Passos a nivell
Passos a nivell
Nota: fil procedent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=5877&start=200
Sant Guim rebutja suprimir el pas a nivell en una massiva consulta popular
• Malgrat no votar-hi el 60 per cent del cens, l'ajuntament estudiarà alternatives
Un 69,5% dels veïns de Sant Guim de Freixenet que aquest diumenge van acudir a votar a la consulta convocada per l'ajuntament van rebutjar el pla de Renfe, avalat pel consistori, de suprimir l'únic pas a nivell per a vehicles al nucli urbà. L'ajuntament requeria un 60% de participació per acceptar un resultat vinculant, i només es va aconseguir el 51%, però el resultat és prou categòric per estudiar alternatives.
Uns 334 veïns de Sant Guim de Freixenet (una localitat de poc més de 1.100 habitants) van rebutjar aquest diumenge en un referèndum un projecte de Renfe que implica eliminar l'únic pas a nivell que hi ha al nucli urbà i substituir-lo, només per a vianants, per un pas inferior a les vies del tren. A la consulta estaven convocats 963 veïns (davant dels 783 censats en les últimes eleccions, les europees del juny passat), incloent immigrants empadronats i joves de 16 i 17 anys, i van acudir a votar 493, xifra que suposa un 51,19% del cens. L'ajuntament havia requerit una participació del 60% perquè la consulta fos vinculant, però fonts municipals van afirmar que el resultat és prou contundent com per analitzar de nou el pla.
Xavier Gras, regidor de l'equip de govern (d'ERC, amb majoria absoluta), va dir que estudiaran com respondre als resultats de la consulta, cosa que podria implicar plantejar-se altres alternatives a la recolzada fins ara per l'ajuntament. Diversos veïns consultats partidaris del no van defensar que "el millor seria soterrar les vies del tren" al seu pas per Sant Guim, una cosa que el canvi de rasant que la línia registra en aquesta localitat permetria.
"No defensem que no es faci res, però aquesta proposta dividirà el municipi en dos", ja que els passos alternatius al que es pretén suprimir estan almenys a mig quilòmetre del centre, segons els veïns. Els opositors, que, a més, s'han constituït en plataforma i han omplert arbres i bancs públics de cartells, asseguren que el quòrum requerit pel consistori era pràcticament inviable: "L'abstenció implicava el vot a favor del projecte", va assenyalar Albert Brufau. Sant Guim té, a més, 10 pedanies (encara que no totes estan habitades), cosa que hauria dificultat encara més la participació en la consulta "convocada per carta amb només sis dies d'antelació".
Aquest diari no va poder aconseguir l'opinió de l'alcalde, Pere Solé, malgrat reiterats intents.
http://www.segre.com
Sant Guim rebutja suprimir el pas a nivell en una massiva consulta popular
• Malgrat no votar-hi el 60 per cent del cens, l'ajuntament estudiarà alternatives
Un 69,5% dels veïns de Sant Guim de Freixenet que aquest diumenge van acudir a votar a la consulta convocada per l'ajuntament van rebutjar el pla de Renfe, avalat pel consistori, de suprimir l'únic pas a nivell per a vehicles al nucli urbà. L'ajuntament requeria un 60% de participació per acceptar un resultat vinculant, i només es va aconseguir el 51%, però el resultat és prou categòric per estudiar alternatives.
Uns 334 veïns de Sant Guim de Freixenet (una localitat de poc més de 1.100 habitants) van rebutjar aquest diumenge en un referèndum un projecte de Renfe que implica eliminar l'únic pas a nivell que hi ha al nucli urbà i substituir-lo, només per a vianants, per un pas inferior a les vies del tren. A la consulta estaven convocats 963 veïns (davant dels 783 censats en les últimes eleccions, les europees del juny passat), incloent immigrants empadronats i joves de 16 i 17 anys, i van acudir a votar 493, xifra que suposa un 51,19% del cens. L'ajuntament havia requerit una participació del 60% perquè la consulta fos vinculant, però fonts municipals van afirmar que el resultat és prou contundent com per analitzar de nou el pla.
Xavier Gras, regidor de l'equip de govern (d'ERC, amb majoria absoluta), va dir que estudiaran com respondre als resultats de la consulta, cosa que podria implicar plantejar-se altres alternatives a la recolzada fins ara per l'ajuntament. Diversos veïns consultats partidaris del no van defensar que "el millor seria soterrar les vies del tren" al seu pas per Sant Guim, una cosa que el canvi de rasant que la línia registra en aquesta localitat permetria.
"No defensem que no es faci res, però aquesta proposta dividirà el municipi en dos", ja que els passos alternatius al que es pretén suprimir estan almenys a mig quilòmetre del centre, segons els veïns. Els opositors, que, a més, s'han constituït en plataforma i han omplert arbres i bancs públics de cartells, asseguren que el quòrum requerit pel consistori era pràcticament inviable: "L'abstenció implicava el vot a favor del projecte", va assenyalar Albert Brufau. Sant Guim té, a més, 10 pedanies (encara que no totes estan habitades), cosa que hauria dificultat encara més la participació en la consulta "convocada per carta amb només sis dies d'antelació".
Aquest diari no va poder aconseguir l'opinió de l'alcalde, Pere Solé, malgrat reiterats intents.
http://www.segre.com
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Plantejar el soterrament en un poble de MIL CENT habitants és un dels majors disbarats que he llegit en anys respecte al soterrament. És més lògic i barat moure les cases d'un cantó del poble a l'altre que el soterrament.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Això, això, soterrament a Sant Guim!! És la qüestió més necessària del món mundial, tots bojos q ens tornarem!!!Sky wrote:Uns 334 veïns de Sant Guim de Freixenet (una localitat de poc més de 1.100 habitants) [...] Diversos veïns consultats partidaris del no van defensar que "el millor seria soterrar les vies del tren" al seu pas per Sant Guim
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Per cert, en relació amb el pas a nivell és interessant veure com es tracten les coses en altres països.
And now for something completely different...
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Home, a part de que aquella zona deu ser una mica caòtica, no veig jo que tingui res d'especial aquest pas a nivell (opinió personal eh!).Tony M. Nyphot wrote:Per cert, en relació amb el pas a nivell és interessant veure com es tracten les coses en altres països.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Sobre la catenària abandonada de Sant Guim, tot i que encara no he penjat les fotos a trenscat dir-vos que es va retirar tota la de les vies auxiliars i només queda la de la via principal amb nous suports. Això sí, era una imatge ben curiosa la que es produïa dels avis jugant a petanca sota la catenària.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Passos a nivell
Es que aqui des de fa segles que patim una Dictadura del Funcionariat, on estan acostumats a comprar el que fabriquen els altres amb els diners dels altres. Per tant es impossible que valorin res.Tony M. Nyphot wrote:S'han robat catenàries amb tensió a 25kV, a França n'estan ben tips. Però és que sorprèn que ni el propi Adif l'hagi recuperada ja sigui per fer-la servir com a recanvi o per vendre-la en brut.josep_serre wrote:Possiblement el fil estigui encara amb tensió.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cosa especial del pas a nivell
Que cada dos minuts i mig hi passa un tren per sentit.Jordi Freixas wrote:Home, a part de que aquella zona deu ser una mica caòtica, no veig jo que tingui res d'especial aquest pas a nivell (opinió personal eh!).Tony M. Nyphot wrote:Per cert, en relació amb el pas a nivell és interessant veure com es tracten les coses en altres països.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Doncs... molta confiança no és que m'inspiri a mi aquest pas a nivell. No és cap exemple de res que hi passin trens cada dos minuts; és perillós i prou.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Perillositat d'un pas a nivell
Cap pas a nivell que funcioni correctament (com, per cert, tots els de Catalunya) és perillós si la gent es comporta de manera responsable.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
TOTS ELS PASSOS A NIVELL SÓN PERILLOSOS. Un pas a nivell en una línia per on hi té lloc una freqüència d'un tren cada dos minuts ÉS PERILLÓS per més ben coordinat que estigui, i a més dificulta l'afluència del trànsit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Perill
Doncs si un pas a nivell és perillós, no sé què dir-te d'un semàfor qualsevol.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
La veritat és que si, amb una freqüència tant alta, no val la pena un pas amb barrera, estaria tot el dia baixada, cal fer pas soterrat o per dalt.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Barreres
Depèn. He vist passos a nivell a Holanda on les barreres s'abaixen a les envistes del tren. En canvi, a Àustria, les hi abaixen dos o tres minuts abans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Com que aquí fan el senyal sonor amb 5 minuts d'antel·lació, i després la baixen amb uns quants més també, amb poca freqüència no surt a compte pujar i baixar, a no ser que ho faci a tota pastilla
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Cosa especial del pas a nivell
Concretament avui hi hauran passat 640 trens, a aquesta hora ja és la matinada del dia 23 a Tòquio i ja no hi ha servei.Guigui wrote:Que cada dos minuts i mig hi passa un tren per sentit.
And now for something completely different...
Re: Barreres
És molt perillós això. Ja no parlo de si és necessari eliminar els passos a nivell en una línia amb un tràfic dèbil, perquè en aquests casos, evidentment no és gents necessari. Però quan hi ha tant de transit ferroviari, més el transit que hi pugui haver per carretera, no es pot considerar en cap cas que l'exemple de la foto que has posat, sigui un model a seguir donat que es tracta d'un país plenament desenvolupat; per més que en segons quins temes, aquests països ens duguin anys d'avantatge, no tot s'hi val.Guigui wrote:Depèn. He vist passos a nivell a Holanda on les barreres s'abaixen a les envistes del tren. En canvi, a Àustria, les hi abaixen dos o tres minuts abans.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Crec que estem traient les coses de mara, primer perquè com es veu el carrer no és precisament una artèria de la ciutat, després tampoc entenc aquest concepte de sobreprotecció que se suposa han d'exercir les autoritats perquè puguem viure sense patir ni una rascada, com si haguéssim de viure embolcallats en cotó fluix. Cert, els passos a nivell suposen un risc si se't queda clavat el cotxe al mig, per això hi ha mecanismes de detecció d'obstacles que avisen al maquinista, que en el cas japonès són senyals pentagonals amb cinc focus vermells rotatius que s'encenen en cas d'alarma.Jordi Freixas wrote:TOTS ELS PASSOS A NIVELL SÓN PERILLOSOS. Un pas a nivell en una línia per on hi té lloc una freqüència d'un tren cada dos minuts ÉS PERILLÓS per més ben coordinat que estigui, i a més dificulta l'afluència del trànsit.
Ara bé, els trens per si mateixos també suposen un risc: et poden atropellar, poden descarrilar, s'hi pot declarar un incendi... i no per això es prohibeixen.
Sigui com sigui, que aquí un pas a nivell amb sis trens per dia sigui inadmissible mentre que al Japó un altre amb 640 trens al dia no sigui un problema significa alguna cosa més profunda a nivell cultural.
And now for something completely different...
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
És que... hi insisteixo, el problema no és que hi hagi un pas a nivell per on només hi passen 6 trens al dia. El problema és que n'hi hagi per on n'hi passen 640.
Comencem posant això com a exemple a seguir, i acabem posant passos a nivell també a les línies d'Alta Velocitat, no?
Comencem posant això com a exemple a seguir, i acabem posant passos a nivell també a les línies d'Alta Velocitat, no?
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Jo ho entenc perfectament, amb una freqüència alta no val la pena tenir aquesta mena de pas.