada de la fruita, es calcula que uns 5.000. L'objectiu és evitar que aquests treballadors estrangers circulin per les carreteres lleidatanes a peu, amb bicicleta o mitjans més rudimentaris, per anar als pobles on els recull el pagès. Sindicats i ajuntaments col·laboraran en la campanya de difusió del servei en la qual es distribuiran 3.000 díptics en 6 idiomes diferents per aconseguir que els temporers utilitzin el transport públic entre el juliol i l'octubre.
La informació es repartirà a través dels organismes públics i sindicats, però també directament des dels pagesos i els allotjaments de temporers. El gerent de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat, Josep Lluís Cunillera, ha explicat que la majoria d'ells desconeixen la utilitat del transport públic. Per això la campanya inclou informació sobre la gamma d'abonaments i els preus de les targetes, a més dels punts de venda i recàrrega i llocs d'informació. Els díptics estan escrits en català, castellà, romanès, àrab, francès i anglès.
Cunillera ha explicat que en aquesta primera campanya de difusió del transport públic entre els temporers «només es vol aconseguir que coneguin el servei que ja existeix», i potser en properes edicions s'analitzarà si cal crear noves parades especials. Per això l'ATM no crea cap targeta específica sinó que vol aconseguir que els treballadors temporals de la campanya de la fruita utilitzin les que ja existeixen.
La campanya incidirà especialment en les línies del Baix Segrià, que seran probablement les més utilitzades. Els sindicats han celebrat la proposta «perquè fins ara els pagesos tenen una important pèrdua de temps en anar a recollir els temporers a la ciutat o les localitats». Tot i això, els autobusos deixaran els treballadors a la parada dels pobles, i el trasllat als camps dependrà igualment dels empresaris que contractin els temporers. Unió de Pagesos, Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya, ASAJA, Unió de Ramaders i Pagesos, Comissions Obreres i la UGT s'han sumat a la campanya «perquè evitarà molts riscos laborals a la carretera».
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... ublic.html
Re: Integració tarifària a Lleida
L’ATM de Lleida aprova la creació de la T-12, el títol de transport gratuït per a nens
El Consell d’Administració de l’ATM de l’Àrea de Lleida ha aprovat la creació de la T-12, el títol de transport gratuït per a nens d’entre 4 i 12 anys, que es posarà en marxa a partir del 14 de setembre. Així mateix:
• Ha concretat el calendari d’implantació de la primera fase del desplegament del Pla de serveis de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues, que inclou 55 noves expedicions en transport públic
• Ha aprovat el Pla de Millora de l’Accessibilitat i la Mobilitat de la Ciutat Sanitària de Lleida, que inclou accions per a millorar l’oferta i potenciar l’ús del transport públic fins a aquesta àrea
Transport gratuït per als menors de 12 anys
El Consell d’administració de l’ATM de Lleida ha aprovat la creació de la targeta T-12, un títol de transport que permet als nens d’entre 4 i 12 anys fer de manera gratuïta un nombre il·limitat de desplaçaments en els mitjans de transport integrats, autobusos urbans, interurbans i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta nova targeta, que entrarà en funcionament el proper 14 de setembre, serà personalitzada, amb nom i cognoms i el DNI de cada un dels usuaris. Es calcula, que a l’àmbit de Lleida es podran beneficiar d’aquesta mesura uns 25.000 nens residents en els 108 municipis.
Aquesta targeta serà d’una zona, que ha de correspondre amb la zona tarifària del municipi on resideixi el titular del títol de transport.
L’objectiu d’aquest nou títol, que avui s’ha aprovat, és afavorir la mobilitat dels infants, a través d’un títol de transport gratuït, promovent uns hàbits d’utilització quotidiana del transport públic, tant dels nens com dels pares i adults que els acompanyen, per a aconseguir, d’aquesta manera, una mobilitat més sostenible.
Les sol·licituds, a partir del 31 d’agost
La sol·licitud de la nova targeta es podrà realitzar a partir del 31 d’agost, mitjançant el Centre d’Atenció al Client (CAC) de l’ATM de Lleida, o bé als ajuntaments dels municipis implicats.
En ambdós casos, s’haurà de presentar la fotocòpia del DNI del futur titular de la targeta, emplenar el formulari i fer el pagament de 35 euros per al cost d’emissió i gestió de la T-12. Un cop realitzats aquests tràmits el titular rebrà la targeta amb el títol carregat de forma immediata -si s’ha fet la sol·licitud de forma presencial al CAC-, o bé la rebrà al seu domicili uns dies després.
El nou títol entrarà en funcionament de manera simultània a tots els àmbits del Sistema Tarifari Integrat de Catalunya, el dia 14 de setembre.
En marxa el nou pla de millora dels serveis
El Consell de l’ATM de l’Àrea de Lleida també ha presentat avui la primera fase d’implantació del Pla de millora dels serveis de transport de viatgers per carretera, competència del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a les comarques de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues, que permetrà millorar substancialment l’oferta de transport públic en aquesta zona.
Aquest pla ha estat dissenyat per l’ATM de Lleida i la Direcció General del Transport Terrestre, per tal de donar compliment al previst al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, i amb l’objectiu de garantir l’accés amb transport públic de totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.
Així mateix, el Pla té com a finalitat millorar la coordinació entre els serveis d’autobús i el tren, per a garantir que el conjunt de ciutadans d’aquestes comarques disposin d’un servei de transport públic en xarxa adequat a les seves necessitats de mobilitat.
Aquest pla de serveis comprèn un conjunt d’actuacions de millora del transport públic per carretera, que beneficiaran els 70 municipis que integren les tres comarques, que sumen un total de 95.926 habitants.
Primera fase d’implantació del Pla de millora de serveis
La primera fase d’implantació del Pla de millora de serveis de les comarques de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues comprèn, en total, la introducció de 55 noves expedicions, 2 ampliacions de servei i 2 millores en els horaris d’FGC.
Aquestes millores del transport públic interurbà, que és competència del DPTOP, es preveuen implantar després de l’estiu, en paral·lel a l’extensió del sistema tarifari integrat a les tres comarques. En aquest sentit, el pla de serveis inclou les actuacions següents:
• 16 noves expedicions entre les capitals de Les Garrigues, el Pla d’Urgell i la Noguera, que es concreten en:
- Les Borges Blanques i Mollerussa:8 noves expedicions, 4 d’anada i 4 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Les sortides des de les Borges Blanques seran a les 8.00, les 13.00, les 17.30 i les 19.00 hores, mentre que en sentit contrari, sortiran a les 8.30, les 13.35, les 18.00 i les 19.35 hores.
- Balaguer i Mollerussa: 8 noves expedicions, 4 d’anada i 4 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Les sortides des de Balaguer seran a les 8.10, les 13.00, les 17.30 i les 20.20 hores, mentre que des de Mollerussa sortiran a les 7.10, les 12.00, les 16.50 i les 21.00 hores.
Es preveu que aquests nous serveis, que gestionarà Alsina Graells, comencin a funcionar el 8 de setembre.
• 15 noves expedicions entre les capitals de comarca amb Lleida, en coordinació horària amb el ferrocarril i el TAV, en direcció Barcelona i Madrid. Aquestes sortides es concreten en:
- Borges Blanques – Lleida: 7 noves expedicions, 3 d’anada i 4 de tornada, que comunicaran aquests municipis, de dilluns a divendres feiners. Les sortides des de les Borges seran a les 6.00, les 6.50 i les 8.40 hores, i en sentit contrari, seran a les 8.15, les 19.50, les 21.50 i les 22.35 hores, coordinades amb les sortides i arribades dels trens d’alta velocitat.
- Mollerussa - Lleida: 4 noves expedicions, 2 d’anada i 2 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Les sortides des de Mollerussa seran a les 6.00 i les 7.00 hores i des de Lleida, a les 20.05 i les 21.55 hores, també coordinades amb els trens de Barcelona i Madrid.
- Balaguer - Lleida: 4 noves expedicions, 2 d’anada i 2 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Des de Balaguer, seran a les 5.55 i les 6.55 hores, mentre que de Lleida sortiran a les 20.00 i les 21.50 hores, coordinades amb els trens de Barcelona i Madrid.
D’altra banda, per tal de coordinar el servei de ferrocarrils amb les connexions amb el TAV, el nou Pla de serveis també inclou la modificació de l’horari de dues expedicions de la línia d’FGC entre Balaguer i Lleida. En aquest sentit, hi haurà una expedició a les 6.20 hores en sentit Lleida i una a les 5.50 hores en sentit Balaguer.
Es preveu que les noves expedicions d’autobús, que gestionarà Alsina Graells, es posin en marxa el proper 8 de setembre. La millora a la línia d’FGC es farà efectiva a partir del dia 27 de juliol.
• 12 noves expedicions entre diversos municipis de la Noguera, les Garrigues i el Pla d’Urgell, que es materialitzen en:
- Almenar-Balaguer: 3 noves expedicions de dilluns a divendres feiners, 2 en direcció Balaguer a les 11.30 i les 17.55 hores, i una en sentit contrari, a les 18.50 hores.A més, s’introduirà una nova parada a Ivars de Noguera a les expedicions ja existents, per apropar el servei a aquest nucli. Aquestes noves expedicions són gestionades per l’empresa Miguel Gamón, SL.
- Balaguer-Ponts: 4 noves expedicions connectaran aquests dos municipis de dilluns a divendres feiners. Des de Ponts hi haurà sortides a les 8.00 i les 15.00 hores i des de Balaguer, a les 12.30 i les 18.30 hores. Aquests horaris estaran coordinats amb el servei d’FGC. Aquestes noves expedicions són gestionades per l’empesa Alsina Graells.
- Agramunt-Balaguer: 4 noves sortides de dilluns a divendres feiners, 2 d’Agramunt, a les 11.30 i les 17.30 hores, i 2 més faran el trajecte contrari, amb sortida a les 7.00 i les 18.30 hores.Aquestes noves expedicions són gestionades per l’empesa Alsina Graells.
- Castelldans-Lleida: Una nova expedició comunicarà aquests dos municipis de dilluns a divendres feiners, amb sortida a les 19.00 hores des de Castelldans.Aquestes noves expedicions són gestionades per l’empesa Marfina Bus, SA.
- L’Espluga Calba – Lleida: El servei es perllongarà fins a Tarrés amb dues expedicions en dies feiners. La sortida serà a les 14.45 hores des de Tarrés i l’arriba a aquest municipi des de Lleida es farà a les 14.15 hores. Aquest perllongament serà realitzat per l’empesa Alsina Graells.
Les noves expedicions es posaran en marxa a partir del 8 de setembre.
• 6 noves expedicions a la comarca del Segrià
- Santa Maria de Gimenells - Lleida: 4 noves expedicions de dilluns a divendres feiners, 2 d’anada i 2 de tornada, connectaran aquests dos municipis, amb sortides a les 7.10 i les 15.00 hores en direcció Lleida i a les 13.45 i les 19.30 en sentit contrari.
- Raïmat - Almacelles: 2 noves expedicions els dijous feiners que sortiran a les 9.30 hores des de Raïmat i a les 12.30 hores des de Almacelles.
Es preveu que les millores en aquestes línies s’apliquin a partir del 27 de juliol.
• Més oferta entre Albesa-Lleida: 5 expedicions existents, 2 d’anada i 3 de tornada, s’oferiran tots els dies feiners, a partir del 8 de setembre, i no de dilluns a divendres feiners, com fins ara. Aquestes són les que surten d’Albesa a les 16.05 i les 17.45 hores, i de Lleida a les 8.30, les 16.45 i les 20.15 hores, direcció Albesa. A més, l’expedició de les 15.15 hores en sentit Albesa que es prestava els dies lectius del calendari escolar passa a prestar-se de dilluns a divendres feiners.
Pla de Mobilitat de la Ciutat Sanitària de Lleida
D’altra banda, el Consell d’Administració de l’ATM de Lleida ha aprovat avui el Pla de Millora de l’Accessibilitat i la Mobilitat de la Ciutat Sanitària de Lleida, amb l’objectiu d’introduir un conjunt de mesures per a facilitar l’accessibilitat i la mobilitat sostenible a l’entorn d’aquesta àrea, que concentra un volum molt important de desplaçaments, tant de treballadors o estudiants, com de pacients i visitants.
El Pla neix a partir de l’anàlisi, valoració i planificació dels fluxos de mobilitat a l’entorn d’aquest àmbit de la ciutat sanitària, que dóna servei a unes 500.000 persones, tenint en compte la futura ampliació prevista amb el nou edifici de consultes externes en el recinte de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, i el futur CAP entre l’avinguda Onze de Setembre i l’avinguda Marimunt.
D’acord amb les dades obtingudes durant l’elaboració d’aquest Pla, gran part de la mobilitat a l’entorn de la ciutat sanitària prové de la ciutat de Lleida, i utilitza el vehicle privat (més del 50%). El bus urbà és més utilitzat per estudiants i pacients (10%) que pels treballadors dels centres sanitaris (3%). A més, l’ús del bus interurbà i el ferrocarril és força baix (1,5%), similar al de la bicicleta (1%).
Per tal de potenciar l’ús del transport públic i facilitar l’accés a la ciutat sanitària, el Pla inclou les actuacions següents:
- Vehicle privat: Remodelació i regulació de zones d’aparcament, així com la promoció del vehicle compartit i la millora de la seguretat viària
- Transport públic: millora de l’oferta d’autobusos urbans, el serveis de taxi i les parades, així com campanyes de promoció i difusió entre treballadors i usuaris
- Vianants i bicicletes: Millora de la seguretat per als vianants i bicicletes, amb passos i encaminaments segurs, així com nous aparcaments per a bicis i campanyes de promoció per a estendre el seu ús
Per tal de garantir la implantació d’aquest Pla, es crearà una Mesa de Mobilitat, integrada per l’ATM de Lleida, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Lleida, les entitats involucrades (HUAV, HPSM, UdL), i els sindicats i les entitats vinculades a aquet àmbit, que s’hauran de reunir periòdicament i fer un balanç de les accions dutes a terme i els seus resultats.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
El Consell d’Administració de l’ATM de l’Àrea de Lleida ha aprovat la creació de la T-12, el títol de transport gratuït per a nens d’entre 4 i 12 anys, que es posarà en marxa a partir del 14 de setembre. Així mateix:
• Ha concretat el calendari d’implantació de la primera fase del desplegament del Pla de serveis de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues, que inclou 55 noves expedicions en transport públic
• Ha aprovat el Pla de Millora de l’Accessibilitat i la Mobilitat de la Ciutat Sanitària de Lleida, que inclou accions per a millorar l’oferta i potenciar l’ús del transport públic fins a aquesta àrea
Transport gratuït per als menors de 12 anys
El Consell d’administració de l’ATM de Lleida ha aprovat la creació de la targeta T-12, un títol de transport que permet als nens d’entre 4 i 12 anys fer de manera gratuïta un nombre il·limitat de desplaçaments en els mitjans de transport integrats, autobusos urbans, interurbans i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta nova targeta, que entrarà en funcionament el proper 14 de setembre, serà personalitzada, amb nom i cognoms i el DNI de cada un dels usuaris. Es calcula, que a l’àmbit de Lleida es podran beneficiar d’aquesta mesura uns 25.000 nens residents en els 108 municipis.
Aquesta targeta serà d’una zona, que ha de correspondre amb la zona tarifària del municipi on resideixi el titular del títol de transport.
L’objectiu d’aquest nou títol, que avui s’ha aprovat, és afavorir la mobilitat dels infants, a través d’un títol de transport gratuït, promovent uns hàbits d’utilització quotidiana del transport públic, tant dels nens com dels pares i adults que els acompanyen, per a aconseguir, d’aquesta manera, una mobilitat més sostenible.
Les sol·licituds, a partir del 31 d’agost
La sol·licitud de la nova targeta es podrà realitzar a partir del 31 d’agost, mitjançant el Centre d’Atenció al Client (CAC) de l’ATM de Lleida, o bé als ajuntaments dels municipis implicats.
En ambdós casos, s’haurà de presentar la fotocòpia del DNI del futur titular de la targeta, emplenar el formulari i fer el pagament de 35 euros per al cost d’emissió i gestió de la T-12. Un cop realitzats aquests tràmits el titular rebrà la targeta amb el títol carregat de forma immediata -si s’ha fet la sol·licitud de forma presencial al CAC-, o bé la rebrà al seu domicili uns dies després.
El nou títol entrarà en funcionament de manera simultània a tots els àmbits del Sistema Tarifari Integrat de Catalunya, el dia 14 de setembre.
En marxa el nou pla de millora dels serveis
El Consell de l’ATM de l’Àrea de Lleida també ha presentat avui la primera fase d’implantació del Pla de millora dels serveis de transport de viatgers per carretera, competència del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a les comarques de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues, que permetrà millorar substancialment l’oferta de transport públic en aquesta zona.
Aquest pla ha estat dissenyat per l’ATM de Lleida i la Direcció General del Transport Terrestre, per tal de donar compliment al previst al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, i amb l’objectiu de garantir l’accés amb transport públic de totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.
Així mateix, el Pla té com a finalitat millorar la coordinació entre els serveis d’autobús i el tren, per a garantir que el conjunt de ciutadans d’aquestes comarques disposin d’un servei de transport públic en xarxa adequat a les seves necessitats de mobilitat.
Aquest pla de serveis comprèn un conjunt d’actuacions de millora del transport públic per carretera, que beneficiaran els 70 municipis que integren les tres comarques, que sumen un total de 95.926 habitants.
Primera fase d’implantació del Pla de millora de serveis
La primera fase d’implantació del Pla de millora de serveis de les comarques de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues comprèn, en total, la introducció de 55 noves expedicions, 2 ampliacions de servei i 2 millores en els horaris d’FGC.
Aquestes millores del transport públic interurbà, que és competència del DPTOP, es preveuen implantar després de l’estiu, en paral·lel a l’extensió del sistema tarifari integrat a les tres comarques. En aquest sentit, el pla de serveis inclou les actuacions següents:
• 16 noves expedicions entre les capitals de Les Garrigues, el Pla d’Urgell i la Noguera, que es concreten en:
- Les Borges Blanques i Mollerussa:8 noves expedicions, 4 d’anada i 4 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Les sortides des de les Borges Blanques seran a les 8.00, les 13.00, les 17.30 i les 19.00 hores, mentre que en sentit contrari, sortiran a les 8.30, les 13.35, les 18.00 i les 19.35 hores.
- Balaguer i Mollerussa: 8 noves expedicions, 4 d’anada i 4 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Les sortides des de Balaguer seran a les 8.10, les 13.00, les 17.30 i les 20.20 hores, mentre que des de Mollerussa sortiran a les 7.10, les 12.00, les 16.50 i les 21.00 hores.
Es preveu que aquests nous serveis, que gestionarà Alsina Graells, comencin a funcionar el 8 de setembre.
• 15 noves expedicions entre les capitals de comarca amb Lleida, en coordinació horària amb el ferrocarril i el TAV, en direcció Barcelona i Madrid. Aquestes sortides es concreten en:
- Borges Blanques – Lleida: 7 noves expedicions, 3 d’anada i 4 de tornada, que comunicaran aquests municipis, de dilluns a divendres feiners. Les sortides des de les Borges seran a les 6.00, les 6.50 i les 8.40 hores, i en sentit contrari, seran a les 8.15, les 19.50, les 21.50 i les 22.35 hores, coordinades amb les sortides i arribades dels trens d’alta velocitat.
- Mollerussa - Lleida: 4 noves expedicions, 2 d’anada i 2 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Les sortides des de Mollerussa seran a les 6.00 i les 7.00 hores i des de Lleida, a les 20.05 i les 21.55 hores, també coordinades amb els trens de Barcelona i Madrid.
- Balaguer - Lleida: 4 noves expedicions, 2 d’anada i 2 de tornada, de dilluns a divendres feiners. Des de Balaguer, seran a les 5.55 i les 6.55 hores, mentre que de Lleida sortiran a les 20.00 i les 21.50 hores, coordinades amb els trens de Barcelona i Madrid.
D’altra banda, per tal de coordinar el servei de ferrocarrils amb les connexions amb el TAV, el nou Pla de serveis també inclou la modificació de l’horari de dues expedicions de la línia d’FGC entre Balaguer i Lleida. En aquest sentit, hi haurà una expedició a les 6.20 hores en sentit Lleida i una a les 5.50 hores en sentit Balaguer.
Es preveu que les noves expedicions d’autobús, que gestionarà Alsina Graells, es posin en marxa el proper 8 de setembre. La millora a la línia d’FGC es farà efectiva a partir del dia 27 de juliol.
• 12 noves expedicions entre diversos municipis de la Noguera, les Garrigues i el Pla d’Urgell, que es materialitzen en:
- Almenar-Balaguer: 3 noves expedicions de dilluns a divendres feiners, 2 en direcció Balaguer a les 11.30 i les 17.55 hores, i una en sentit contrari, a les 18.50 hores.A més, s’introduirà una nova parada a Ivars de Noguera a les expedicions ja existents, per apropar el servei a aquest nucli. Aquestes noves expedicions són gestionades per l’empresa Miguel Gamón, SL.
- Balaguer-Ponts: 4 noves expedicions connectaran aquests dos municipis de dilluns a divendres feiners. Des de Ponts hi haurà sortides a les 8.00 i les 15.00 hores i des de Balaguer, a les 12.30 i les 18.30 hores. Aquests horaris estaran coordinats amb el servei d’FGC. Aquestes noves expedicions són gestionades per l’empesa Alsina Graells.
- Agramunt-Balaguer: 4 noves sortides de dilluns a divendres feiners, 2 d’Agramunt, a les 11.30 i les 17.30 hores, i 2 més faran el trajecte contrari, amb sortida a les 7.00 i les 18.30 hores.Aquestes noves expedicions són gestionades per l’empesa Alsina Graells.
- Castelldans-Lleida: Una nova expedició comunicarà aquests dos municipis de dilluns a divendres feiners, amb sortida a les 19.00 hores des de Castelldans.Aquestes noves expedicions són gestionades per l’empesa Marfina Bus, SA.
- L’Espluga Calba – Lleida: El servei es perllongarà fins a Tarrés amb dues expedicions en dies feiners. La sortida serà a les 14.45 hores des de Tarrés i l’arriba a aquest municipi des de Lleida es farà a les 14.15 hores. Aquest perllongament serà realitzat per l’empesa Alsina Graells.
Les noves expedicions es posaran en marxa a partir del 8 de setembre.
• 6 noves expedicions a la comarca del Segrià
- Santa Maria de Gimenells - Lleida: 4 noves expedicions de dilluns a divendres feiners, 2 d’anada i 2 de tornada, connectaran aquests dos municipis, amb sortides a les 7.10 i les 15.00 hores en direcció Lleida i a les 13.45 i les 19.30 en sentit contrari.
- Raïmat - Almacelles: 2 noves expedicions els dijous feiners que sortiran a les 9.30 hores des de Raïmat i a les 12.30 hores des de Almacelles.
Es preveu que les millores en aquestes línies s’apliquin a partir del 27 de juliol.
• Més oferta entre Albesa-Lleida: 5 expedicions existents, 2 d’anada i 3 de tornada, s’oferiran tots els dies feiners, a partir del 8 de setembre, i no de dilluns a divendres feiners, com fins ara. Aquestes són les que surten d’Albesa a les 16.05 i les 17.45 hores, i de Lleida a les 8.30, les 16.45 i les 20.15 hores, direcció Albesa. A més, l’expedició de les 15.15 hores en sentit Albesa que es prestava els dies lectius del calendari escolar passa a prestar-se de dilluns a divendres feiners.
Pla de Mobilitat de la Ciutat Sanitària de Lleida
D’altra banda, el Consell d’Administració de l’ATM de Lleida ha aprovat avui el Pla de Millora de l’Accessibilitat i la Mobilitat de la Ciutat Sanitària de Lleida, amb l’objectiu d’introduir un conjunt de mesures per a facilitar l’accessibilitat i la mobilitat sostenible a l’entorn d’aquesta àrea, que concentra un volum molt important de desplaçaments, tant de treballadors o estudiants, com de pacients i visitants.
El Pla neix a partir de l’anàlisi, valoració i planificació dels fluxos de mobilitat a l’entorn d’aquest àmbit de la ciutat sanitària, que dóna servei a unes 500.000 persones, tenint en compte la futura ampliació prevista amb el nou edifici de consultes externes en el recinte de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, i el futur CAP entre l’avinguda Onze de Setembre i l’avinguda Marimunt.
D’acord amb les dades obtingudes durant l’elaboració d’aquest Pla, gran part de la mobilitat a l’entorn de la ciutat sanitària prové de la ciutat de Lleida, i utilitza el vehicle privat (més del 50%). El bus urbà és més utilitzat per estudiants i pacients (10%) que pels treballadors dels centres sanitaris (3%). A més, l’ús del bus interurbà i el ferrocarril és força baix (1,5%), similar al de la bicicleta (1%).
Per tal de potenciar l’ús del transport públic i facilitar l’accés a la ciutat sanitària, el Pla inclou les actuacions següents:
- Vehicle privat: Remodelació i regulació de zones d’aparcament, així com la promoció del vehicle compartit i la millora de la seguretat viària
- Transport públic: millora de l’oferta d’autobusos urbans, el serveis de taxi i les parades, així com campanyes de promoció i difusió entre treballadors i usuaris
- Vianants i bicicletes: Millora de la seguretat per als vianants i bicicletes, amb passos i encaminaments segurs, així com nous aparcaments per a bicis i campanyes de promoció per a estendre el seu ús
Per tal de garantir la implantació d’aquest Pla, es crearà una Mesa de Mobilitat, integrada per l’ATM de Lleida, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Lleida, les entitats involucrades (HUAV, HPSM, UdL), i els sindicats i les entitats vinculades a aquet àmbit, que s’hauran de reunir periòdicament i fer un balanç de les accions dutes a terme i els seus resultats.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Re: Integració tarifària a Lleida
La memòria d'activitats 2008 de l'ATM de Lleida http://www.atmlleida.cat/fotos/document ... _ATMLL.pdf
Re: Integració tarifària a Lleida
Entra en funcionament la T-12, el títol de transport gratuït per a infants
• A Lleida, la Paeria assumirà el cost de 35 € d’aquesta targeta que permetrà als nens i nenes de 4 a 12 anys el transport totalment gratuït durant tot l’any
L’ATM de l’Àrea de Lleida posarà en funcionament el proper 14 de setembre la nova targeta T-12, el títol de transport gratuït per als infants de 4 a 12 anys impulsat per la Generalitat,a través de l’ATM , que permetrà un nombre il·limitat de viatges a la xarxa de transport públic del sistema tarifari integrat tots els dies de l’any. El cost d’emissió d’aquesta targeta és de 35 €, que assumirà l’Ajuntament de Lleida.
Amb l’entrada en funcionament d’aquesta nova targeta els nens i nenes empadronats a Lleida de 4 fins a 12 anys tindran el transport totalment gratuït tots els dies de l’any. Per tant, des dels nadons fins als nens i nenes de 12 anys viatjaran en autobús de franc tots els dies de l’any i dels 12 als 16 anys es manté la targeta T-J Escolar implantada per la Paeria, que permet fer quatre viatges gratuïts diàriament durant el calendari escolar. Cal destacar també que fins als 4 anys no serà necessari disposar de cap targeta per gaudir del transport gratuït (abans, a partir dels 3 anys ja s’havia de pagar).
El paer en cap, Àngel Ros, ha explicat les característiques de la nova tarja i ha destacat que a banda que suposa una ampliació de les prestacions que ja va implantar l'Ajuntament de Lleida amb la T Jove Escolar, suposa un mecanisme de fidelització d'usuaris de transport públic. Així s'ha demostrat amb les darreres xifres d'ús de transport públic a Catalunya, que situa la ciutat de Lleida com el municipi on més s'ha incrementat l'utilització del bus (un 6,5% a finals de 2008).
El funcionament de la nova targeta serà el següent:
- Els nens i nenes empadronats a Lleida de 4 fins a 12 anys que tinguin una targeta T-Jove Escolar podran canviar la seva targeta per la nova T-12 a l’oficina d’atenció a l’usuari d’Autobusos de Lleida, Plaça Espanya 1 ( entrada per avinguda d Madrid). El canvi es podrà fer a partir de 1 d’octubre fins a 31 de desembre de 2009. El tràmit serà gratuït. Amb la nova targeta podran viatjar de forma il·limitada per la zona 1 de forma gratuïta.
- Els nens i nenes de 4 fins a 12 anys que no tinguin la targeta T-J Escolar podran obtenir la nova targeta T-12 a l’oficina d’atenció a l’usuari d’Autobusos de Lleida, Plaça Espanya 1 (entrada per avinguda de Madrid) de manera gratuïta, ja que l’Ajuntament de Lleida n’assumeix els 35 euros de cost d’emissió. Caldrà presentar el DNI./NIE o passaport i serà imprescindible la presència del nen/nena.
- Els nens i les nenes menors de 4 anys. Viatjaran gratuïtament en els autobusos de Lleida.
- Els nois i les noies de 12 a 16 anys que tinguin la targeta T-J Escolar la podran seguir utilitzant per a fer quatre viatges al dia durant el calendari escolar en els autobusos de Lleida de forma gratuïta.
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1
• A Lleida, la Paeria assumirà el cost de 35 € d’aquesta targeta que permetrà als nens i nenes de 4 a 12 anys el transport totalment gratuït durant tot l’any
L’ATM de l’Àrea de Lleida posarà en funcionament el proper 14 de setembre la nova targeta T-12, el títol de transport gratuït per als infants de 4 a 12 anys impulsat per la Generalitat,a través de l’ATM , que permetrà un nombre il·limitat de viatges a la xarxa de transport públic del sistema tarifari integrat tots els dies de l’any. El cost d’emissió d’aquesta targeta és de 35 €, que assumirà l’Ajuntament de Lleida.
Amb l’entrada en funcionament d’aquesta nova targeta els nens i nenes empadronats a Lleida de 4 fins a 12 anys tindran el transport totalment gratuït tots els dies de l’any. Per tant, des dels nadons fins als nens i nenes de 12 anys viatjaran en autobús de franc tots els dies de l’any i dels 12 als 16 anys es manté la targeta T-J Escolar implantada per la Paeria, que permet fer quatre viatges gratuïts diàriament durant el calendari escolar. Cal destacar també que fins als 4 anys no serà necessari disposar de cap targeta per gaudir del transport gratuït (abans, a partir dels 3 anys ja s’havia de pagar).
El paer en cap, Àngel Ros, ha explicat les característiques de la nova tarja i ha destacat que a banda que suposa una ampliació de les prestacions que ja va implantar l'Ajuntament de Lleida amb la T Jove Escolar, suposa un mecanisme de fidelització d'usuaris de transport públic. Així s'ha demostrat amb les darreres xifres d'ús de transport públic a Catalunya, que situa la ciutat de Lleida com el municipi on més s'ha incrementat l'utilització del bus (un 6,5% a finals de 2008).
El funcionament de la nova targeta serà el següent:
- Els nens i nenes empadronats a Lleida de 4 fins a 12 anys que tinguin una targeta T-Jove Escolar podran canviar la seva targeta per la nova T-12 a l’oficina d’atenció a l’usuari d’Autobusos de Lleida, Plaça Espanya 1 ( entrada per avinguda d Madrid). El canvi es podrà fer a partir de 1 d’octubre fins a 31 de desembre de 2009. El tràmit serà gratuït. Amb la nova targeta podran viatjar de forma il·limitada per la zona 1 de forma gratuïta.
- Els nens i nenes de 4 fins a 12 anys que no tinguin la targeta T-J Escolar podran obtenir la nova targeta T-12 a l’oficina d’atenció a l’usuari d’Autobusos de Lleida, Plaça Espanya 1 (entrada per avinguda de Madrid) de manera gratuïta, ja que l’Ajuntament de Lleida n’assumeix els 35 euros de cost d’emissió. Caldrà presentar el DNI./NIE o passaport i serà imprescindible la presència del nen/nena.
- Els nens i les nenes menors de 4 anys. Viatjaran gratuïtament en els autobusos de Lleida.
- Els nois i les noies de 12 a 16 anys que tinguin la targeta T-J Escolar la podran seguir utilitzant per a fer quatre viatges al dia durant el calendari escolar en els autobusos de Lleida de forma gratuïta.
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mal redactat
La fidelització no es demostra amb els augments percentuals de viatgers habituals sinó amb les xifres absolutes. Per tant, l'enunciat d'aquest paràgraf pretén crear una relació causa-efecte que no existeix, almenys en els termes proposats.El paer en cap, Àngel Ros, ha explicat les característiques de la nova tarja i ha destacat que a banda que suposa una ampliació de les prestacions que ja va implantar l'Ajuntament de Lleida amb la T Jove Escolar, suposa un mecanisme de fidelització d'usuaris de transport públic. Així s'ha demostrat amb les darreres xifres d'ús de transport públic a Catalunya, que situa la ciutat de Lleida com el municipi on més s'ha incrementat l'utilització del bus (un 6,5% a finals de 2008).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Integració tarifària a Lleida
Les targetes de viatge gratuït per a nens, en marxa dilluns amb sols 65 de repartides
• La T-12 funcionarà al Segrià, la Noguera, les Garrigues i el Pla d'Urgell
• La nova targeta de viatge per a nens de 4 a 12 anys que permet viatjar gratis en transport públic (pagant inicialment 35 euros) funcionarà dilluns amb sols 65 de repartides.
La nova targeta T-12 es va posar en marxa el passat 31 d'agost i dimecres la Paeria va anunciar que n'assumiria el cost per als escolars de la capital. Llavors s'havien repartit una trentena d'aquestes targetes, segons va explicar el gerent de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat, Josep Lluís Cunillera, i només dijous, després d'aquest anunci públic, aquesta xifra es va multiplicar per més de dos fins a arribar al voltant de 65 targetes repartides, segons les dades facilitades. Tenint en compte que ahir era festiu i que el cap de setmana és inhàbil, aquest exigu nombre serà amb el que s'iniciarà el servei. Cunillera va dir que esperen que "a poc a poc es facin més targetes" i va recordar que el gran impuls per al seu ús arribarà a partir de l'1 d'octubre, quan els usuaris de Lleida ciutat que tenen la T-Jove Escolar podran canviar-la per una T-12. S'espera que ho facin uns 6.500 (els que no superen els 12 anys) i que, en total, a l'octubre s'hagin repartit fins a 8.000 targetes T-12.
La T-12 està destinada als escolars de 4 a 12 anys, que podran viatjar gratis en la xarxa integrada de transport públic després d'un pagament inicial de 35 euros per la targeta (excepte a Lleida ciutat, on aquest cost l'assumeix la Paeria). Els viatges són limitats a una de les dos zones creades. Són, d'una banda, la capital i els municipis del nord del Segrià i, de l'altra, la resta del Segrià, Noguera, Pla i Garrigues. Cunillera va justificar aquesta limitació perquè aquesta targeta està pensada per a desplaçaments escolars i no per a altres de més llunyans.
http://www.segre.com/
• La T-12 funcionarà al Segrià, la Noguera, les Garrigues i el Pla d'Urgell
• La nova targeta de viatge per a nens de 4 a 12 anys que permet viatjar gratis en transport públic (pagant inicialment 35 euros) funcionarà dilluns amb sols 65 de repartides.
La nova targeta T-12 es va posar en marxa el passat 31 d'agost i dimecres la Paeria va anunciar que n'assumiria el cost per als escolars de la capital. Llavors s'havien repartit una trentena d'aquestes targetes, segons va explicar el gerent de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat, Josep Lluís Cunillera, i només dijous, després d'aquest anunci públic, aquesta xifra es va multiplicar per més de dos fins a arribar al voltant de 65 targetes repartides, segons les dades facilitades. Tenint en compte que ahir era festiu i que el cap de setmana és inhàbil, aquest exigu nombre serà amb el que s'iniciarà el servei. Cunillera va dir que esperen que "a poc a poc es facin més targetes" i va recordar que el gran impuls per al seu ús arribarà a partir de l'1 d'octubre, quan els usuaris de Lleida ciutat que tenen la T-Jove Escolar podran canviar-la per una T-12. S'espera que ho facin uns 6.500 (els que no superen els 12 anys) i que, en total, a l'octubre s'hagin repartit fins a 8.000 targetes T-12.
La T-12 està destinada als escolars de 4 a 12 anys, que podran viatjar gratis en la xarxa integrada de transport públic després d'un pagament inicial de 35 euros per la targeta (excepte a Lleida ciutat, on aquest cost l'assumeix la Paeria). Els viatges són limitats a una de les dos zones creades. Són, d'una banda, la capital i els municipis del nord del Segrià i, de l'altra, la resta del Segrià, Noguera, Pla i Garrigues. Cunillera va justificar aquesta limitació perquè aquesta targeta està pensada per a desplaçaments escolars i no per a altres de més llunyans.
http://www.segre.com/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Falten els "col·laboradors" de sempre
Ja comença a fer patxoca.
I Renfe, què? Seguiran fent-se el suec i "empalmaran" quan es creï el nucli de rodalia gestionat per la Generalitat o es traspassi regionals?
I Renfe, què? Seguiran fent-se el suec i "empalmaran" quan es creï el nucli de rodalia gestionat per la Generalitat o es traspassi regionals?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Integració tarifària a Lleida
L'ATM ha estrenat web: http://www.atmlleida.cat
Re: Integració tarifària a Lleida
Per fi apareix Camarasa, ja tinc motius per comprar la T-10 de l'Àrea de Lleida. .
Per cert, l'Alsina Graells que pasa per la C-13 està integrada? No se si surt de Balaguer o Lleida, però el cas, es que si faig combinació FGC fins a Balaguer i després aquest, m'aniria de perles.
Per cert, l'Alsina Graells que pasa per la C-13 està integrada? No se si surt de Balaguer o Lleida, però el cas, es que si faig combinació FGC fins a Balaguer i després aquest, m'aniria de perles.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Integració tarifària a Lleida
En principi, sí.Miquel wrote:Per cert, l'Alsina Graells que pasa per la C-13 està integrada?
Re: Integració tarifària a Lleida
Més de 2.100 nens ja tenen la targeta per anar gratis en bus
• La T-12, des que es va crear fa un mes
Un total de 2.175 nens d'entre 4 i 12 anys ja disposen de la targeta T-12, que va entrar en vigor fa poc més d'un mes i que permet als escolars viatjar gratis a la xarxa integrada de transport públic.
El gerent del Grup Sarbus-Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla, va explicar que del total de targetes T-12 que han repartit, 1.747 corresponen a nens que ja tenien la T-Jove Escolar. I és que els titulars d'aquesta última targeta, que permet als alumnes viatjar gratis les jornades laborables fins a quatre vegades al dia, poden canviar-la sense cap cost per una T-12, que ofereix més prestacions. En aquest sentit, està destinada als escolars de 4 a 12 anys, que poden viatjar gratis a la xarxa integrada de transport públic després d'un pagament inicial de 35 euros per la targeta (excepte a Lleida ciutat, on aquest cost l'assumeix la Paeria). Els viatges estan limitats a una de les dos zones creades, que són, d'una banda, la capital i els municipis del nord del Segrià i, d'altra banda, la resta del Segrià, la Noguera, el Pla i les Garrigues.
Del total de T-12 que Sarbus ha entregat fins a la data, 428 són noves i les han sol·licitat escolars que fins ara no disposaven de l'abonament anterior.
Soldevilla va considerar positiu el nombre de targetes entregades fins al moment. No obstant, va admetre que en principi esperaven més canvis de la targeta T-Jove Escolar per la T-12, ja que són uns 6.500 els nens que no superen els 12 anys que tenen el primer abonament i per ara només han demanat el canvi 1.747. En canvi, va destacar que el nombre de targetes noves és més elevat del que esperaven.
El gerent de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat, Josep Lluís Cunillera, també va considerar positiu el nombre de targetes repartides i va explicar que també es poden sol·licitar als ajuntaments de les zones integrades, que alhora les demanen a la seu central de Sarbus. A més, va destacar que "l'ús del sistema tarifari integrat a aquest nou àmbit funciona molt bé".
Del total de targetes repartides, 1.747 corresponen a nens que ja tenien la T-Jove Escolar i s'han passat a la T-12
http://www.segre.com/
• La T-12, des que es va crear fa un mes
Un total de 2.175 nens d'entre 4 i 12 anys ja disposen de la targeta T-12, que va entrar en vigor fa poc més d'un mes i que permet als escolars viatjar gratis a la xarxa integrada de transport públic.
El gerent del Grup Sarbus-Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla, va explicar que del total de targetes T-12 que han repartit, 1.747 corresponen a nens que ja tenien la T-Jove Escolar. I és que els titulars d'aquesta última targeta, que permet als alumnes viatjar gratis les jornades laborables fins a quatre vegades al dia, poden canviar-la sense cap cost per una T-12, que ofereix més prestacions. En aquest sentit, està destinada als escolars de 4 a 12 anys, que poden viatjar gratis a la xarxa integrada de transport públic després d'un pagament inicial de 35 euros per la targeta (excepte a Lleida ciutat, on aquest cost l'assumeix la Paeria). Els viatges estan limitats a una de les dos zones creades, que són, d'una banda, la capital i els municipis del nord del Segrià i, d'altra banda, la resta del Segrià, la Noguera, el Pla i les Garrigues.
Del total de T-12 que Sarbus ha entregat fins a la data, 428 són noves i les han sol·licitat escolars que fins ara no disposaven de l'abonament anterior.
Soldevilla va considerar positiu el nombre de targetes entregades fins al moment. No obstant, va admetre que en principi esperaven més canvis de la targeta T-Jove Escolar per la T-12, ja que són uns 6.500 els nens que no superen els 12 anys que tenen el primer abonament i per ara només han demanat el canvi 1.747. En canvi, va destacar que el nombre de targetes noves és més elevat del que esperaven.
El gerent de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat, Josep Lluís Cunillera, també va considerar positiu el nombre de targetes repartides i va explicar que també es poden sol·licitar als ajuntaments de les zones integrades, que alhora les demanen a la seu central de Sarbus. A més, va destacar que "l'ús del sistema tarifari integrat a aquest nou àmbit funciona molt bé".
Del total de targetes repartides, 1.747 corresponen a nens que ja tenien la T-Jove Escolar i s'han passat a la T-12
http://www.segre.com/
Re: Integració tarifària a Lleida
L’Àrea de Lleida registra més de 161.000 nous viatgers fins el mes d’octubre
L’Àrea de Lleida ha registrat un increment de 161.000 viatgers fins a l’octubre de 2009, respecte del mateix període de l’any anterior, arribant als 7,2 milions de passatgers al llarg d’aquest any. Per altra banda, la venda i la recàrrega de targetes de transport integrat s’han duplicat durant el passat mes d’octubre, de les 450 venudes el setembre a 940, i de 4.570 recàrregues, a 9.165. Aquest augment d’operacions es deu a l’extensió del sistema tarifari integrat a les comarques de la Noguera, les Garrigues i el Pla d’Urgell i la implantació de les millores en l’oferta de serveis, amb 53 expedicions diàries més en diferents línies, introduïdes durant el setembre. En total, des de l’inici de la integració, al març del 2008 i fins a l’octubre del 2009, s’han venut 15.500 targetes i s’han comptabilitzat 90.000 recàrregues. Avui també s’han aprovat les tarifes de 2010, amb un augment ponderat de 0,92% en tots el títols.
Balanç fins a l’octubre
L’extensió del sistema tarifari integrat a les comarques de la Noguera, les Garrigues i el Pla d’Urgell, juntament amb les millores en l’oferta de serveis de transport públic implementades darrerament, que suposen 53 expedicions diàries més en diferents línies de transport, han contribuït a incrementar notablement des del setembre el nombre de viatgers de transport públic a l’Àrea de Lleida.
En aquest sentit, totes dues actuacions, que es van completar el passat mes de setembre, han ajudat a incrementar el nombre de viatgers de transport públic entre l’1 de gener i octubre de 2009, amb 161.000 nous passatgers, tant en els modes urbans, interurbans com FGC, arribant als 7,2 milions la qual cosa suposa un increment de 2,3% respecte el mateix període de l’any anterior.
Pel que fa a les noves comarques adherides al sistema tarifari integrat, el 45% dels viatges registrats als municipis de les Garrigues corresponen a desplaçaments amb abonaments integrats. Al Pla d’Urgell, els municipis del Poal, Vilanova de Bellpuig, Bell-lloch i Torregrossa són els que més utilitzen els títols integrats, per sobre del 35%, mentre que a Balaguer, a la Noguera més del 65% dels viatges es fan amb abonaments d’aquest tipus.
Així, cada dia, es fan una mitjana de 28.000 viatges amb transport públic, la majoria dels quals entre les 7.30 i les 9.00 hores (el 14%).
El doble de vendes i recàrregues en un mes
Pel que fa a les vendes i recàrregues de targetes de transport integrades a l’Àrea de Lleida, s’han doblat entre setembre i octubre de 2009. Concretament, s’ha passat de les 450 targetes venudes a 940, i de les 4.570 recàrregues, a les 9.165.
En total, des de l’inici de la integració tarifària a l’Àrea de Lleida, el passat 31 de març del 2008, i fins al l’octubre del 2009, s’han venut més de 15.500 abonaments integrats i s’han fet 90.000 operacions de recàrrega, que han contribuït a augmentar la intermodalitat fins a un 9,30%.
Concretament, 6 de cada 10 usuaris del transport públic utilitzen ja targetes integrades als serveis interurbans, mentre que als FGC, l’índex d’utilització de bitllets integrats arriba al 15%, i es duplica al transport urbà amb un 4,5%.
Més de 3.400 nens i nenes amb la T-12
D’altra banda, fins a 3.415 infants d’entre 4 i 12 anys es beneficien ja dels avantatges de la T-12, la nova targeta de transport gratuït per a infants, que va entrar en funcionament a mitjans de setembre. Aquests, es concentren sobretot a la ciutat de Lleida.
Pel que fa a les preferències d’us de targetes, la més emprada és encara la T-10, que s’utilitza en el 50% dels desplaçaments. Després la segueix la T10/30, amb el 24%, la T-MES, amb el 16% i la T-50/30, amb el 10%.
Manteniment de tarifes a la majoria de títols
D’altra banda, el consell d’administració de l’ATM de l’Àrea de Lleida ha aprovat avui mantenir les mateixes tarifes durant el 2010 en la majoria d’abonaments integrats, com ara la T-10/30, la T-50/30, i la T-MES, d’una i dues zones. Així, només s’aplicarà un increment de 15 cèntims a la T-10, d’una i dues zones, passant dels 7,60 euros actuals als 7,75 euros el 2010, en el primer cas, i d’11,50 euros a 11,65 euros, en el segon. Això representa un increment ponderat de 0,92%, per tot el sistema tarifari integrat.
Targetes de transport gratis als comerços
A partir de dilluns, 14 de desembre, uns 3.000 comerços associats a la Federació Provincial de Comerç de Lleida (FECOM) podran regalar als seus clients targetes de transport vàlides per tot l’àmbit integrat de l’ATM amb 2 viatges cadascuna, per utilitzar tant en el transport urbà, interurbà com FGC.
Es tracta d’una campanya impulsada per l’ATM de Lleida i la FECOM, fruit del Conveni signat per aquestes entitats el mes d’abril de 2009, per tal de potenciar accions conjuntes de promoció del transport públic als comerços. L’acció preveu repartir gratuïtament fins a 1.000 targetes de transport entre els clients, per tal que s’animin a utilitzar la xarxa de transport públic.
Horaris i Punts de càrrega al web de l’ATM
Finalment, dins del procés de millora de la informació dels serveis que està duent a terme l’ATM de l’Àrea de Lleida, s’ha incorporat el web ha incorporat informació de tots els horaris dels diferents serveis de transport públic, mitjançant l’aplicació del google maps, així com informació relativa a l’ubicació dels punts de venda i recàrrega dels títols integrats.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
L’Àrea de Lleida ha registrat un increment de 161.000 viatgers fins a l’octubre de 2009, respecte del mateix període de l’any anterior, arribant als 7,2 milions de passatgers al llarg d’aquest any. Per altra banda, la venda i la recàrrega de targetes de transport integrat s’han duplicat durant el passat mes d’octubre, de les 450 venudes el setembre a 940, i de 4.570 recàrregues, a 9.165. Aquest augment d’operacions es deu a l’extensió del sistema tarifari integrat a les comarques de la Noguera, les Garrigues i el Pla d’Urgell i la implantació de les millores en l’oferta de serveis, amb 53 expedicions diàries més en diferents línies, introduïdes durant el setembre. En total, des de l’inici de la integració, al març del 2008 i fins a l’octubre del 2009, s’han venut 15.500 targetes i s’han comptabilitzat 90.000 recàrregues. Avui també s’han aprovat les tarifes de 2010, amb un augment ponderat de 0,92% en tots el títols.
Balanç fins a l’octubre
L’extensió del sistema tarifari integrat a les comarques de la Noguera, les Garrigues i el Pla d’Urgell, juntament amb les millores en l’oferta de serveis de transport públic implementades darrerament, que suposen 53 expedicions diàries més en diferents línies de transport, han contribuït a incrementar notablement des del setembre el nombre de viatgers de transport públic a l’Àrea de Lleida.
En aquest sentit, totes dues actuacions, que es van completar el passat mes de setembre, han ajudat a incrementar el nombre de viatgers de transport públic entre l’1 de gener i octubre de 2009, amb 161.000 nous passatgers, tant en els modes urbans, interurbans com FGC, arribant als 7,2 milions la qual cosa suposa un increment de 2,3% respecte el mateix període de l’any anterior.
Pel que fa a les noves comarques adherides al sistema tarifari integrat, el 45% dels viatges registrats als municipis de les Garrigues corresponen a desplaçaments amb abonaments integrats. Al Pla d’Urgell, els municipis del Poal, Vilanova de Bellpuig, Bell-lloch i Torregrossa són els que més utilitzen els títols integrats, per sobre del 35%, mentre que a Balaguer, a la Noguera més del 65% dels viatges es fan amb abonaments d’aquest tipus.
Així, cada dia, es fan una mitjana de 28.000 viatges amb transport públic, la majoria dels quals entre les 7.30 i les 9.00 hores (el 14%).
El doble de vendes i recàrregues en un mes
Pel que fa a les vendes i recàrregues de targetes de transport integrades a l’Àrea de Lleida, s’han doblat entre setembre i octubre de 2009. Concretament, s’ha passat de les 450 targetes venudes a 940, i de les 4.570 recàrregues, a les 9.165.
En total, des de l’inici de la integració tarifària a l’Àrea de Lleida, el passat 31 de març del 2008, i fins al l’octubre del 2009, s’han venut més de 15.500 abonaments integrats i s’han fet 90.000 operacions de recàrrega, que han contribuït a augmentar la intermodalitat fins a un 9,30%.
Concretament, 6 de cada 10 usuaris del transport públic utilitzen ja targetes integrades als serveis interurbans, mentre que als FGC, l’índex d’utilització de bitllets integrats arriba al 15%, i es duplica al transport urbà amb un 4,5%.
Més de 3.400 nens i nenes amb la T-12
D’altra banda, fins a 3.415 infants d’entre 4 i 12 anys es beneficien ja dels avantatges de la T-12, la nova targeta de transport gratuït per a infants, que va entrar en funcionament a mitjans de setembre. Aquests, es concentren sobretot a la ciutat de Lleida.
Pel que fa a les preferències d’us de targetes, la més emprada és encara la T-10, que s’utilitza en el 50% dels desplaçaments. Després la segueix la T10/30, amb el 24%, la T-MES, amb el 16% i la T-50/30, amb el 10%.
Manteniment de tarifes a la majoria de títols
D’altra banda, el consell d’administració de l’ATM de l’Àrea de Lleida ha aprovat avui mantenir les mateixes tarifes durant el 2010 en la majoria d’abonaments integrats, com ara la T-10/30, la T-50/30, i la T-MES, d’una i dues zones. Així, només s’aplicarà un increment de 15 cèntims a la T-10, d’una i dues zones, passant dels 7,60 euros actuals als 7,75 euros el 2010, en el primer cas, i d’11,50 euros a 11,65 euros, en el segon. Això representa un increment ponderat de 0,92%, per tot el sistema tarifari integrat.
Targetes de transport gratis als comerços
A partir de dilluns, 14 de desembre, uns 3.000 comerços associats a la Federació Provincial de Comerç de Lleida (FECOM) podran regalar als seus clients targetes de transport vàlides per tot l’àmbit integrat de l’ATM amb 2 viatges cadascuna, per utilitzar tant en el transport urbà, interurbà com FGC.
Es tracta d’una campanya impulsada per l’ATM de Lleida i la FECOM, fruit del Conveni signat per aquestes entitats el mes d’abril de 2009, per tal de potenciar accions conjuntes de promoció del transport públic als comerços. L’acció preveu repartir gratuïtament fins a 1.000 targetes de transport entre els clients, per tal que s’animin a utilitzar la xarxa de transport públic.
Horaris i Punts de càrrega al web de l’ATM
Finalment, dins del procés de millora de la informació dels serveis que està duent a terme l’ATM de l’Àrea de Lleida, s’ha incorporat el web ha incorporat informació de tots els horaris dels diferents serveis de transport públic, mitjançant l’aplicació del google maps, així com informació relativa a l’ubicació dels punts de venda i recàrrega dels títols integrats.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Re: Integració tarifària a Lleida
2 anys d'integració tarifària l'Àrea de Lleida
Avui, 31 de març de 2010, fa dos anys des que s'implantà el Sistema Tarifari Integrat a l'Àrea de Lleida.
El Sistema Tarifari Integrat, és un sistema que potencia l’ús del transport públic, la intermodalitat, l’eficiència del servei i l’estalvi econòmic per l’usuari.
Ja se’n beneficien les prop de 25.000 persones que han adquirit una targeta de l’ATM i es mouen per tot l’àmbit integrat de l’Àrea de Lleida amb títols de transport integrats utilitzant les xarxes de bus urbanes, les interurbanes i el servei de Ferrocarril de la Generalitat de les comarques de les Garrigues, La Noguera, El Pla d’Urgell i el Segrià amb un bitllet únic.
Un àmbit que abasta geogràficament aquestes quatre comarques, aplicat en 108 municipis i que s’estendrà progressivament durant l’any 2010 a les comarques de l’Urgell i la Segarra.
http://www.atmlleida.cat/noticies/54
Avui, 31 de març de 2010, fa dos anys des que s'implantà el Sistema Tarifari Integrat a l'Àrea de Lleida.
El Sistema Tarifari Integrat, és un sistema que potencia l’ús del transport públic, la intermodalitat, l’eficiència del servei i l’estalvi econòmic per l’usuari.
Ja se’n beneficien les prop de 25.000 persones que han adquirit una targeta de l’ATM i es mouen per tot l’àmbit integrat de l’Àrea de Lleida amb títols de transport integrats utilitzant les xarxes de bus urbanes, les interurbanes i el servei de Ferrocarril de la Generalitat de les comarques de les Garrigues, La Noguera, El Pla d’Urgell i el Segrià amb un bitllet únic.
Un àmbit que abasta geogràficament aquestes quatre comarques, aplicat en 108 municipis i que s’estendrà progressivament durant l’any 2010 a les comarques de l’Urgell i la Segarra.
http://www.atmlleida.cat/noticies/54
Re: Integració tarifària a Lleida
La integració tarifària del transport públic s'estendrà a la Segarra i l'Urgell
El Consell d'Administració de l'ATM de l'Àrea de Lleida, reunit avui, ha aprovat l’adhesió a l’ATM de les comarques de l’Urgell i la Segarra. D’aquesta manera, els 41 municipis que formen part d’aquestes comarques es beneficiaran del sistema tarifari integrat i el desplegament del pla de millora de serveis previst per al 2010. Amb la incorporació d’aquestes comarques, l’ATM de Lleida culmina el procés de creació de l’Àrea de Lleida, que ara estarà integrada per 6 comarques, amb 149 municipis i 352.000 habitants.
D’altra banda, l’ATM ha fet balanç de les millores introduïdes durant el 2009, que han comportat un increment d’usuaris del transport públic d’un 3,4%
El Consell d’Administració de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l’Àrea de Lleida ha acordat avui l’adhesió de les comarques de l’Urgell i la Segarra al Consorci, la qual cosa suposa la culminació del procés d’ampliació del seu àmbit territorial tal i com estava previst inicialment.
Així, durant el 2010, els 41 municipis que integren les dues comarques es passaran a beneficiar de les avantatges del sistema tarifari integrat del transport públic, així com de noves millores en l’oferta de transport públic mitjançant els plans de millora de serveis que actualment estant en fase d’elaboració i disseny per part de la Direcció General del Transport Terrestre i l’ATM.
Així, aquests plans donen compliment al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, aprovat perl Govern amb l’objectiu de garantir l’accés amb transport públic de totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.
Amb les noves incorporacions, ja són 6 les comarques que conformen l’Àrea de Lleida (el Segrià, el Pla d’Urgell, la Noguera, les Garrigues, l’Urgell i la Segarra), que apleguen 149 municipis i 352.000 habitants.
Increment de 3,4% de viatgers
D’altra banda, l’ATM ha fet balanç de les millores introduïdes durant el 2009, que han contribuït a augmentar el nombre d’usuaris del transport públic en aquest àmbit. En aquest sentit, el desplegament del sistema tarifari integrat i les millores en serveis han comportat un increment interanual d’usuaris del 3,4% fins al març del 2010, amb un total de 8,9 milions de viatgers en els últims 12 mesos, 295.000 viatgers més que en el mateix període de l’any anterior.
Respecte de la implantació del sistema tarifari integrat, ja són més de 24.000 les persones que tenen i utilitzen per als seus desplaçaments abonaments integrats. A més, en els 6 primers mesos d’integració tarifària a les comarques de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues, el 59% dels usuaris de transport públic ja utilitzen abonaments integrats.
Quant a les dades de mobilitat general de l’àmbit de l’ATM, diàriament es fan més de 34.000 desplaçaments en transport públic, un 31% entre les 7 i les 10 hores del matí .
Cada mes, es venen 750 noves targetes integrades de mitjana i es fan 9.300 recàrregues. Pel que fa a la T-12, ja són 5.468 els infants de 4 a 12 anys que disposen d’aquest abonament gratuït.
Quant al grau d’intermodalitat, creix fins el 9,1% i la major part d’aquest viatgers intermodals són entre el servei urbà de Lleida i l’interurbà.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=34446
El Consell d'Administració de l'ATM de l'Àrea de Lleida, reunit avui, ha aprovat l’adhesió a l’ATM de les comarques de l’Urgell i la Segarra. D’aquesta manera, els 41 municipis que formen part d’aquestes comarques es beneficiaran del sistema tarifari integrat i el desplegament del pla de millora de serveis previst per al 2010. Amb la incorporació d’aquestes comarques, l’ATM de Lleida culmina el procés de creació de l’Àrea de Lleida, que ara estarà integrada per 6 comarques, amb 149 municipis i 352.000 habitants.
D’altra banda, l’ATM ha fet balanç de les millores introduïdes durant el 2009, que han comportat un increment d’usuaris del transport públic d’un 3,4%
El Consell d’Administració de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l’Àrea de Lleida ha acordat avui l’adhesió de les comarques de l’Urgell i la Segarra al Consorci, la qual cosa suposa la culminació del procés d’ampliació del seu àmbit territorial tal i com estava previst inicialment.
Així, durant el 2010, els 41 municipis que integren les dues comarques es passaran a beneficiar de les avantatges del sistema tarifari integrat del transport públic, així com de noves millores en l’oferta de transport públic mitjançant els plans de millora de serveis que actualment estant en fase d’elaboració i disseny per part de la Direcció General del Transport Terrestre i l’ATM.
Així, aquests plans donen compliment al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, aprovat perl Govern amb l’objectiu de garantir l’accés amb transport públic de totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.
Amb les noves incorporacions, ja són 6 les comarques que conformen l’Àrea de Lleida (el Segrià, el Pla d’Urgell, la Noguera, les Garrigues, l’Urgell i la Segarra), que apleguen 149 municipis i 352.000 habitants.
Increment de 3,4% de viatgers
D’altra banda, l’ATM ha fet balanç de les millores introduïdes durant el 2009, que han contribuït a augmentar el nombre d’usuaris del transport públic en aquest àmbit. En aquest sentit, el desplegament del sistema tarifari integrat i les millores en serveis han comportat un increment interanual d’usuaris del 3,4% fins al març del 2010, amb un total de 8,9 milions de viatgers en els últims 12 mesos, 295.000 viatgers més que en el mateix període de l’any anterior.
Respecte de la implantació del sistema tarifari integrat, ja són més de 24.000 les persones que tenen i utilitzen per als seus desplaçaments abonaments integrats. A més, en els 6 primers mesos d’integració tarifària a les comarques de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues, el 59% dels usuaris de transport públic ja utilitzen abonaments integrats.
Quant a les dades de mobilitat general de l’àmbit de l’ATM, diàriament es fan més de 34.000 desplaçaments en transport públic, un 31% entre les 7 i les 10 hores del matí .
Cada mes, es venen 750 noves targetes integrades de mitjana i es fan 9.300 recàrregues. Pel que fa a la T-12, ja són 5.468 els infants de 4 a 12 anys que disposen d’aquest abonament gratuït.
Quant al grau d’intermodalitat, creix fins el 9,1% i la major part d’aquest viatgers intermodals són entre el servei urbà de Lleida i l’interurbà.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=34446
Re: Integració tarifària a Lleida
L'àrea de Lleida arriba als 9 milions de viatgers anuals amb 429.000 nous viatgers
El Consell d'Administració de l'ATM de l'Àrea de Lleida, reunit avui, ha presentat les dades d’utilització dels diferents serveis, que s’ha incrementat un 5% en un any, fins arribar als 9 milions de viatgers. L’ATM ha avaluat també les diferents actuacions en curs com l’elaboració del Pla de serveis de la Segarra i el Pla de Mobilitat de l’àrea industrial de Lleida que estan a punt de finalitzar. D’altra banda, s’ha aprovat una nova zonificació a la Segarra i l’Urgell per tal d’incorporar-les a la integració tarifària.
Increment del 5% de viatgers
L’ATM ha fet balanç del desplegament del sistema tarifari integrat i les millores en els serveis de transport públic, que han comportat un increment interanual d’usuaris del 5% fins al maig del 2010. D’aquesta manera, s’ha arribat ja als 9 milions de viatgers en els últims 12 mesos, 429.000 viatgers més que en el mateix període de l’any anterior.
En l’àmbit de l’ATM, diàriament es fan més de 37.000 desplaçaments en transport públic, un 31% d’aquests es produeixen entre les 7 i les 10 hores del matí i cada vegada són més els que es beneficien del sistema tarifari integrat.
En aquest sentit, més de 26.000 persones tenen i utilitzen per als seus desplaçaments abonaments integrats. El 49% dels usuaris utilitzen la T-10, el 25% la T-10/30, el 14% la T-12, el 7% la T-Mes i el 5% la T-50/30.
Pel que fa al grau d’intermodalitat, es manté en el 9% del total i la major part d’aquest viatges intermodals són entre el servei urbà de Lleida i l’autobús interurbà o Ferrocarrils de la Generalitat.
Pla de serveis a la comarca de la Segarra
D’altra banda, l’ATM i el DPTOP tenen molt avançats els treballs de redacció del Pla de millora de Serveis per a la comarca de la Segarra. Actualment, es troba en fase d’estudi de les propostes, fruit de les aportacions de tots els municipis, coordinats pel Consell Comarcal de la Segarra, que participa activament en aquest procés. Es preveu que estigui finalitzat el proper mes de setembre.
Aquest pla s’afegirà als ja finalitzats de les comarques del Pla d’Urgell, la Noguera, les Garrigues i l’Urgell i que ja s’estan aplicant per tal de donar compliment al previst al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, i amb l’objectiu de garantir l’accés amb transport públic de totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.
Nova zonificació amb la Segarra i l’Urgell
Dins del procés d’ampliació de l’àmbit del Sistema Tarifari Integrat, el Consell d’Administració ha aprovat també la nova zonificació que inclou les comarques de la Segarra i l’Urgell i que incorpora aquestes comarques en l’actual zona 2.
Així, per exemple, un viatger de Tàrrega podrà anar a Lleida per 1,17 € amb una T-10, i un de Cervera a Mollerussa per 0,60 € amb una T10/30, després de l’estiu, quan entri en funcionament el sistema tarifari integrat en aquestes comarques.
Pla de Mobilitat de l’Àrea Industrial de Lleida
L’ATM ha fet també balanç del procés d’elaboració del Pla de Mobilitat de l’Àrea Industrial de Lleida, formada pels polígons el Segre, el Camí dels Frares, la CIM i les zones confrontants. El pla, en el que participen activament els diferents agents implicats, està en la seva fase final i es preveu que s’aprovi després de l’estiu.
Finalment, s’han presentat les diferents accions de promoció del transport públic i del sistema tarifari integrat, especialment les diferents activitats previstes per la propera Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2010 i altres accions per promocionar l’ús del transport públic.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/0/no ... 42267.html
El Consell d'Administració de l'ATM de l'Àrea de Lleida, reunit avui, ha presentat les dades d’utilització dels diferents serveis, que s’ha incrementat un 5% en un any, fins arribar als 9 milions de viatgers. L’ATM ha avaluat també les diferents actuacions en curs com l’elaboració del Pla de serveis de la Segarra i el Pla de Mobilitat de l’àrea industrial de Lleida que estan a punt de finalitzar. D’altra banda, s’ha aprovat una nova zonificació a la Segarra i l’Urgell per tal d’incorporar-les a la integració tarifària.
Increment del 5% de viatgers
L’ATM ha fet balanç del desplegament del sistema tarifari integrat i les millores en els serveis de transport públic, que han comportat un increment interanual d’usuaris del 5% fins al maig del 2010. D’aquesta manera, s’ha arribat ja als 9 milions de viatgers en els últims 12 mesos, 429.000 viatgers més que en el mateix període de l’any anterior.
En l’àmbit de l’ATM, diàriament es fan més de 37.000 desplaçaments en transport públic, un 31% d’aquests es produeixen entre les 7 i les 10 hores del matí i cada vegada són més els que es beneficien del sistema tarifari integrat.
En aquest sentit, més de 26.000 persones tenen i utilitzen per als seus desplaçaments abonaments integrats. El 49% dels usuaris utilitzen la T-10, el 25% la T-10/30, el 14% la T-12, el 7% la T-Mes i el 5% la T-50/30.
Pel que fa al grau d’intermodalitat, es manté en el 9% del total i la major part d’aquest viatges intermodals són entre el servei urbà de Lleida i l’autobús interurbà o Ferrocarrils de la Generalitat.
Pla de serveis a la comarca de la Segarra
D’altra banda, l’ATM i el DPTOP tenen molt avançats els treballs de redacció del Pla de millora de Serveis per a la comarca de la Segarra. Actualment, es troba en fase d’estudi de les propostes, fruit de les aportacions de tots els municipis, coordinats pel Consell Comarcal de la Segarra, que participa activament en aquest procés. Es preveu que estigui finalitzat el proper mes de setembre.
Aquest pla s’afegirà als ja finalitzats de les comarques del Pla d’Urgell, la Noguera, les Garrigues i l’Urgell i que ja s’estan aplicant per tal de donar compliment al previst al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, i amb l’objectiu de garantir l’accés amb transport públic de totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.
Nova zonificació amb la Segarra i l’Urgell
Dins del procés d’ampliació de l’àmbit del Sistema Tarifari Integrat, el Consell d’Administració ha aprovat també la nova zonificació que inclou les comarques de la Segarra i l’Urgell i que incorpora aquestes comarques en l’actual zona 2.
Així, per exemple, un viatger de Tàrrega podrà anar a Lleida per 1,17 € amb una T-10, i un de Cervera a Mollerussa per 0,60 € amb una T10/30, després de l’estiu, quan entri en funcionament el sistema tarifari integrat en aquestes comarques.
Pla de Mobilitat de l’Àrea Industrial de Lleida
L’ATM ha fet també balanç del procés d’elaboració del Pla de Mobilitat de l’Àrea Industrial de Lleida, formada pels polígons el Segre, el Camí dels Frares, la CIM i les zones confrontants. El pla, en el que participen activament els diferents agents implicats, està en la seva fase final i es preveu que s’aprovi després de l’estiu.
Finalment, s’han presentat les diferents accions de promoció del transport públic i del sistema tarifari integrat, especialment les diferents activitats previstes per la propera Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2010 i altres accions per promocionar l’ús del transport públic.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/0/no ... 42267.html
Re: Integració tarifària a Lleida
La tarifa única de transport s'amplia aquest dilluns a 41 municipis de l'Urgell i la Segarra
• Rebaixes de fins a un 40% en l'import del bitllet i noves freqüències a curt termini
Els 41 municipis de la Segarra i l'Urgell s'incorporaran dilluns que ve a l'àrea d'influència de l'autoritat territorial de la mobilitat, cosa que implicarà que els usuaris del transport públic (a excepció de la línia de tren de Manresa) podran accedir a millors freqüències i a tarifes reduïdes de fins a un 40% sobre el preu actual.Amb l'ampliació de l'àrea de l'ATM es completa el desplegament de la integració tarifària a les sis comarques del pla. Això també dispararà el volum actual dels titulars de la targeta integrada, xifrat ara en 27.000 passatgers del Segrià, l'Urgell, el Pla d'Urgell i la Noguera. Els viatgers poden accedir amb aquest servei al transport públic amb autobús (a Lleida ciutat i entre municipis) i a la línia de tren de la Pobla de Segur amb un mateix títol.
L'ampliació de la integració tarifària a la Segarra i l'Urgell es portarà a terme per fases. El president del consell de la Segarra, Xavier Casoliva, va explicar que el servei s'estrenarà amb els trajectes regulars i les freqüències actuals (que no cobreixen la totalitat dels municipis) però que pròximament s'ampliaran i s'incorporaran serveis a la demanda.
Precisament, responsables de l'ATM presentaran dijous la nova oferta de transport a l'àrea de Lleida coincidint amb la setmana de la mobilitat. Entre altres actuacions, la conselleria de Política Territorial ha editat un plànol sobre la xarxa integrada de transport a les sis comarques i que identifica 62 línies interurbanes, 22 línies urbanes de Lleida ciutat i la línia de tren de la Pobla (que depèn de Ferrocarrils de la Generalitat). A més, l'ATM de Lleida ha publicat targetes amb la imatge de la setmana de la mobilitat i preveu regalar-ne un miler durant aquests dies. S'ha de recordar que l'objectiu de la Generalitat és que tot el transport públic de Catalunya estigui integrat el 2014.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... a-segarra/
• Rebaixes de fins a un 40% en l'import del bitllet i noves freqüències a curt termini
Els 41 municipis de la Segarra i l'Urgell s'incorporaran dilluns que ve a l'àrea d'influència de l'autoritat territorial de la mobilitat, cosa que implicarà que els usuaris del transport públic (a excepció de la línia de tren de Manresa) podran accedir a millors freqüències i a tarifes reduïdes de fins a un 40% sobre el preu actual.Amb l'ampliació de l'àrea de l'ATM es completa el desplegament de la integració tarifària a les sis comarques del pla. Això també dispararà el volum actual dels titulars de la targeta integrada, xifrat ara en 27.000 passatgers del Segrià, l'Urgell, el Pla d'Urgell i la Noguera. Els viatgers poden accedir amb aquest servei al transport públic amb autobús (a Lleida ciutat i entre municipis) i a la línia de tren de la Pobla de Segur amb un mateix títol.
L'ampliació de la integració tarifària a la Segarra i l'Urgell es portarà a terme per fases. El president del consell de la Segarra, Xavier Casoliva, va explicar que el servei s'estrenarà amb els trajectes regulars i les freqüències actuals (que no cobreixen la totalitat dels municipis) però que pròximament s'ampliaran i s'incorporaran serveis a la demanda.
Precisament, responsables de l'ATM presentaran dijous la nova oferta de transport a l'àrea de Lleida coincidint amb la setmana de la mobilitat. Entre altres actuacions, la conselleria de Política Territorial ha editat un plànol sobre la xarxa integrada de transport a les sis comarques i que identifica 62 línies interurbanes, 22 línies urbanes de Lleida ciutat i la línia de tren de la Pobla (que depèn de Ferrocarrils de la Generalitat). A més, l'ATM de Lleida ha publicat targetes amb la imatge de la setmana de la mobilitat i preveu regalar-ne un miler durant aquests dies. S'ha de recordar que l'objectiu de la Generalitat és que tot el transport públic de Catalunya estigui integrat el 2014.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... a-segarra/
Re: Integració tarifària a Lleida
La integració tarifària del transport públic s'estén a la Segarra i l'Urgell
La integració tarifària del transport públic s’ha estès a les comarques de la Segarra i l’Urgell. Així, a partir del proper dilluns 27 de setembre, els 41 municipis que les integren es beneficiaran també de l’estalvi econòmic que suposa aquest sistema, així com del pla de millores en l’oferta de serveis. D’aquesta manera, l’ATM culmina el procés d’implantació del sistema tarifari integrat que funcionarà a 6 comarques, amb 149 municipis i 360.510 habitants en total.
La integració tarifària del transport públic a l’Àrea de Lleida s’estendrà a partir del proper dilluns 27 de setembre als 41 municipis que formen part de la Segarra i l’Urgell. Així, els 59.465 habitants de les dues comarques es beneficiaran dels seus avantatges, tant des del punt de vista econòmic com pràctic i funcional.
En aquest sentit els usuaris, tindran accés a tota la gamma de títols integrats de l’ATM que podran adquirir als més de quaranta punts com quioscos i estancs principalment, distribuïts per les dues comarques a més de a la resta de punts de l’àmbit actual, que formen una xarxa de gairebé 250 punts de venda i recàrrega.
El sistema tarifari integrat permetrà a aquests usuaris de transport públic viatjar en els serveis interurbans, en l’urbà de Lleida i en el Ferrocarrils de la Generalitat amb la mateixa targeta i amb importants descomptes. Per exemple, un viatger de Bellpuig podrà anar a Lleida per 1,17 € amb una T-10, un de Tàrrega a Agramunt per 0,61 euros amb una T10/30 i un de Cervera a Guissona per 0,53 euros amb una T50/30. D’aquesta manera, els abonaments integrats inclouran descomptes que suposaran un estalvi econòmic de fins al 50 %.
D’altra banda, els 41 municipis de la Segarra i l’Urgell es beneficiaran també de les noves millores en l’oferta de transport públic incloses als plans de millora de serveis que actualment estant en fase d’elaboració i disseny per part de la Direcció General del Transport Terrestre i l’ATM. Concretament, en el cas de la comarca de l’Urgell algunes d’aquestes millores ja es van començar a aplicar el mes de juny, com ara l’increment de freqüències de pas entreTàrrega i Balaguer, Tàrrega i Artesa de Segre per Agramunt, i Tàrrega i Lleida per Bellpuig.
Aquests plans responen a les directrius del Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, aprovat pel Govern amb l’objectiu de garantir l’accés amb transport públic de totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.
Més de 360.500 habitants de 6 comarques
L’adhesió de les comarques de la Segarra i l’Urgell al Consorci de l’ATM comporta la culminació del procés d’ampliació de l’àmbit territorial de l’Àrea de Lleida, tal i com estava previst inicialment.
Amb aquesta ampliació del Sistema Tarifari Integrat de l’ATM a les comarques de l’Urgell i la Segarra, es culmina un procés iniciat per aquesta entitat l’any 2008, al Segrià i al 2009 amb les Garrigues, el Pla d’Urgell i la Noguera , arribant així a 149 municipis i 360.510 habitants.
El Sistema Tarifari Integrat de l’ATM l’utilitzen ja més de 28.000 persones de manera habitual als diferents modes integrats. Això, conjuntament amb les accions de millora de l’oferta que la Direcció General del Transport Terrestre i l’ATM han impulsat, ha contribuït a l’augment de l’ús del transport públic a l’Àrea de Lleida fins assolir els actuals 9 milions de viatgers l’any.
Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
L’ATM presenta avui, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, un pla de informació que té com objectiu millorar l’accés dels usuaris als serveis i horaris de l’àmbit integrat.
El pla inclou la implantació d’informació de serveis i horaris a tots els municipis de l’àmbit integrat i també a la ciutat de Lleida, on s’informarà a les parades del servei urbà on també s’aturen serveis interurbans amb l’objectiu de potenciar l’efecte xarxa i la intermodalitat.
A més, coincidint amb aquesta celebració, l’ATM ha dissenyat targetes amb la imatge específica de la Setmana de la Mobilitat, amb el mateix estil de la campanya Els petits gestos. Durant la Setmana de la Mobilitat, l'ATM regalarà 1.000 targetes amb funda (amb la mateixa imatge que la targeta) i xapes, als seus Centres d’Atenció al Client a Lleida ubicats a l’Av.Madrid i a l’estació de d’autobusos.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=49337
La integració tarifària del transport públic s’ha estès a les comarques de la Segarra i l’Urgell. Així, a partir del proper dilluns 27 de setembre, els 41 municipis que les integren es beneficiaran també de l’estalvi econòmic que suposa aquest sistema, així com del pla de millores en l’oferta de serveis. D’aquesta manera, l’ATM culmina el procés d’implantació del sistema tarifari integrat que funcionarà a 6 comarques, amb 149 municipis i 360.510 habitants en total.
La integració tarifària del transport públic a l’Àrea de Lleida s’estendrà a partir del proper dilluns 27 de setembre als 41 municipis que formen part de la Segarra i l’Urgell. Així, els 59.465 habitants de les dues comarques es beneficiaran dels seus avantatges, tant des del punt de vista econòmic com pràctic i funcional.
En aquest sentit els usuaris, tindran accés a tota la gamma de títols integrats de l’ATM que podran adquirir als més de quaranta punts com quioscos i estancs principalment, distribuïts per les dues comarques a més de a la resta de punts de l’àmbit actual, que formen una xarxa de gairebé 250 punts de venda i recàrrega.
El sistema tarifari integrat permetrà a aquests usuaris de transport públic viatjar en els serveis interurbans, en l’urbà de Lleida i en el Ferrocarrils de la Generalitat amb la mateixa targeta i amb importants descomptes. Per exemple, un viatger de Bellpuig podrà anar a Lleida per 1,17 € amb una T-10, un de Tàrrega a Agramunt per 0,61 euros amb una T10/30 i un de Cervera a Guissona per 0,53 euros amb una T50/30. D’aquesta manera, els abonaments integrats inclouran descomptes que suposaran un estalvi econòmic de fins al 50 %.
D’altra banda, els 41 municipis de la Segarra i l’Urgell es beneficiaran també de les noves millores en l’oferta de transport públic incloses als plans de millora de serveis que actualment estant en fase d’elaboració i disseny per part de la Direcció General del Transport Terrestre i l’ATM. Concretament, en el cas de la comarca de l’Urgell algunes d’aquestes millores ja es van començar a aplicar el mes de juny, com ara l’increment de freqüències de pas entreTàrrega i Balaguer, Tàrrega i Artesa de Segre per Agramunt, i Tàrrega i Lleida per Bellpuig.
Aquests plans responen a les directrius del Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, aprovat pel Govern amb l’objectiu de garantir l’accés amb transport públic de totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.
Més de 360.500 habitants de 6 comarques
L’adhesió de les comarques de la Segarra i l’Urgell al Consorci de l’ATM comporta la culminació del procés d’ampliació de l’àmbit territorial de l’Àrea de Lleida, tal i com estava previst inicialment.
Amb aquesta ampliació del Sistema Tarifari Integrat de l’ATM a les comarques de l’Urgell i la Segarra, es culmina un procés iniciat per aquesta entitat l’any 2008, al Segrià i al 2009 amb les Garrigues, el Pla d’Urgell i la Noguera , arribant així a 149 municipis i 360.510 habitants.
El Sistema Tarifari Integrat de l’ATM l’utilitzen ja més de 28.000 persones de manera habitual als diferents modes integrats. Això, conjuntament amb les accions de millora de l’oferta que la Direcció General del Transport Terrestre i l’ATM han impulsat, ha contribuït a l’augment de l’ús del transport públic a l’Àrea de Lleida fins assolir els actuals 9 milions de viatgers l’any.
Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
L’ATM presenta avui, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, un pla de informació que té com objectiu millorar l’accés dels usuaris als serveis i horaris de l’àmbit integrat.
El pla inclou la implantació d’informació de serveis i horaris a tots els municipis de l’àmbit integrat i també a la ciutat de Lleida, on s’informarà a les parades del servei urbà on també s’aturen serveis interurbans amb l’objectiu de potenciar l’efecte xarxa i la intermodalitat.
A més, coincidint amb aquesta celebració, l’ATM ha dissenyat targetes amb la imatge específica de la Setmana de la Mobilitat, amb el mateix estil de la campanya Els petits gestos. Durant la Setmana de la Mobilitat, l'ATM regalarà 1.000 targetes amb funda (amb la mateixa imatge que la targeta) i xapes, als seus Centres d’Atenció al Client a Lleida ubicats a l’Av.Madrid i a l’estació de d’autobusos.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=49337