Jo crec que, si algun dia es fa una política ferroviària mínimament seriosa en aquest país, una de les primeres obres en ser abordades hauria de ser precisament l'enllaç Puigcerdà-La Seu, en presentar relativament poques dificultats i tractar-se d'un tram relativament curt.Vilarrubla wrote:L'enllaç amb Puigcerdà només el contemplava en cas que no es fes l'enllaç ferroviari entre Puigcerdà i la Seu d'Urgell o es fes mitjançant una variant des de Toses.
Connexió ferroviària amb Andorra
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Puigcerdà-La Seu
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Jo crec que després de la LOF, ETF, TramCamp, i alguna línia gironina; es podria plantejar la línia Urgellet-Cerdanya tot i que com dius és curta... podria ser que fos costosa econòmicament només per alguns trams com:
*Pas per Bellver de Cerdanya (probablement via túnel al nord del poble)
*Pas per la subcomarca del Baridà
**Especialment a la zona de Martinet (un altre túnel?)
**Municipi del Pont de Bar, s'ha de conservar l'antic poble que quedà inundat el 1982 ara conegut com el Pont de Bar Vell, i on està ple d'antigues terrasses a la muntanya d'antigues vinyes, a més que part de la muntanya ja està foradada per la central hidroelèctrica que s'hi està construint.
*Estret de les Cabanotes (7 km)
*Integració a la plana i a la ciutat de la Seu d'Urgell
**Entrada a la plana, zona estreta.
**Problema amb els barris perifèrics de la Seu localitzats al voltant de la carretera i que seria per on s'entra des de Puigcerdà. Actualment aquests barris ocupen majoritàriament la part nord de la carretera i la sud no, però està previst que ho facin segon el POUM.
**Al arribar a la Seu, al nord hi ha un barri i la Seu d'Urgell, al sud, ja comença la població i donar a tomb pel sud no és recomanable.
*Pas per Bellver de Cerdanya (probablement via túnel al nord del poble)
*Pas per la subcomarca del Baridà
**Especialment a la zona de Martinet (un altre túnel?)
**Municipi del Pont de Bar, s'ha de conservar l'antic poble que quedà inundat el 1982 ara conegut com el Pont de Bar Vell, i on està ple d'antigues terrasses a la muntanya d'antigues vinyes, a més que part de la muntanya ja està foradada per la central hidroelèctrica que s'hi està construint.
*Estret de les Cabanotes (7 km)
*Integració a la plana i a la ciutat de la Seu d'Urgell
**Entrada a la plana, zona estreta.
**Problema amb els barris perifèrics de la Seu localitzats al voltant de la carretera i que seria per on s'entra des de Puigcerdà. Actualment aquests barris ocupen majoritàriament la part nord de la carretera i la sud no, però està previst que ho facin segon el POUM.
**Al arribar a la Seu, al nord hi ha un barri i la Seu d'Urgell, al sud, ja comença la població i donar a tomb pel sud no és recomanable.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Doncs això, fent uns càlculs ràpids, em porta cap allà l'any 2382, més o menys...Vilarrubla wrote:Jo crec que després de la LOF, ETF, TramCamp, i alguna línia gironina
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Jo proposaria una línia troncal de Puigcerdà a l'Ospitalet passant per la Seu d'Urgell, Andorra la Vella i amb un túnel sota el port d'Envalira.
Donat que la cota màxima del túnel hauria de ser la de la boca nord-oest, equivalent a la de l'estació de l'Ospitalet de la SNCF (1.428 metres), mentre que per a la boca sud-est hi ha dues alternatives:
1.- Túnel en horitzontal: permet un túnel més curt (~17250 metres, menys d'un 10% sota territori francès) però amb una cota de la boca sud-est més alta (~1400 metres), cosa que situa aquesta boca prop del santuari de Meritxell.
2.- Túnel en rampa de 20 ‰: permet una cota de la boca sud-est més baixa, al voltant dels 1000 metres però a costa d'un túnel molt més llarg (uns 22 Km). Es podria situar la boca sud-est a la sortida de les Escaldes.
Probablement, el més sensat seria un entremig d'ambdues solucions.
Sobre aquesta infraestructura pròpiament ferroviària que passaria allunyada dels nuclis urbans i amb plataforma apta per a doble via en ample UIC electrificada a 25 Kvca, es podrien fer circular uns tramvies (estil tram-tren tipus Stadtbahn Karlsruhe) que disposarien de plataforma purament tramviària per creuar els pobles pel mig. Així, es podrien establir serveis urbans i interurbans i internacionals (les Escaldes - la Seu).
Pel que fa a la lína la Seu-Puigcerdà, entre Bellver i Alp podria entroncar amb una nova línia que, passant per un nou túnel del Cadí ferroviari i per la comarca del Berguedà i la del Bages, connectés en ample UIC Barcelona amb l'SNCF a Puigcerdà i la Seu d'Urgell i Andorra.
A més, caldria fer arribar un ramal de la Seu d'Urgell al seu aeroport. Per salvar el desnivell (~150m) entre l'estació ferroviària que estaria al fons de la vall amb la terminal aeroportuària es podria instal·lar un funicular o ascensor inclinat.
Aquest ramal a l'aeroport de la Seu podria ser l'embrió d'una nova línia que, resseguint la vall del Segre, arribés a Lleida entroncant a Balaguer amb la línia de la Pobla de Segur. Així es possibilitaria l'accés ferroviari a Andorra des de les terres de ponent i la resta de la península Ibèrica.
Salut !!
Donat que la cota màxima del túnel hauria de ser la de la boca nord-oest, equivalent a la de l'estació de l'Ospitalet de la SNCF (1.428 metres), mentre que per a la boca sud-est hi ha dues alternatives:
1.- Túnel en horitzontal: permet un túnel més curt (~17250 metres, menys d'un 10% sota territori francès) però amb una cota de la boca sud-est més alta (~1400 metres), cosa que situa aquesta boca prop del santuari de Meritxell.
2.- Túnel en rampa de 20 ‰: permet una cota de la boca sud-est més baixa, al voltant dels 1000 metres però a costa d'un túnel molt més llarg (uns 22 Km). Es podria situar la boca sud-est a la sortida de les Escaldes.
Probablement, el més sensat seria un entremig d'ambdues solucions.
Sobre aquesta infraestructura pròpiament ferroviària que passaria allunyada dels nuclis urbans i amb plataforma apta per a doble via en ample UIC electrificada a 25 Kvca, es podrien fer circular uns tramvies (estil tram-tren tipus Stadtbahn Karlsruhe) que disposarien de plataforma purament tramviària per creuar els pobles pel mig. Així, es podrien establir serveis urbans i interurbans i internacionals (les Escaldes - la Seu).
Pel que fa a la lína la Seu-Puigcerdà, entre Bellver i Alp podria entroncar amb una nova línia que, passant per un nou túnel del Cadí ferroviari i per la comarca del Berguedà i la del Bages, connectés en ample UIC Barcelona amb l'SNCF a Puigcerdà i la Seu d'Urgell i Andorra.
A més, caldria fer arribar un ramal de la Seu d'Urgell al seu aeroport. Per salvar el desnivell (~150m) entre l'estació ferroviària que estaria al fons de la vall amb la terminal aeroportuària es podria instal·lar un funicular o ascensor inclinat.
Aquest ramal a l'aeroport de la Seu podria ser l'embrió d'una nova línia que, resseguint la vall del Segre, arribés a Lleida entroncant a Balaguer amb la línia de la Pobla de Segur. Així es possibilitaria l'accés ferroviari a Andorra des de les terres de ponent i la resta de la península Ibèrica.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
És força bona idea! Lo del ramal a l'aeroport tbe ho havia pensat i podría passar per un camí similar al de la variant de la Seu o descongestionar la part baixa de Montferrer.genissimon wrote:Jo proposaria una línia troncal de Puigcerdà a l'Ospitalet passant per la Seu d'Urgell, Andorra la Vella i amb un túnel sota el port d'Envalira.
Donat que la cota màxima del túnel hauria de ser la de la boca nord-oest, equivalent a la de l'estació de l'Ospitalet de la SNCF (1.428 metres), mentre que per a la boca sud-est hi ha dues alternatives:
1.- Túnel en horitzontal: permet un túnel més curt (~17250 metres, menys d'un 10% sota territori francès) però amb una cota de la boca sud-est més alta (~1400 metres), cosa que situa aquesta boca prop del santuari de Meritxell.
2.- Túnel en rampa de 20 ‰: permet una cota de la boca sud-est més baixa, al voltant dels 1000 metres però a costa d'un túnel molt més llarg (uns 22 Km). Es podria situar la boca sud-est a la sortida de les Escaldes.
Probablement, el més sensat seria un entremig d'ambdues solucions.
Sobre aquesta infraestructura pròpiament ferroviària que passaria allunyada dels nuclis urbans i amb plataforma apta per a doble via en ample UIC electrificada a 25 Kvca, es podrien fer circular uns tramvies (estil tram-tren tipus Stadtbahn Karlsruhe) que disposarien de plataforma purament tramviària per creuar els pobles pel mig. Així, es podrien establir serveis urbans i interurbans i internacionals (les Escaldes - la Seu).
Pel que fa a la lína la Seu-Puigcerdà, entre Bellver i Alp podria entroncar amb una nova línia que, passant per un nou túnel del Cadí ferroviari i per la comarca del Berguedà i la del Bages, connectés en ample UIC Barcelona amb l'SNCF a Puigcerdà i la Seu d'Urgell i Andorra.
A més, caldria fer arribar un ramal de la Seu d'Urgell al seu aeroport. Per salvar el desnivell (~150m) entre l'estació ferroviària que estaria al fons de la vall amb la terminal aeroportuària es podria instal·lar un funicular o ascensor inclinat.
Aquest ramal a l'aeroport de la Seu podria ser l'embrió d'una nova línia que, resseguint la vall del Segre, arribés a Lleida entroncant a Balaguer amb la línia de la Pobla de Segur. Així es possibilitaria l'accés ferroviari a Andorra des de les terres de ponent i la resta de la península Ibèrica.
Salut !!
Lo del TCF (túnel del Cadí ferorviari) en realitat túnel del Moixeró XD Ja que el túnel del Cadí no travessa la serra del Cadí sino la serra del Moixeró, però clar, el Cadí és el "germà" més conegut XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Sí. És el problema. Si parles del túnel del Moixeró gairebé tothom et preguntarà on està. Si parles del túnel del Cadí, tothom sap on és.
Salut !!
Salut !!
Vilarrubla wrote: [...]
Lo del TCF (túnel del Cadí ferorviari) en realitat túnel del Moixeró XD Ja que el túnel del Cadí no travessa la serra del Cadí sino la serra del Moixeró, però clar, el Cadí és el "germà" més conegut XD
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Llavors això hauria d'implicar per collons la reconversió a UIC de tota la línia de Puigcerdà, no?genissimon wrote:Jo proposaria una línia troncal de Puigcerdà a l'Ospitalet passant per la Seu d'Urgell, Andorra la Vella i amb un túnel sota el port d'Envalira.
Donat que la cota màxima del túnel hauria de ser la de la boca nord-oest, equivalent a la de l'estació de l'Ospitalet de la SNCF (1.428 metres), mentre que per a la boca sud-est hi ha dues alternatives:
1.- Túnel en horitzontal: permet un túnel més curt (~17250 metres, menys d'un 10% sota territori francès) però amb una cota de la boca sud-est més alta (~1400 metres), cosa que situa aquesta boca prop del santuari de Meritxell.
2.- Túnel en rampa de 20 ‰: permet una cota de la boca sud-est més baixa, al voltant dels 1000 metres però a costa d'un túnel molt més llarg (uns 22 Km). Es podria situar la boca sud-est a la sortida de les Escaldes.
Probablement, el més sensat seria un entremig d'ambdues solucions.
Sobre aquesta infraestructura pròpiament ferroviària que passaria allunyada dels nuclis urbans i amb plataforma apta per a doble via en ample UIC electrificada a 25 Kvca, es podrien fer circular uns tramvies (estil tram-tren tipus Stadtbahn Karlsruhe) que disposarien de plataforma purament tramviària per creuar els pobles pel mig. Així, es podrien establir serveis urbans i interurbans i internacionals (les Escaldes - la Seu).
Pel que fa a la lína la Seu-Puigcerdà, entre Bellver i Alp podria entroncar amb una nova línia que, passant per un nou túnel del Cadí ferroviari i per la comarca del Berguedà i la del Bages, connectés en ample UIC Barcelona amb l'SNCF a Puigcerdà i la Seu d'Urgell i Andorra.
A més, caldria fer arribar un ramal de la Seu d'Urgell al seu aeroport. Per salvar el desnivell (~150m) entre l'estació ferroviària que estaria al fons de la vall amb la terminal aeroportuària es podria instal·lar un funicular o ascensor inclinat.
Aquest ramal a l'aeroport de la Seu podria ser l'embrió d'una nova línia que, resseguint la vall del Segre, arribés a Lleida entroncant a Balaguer amb la línia de la Pobla de Segur. Així es possibilitaria l'accés ferroviari a Andorra des de les terres de ponent i la resta de la península Ibèrica.
Salut !!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
No necessàriament, però seria el desitjable. Jo crec que tota la xarxa ferroviària de Catalunya ha de tendir a mig termini cap a l'ample UIC, l'electrificació a 25 KVca i la senyalització en ERTMS.Jordi Freixas wrote:
Llavors això hauria d'implicar per collons la reconversió a UIC de tota la línia de Puigcerdà, no?
Pel que fa a l'ample UIC de l'actual línia de Puigcerdà, jo mateix deia:
Per tant, no és imprescindible reconvertir l'actual línia Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà a l'ample UIC, ja que s'arribaria de Barcelona a Andorra en ample UIC per Manresa i Berga, però si seria molt recomanable.genissimon wrote: [...]
Pel que fa a la lína la Seu-Puigcerdà, entre Bellver i Alp podria entroncar amb una nova línia que, passant per un nou túnel del Cadí ferroviari i per la comarca del Berguedà i la del Bages, connectés en ample UIC Barcelona amb l'SNCF a Puigcerdà i la Seu d'Urgell i Andorra.
[...]
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
O sigui... que estariem parlant d'una línia de nova construcció. Vaja... o de nova construcció, o la reconversió a UIC de la Llobregat-Anoia com ja es va parlar una vegada.
De totes maneres, després d'un canvi d'impressions amb els de PTP, no sembla que aquesta opció tingui gaire interès en ser realitzada; més aviat hi ha interès en deixar-la en ample mètric, i fer una línia de nova construcció que connectaria Barcelona amb Manresa i Igualada en ample UIC com a ramals cap a Barcelona des de l'ETF. Suposo que des d'allà es podria fer l'allargament pertinent cap a Andorra.
De totes maneres, després d'un canvi d'impressions amb els de PTP, no sembla que aquesta opció tingui gaire interès en ser realitzada; més aviat hi ha interès en deixar-la en ample mètric, i fer una línia de nova construcció que connectaria Barcelona amb Manresa i Igualada en ample UIC com a ramals cap a Barcelona des de l'ETF. Suposo que des d'allà es podria fer l'allargament pertinent cap a Andorra.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Crec humilment que aquest país té problemes de mobilitat molt més seriosos com per plantejar-se costossísimes obres que impliquen túnels de més de quinze quilòmetres de longitud. Personalment ho trobaria una malversació de fons públics que podrien ser molt més útils per a la societat.
Ara bé, si tenim totes les necessitats cobertes i ens sobren els diners, endavant.
Ara bé, si tenim totes les necessitats cobertes i ens sobren els diners, endavant.
And now for something completely different...
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Fer una connexió amb Andorra no és una malversació de diners; és un assumpte pendent.
Malversació de diners va ser per exemple l'animalada del Camp de Tarragona; malversació de diners per exemple és anar fent reformes puntuals sense pensar en la reconversió a l'ample UIC. O haver de construir a nivell provisional un tram d'ample mixte entre Girona i Figueres per a poder complir amb els terminis establerts amb la línia d'Alta Velocitat. Això és malversació de diners; treballar en una connexió amb Andorra, no és el problema ni és llençar els diners.
Malversació de diners va ser per exemple l'animalada del Camp de Tarragona; malversació de diners per exemple és anar fent reformes puntuals sense pensar en la reconversió a l'ample UIC. O haver de construir a nivell provisional un tram d'ample mixte entre Girona i Figueres per a poder complir amb els terminis establerts amb la línia d'Alta Velocitat. Això és malversació de diners; treballar en una connexió amb Andorra, no és el problema ni és llençar els diners.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
No es una malversació de diners ja que precisament... perquè té problemes de mobilitat el que necessita és un mitjà de transport segregat de l'actual.Tony M. Nyphot wrote:Crec humilment que aquest país té problemes de mobilitat molt més seriosos com per plantejar-se costossísimes obres que impliquen túnels de més de quinze quilòmetres de longitud. Personalment ho trobaria una malversació de fons públics que podrien ser molt més útils per a la societat.
Ara bé, si tenim totes les necessitats cobertes i ens sobren els diners, endavant.
Actualment Andorra és un país de 80.000 habitants on hi ha més de 900 cotxes per 1.000 habitants, aixó vol dir 72.000 cotxes... evidentment no circulen tots alhora és impossible... però s'ha de sumar els cotxes de no residents de treballadors transfronterers... oficialment uns 2.000 de la Seu d'Urgell... que alguns diuen que són 4.000. Has de sumar els cotxes francesos, la resta d'urgellencs i cerdans i després els de turistes... tot aixó en una entrada de dos carrils per via catalana i dos carrils per via francesa... fins passat la duana no hi ha 4 carrils però ja és un coll d'ampolla, sumat a que sovint aquests 4 carrils part d'ells són carril bus... un altre problema d'andorra, al matí els autobusos escolars col·lapsen totalment el Principat. Tot i les millores de 4 carrils, carrils bus etc. la mobilitat no ha millorat considerablement i es evident que el que es necessita és un mitjà de transport públic segregat.
Tot aixó tracta de la mobilitat diària... després està la del cap de setmana o hiverns o agostos... els cotxes no hi caben i et pots trobar centenars de gent rodant i rodant totalment col·lapsats en un lloc on no hi ha prous pàrkings per a tothom i que tampoc es poden construir.
A més aquesta infraestructura no és exclusiva per andorrans i urgellencs-cerdans... un dels grans beneficiaris en serien els barcelonins, entre altres i si mai és fa serà per a aquests... no cal oblidar que els que col·lapsen majoritàriament les carreteres urgellenques i cerdanes són aquests i per tant les infraestructures al Pirineu són per a tots els catalans no tan sols per a naltres, i nosaltres tbé ens en beneficiem no només per la infra, sino tbé pel turisme, però tbé som afectats.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Malversació transportil en aquest país
Si no fos perquè ens trobem al fil que ens trobem, creuria que parles del túnel viari de Toses...Tony M. Nyphot wrote:Crec humilment que aquest país té problemes de mobilitat molt més seriosos com per plantejar-se costossísimes obres que impliquen túnels de més de quinze quilòmetres de longitud. Personalment ho trobaria una malversació de fons públics que podrien ser molt més útils per a la societat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Un dubte que tinc sobre la connexió amb Andorra. Podria portar-se a terme directament des de la Generalitat de Catalunya? Més que res perquè una cosa són els convenis que puguin haver-hi entre els estats espanyol i francès en aquesta matèria, però no hi són pas amb Andorra.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Amb tots els respectes, si aquesta infraestructura ha de servir per resoldre els problemes de mobilitat d'un altre país, perquè Andorra no és Catalunya per molt que es parli català, no crec que hagi de ser la Generalitat de Catalunya qui faci la inversió.
And now for something completely different...
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
No t'equivoquis... els problemes de mobilitat d'un altre país que causa el teu país i que ademés també afecta al teu país... que jo sapiga la Cerdanya i l'Alt Urgell es troben al teu país i en té competència la Generalitat de Catalunya i per tant aquesta gent té el mateix dret que una persona de Santa Coloma, Barcelona, l'Hospi, el Prat... a tenir un servei ferroviari per solucionar aquests problemes.
Ademés... la Generalitat mai ha dit que pagaria res a Andorra... sempre parla de col·laboració i aprofitar la possible demanda cap a Andorra per crear aquest servei per a la gent del Pirineu... és a dir aprofitar que la gent del teu país fa aquest recorregut per que se'n benefici la gent no només del Pirineu sino també vosaltres.
La Generalitat no paga grans infraestructures a casa i les anirà a pagar als veïns?
Ademés... la Generalitat mai ha dit que pagaria res a Andorra... sempre parla de col·laboració i aprofitar la possible demanda cap a Andorra per crear aquest servei per a la gent del Pirineu... és a dir aprofitar que la gent del teu país fa aquest recorregut per que se'n benefici la gent no només del Pirineu sino també vosaltres.
La Generalitat no paga grans infraestructures a casa i les anirà a pagar als veïns?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
El meu dubte no anava sobre qui ha de pagar o deixar de pagar, sinó... si a la part catalana la gestió ferroviaria fins al punt fronterer amb Andorra podria ser duta directament per la mateixa Generalitat, per exemple a través de Ifercat, enlloc d'Adif.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Suposo que si que seria com tu dius, no crec que existeixi cap impediment legal perquè la Generalitat pugui construir una línia internacional, tot i que no se si els acords els podria fer directament, més que res pel tema duaner, etc. però suposo que potser el Ministeri X hi hauria d'intermediar.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Ho dic perquè els convenis interestatals són entre Espanya i França, i no pas entre Espanya i Andorra.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Connexió ferroviària amb Andorra
Estàs dient que si es vulgués fer amb França ho hauria de fer si o si Adif? i que per això no saps com s'hauria de fer en el cas andorrà?
Jo crec que el Ministeri competent hauria de mediar entre la Generalitat i el Govern d'Andorra, encara que fos de cara a la galeria ja que de fet ja tenen converses sobretot tipus de coses.
Jo crec que el Ministeri competent hauria de mediar entre la Generalitat i el Govern d'Andorra, encara que fos de cara a la galeria ja que de fet ja tenen converses sobretot tipus de coses.
El que trobo dolç a tu t'amargue.