Àrea Verda a Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Àrea Verda a Barcelona
Doncs avui 2 de maig, a més de ser el primer dia de funcionament d'aquest fòrum, a BCN s'engega l'Àrea Verda.
Què és l'Àrea Verda? Resumidament, ha consistit en l'eliminació de les places d'aparcament gratuït a tot l'Eixample i Ciutat Vella (excepte Barceloneta), convertint-es en Àrea Verda. En aquestes àrees, s'hi podrà aparcar de la següent manera:
- Els automòbils acreditats per l'ajuntament com a propietat de "persones residents", ho podran fer a un preu de 0,20 euros diaris o bé 1 euro a la setmana. Aquests automòbils hauran d'exhibir un adhesiu al parabrises, que ja ha sigut enviat als propietaris, per identificar-los.
- La resta d'automòbils, els dels no residents, podran aparcar igualment però pagant 2,75 euros cada hora, podent estar estacionats un màxim de 2 hores
- L'Eixample, s'ha subdividit en 6 zones diferents, de manera que els residents només podran aparcar com a tals dins de la seva zona, no dins de tot el districte.
- Els caps de setmana i festius, no s'aplicarà aquest sistema i l'estacionament serà totalment gratuït.
- La resta de zones de pagament, zona blava i zona taronja, seguiran funcionant com fins ara.
Teniu més informació a:
http://www.bcn.es/areaverda/catala/welcome.htm
Què us sembla aquesta mesura. Viteu a l'enquesta, i doneu les vostres opinions.
Què és l'Àrea Verda? Resumidament, ha consistit en l'eliminació de les places d'aparcament gratuït a tot l'Eixample i Ciutat Vella (excepte Barceloneta), convertint-es en Àrea Verda. En aquestes àrees, s'hi podrà aparcar de la següent manera:
- Els automòbils acreditats per l'ajuntament com a propietat de "persones residents", ho podran fer a un preu de 0,20 euros diaris o bé 1 euro a la setmana. Aquests automòbils hauran d'exhibir un adhesiu al parabrises, que ja ha sigut enviat als propietaris, per identificar-los.
- La resta d'automòbils, els dels no residents, podran aparcar igualment però pagant 2,75 euros cada hora, podent estar estacionats un màxim de 2 hores
- L'Eixample, s'ha subdividit en 6 zones diferents, de manera que els residents només podran aparcar com a tals dins de la seva zona, no dins de tot el districte.
- Els caps de setmana i festius, no s'aplicarà aquest sistema i l'estacionament serà totalment gratuït.
- La resta de zones de pagament, zona blava i zona taronja, seguiran funcionant com fins ara.
Teniu més informació a:
http://www.bcn.es/areaverda/catala/welcome.htm
Què us sembla aquesta mesura. Viteu a l'enquesta, i doneu les vostres opinions.
- Attachments
-
- area-verda.gif (10.36 KiB) Viewed 18209 times
Last edited by wefer on Monday 19/09/2005 10:08, edited 2 times in total.
zona verde
Siempre es lo mismo se hace una normativa que unos cumplen otros no y otros tienen cierto privilegio de uso por lo tanto siempre te queda la sensacion de estar engañado puesto que otros lo hicieron,la de ser de otro planeta porque la mayoría se pasa por el forro las normativas y la de ser un primo puesto que siempre te enteras de alguien que tiene un amigo que hace que no ... que habla con tal ... etc.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Benvingut ffer
Bé, avui ha començat el tema de l'Àrea Verda. El que he pogut veure, així a primer cop d'ull, és que el 90% dels cotxes aparcats ja llueixen el "petit" adhesiu de resident. La quantitat de cotxes que no tenien el distintiu ni havien pagat era molt reduïda.
Igualment, també he vist que hi havia algun lloc lliure per aparcar en zones on fins ahir això era un fenòmen paranormal.
Més experiències personals: fa un parell de dies, unes persones que conec força bé em van passar un paper perquè firmés en contra de les àrees verdes. Òbviement, em vaig negar a fer-ho... però em va resultar curiós que, aquestes persones, són militants convençuts (obsessius, diria jo, que a tots els partits n'hi ha) de CiU. A més, els logos que portava el paperet recordaven molt i molt a d'altres utilitzats per CiU en passades eleccions.
Crec que, malgrat que CiU és l'únic partit que no ha deixat clara la seva posició respecte a l'Àrea Verda (PP ha dit no, la resta sí), els seus militants estan més pròxims al no que al sí.
Us passo algunes notícies relacionades aparegudes avui:
El Periódico de Catalunya
----------------------
BCN denega un tracte preferent als comerciants a l'àrea verda
• La fundació Barcelona Comerç afirma que encara espera una resposta del regidor de Mobilitat
• Els preus de les places privades pugen davant de l'estrena, avui, del nou estacionament
L'Ajuntament de Barcelona no donarà cap tracte preferent en l'àrea verda d'aparcament als comerciants, tot i que aquests el reclamen des que se'n va anunciar la implantació. El nou sistema d'estacionament entra en vigor avui.
Molestos i a l'espera d'una resposta. Així es troben els comerciants barcelonins, que segueixen exigint rebre a l'àrea verda el mateix tracte que els veïns, sota l'argument que ells també ho són.
Emili Sarrión, president de la fundació Barcelona Comerç, que agrupa 17 eixos comercials de la ciutat, va explicar que espera una resposta del regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, "des de fa 20 dies". Carrión va revelar que en una reunió celebrada fa més de dues setmanes Hereu es va comprometre a buscar solucions.
BENEFICIS COMERCIALS
El consistori, tot i això, descarta qualsevol tracte de favor i el director de Mobilitat, Ángel López, va explicar a aquest diari que els comerciants ja hi guanyen amb la implantació de l'àrea verda, perquè la descongestió del trànsit, que l'ajuntament considera garantida, els afavorirà.
El mateix Hereu ha recordat sovint que les ordenances no permeten que els comerciants que no siguin residents a les zones delimitades portin el distintiu que acredita els vehicles dels veïns.
"Els comerciants tenim molt a dir al carrer. Si l'àrea verda funciona, felicitarem l'ajuntament, però volem un tracte especial. Paguem 1,5 milions d'hores de pàrquing a l'any que regalem als clients", va assenyalar Sarrión.
PUJA LA DEMANDA DE PLACES
Quan encara s'ha de conèixer quin serà l'efecte de la implantació de l'àrea verda en el trànsit, alguns ciutadans s'han posat la bena abans que la ferida. Una mostra d'això és el gran increment de la demanda de places als aparcaments. Com a exemple, un pàrquing del carrer de Roger de Flor no dóna l'abast aquests dies davant l'allau de peticions.
Divendres, a un usuari que es va interessar per aparcar en aquest establiment li van demanar 134 euros (22.000 pessetes) de quota, al mateix lloc on un altre conductor paga actualment 114 euros (18.968 pessetes). L'encarregat va comunicar a l'usuari que la direcció del pàrquing, que també acull cotxes per hores, es planteja apujar les tarifes --avui 2,25 euros per cada 60 minuts-- per l'augment de la demanda.
A l'espera que es comenci a veure durant aquesta setmana com funciona l'arrencada de l'àrea verda, l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, firmarà avui un conveni amb la fundació RACC perquè faci un seguiment del nou sistema.
-------------------------
Recollida de firmes contra el pàrquing per a residents
L'àrea verda ja ha suscitat l'aparició d'almenys dos col.lectius contraris. La plataforma FemBéBcn, que de moment agrupa més de 400 persones, essencialment dels districtes de l'Eixample, Ciutat Vella, Horta-Guinardó i les Corts, ha iniciat una campanya de recollida de firmes amb l'objectiu de paralitzar la implantació del pàrquing per a residents abans que arribi el torn de la segona corona, l'1 d'octubre vinent.
El portaveu de la plataforma, Xavier Martorell, explica que la idea va sorgir fa uns 15 dies, "entre amics". Es tracta, assegura, d'una associació "despolititzada" en què ningú participarà en representació de cap partit. Martorell està convençut que l'àrea verda no funcionarà i opina que qui abans venia a Barcelona i aparcava en places lliures, acabarà pagant. "Té un objectiu recaptatori", sentencia.
L'entitat busca local a l'Eixample i no ha preparat cap actuació per a aquests dies. Aquest no és el cas de la Plataforma Veïnal i de Comerciants de Ciutat Vella i l'Eixample, que està repartint 4.000 cartells amb el lema Àrees verdes de pagament, no i 8.000 adhesius on es llegeix "Jo no pago, ¿i tu?" Alguns van aparèixer ahir enganxats sobre les pantalles d'alguns dels nous parquímetres. La plataforma no opta només pel material de propaganda, i ha anunciat per avui una "acció sorpresa".
---------------------------
Per cert, comentar que al meu barri, el de la Sagrada Família, les botigues ja no dónen l'abast amb tant cartellet oposant-se a alguna cosa: que si els talls de llum, que si l'AVE pel litoral, ara les Àrees verdes...
Bé, avui ha començat el tema de l'Àrea Verda. El que he pogut veure, així a primer cop d'ull, és que el 90% dels cotxes aparcats ja llueixen el "petit" adhesiu de resident. La quantitat de cotxes que no tenien el distintiu ni havien pagat era molt reduïda.
Igualment, també he vist que hi havia algun lloc lliure per aparcar en zones on fins ahir això era un fenòmen paranormal.
Més experiències personals: fa un parell de dies, unes persones que conec força bé em van passar un paper perquè firmés en contra de les àrees verdes. Òbviement, em vaig negar a fer-ho... però em va resultar curiós que, aquestes persones, són militants convençuts (obsessius, diria jo, que a tots els partits n'hi ha) de CiU. A més, els logos que portava el paperet recordaven molt i molt a d'altres utilitzats per CiU en passades eleccions.
Crec que, malgrat que CiU és l'únic partit que no ha deixat clara la seva posició respecte a l'Àrea Verda (PP ha dit no, la resta sí), els seus militants estan més pròxims al no que al sí.
Us passo algunes notícies relacionades aparegudes avui:
El Periódico de Catalunya
----------------------
BCN denega un tracte preferent als comerciants a l'àrea verda
• La fundació Barcelona Comerç afirma que encara espera una resposta del regidor de Mobilitat
• Els preus de les places privades pugen davant de l'estrena, avui, del nou estacionament
L'Ajuntament de Barcelona no donarà cap tracte preferent en l'àrea verda d'aparcament als comerciants, tot i que aquests el reclamen des que se'n va anunciar la implantació. El nou sistema d'estacionament entra en vigor avui.
Molestos i a l'espera d'una resposta. Així es troben els comerciants barcelonins, que segueixen exigint rebre a l'àrea verda el mateix tracte que els veïns, sota l'argument que ells també ho són.
Emili Sarrión, president de la fundació Barcelona Comerç, que agrupa 17 eixos comercials de la ciutat, va explicar que espera una resposta del regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, "des de fa 20 dies". Carrión va revelar que en una reunió celebrada fa més de dues setmanes Hereu es va comprometre a buscar solucions.
BENEFICIS COMERCIALS
El consistori, tot i això, descarta qualsevol tracte de favor i el director de Mobilitat, Ángel López, va explicar a aquest diari que els comerciants ja hi guanyen amb la implantació de l'àrea verda, perquè la descongestió del trànsit, que l'ajuntament considera garantida, els afavorirà.
El mateix Hereu ha recordat sovint que les ordenances no permeten que els comerciants que no siguin residents a les zones delimitades portin el distintiu que acredita els vehicles dels veïns.
"Els comerciants tenim molt a dir al carrer. Si l'àrea verda funciona, felicitarem l'ajuntament, però volem un tracte especial. Paguem 1,5 milions d'hores de pàrquing a l'any que regalem als clients", va assenyalar Sarrión.
PUJA LA DEMANDA DE PLACES
Quan encara s'ha de conèixer quin serà l'efecte de la implantació de l'àrea verda en el trànsit, alguns ciutadans s'han posat la bena abans que la ferida. Una mostra d'això és el gran increment de la demanda de places als aparcaments. Com a exemple, un pàrquing del carrer de Roger de Flor no dóna l'abast aquests dies davant l'allau de peticions.
Divendres, a un usuari que es va interessar per aparcar en aquest establiment li van demanar 134 euros (22.000 pessetes) de quota, al mateix lloc on un altre conductor paga actualment 114 euros (18.968 pessetes). L'encarregat va comunicar a l'usuari que la direcció del pàrquing, que també acull cotxes per hores, es planteja apujar les tarifes --avui 2,25 euros per cada 60 minuts-- per l'augment de la demanda.
A l'espera que es comenci a veure durant aquesta setmana com funciona l'arrencada de l'àrea verda, l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, firmarà avui un conveni amb la fundació RACC perquè faci un seguiment del nou sistema.
-------------------------
Recollida de firmes contra el pàrquing per a residents
L'àrea verda ja ha suscitat l'aparició d'almenys dos col.lectius contraris. La plataforma FemBéBcn, que de moment agrupa més de 400 persones, essencialment dels districtes de l'Eixample, Ciutat Vella, Horta-Guinardó i les Corts, ha iniciat una campanya de recollida de firmes amb l'objectiu de paralitzar la implantació del pàrquing per a residents abans que arribi el torn de la segona corona, l'1 d'octubre vinent.
El portaveu de la plataforma, Xavier Martorell, explica que la idea va sorgir fa uns 15 dies, "entre amics". Es tracta, assegura, d'una associació "despolititzada" en què ningú participarà en representació de cap partit. Martorell està convençut que l'àrea verda no funcionarà i opina que qui abans venia a Barcelona i aparcava en places lliures, acabarà pagant. "Té un objectiu recaptatori", sentencia.
L'entitat busca local a l'Eixample i no ha preparat cap actuació per a aquests dies. Aquest no és el cas de la Plataforma Veïnal i de Comerciants de Ciutat Vella i l'Eixample, que està repartint 4.000 cartells amb el lema Àrees verdes de pagament, no i 8.000 adhesius on es llegeix "Jo no pago, ¿i tu?" Alguns van aparèixer ahir enganxats sobre les pantalles d'alguns dels nous parquímetres. La plataforma no opta només pel material de propaganda, i ha anunciat per avui una "acció sorpresa".
---------------------------
Per cert, comentar que al meu barri, el de la Sagrada Família, les botigues ja no dónen l'abast amb tant cartellet oposant-se a alguna cosa: que si els talls de llum, que si l'AVE pel litoral, ara les Àrees verdes...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Bueno negarse por condicion tampoco ayuda mucho a construir.
Siempre debemos pensar que todo lo que se hace es para un bien común y no porque otros hicieron nosotros no debemos, la evolucion es necesaria por que de otro modo si pensaramos así seria absurdo votar por unos o por otros, aunque parezca lo contrario estoy en contra de la negativa por sistema no soy de ciu y me gustaria que mi pais fuese mejor la vida de color rosa que el Barça gane la liga que se me cure pronto el tobillo para poder ir al curro etc etc
Siempre debemos pensar que todo lo que se hace es para un bien común y no porque otros hicieron nosotros no debemos, la evolucion es necesaria por que de otro modo si pensaramos así seria absurdo votar por unos o por otros, aunque parezca lo contrario estoy en contra de la negativa por sistema no soy de ciu y me gustaria que mi pais fuese mejor la vida de color rosa que el Barça gane la liga que se me cure pronto el tobillo para poder ir al curro etc etc
Només dos comentaris al respecte:
1] Sóc veí del carrer Dos de Maig, i em trobo amb la ironia que una banda del carrer és zona verda i l'altra no. Com que estic a la banda no verda, a casa no tenim dret a aparcar a tarifa reduïda(*) mentre que els veïns de l'altra vorera poden aparcar gratuïtament a la meva vorera. Cal estar alerta de què passa a les fronteres.
(*) De fet, a casa no tenim ni cotxe...
2] Quina millor carta de presentació de la zona verda com a foment del transport públic que aquest matí, cap a les vuit, la línia 5 funcionés a una freqüència de 3:15 amb els cotxes replets de gent i, per més inri, amb els indicadors de sortida informant que les unitats anaven 1:41 minuts avançades?
Que quedi clar que no estic en contra de l'àrea verda, però veient aquests punts malauradament tampoc puc estar-hi a favor. Si es fan les coses, cal fer-les bé.
__________
Afegeixo:
Els que vivim a aquest pis de Dos de Maig, la meva àvia i jo, no tenim cotxe; però els meus pares, de qui és la titularitat del pis, sí que en tenen. Pregunta: el criteri "veïns" és per persones (empadronament) o també va lligat a l'impost de circulació? És a dir, en cas que visqués a àrea verda podrien els meus pares pagar la tarifa reduïda tot i tenir el cotxe matriculat a Girona?
1] Sóc veí del carrer Dos de Maig, i em trobo amb la ironia que una banda del carrer és zona verda i l'altra no. Com que estic a la banda no verda, a casa no tenim dret a aparcar a tarifa reduïda(*) mentre que els veïns de l'altra vorera poden aparcar gratuïtament a la meva vorera. Cal estar alerta de què passa a les fronteres.
(*) De fet, a casa no tenim ni cotxe...
2] Quina millor carta de presentació de la zona verda com a foment del transport públic que aquest matí, cap a les vuit, la línia 5 funcionés a una freqüència de 3:15 amb els cotxes replets de gent i, per més inri, amb els indicadors de sortida informant que les unitats anaven 1:41 minuts avançades?
Que quedi clar que no estic en contra de l'àrea verda, però veient aquests punts malauradament tampoc puc estar-hi a favor. Si es fan les coses, cal fer-les bé.
__________
Afegeixo:
Els que vivim a aquest pis de Dos de Maig, la meva àvia i jo, no tenim cotxe; però els meus pares, de qui és la titularitat del pis, sí que en tenen. Pregunta: el criteri "veïns" és per persones (empadronament) o també va lligat a l'impost de circulació? És a dir, en cas que visqués a àrea verda podrien els meus pares pagar la tarifa reduïda tot i tenir el cotxe matriculat a Girona?
Bé, personalment penso que és una bona mesura però evidentment cal anar més enllà. Cal anar, en primer lloc cap a una potenciació i millora del transport públic (tant a Barcelona, però sobretot fora de Barcelona ciutat, on provenen bona part dels automobilistes i és on pitjor està el transport públic) i un cop reduït el número de cotxes que aparquen cal anar eliminant el màxim número de zones d'aparcament del carrer, que o bé es destinarien a carril bici o bus o bé tornar l'espai als vianants via vorera més ampla. Així mateix, s'haurien d'harmonitzar els preus amb els dels pàrkings privats, que són més barats que els de l'àrea verda i faran que qui aparcava allà ho continui fent (i qui aparqui no sigui del barri, és clar).
Per altra banda (pregunta tonta): Què és la zona taronja?
Salutacions.
Per altra banda (pregunta tonta): Què és la zona taronja?
Salutacions.
crec que es aquella zona estacionament limitat, per carrega i descarrega, on els vehicles han de portar una disc que indica el temps d'aturadaUT596001 wrote:Bé, personalment penso que és una bona mesura però evidentment cal anar més enllà. Cal anar, en primer lloc cap a una potenciació i millora del transport públic (tant a Barcelona, però sobretot fora de Barcelona ciutat, on provenen bona part dels automobilistes i és on pitjor està el transport públic) i un cop reduït el número de cotxes que aparquen cal anar eliminant el màxim número de zones d'aparcament del carrer, que o bé es destinarien a carril bici o bus o bé tornar l'espai als vianants via vorera més ampla. Així mateix, s'haurien d'harmonitzar els preus amb els dels pàrkings privats, que són més barats que els de l'àrea verda i faran que qui aparcava allà ho continui fent (i qui aparqui no sigui del barri, és clar).
Per altra banda (pregunta tonta): Què és la zona taronja?
Salutacions.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
División de opiniones
Hola,
Bueno, yo creo que esto de la "zona verde" es como cualquier cosa en esta vida, tiene sus aspectos positivos y sus aspectos no tan positivos.
Todo lo que sea potenciar los transportes públicos, hacer que el coche se quede en casa, pacificar las calles, etc. es por definición algo positivo, creo yo, ahora bien... ¿qué transporte público estamos potenciando con medidas como estas? ¿cuáles son las alternativas a la zona verde?
Personalmente estoy completamente a favor de este tipo de medidas, lo único que pasa con ellas es que en un orden cronológico sensato, esto son todo medidas que debieran implantarse después de una gran actuación en cuestión de inversiones en la red de transporte público básica que debe vertebrar Barcelona, es decir, el metro y las cercanías.
Sin actuar antes en el sentido de mejora, modernización y sobre todo ampliación de estas redes de alta y media capacidad, no sé a qué llevan este tipo de medidas y no sé realmente si lo que se pretende es potenciar nada, o si por el contrario es simplemente llevarse al bolsillo unos poquitos euros que antes no se cobraban, pero que a partir de ahora sí que se tendrán.
Por cierto, si pagas por un aparcamiento, que lo veo bien, supongo que el servicio incluirá temas como que te vigilen el coche, que no le pase nada, que nadie lo raye, que no lo abran, que no lo roben, etc. ¿no? y que conste que yo no tengo coche, pero claro si se transforma la ciudad en un gran megaparking donde no hay ni el metro que debiera, ni el que hay es correcto... por lo menos y ya que te obligan a utilizar el vehículo privado y a aparcar pagando, proorcionarán todo lo que se les exige a los grandes aparcamientos de Barcelona ¿no?
8)
Pero bueno, que conste que a mi me parecen buenas medidas tanto esta como también otras, tales como peatonalización de calles, restricción de matrículas en plan pares-impares, reducción del espacio en el viario urbano en beneficio del transporte público (tranvía y BUS) y del peatón, etc.
Eso sí, mientras no se actúe con decisión en las grandes cositas que esta ciudad necesita, no creo que solucionemos nada, por mucho que un buen día se levante alguien y le dé por pintar líneas de colores en el suelo.
Saludos,
Sergio
Bueno, yo creo que esto de la "zona verde" es como cualquier cosa en esta vida, tiene sus aspectos positivos y sus aspectos no tan positivos.
Todo lo que sea potenciar los transportes públicos, hacer que el coche se quede en casa, pacificar las calles, etc. es por definición algo positivo, creo yo, ahora bien... ¿qué transporte público estamos potenciando con medidas como estas? ¿cuáles son las alternativas a la zona verde?
Personalmente estoy completamente a favor de este tipo de medidas, lo único que pasa con ellas es que en un orden cronológico sensato, esto son todo medidas que debieran implantarse después de una gran actuación en cuestión de inversiones en la red de transporte público básica que debe vertebrar Barcelona, es decir, el metro y las cercanías.
Sin actuar antes en el sentido de mejora, modernización y sobre todo ampliación de estas redes de alta y media capacidad, no sé a qué llevan este tipo de medidas y no sé realmente si lo que se pretende es potenciar nada, o si por el contrario es simplemente llevarse al bolsillo unos poquitos euros que antes no se cobraban, pero que a partir de ahora sí que se tendrán.
Por cierto, si pagas por un aparcamiento, que lo veo bien, supongo que el servicio incluirá temas como que te vigilen el coche, que no le pase nada, que nadie lo raye, que no lo abran, que no lo roben, etc. ¿no? y que conste que yo no tengo coche, pero claro si se transforma la ciudad en un gran megaparking donde no hay ni el metro que debiera, ni el que hay es correcto... por lo menos y ya que te obligan a utilizar el vehículo privado y a aparcar pagando, proorcionarán todo lo que se les exige a los grandes aparcamientos de Barcelona ¿no?
8)
Pero bueno, que conste que a mi me parecen buenas medidas tanto esta como también otras, tales como peatonalización de calles, restricción de matrículas en plan pares-impares, reducción del espacio en el viario urbano en beneficio del transporte público (tranvía y BUS) y del peatón, etc.
Eso sí, mientras no se actúe con decisión en las grandes cositas que esta ciudad necesita, no creo que solucionemos nada, por mucho que un buen día se levante alguien y le dé por pintar líneas de colores en el suelo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Hola.
L'Àrea Taronja és (o era) una zona blava, però d'una tarifa més cara, posada en zones de molta demanda. No sé si encara existeix o simplement va ser un experiment fallit... o potser ho vaig somiar, vés a saber!!
---------
Edito, perquè veig que no estic tant malament com pensava i veient visions. He trobat una informació que confirma la seva existència, però no sé de quan és la notícia, ni si encara existeix l'invent:
'Ajuntament de Barcelona va posar en funcionament dilluns unes primeres places de "zona taronja" als xamfrans de diversos carrers del barri de l'Eixample. Els nous espais disposen de parquímetre propi i senyalització taronja i estan gestionats per la Societat Municipal d'Aparcaments i Serveis.
Les places corresponen a les cantonades dels carrers Balmes, Enric Granados i Pau Claris en el tram comprès entre l'avinguda Diagonal i la Gran Via. La fracció mínima és de cinc cèntims d'euro i la tarifa del temps màxim d'estacionament és de 2,4 euros per hora. L'horari de pagament de la nova zona és de dilluns a dissabte de 16:00 a 20:00 hores.
L'Ajuntament ha assegurat que els aparcaments d'una hora naixien amb l'objectiu d'augmentar la rotació de l'estacionament i per millorar així la mobilitat de la ciutat. L'objectiu més pròxim és arribar a les 300 places. Per aquest motiu s'extendrà als xamfrans dels carrers d'Aribau, Muntaner i Roger de Llúria en el tram comprès entre l'avinguda Diagonal i la Gran Via.
--------------
Visiteu aquest enllaç, si voleu liar-vos més:
http://www.bsmsa.es/mobilitat/catala/czonblav.htm
I aquest per beure els punts on s'aplica l'àrea Taronja (o s'aplicava):
http://www.bsmsa.es/mobilitat/catala/careanar.htm
A pagar toquen!!!
L'Àrea Taronja és (o era) una zona blava, però d'una tarifa més cara, posada en zones de molta demanda. No sé si encara existeix o simplement va ser un experiment fallit... o potser ho vaig somiar, vés a saber!!
---------
Edito, perquè veig que no estic tant malament com pensava i veient visions. He trobat una informació que confirma la seva existència, però no sé de quan és la notícia, ni si encara existeix l'invent:
'Ajuntament de Barcelona va posar en funcionament dilluns unes primeres places de "zona taronja" als xamfrans de diversos carrers del barri de l'Eixample. Els nous espais disposen de parquímetre propi i senyalització taronja i estan gestionats per la Societat Municipal d'Aparcaments i Serveis.
Les places corresponen a les cantonades dels carrers Balmes, Enric Granados i Pau Claris en el tram comprès entre l'avinguda Diagonal i la Gran Via. La fracció mínima és de cinc cèntims d'euro i la tarifa del temps màxim d'estacionament és de 2,4 euros per hora. L'horari de pagament de la nova zona és de dilluns a dissabte de 16:00 a 20:00 hores.
L'Ajuntament ha assegurat que els aparcaments d'una hora naixien amb l'objectiu d'augmentar la rotació de l'estacionament i per millorar així la mobilitat de la ciutat. L'objectiu més pròxim és arribar a les 300 places. Per aquest motiu s'extendrà als xamfrans dels carrers d'Aribau, Muntaner i Roger de Llúria en el tram comprès entre l'avinguda Diagonal i la Gran Via.
--------------
Visiteu aquest enllaç, si voleu liar-vos més:
http://www.bsmsa.es/mobilitat/catala/czonblav.htm
I aquest per beure els punts on s'aplica l'àrea Taronja (o s'aplicava):
http://www.bsmsa.es/mobilitat/catala/careanar.htm
A pagar toquen!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Notícies de El Periódico de Catalunya:
-----------------
L'Associació per a la Promoció del Transport Públic qualifica http://www.laptp.org d'"èxit" l'àrea verda.
Barcelona. -- El president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Pau Noy, ha qualificat d'"èxit" el primer dia de la posada en marxa de l'àrea verda, encara que ha reclamat més transport públic com a alternativa.
Noy ha explicat que en l'estrena de l'àrea verda --la nova regulació de les places d'aparcament en superfície al centre de Barcelona-- "es va reduir el nombre de conductors que van accedir al centre en cotxe" i hi va haver "més espai" per als residents per aparcar.
No obstant, el president de PTP, que ha remarcat que es tracta d'una valoració inicial, ha assenyalat que "perquè sigui una operació de mobilitat sostenible, falta el capítol del transport públic".
L'exemple de Londres
"S'ha de donar una alternativa i l'ajuntament no ha aplicat aquesta màxima", ha afirmat Noy, que ha posat com a exemple el govern municipal de Londres, que va introduir 200 nous autobusos el mateix dia que va posar en marxa el peatge d'entrada a la ciutat per als vehicles privats.
Segons Noy, també s'hauria d'haver aprofitat que hi havia menys trànsit al centre de la ciutat "per donar més facilitats de circulació als autobusos urbans".
--------------------
A10!!
-----------------
L'Associació per a la Promoció del Transport Públic qualifica http://www.laptp.org d'"èxit" l'àrea verda.
Barcelona. -- El president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Pau Noy, ha qualificat d'"èxit" el primer dia de la posada en marxa de l'àrea verda, encara que ha reclamat més transport públic com a alternativa.
Noy ha explicat que en l'estrena de l'àrea verda --la nova regulació de les places d'aparcament en superfície al centre de Barcelona-- "es va reduir el nombre de conductors que van accedir al centre en cotxe" i hi va haver "més espai" per als residents per aparcar.
No obstant, el president de PTP, que ha remarcat que es tracta d'una valoració inicial, ha assenyalat que "perquè sigui una operació de mobilitat sostenible, falta el capítol del transport públic".
L'exemple de Londres
"S'ha de donar una alternativa i l'ajuntament no ha aplicat aquesta màxima", ha afirmat Noy, que ha posat com a exemple el govern municipal de Londres, que va introduir 200 nous autobusos el mateix dia que va posar en marxa el peatge d'entrada a la ciutat per als vehicles privats.
Segons Noy, també s'hauria d'haver aprofitat que hi havia menys trànsit al centre de la ciutat "per donar més facilitats de circulació als autobusos urbans".
--------------------
A10!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
I ara, la visió segons l'AVUI:
-----------------
La zona verda s'estrena amb mil places d'aparcament buides
L'Ajuntament destaca la normalitat inicial i dóna uns dies de permissivitat
Carles Sabaté
BARCELONA
El debut de la zona verda d'aparcament a Barcelona va descongestionar el trànsit, i sobretot l'aparcament de superfície, al centre, on un miler de places van quedar buides al llarg del dia d'ahir. Tot i que la incidència real del sistema no podrà avaluar-se fins a la tardor, i que les zones verdes s'aniran aplicant progressivament durant aquest any, la primera jornada d'aplicació de la taxa va generar una lleugera descongestió del trànsit a Ciutat Vella i l'Eixample, segons l'Ajuntament.
"Els efectes del nou sistema de mobilitat els haurem d'analitzar quan s'hi incorpori la segona corona" d'aparcament de pagament, va avançar el regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu. Si ahir es van eliminar 12.000 places d'aparcament gratuït a l'Eixample i Ciutat Vella (excepte la Barceloneta), a l'octubre se'n perdran entre 40.000 i 50.000 a la resta de districtes, excepte Nou Barris i Sant Andreu. Tot i la reserva del "prematur balanç", l'Ajuntament valora la "normalitat" del debut, encara que hi va haver alguns sabotatges a parquímetres, protestes de col·lectius de veïns i comerciants, i crítiques de l'oposició municipal contra la nova taxa.
Els accessos viaris a Barcelona registraven ahir els embussos habituals. En canvi, segons els responsables de circulació municipals, el trànsit pel centre resultava lleugerament més fluid, entre altres coses perquè era més fàcil aparcar en alguns carrers de l'Eixample. En canvi, la circulació pel voltant de la zona de pagament resultava més complicada. Pel que fa a l'aparcament, hi havia més places buides que abans, un 9% més segons l'Ajuntament, cosa que significa quasi un miler de places verdes vacants.
Tot i que l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana van anunciar contundència contra les infraccions fora del perímetre de pagament, aquests carrers van ser ahir els més embussats. Hereu va anunciar que els agents de seguretat, com els 200 nous vigilants de la zona verda i blava, mantindran una certa permissivitat les primeres jornades d'implantació del nou sistema. "La prioritat serà informar -va avançar Hereu- més que sancionar, i donarem un cert marge als conductors" que aparquin incorrectament, "sobretot als residents". Passats els primers dies, els agents i la grua actuaran sobre els reincidents en zones d'aparcament.
El transport públic va viure les aglomeracions habituals en hores punta, agreujades per la vaga de rodalies de Renfe. "Qualsevol increment en cap mitjà o canvi de comportament" resulta prematur, manté el regidor. El pla s'imposa sense millores en la xarxa metropolitana de transport, malgrat que l'alcalde Joan Clos, va recordar ahir els projectes de metro en marxa per argumentar la posada en servei de la zona verda.
Sí que es preveu un increment de la demanda d'aparcament soterrat. Tant l'empresa municipal com les privades han rebut força sol·licituds d'informació de les diverses modalitats d'abonament. Però en aquest àmbit la mesura s'implanta també amb un únic compromís dels aparcaments municipals d'oferir un abonament de 39 euros mensuals per aparcar de 9 a 21 hores (feiners). El sector privat, "amb el qual s'està en converses", va admetre Hereu, no ofereix cap descompte als aparcaments dissuasoris.
------------------------
Les frases:
Joan Clos
Alcalde de Barcelona
No hi haurà replantejament. Demano als ciutadans que ens ajudin a canviar d'hàbits"
Jordi Hereu
Regidor de Mobilitat
Comença amb normalitat. La prioritat dels primers dies serà informar, més que sancionar"
Xavier Trias
Grup municipal de CiU
És un greu error. Pagar per intentar aparcar no té sentit"
Alberto Fernández
Grup municipal del PP
És la millor eina per recaptar de l'alcalde Clos"
Sebastia Salvador
President del RACC
És un repte agosarat, però oportú"
---------------------------------
Un pagament sense marxa enrere, però sí "amb correccions"
L'alcalde de Barcelona, Joan Clos, va exposar ahir per primer cop la seva posició sobre les zones verdes d'aparcament. Va advertir que el pla "no és cap improvisació. L'apliquem com ja fan moltes altres ciutats similars, i no hi haurà replantejament". Clos preveu, això si, "correccions" del sistema, que aquest any 2005 s'anirà avaluant sota la supervisió del RACC. L'Ajuntament i l'entitat automobilística van firmar ahir, precisament, un acord per tal que l'associació analitzi els efectes de les zones verdes. El seu president, Sebastià Salvador, admet que el pla és "tot un repte agosarat", tot i que ja avança que el considera "oportú", ja que "desincentiva l'ús del vehicle privat".
En canvi, l'oposició municipal va reiterar ahir les seves crítiques al projecte. Xavier Trias va participar en una concentració de l'Associació de Comerciants i Botiguers de l'Eixample i Ciutat Vella contra la nova taxa. Trias creu que "no té cap sentit pagar per aparcar si no es garanteix trobar plaça". CiU alerta també que el preu de la zona verda "és la més cara de tot l'Estat" i resulta "paradoxal que per l'Eixample patrullaran més vigilants d'aparcament que no pas agents de la Guàrdia Urbana". També Alberto Fernández Díaz (PP) va criticar la nova taxa municipal. El PP manté que les zones verdes "esdevindran només una eina, la millor, de l'alcalde Clos per recaptar" més diners
-----------------------------
EL REPTE DE LA MOBILITAT
Què se n'ha fet, d'aquells cotxes?
Ni garatges
ni trens augmenten l'ocupació el primer dia de supressió de l'aparcament gratuït al carrer
Oriol Pàmies
BARCELONA
El primer dia de funcionament de les àrees verdes es va tancar amb un descobriment i un enigma. La novetat va ser l'aparició de bon matí d'un nombre considerable de places lliures a les zones d'aparcament regulat. La pregunta encara sense resposta és on s'havien ficat tots els vehicles que fins a la matinada atapeïen els carrers de l'Eixample.
TRANSPORT PÚBLIC
¿I si els automobilistes de fora de Barcelona haguessin captat el missatge a la primera i haguessin decidit canviar el cotxe pel transport públic? A falta de dades exactes de validacions, la percepció dels encarregats de TMB i Ferrocarrils de la Generalitat era que l'afluència de viatgers s'assemblava molt a la d'un dia feiner qualsevol. A Renfe sí que hi va haver aglomeracions, però atribuïbles a la vaga de part del personal de circulació.
GARATGES
Se'ls considera els principals beneficiats per la imposició del pagament a tots els carrers de Ciutat Vella i l'Eixample, però el primer dia no van fer precisament l'agost. Diversos garatges consultats van indicar que el volum d'usuaris era normal o més baix. Al pàrquing Bailèn les places de rotació havien tingut "la meitat d'ocupació" d'un dia normal, i al Núñez Urgell també havien trobat a faltar clients, i ho relacionaven amb el fet que alguna empresa i algun col·legi havia fet festa. SABA va informar que els seus establiments subterranis no tenien "cap variació significativa de la seva activitat", si bé en general es troben envoltats de zona blava, més que de zona verda. Els aparcaments municipals van notar més demandes d'informació sobre abonaments.
EL QUE AVISA NO ÉS TRAÏDOR
Un canvi d'hàbits fa de mal jutjar en un dia. Encara més quan el sistema d'àrea verda engegava sense posar en joc tota la potència coercitiva. Els vigilants es limitaven a informar sobre el funcionament dels parquímetres i tenien instruccions de no denunciar els vehicles sense distintiu o sense tiquet. Es limitaven a deixar al parabrisa un paper de color groc, el mateix color de les denúncies, recordant que l'àrea verda ja funciona i tothom ha de passar per caixa. En van deixar 1.800.
DISPENSA PER UN DIA
En general els veïns es van prendre seriosament l'àrea verda i volien complir el primer dia. L'oficina municipal va atendre 450 consultes. Sense saber que tindria butlla, un conductor va escriure a mà en un paper adreçat al vigilant: "Sóc resident, he anat a buscar el distintiu". A pesar de la bona voluntat en alguns trams de carrer pagar era força difícil, perquè 49 parquímetres no funcionaven (però avui ja podrien estar a punt per engolir monedes).
REBEL·LIÓ A SAGRADA FAMÍLIA
Alguns automobilistes contraris a l'àrea verda de pagament van actuar en conseqüència i mostraven, al costat del distintiu de resident, l'adhesiu de la campanya Jo no pago... i tu? Els primers dies la rebel·lió els sortrirà de franc. Després d'aquesta treva, a la tercera denúncia intervindrà la grua. La plataforma veïnal i de comerciants ha reunit 10.000 firmes i dijous es reunirà amb l'alcalde. La contestació va tenir un vessant incívic: la inutilització amb adhesius, silicona o esprais de 109 parquímetres (el 9% del total).
'FORAT NEGRE'
A pesar del treball minuciós desplegat per l'àrea de Mobilitat i l'empresa BSM, la regulació de l'aparcament té forats negres, llocs en què ahir continuaven aparcant cotxes legalment sense pagar. Un és el tros de carrer Nàpols entre Diagonal i Aragó, sense cartells ni senyals de pintura, en què hi caben cinc privilegiats vehicles. No és un oblit. Fonts municipals van precisar que aquest tram està "pendent de redistribució de l'espai".
------------------------
-----------------
La zona verda s'estrena amb mil places d'aparcament buides
L'Ajuntament destaca la normalitat inicial i dóna uns dies de permissivitat
Carles Sabaté
BARCELONA
El debut de la zona verda d'aparcament a Barcelona va descongestionar el trànsit, i sobretot l'aparcament de superfície, al centre, on un miler de places van quedar buides al llarg del dia d'ahir. Tot i que la incidència real del sistema no podrà avaluar-se fins a la tardor, i que les zones verdes s'aniran aplicant progressivament durant aquest any, la primera jornada d'aplicació de la taxa va generar una lleugera descongestió del trànsit a Ciutat Vella i l'Eixample, segons l'Ajuntament.
"Els efectes del nou sistema de mobilitat els haurem d'analitzar quan s'hi incorpori la segona corona" d'aparcament de pagament, va avançar el regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu. Si ahir es van eliminar 12.000 places d'aparcament gratuït a l'Eixample i Ciutat Vella (excepte la Barceloneta), a l'octubre se'n perdran entre 40.000 i 50.000 a la resta de districtes, excepte Nou Barris i Sant Andreu. Tot i la reserva del "prematur balanç", l'Ajuntament valora la "normalitat" del debut, encara que hi va haver alguns sabotatges a parquímetres, protestes de col·lectius de veïns i comerciants, i crítiques de l'oposició municipal contra la nova taxa.
Els accessos viaris a Barcelona registraven ahir els embussos habituals. En canvi, segons els responsables de circulació municipals, el trànsit pel centre resultava lleugerament més fluid, entre altres coses perquè era més fàcil aparcar en alguns carrers de l'Eixample. En canvi, la circulació pel voltant de la zona de pagament resultava més complicada. Pel que fa a l'aparcament, hi havia més places buides que abans, un 9% més segons l'Ajuntament, cosa que significa quasi un miler de places verdes vacants.
Tot i que l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana van anunciar contundència contra les infraccions fora del perímetre de pagament, aquests carrers van ser ahir els més embussats. Hereu va anunciar que els agents de seguretat, com els 200 nous vigilants de la zona verda i blava, mantindran una certa permissivitat les primeres jornades d'implantació del nou sistema. "La prioritat serà informar -va avançar Hereu- més que sancionar, i donarem un cert marge als conductors" que aparquin incorrectament, "sobretot als residents". Passats els primers dies, els agents i la grua actuaran sobre els reincidents en zones d'aparcament.
El transport públic va viure les aglomeracions habituals en hores punta, agreujades per la vaga de rodalies de Renfe. "Qualsevol increment en cap mitjà o canvi de comportament" resulta prematur, manté el regidor. El pla s'imposa sense millores en la xarxa metropolitana de transport, malgrat que l'alcalde Joan Clos, va recordar ahir els projectes de metro en marxa per argumentar la posada en servei de la zona verda.
Sí que es preveu un increment de la demanda d'aparcament soterrat. Tant l'empresa municipal com les privades han rebut força sol·licituds d'informació de les diverses modalitats d'abonament. Però en aquest àmbit la mesura s'implanta també amb un únic compromís dels aparcaments municipals d'oferir un abonament de 39 euros mensuals per aparcar de 9 a 21 hores (feiners). El sector privat, "amb el qual s'està en converses", va admetre Hereu, no ofereix cap descompte als aparcaments dissuasoris.
------------------------
Les frases:
Joan Clos
Alcalde de Barcelona
No hi haurà replantejament. Demano als ciutadans que ens ajudin a canviar d'hàbits"
Jordi Hereu
Regidor de Mobilitat
Comença amb normalitat. La prioritat dels primers dies serà informar, més que sancionar"
Xavier Trias
Grup municipal de CiU
És un greu error. Pagar per intentar aparcar no té sentit"
Alberto Fernández
Grup municipal del PP
És la millor eina per recaptar de l'alcalde Clos"
Sebastia Salvador
President del RACC
És un repte agosarat, però oportú"
---------------------------------
Un pagament sense marxa enrere, però sí "amb correccions"
L'alcalde de Barcelona, Joan Clos, va exposar ahir per primer cop la seva posició sobre les zones verdes d'aparcament. Va advertir que el pla "no és cap improvisació. L'apliquem com ja fan moltes altres ciutats similars, i no hi haurà replantejament". Clos preveu, això si, "correccions" del sistema, que aquest any 2005 s'anirà avaluant sota la supervisió del RACC. L'Ajuntament i l'entitat automobilística van firmar ahir, precisament, un acord per tal que l'associació analitzi els efectes de les zones verdes. El seu president, Sebastià Salvador, admet que el pla és "tot un repte agosarat", tot i que ja avança que el considera "oportú", ja que "desincentiva l'ús del vehicle privat".
En canvi, l'oposició municipal va reiterar ahir les seves crítiques al projecte. Xavier Trias va participar en una concentració de l'Associació de Comerciants i Botiguers de l'Eixample i Ciutat Vella contra la nova taxa. Trias creu que "no té cap sentit pagar per aparcar si no es garanteix trobar plaça". CiU alerta també que el preu de la zona verda "és la més cara de tot l'Estat" i resulta "paradoxal que per l'Eixample patrullaran més vigilants d'aparcament que no pas agents de la Guàrdia Urbana". També Alberto Fernández Díaz (PP) va criticar la nova taxa municipal. El PP manté que les zones verdes "esdevindran només una eina, la millor, de l'alcalde Clos per recaptar" més diners
-----------------------------
EL REPTE DE LA MOBILITAT
Què se n'ha fet, d'aquells cotxes?
Ni garatges
ni trens augmenten l'ocupació el primer dia de supressió de l'aparcament gratuït al carrer
Oriol Pàmies
BARCELONA
El primer dia de funcionament de les àrees verdes es va tancar amb un descobriment i un enigma. La novetat va ser l'aparició de bon matí d'un nombre considerable de places lliures a les zones d'aparcament regulat. La pregunta encara sense resposta és on s'havien ficat tots els vehicles que fins a la matinada atapeïen els carrers de l'Eixample.
TRANSPORT PÚBLIC
¿I si els automobilistes de fora de Barcelona haguessin captat el missatge a la primera i haguessin decidit canviar el cotxe pel transport públic? A falta de dades exactes de validacions, la percepció dels encarregats de TMB i Ferrocarrils de la Generalitat era que l'afluència de viatgers s'assemblava molt a la d'un dia feiner qualsevol. A Renfe sí que hi va haver aglomeracions, però atribuïbles a la vaga de part del personal de circulació.
GARATGES
Se'ls considera els principals beneficiats per la imposició del pagament a tots els carrers de Ciutat Vella i l'Eixample, però el primer dia no van fer precisament l'agost. Diversos garatges consultats van indicar que el volum d'usuaris era normal o més baix. Al pàrquing Bailèn les places de rotació havien tingut "la meitat d'ocupació" d'un dia normal, i al Núñez Urgell també havien trobat a faltar clients, i ho relacionaven amb el fet que alguna empresa i algun col·legi havia fet festa. SABA va informar que els seus establiments subterranis no tenien "cap variació significativa de la seva activitat", si bé en general es troben envoltats de zona blava, més que de zona verda. Els aparcaments municipals van notar més demandes d'informació sobre abonaments.
EL QUE AVISA NO ÉS TRAÏDOR
Un canvi d'hàbits fa de mal jutjar en un dia. Encara més quan el sistema d'àrea verda engegava sense posar en joc tota la potència coercitiva. Els vigilants es limitaven a informar sobre el funcionament dels parquímetres i tenien instruccions de no denunciar els vehicles sense distintiu o sense tiquet. Es limitaven a deixar al parabrisa un paper de color groc, el mateix color de les denúncies, recordant que l'àrea verda ja funciona i tothom ha de passar per caixa. En van deixar 1.800.
DISPENSA PER UN DIA
En general els veïns es van prendre seriosament l'àrea verda i volien complir el primer dia. L'oficina municipal va atendre 450 consultes. Sense saber que tindria butlla, un conductor va escriure a mà en un paper adreçat al vigilant: "Sóc resident, he anat a buscar el distintiu". A pesar de la bona voluntat en alguns trams de carrer pagar era força difícil, perquè 49 parquímetres no funcionaven (però avui ja podrien estar a punt per engolir monedes).
REBEL·LIÓ A SAGRADA FAMÍLIA
Alguns automobilistes contraris a l'àrea verda de pagament van actuar en conseqüència i mostraven, al costat del distintiu de resident, l'adhesiu de la campanya Jo no pago... i tu? Els primers dies la rebel·lió els sortrirà de franc. Després d'aquesta treva, a la tercera denúncia intervindrà la grua. La plataforma veïnal i de comerciants ha reunit 10.000 firmes i dijous es reunirà amb l'alcalde. La contestació va tenir un vessant incívic: la inutilització amb adhesius, silicona o esprais de 109 parquímetres (el 9% del total).
'FORAT NEGRE'
A pesar del treball minuciós desplegat per l'àrea de Mobilitat i l'empresa BSM, la regulació de l'aparcament té forats negres, llocs en què ahir continuaven aparcant cotxes legalment sense pagar. Un és el tros de carrer Nàpols entre Diagonal i Aragó, sense cartells ni senyals de pintura, en què hi caben cinc privilegiats vehicles. No és un oblit. Fonts municipals van precisar que aquest tram està "pendent de redistribució de l'espai".
------------------------
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
I per finalitzar, la visió de La Vanguardia:
---------------------
Verde asfalto
Plazas libres y ligerísima disminución de tráfico en el estreno del estacionamiento para residentes
RAMON SUÑÉ - 03/05/2005
BARCELONA
El estreno del área verde para residentes no ha dejado indiferente a nadie. La iniciativa del Ayuntamiento de Barcelona para regular el aparcamiento en superficie en una amplia zona central de la ciudad echó ayer a andar. Lo hizo en medio de las dudas de los usuarios de los nuevos parquímetros -la ciudadanía tardará unas semanas en familiarizarse con una situación novedosa y compleja-, las quejas de algunas personas, en especial las que aseguran necesitar el coche para desplazarse hacia y por Barcelona para trabajar, y la convicción del Consistorio de que, dentro de unos meses, se verán los efectos pacificadores del tráfico que encierra esta medida. Y, a la espera de unos resultados que no serán completos hasta que el proyecto municipal alcance su velocidad de crucero, algunas calles de Ciutat Vella y, sobre todo, del Eixample ofrecían ayer más huecos que de costumbre para que los vecinos pudieran aparcar su coche. A última hora de la tarde, el Ayuntamiento estimó en un 9% las plazas de área verde no ocupadas.
El inicio del período de pruebas del nuevo sistema de estacionamiento no pilló desprevenidos a la mayoría de barceloneses. Desde primera hora de la mañana, muchos vehículos lucían el distintivo -se han distribuido más de 75.000-que acredita a sus propietarios como residentes y usuarios de la zona verde. Una gran mayoría lo acompañaban del ticket obligatorio retirado en alguno de los 1.200 nuevos parquímetros previa utilización de la tarjeta prepago obsequio del Ayuntamiento.No obstante, algunos coches sin distintivo ni comprobante alguno seguían ocupando plazas reservadas. A éstos, los vigilantes les dejaron su tarjeta de visita. De momento, un aviso que recuerda la prohibición de aparcar en las zonas pintadas de verde. Dentro de una semana, la notificación de la multa.
Al margen de pequeños incidentes -algunos parquímetros quedaron inutilizados-, sobre todo en los entornos de la Sagrada Família y el Born, los focos más activos de contestación ciudadana, la jornada transcurrió con aparente normalidad. Incluso era perceptible una cierta sensación de menor densidad de tráfico que un lunes normal, al menos en la zona más céntrica de la ciudad. Las informaciones del Ayuntamiento al término de la jornada corroboraron esta impresión: un 0,8% menos de tráfico en la calle Aragó y un 4% en la Granvia. Por lo que respecta a los accesos, también se registró un pequeño descenso en la hora punta de la mañana en Diagonal (2,8%), Gran Via norte (0,6%) y Via Augusta (2,6%). En cambio, la Meridiana tuvo un aumento del 2,6%. En cualquier caso, tanto Jordi Hereu como el alcalde Clos insistieron en que los primeros resultados fiables de una fórmula que desde hace tiempo aplican muchas ciudades europeas no se conocerán hasta dentro de unos meses. El 1 de octubre, el área verde, que por ahora sólo se aplica en Ciutat Vella y Eixample, se extenderá a los otros distritos, a excepción de Sant Andreu y Nou Barris. Sant Martí, que en principio habían quedado excluido de esta regulación, también tendrá una parte de área verde.
Auditoría del RACC
El RACC se encargará de analizar el impacto sobre la circulación de la medida puesta en marcha ayer. Su presidente, Sebastià Salvadó, y el alcalde firmaron ayer un convenio por el que el club automovilístico se compromete a auditar la repercusión del área verde sobre el tráfico y a proponer al Ayuntamiento las medidas correctoras que sean necesarias. Precisamente, Joan Clos hizo hincapié en la flexibilidad de la iniciativa, que "no es fruto de la improvisación", pero se mostró tan convencido de su éxito que descartó dar marcha atrás. El Ayuntamiento estudia soluciones -bonificaciones, descuentos, precios especiales en parkings...-para colectivos como el de los comerciantes, que piden un trato similar al de los vecinos. Mientras, confía en que con las áreas verdes suceda lo que ocurrió con la peatonalización del centro de Barcelona: primero, todo eran quejas y muestras de rechazo; hoy, nadie añora una vuelta a la situación anterior.
El presidente del RACC dio el primer aval al Ayuntamiento. "Como principio general, es bueno, necesario y muy oportuno que se tomen medidas de pacificación del tráfico", dijo Salvadó. Clos añadió que las áreas verdes, además de descongestionar el tráfico, aumentarán el espacio libre en las aceras -se han creado 3.000 plazas de aparcamiento de motos en la calzaday serán efectivas en la medida en que irán acompañadas de una mejora del transporte público.Ala ampliación de la red de metro y ferrocarril, Clos sumó un inmediato incremento de la flota de autobuses.
---------------------
Verde asfalto
Plazas libres y ligerísima disminución de tráfico en el estreno del estacionamiento para residentes
RAMON SUÑÉ - 03/05/2005
BARCELONA
El estreno del área verde para residentes no ha dejado indiferente a nadie. La iniciativa del Ayuntamiento de Barcelona para regular el aparcamiento en superficie en una amplia zona central de la ciudad echó ayer a andar. Lo hizo en medio de las dudas de los usuarios de los nuevos parquímetros -la ciudadanía tardará unas semanas en familiarizarse con una situación novedosa y compleja-, las quejas de algunas personas, en especial las que aseguran necesitar el coche para desplazarse hacia y por Barcelona para trabajar, y la convicción del Consistorio de que, dentro de unos meses, se verán los efectos pacificadores del tráfico que encierra esta medida. Y, a la espera de unos resultados que no serán completos hasta que el proyecto municipal alcance su velocidad de crucero, algunas calles de Ciutat Vella y, sobre todo, del Eixample ofrecían ayer más huecos que de costumbre para que los vecinos pudieran aparcar su coche. A última hora de la tarde, el Ayuntamiento estimó en un 9% las plazas de área verde no ocupadas.
El inicio del período de pruebas del nuevo sistema de estacionamiento no pilló desprevenidos a la mayoría de barceloneses. Desde primera hora de la mañana, muchos vehículos lucían el distintivo -se han distribuido más de 75.000-que acredita a sus propietarios como residentes y usuarios de la zona verde. Una gran mayoría lo acompañaban del ticket obligatorio retirado en alguno de los 1.200 nuevos parquímetros previa utilización de la tarjeta prepago obsequio del Ayuntamiento.No obstante, algunos coches sin distintivo ni comprobante alguno seguían ocupando plazas reservadas. A éstos, los vigilantes les dejaron su tarjeta de visita. De momento, un aviso que recuerda la prohibición de aparcar en las zonas pintadas de verde. Dentro de una semana, la notificación de la multa.
Al margen de pequeños incidentes -algunos parquímetros quedaron inutilizados-, sobre todo en los entornos de la Sagrada Família y el Born, los focos más activos de contestación ciudadana, la jornada transcurrió con aparente normalidad. Incluso era perceptible una cierta sensación de menor densidad de tráfico que un lunes normal, al menos en la zona más céntrica de la ciudad. Las informaciones del Ayuntamiento al término de la jornada corroboraron esta impresión: un 0,8% menos de tráfico en la calle Aragó y un 4% en la Granvia. Por lo que respecta a los accesos, también se registró un pequeño descenso en la hora punta de la mañana en Diagonal (2,8%), Gran Via norte (0,6%) y Via Augusta (2,6%). En cambio, la Meridiana tuvo un aumento del 2,6%. En cualquier caso, tanto Jordi Hereu como el alcalde Clos insistieron en que los primeros resultados fiables de una fórmula que desde hace tiempo aplican muchas ciudades europeas no se conocerán hasta dentro de unos meses. El 1 de octubre, el área verde, que por ahora sólo se aplica en Ciutat Vella y Eixample, se extenderá a los otros distritos, a excepción de Sant Andreu y Nou Barris. Sant Martí, que en principio habían quedado excluido de esta regulación, también tendrá una parte de área verde.
Auditoría del RACC
El RACC se encargará de analizar el impacto sobre la circulación de la medida puesta en marcha ayer. Su presidente, Sebastià Salvadó, y el alcalde firmaron ayer un convenio por el que el club automovilístico se compromete a auditar la repercusión del área verde sobre el tráfico y a proponer al Ayuntamiento las medidas correctoras que sean necesarias. Precisamente, Joan Clos hizo hincapié en la flexibilidad de la iniciativa, que "no es fruto de la improvisación", pero se mostró tan convencido de su éxito que descartó dar marcha atrás. El Ayuntamiento estudia soluciones -bonificaciones, descuentos, precios especiales en parkings...-para colectivos como el de los comerciantes, que piden un trato similar al de los vecinos. Mientras, confía en que con las áreas verdes suceda lo que ocurrió con la peatonalización del centro de Barcelona: primero, todo eran quejas y muestras de rechazo; hoy, nadie añora una vuelta a la situación anterior.
El presidente del RACC dio el primer aval al Ayuntamiento. "Como principio general, es bueno, necesario y muy oportuno que se tomen medidas de pacificación del tráfico", dijo Salvadó. Clos añadió que las áreas verdes, además de descongestionar el tráfico, aumentarán el espacio libre en las aceras -se han creado 3.000 plazas de aparcamiento de motos en la calzaday serán efectivas en la medida en que irán acompañadas de una mejora del transporte público.Ala ampliación de la red de metro y ferrocarril, Clos sumó un inmediato incremento de la flota de autobuses.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
I entrem al tercer dia d'aplicació del sistema, amb el resum del funcionament del segon:
El Periódico:
----------------
Nous sabotatges i menys places lliures el segon dia d'àrea verda
• La jornada se salda amb 50 parquímetres danyats, la meitat que dilluns, tot i que molts amb silicona
• L'absència de multes en els primers dies anima conductors no residents a aparcar sense pagar
La segona jornada d'implantació de l'àrea verda a Barcelona es va saldar ahir amb nous casos de sabotatge als parquímetres, tot i que menys que dilluns, i amb un descens del nombre de places d'aparcament lliures o, el que és el mateix, amb un augment d'infraccions.
La sensació era clara: davant la constatació que l'ajuntament no multarà fins d'aquí a uns dies, les places que dilluns no van ser ocupades pels veïns i que ahir de bon matí estaven buides van ser progressivament ocupades per no residents, que en la majoria dels casos no es van molestar a pagar un tiquet que encara no és imprescindible.
El regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, va assegurar que el funcionament de l'àrea verda és bo i va advertir que se seguirà primant la informació a l'usuari. La de l'edil no va ser l'única visió positiva: el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Pau Noy, va qualificar l'àrea verda d'"èxit", però va reclamar més transport públic.
Hereu també va elogiar el civisme ciutadà, cosa que no deixa de ser sorprenent: en la segona jornada de pàrquing de pagament per a residents 50 parquímetres més van ser objecte d'accions vandàliques, un 4% del total. La vigília havien estat sabotejades 109 de les 1.207 màquines instal.lades, és a dir, el 9%. Però si dilluns predominava la modalitat de tapar les pantalles amb adhesius o tinta (fàcilment solucionable), ahir els incívics van segellar bastants parquímetres amb silicona. L'ajuntament insistia ahir a qualificar d'"habitual" aquesta proporció de sabotatges en dies d'estrena.
PLAQUES SOLARS
Els serveis de manteniment van tenir una altra jornada atrafegada. Entre les diferents accions vandàliques es va estrenar la del robatori de la placa solar de la part superior de les màquines, que serveix de font alternativa d'energia. Gairebé una desena van ser extretes, va informar Efe. Cada parquímetre costa 6.000 euros.
En el cas de les màquines inutilitzades amb silicona, l'ajuntament enviava operaris per desmuntar el parquímetre i retirar el material, una operació laboriosa. Hi va haver atacs d'aquest tipus en diverses zones de Barcelona, i de forma sistemàtica a l'àrea compresa entre les avingudes de Josep Tarradellas i de Roma, i entre la Model i el Clínic.
Un comunicant anònim va trucar ahir a EL PERIÓDICO per anunciar que havia inutilitzat totes les màquines d'aquella àrea de l'Eixample. "I si les arreglen, ho tornaré a fer", va amenaçar abans de penjar. En efecte, almenys una desena de parquí- metres del sector estaven sabotejats, com va comprovar aquest diari.
El sabotejador va tapar amb silicona la ranura de les monedes i la de les targetes dels residents. Aquestes últimes deixaran de ser operatives a finals d'any i en principi no se seguiran utilitzant com a sistema de pagament. Els vigilants van col.locar en diversos parquímetres inutilitzats adhesius que alertaven l'usuari perquè anés a la màquina més pròxima. Els atacs amb silicona no es van limitar a la zona descrita pel vàndal anònim. Al carrer de Girona, els vigilants havien retirat la silicona d'una màquina, però no funcionava. "S'empassa les monedes", va explicar un comerciant.
MANIFESTACIÓ
Les queixes contra l'àrea verda es traduiran aviat en una acció de protesta convocada per la Plataforma Veïnal de Comerciants de Ciutat Vella i l'Eixample, que ahir va celebrar la seva primera assemblea. El col.lectiu va convocar per demà a la tarda una cassolada a la plaça de Gaudí.
-------------------------------
Cafè per a tothom
• Els col.lectius professionals tornen a demanar tarifes especials després de l'estrena del sistema
• Els residents valoren que hi hagi més places, però dubten de l'ús que se'n farà
L'obertura de l'àrea verda està afectant de forma desigual els ciutadans. Els residents valoren que hi hagi més places, però dubten de l'ús que se'n farà, i els professionals demanen tarifes especials.
VEÏNS
Els residents aposten pels pàrquings privats
"El 80% dels habitants del centre tenen plaça de pàrquing de lloguer o en propietat, i no la canviaran per l'àrea verda". La frase és d'Antonio Lafuente, veí de l'Eixample. Ja té la seva targeta de resident i la combinarà amb la seva plaça de pàrquing subterrani per a les visites de "familiars o amics".
Isabel Latorre, que viu al carrer de Sicília, encara recorda els problemes per aparcar que tenia el seu marit quan van arribar a Barcelona. "Cada dia era igual, i per això vam acabar tirant la tovallola i llogant una plaça". Latorre reconeix que, des de dilluns, hi ha més espais lliures al carrer, però prefereix no canviar: "La gent diu que utilitzarà transports públics, però d'aquí a uns dies es cansaran i tornarà a ser difícil aparcar".
José Angel Pérez és de la mateixa opinió. "Dilluns havia de pujar uns mobles a casa i no vaig trobar lloc, vaig haver d'aparcar a sobre de la vorera. Com sempre", sentencia aquest veí.
COMERCIANTS
Els propietaris de botigues se senten discriminats
Per tradició, bona part dels comerciants del centre de la ciutat viuen a altres barris, i això els converteix en un dels sectors més perjudicats per l'àrea verda.
"Sóc de l'Hospitalet i estic més a la botiga que a casa. El meu sou no dóna per a un pàrquing o per pagar deu hores d'àrea verda", assegura Carmen Ruiz, propietària d'una fruiteria al Centre Comercial Gran Via, entre Roger de Flor i Nàpols.
"Abans havies de donar voltes, però trobaves lloc. Ara m'obliguen a venir en metro a les cinc del matí i passar-me tot el dia aquí sense poder-me moure", denuncia. "Fa 23 anys que treballo en aquest barri, més que alguns veïns, i per això exigeixo el mateix tracte", reclama durant una tensa conversa amb altres botiguers al bar del centre. El propietari de l'establiment, José Vivancos, diu que se senten "ignorats per la llei". Segons la seva opinió, "l'ajuntament no ha tingut en compte que el comerç és el que dóna vida al carrer".
TREBALLADORS
El problema diari de viure a l'àrea metropolitana
Un 78% dels desplaçaments des de l'àrea metropolitana es realitzen en cotxe. Aquest sector és el que més reivindica una millora dels transports públics paral.lela a l'àrea verda. "Treballo en un bar i trigo dues hores a tornar cada matinada per culpa del bus nocturn", indica César García, un cambrer que treballa a prop de la plaça de Tetuan.
Agustín Pascual, treballador d'una ETT, té un horari més normal, però qualifica d'"aventura" el seu viatge diari des de Viladecans: "L'estació de Renfe està fora del casc urbà i he d'agafar el cotxe, però el pàrquing està saturat i trigues una estona a aparcar. Després he d'esperar al tren, poc puntual, arribar a Sants i connectar amb el metro".
CORREDORS
Divisió d'opinions en els agents comercials
Els agents comercials estan dividits a l'hora de valorar l'impacte de l'àrea verda. El Col.legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona (COACB) ha criticat la implantació del nou sistema "sense contemplar la possibilitat d'introduir mesures específiques per a certs col.lectius professionals". No obstant, un dels seus membres, Javier Cela, mostra una opinió diferent: "Els clients t'obliguen a moure't ràpid, i per això recorrem als pàrquings privats". La seva queixa va més dirigida a "la poca efectivitat que tindrà per descongestionar el trànsit, tal com ja s'està demostrant".
TRANSPORTISTES
Dubtes sobre el futur de la càrrega i descàrrega
Els transportistes estan "a l'expectativa" davant les conseqüències de l'àrea verda en la seva feina, segons assegura Francisco Ruiz, que porta fruites i verdures cada matí fins al centre. La redistribució d'algunes àrees de càrrega i descàrrega els fa témer "una reducció d'aquestes". "Un dels carrers on acostumo a aparcar té el senyal tapat amb una bossa, i per això estem a l'espera de saber què hi passa", revela un altre professional. Els taxistes s'hi mantenen al marge, encara que un d'ells assegura que l'existència de "més places lliures per aparcar al carrer" no coincideix amb una disminució de la densitat del trànsit. "Això segueix igual de malament", certifica.
--------------------------------
Madrid va al davant
• La capital d'Espanya ampliarà el nombre d'àrees verdes a causa de l'èxit assolit per les 70.000 places existents
• El PP va implantar la mesura el novembre del 2002 amb l'aplaudiment de l'oposició
Ni protestes ciutadanes ni campanyes polítiques en contra. L'àrea verda d'aparcament es va implantar a Madrid a partir del novembre del 2002 sense cap soroll i amb el consens de l'oposició socialista. Dos anys després, el balanç és tan positiu que l'alcalde Alberto Ruiz- Gallardón (PP) ha anunciat la intenció d'estendre-la més enllà del centre de la ciutat, a l'altre costat de la M-30, sense que ningú amb representativitat hi hagi alçat la veu en contra. I això que ja compten amb unes 70.000 places, set vegades més que les estrenades dilluns a Barcelona.
El contrast amb la polèmica que està desfermant la implantació de l'aparcament de pagament a Barcelona obliga a interrogar-se sobre si hi ha diferències que puguin explicar reaccions tan oposades. La principal és l'experiència prèvia que tenien els madrilenys. Als barris més cèntrics de la capital d'Espanya funcionava des de fa anys l'ORA (Ordenança Reguladora d'Aparcaments), que donava dret als residents a aparcar gratuïtament i obligava la resta a pagar una quantitat molt mòdica.
El sistema era molt rudimentari. Les targetes, per exemple, es compraven als estancs i als quioscos. Però va conscienciar els veïns del privilegi que suposa poder aparcar al carrer a prop de casa. La implantació de l'àrea verda va ser acollida com una millora addicional. A canvi de pagar una quantitat simbòlica --avui són 24 euros a l'any--, van veure augmentar el nombre de places disponibles.
"Hem comprovat que al llarg del dia l'àrea verda disposa d'una mitjana d'un 10% de les places lliures", explica Javier Conde, director general de Mobilitat de l'Ajuntament de Madrid.
El final de la doble fila
Els veïns han pogut constatar tam- bé que la mesura ha servit per lluitar contra dos dels mals endèmics de la capital d'Espanya: la doble fila i els aparcacotxes. L'augment de vigilància que suposa la implantació de les àrees de pagament ha acabat amb els dos problemes. Encara que sembli una figura anacrònica, el gorreta que cobra per indicar on hi ha una plaça lliure és una figura que encara existeix a Madrid i que només el pàrquing de pagament està aconseguint eradicar.
L'impacte en la densitat del trànsit és més difícil de mesurar, sobretot ara que la meitat dels carrers de Madrid estan en obres. Conde assegura que poc després de la implantació del pàrquing de pagament "els embussos van disminuir" en les entrades a la ciutat.
L'oposició municipal coincideix amb aquesta apreciació. "Ha sigut una manera de dissuadir la gent de venir a Madrid en cotxe", segons la presidenta del grup municipal socialista, Trinidad Jiménez, que creu que les queixes poden ser fruit del desconeixement.
------------------------
El Periódico:
----------------
Nous sabotatges i menys places lliures el segon dia d'àrea verda
• La jornada se salda amb 50 parquímetres danyats, la meitat que dilluns, tot i que molts amb silicona
• L'absència de multes en els primers dies anima conductors no residents a aparcar sense pagar
La segona jornada d'implantació de l'àrea verda a Barcelona es va saldar ahir amb nous casos de sabotatge als parquímetres, tot i que menys que dilluns, i amb un descens del nombre de places d'aparcament lliures o, el que és el mateix, amb un augment d'infraccions.
La sensació era clara: davant la constatació que l'ajuntament no multarà fins d'aquí a uns dies, les places que dilluns no van ser ocupades pels veïns i que ahir de bon matí estaven buides van ser progressivament ocupades per no residents, que en la majoria dels casos no es van molestar a pagar un tiquet que encara no és imprescindible.
El regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, va assegurar que el funcionament de l'àrea verda és bo i va advertir que se seguirà primant la informació a l'usuari. La de l'edil no va ser l'única visió positiva: el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Pau Noy, va qualificar l'àrea verda d'"èxit", però va reclamar més transport públic.
Hereu també va elogiar el civisme ciutadà, cosa que no deixa de ser sorprenent: en la segona jornada de pàrquing de pagament per a residents 50 parquímetres més van ser objecte d'accions vandàliques, un 4% del total. La vigília havien estat sabotejades 109 de les 1.207 màquines instal.lades, és a dir, el 9%. Però si dilluns predominava la modalitat de tapar les pantalles amb adhesius o tinta (fàcilment solucionable), ahir els incívics van segellar bastants parquímetres amb silicona. L'ajuntament insistia ahir a qualificar d'"habitual" aquesta proporció de sabotatges en dies d'estrena.
PLAQUES SOLARS
Els serveis de manteniment van tenir una altra jornada atrafegada. Entre les diferents accions vandàliques es va estrenar la del robatori de la placa solar de la part superior de les màquines, que serveix de font alternativa d'energia. Gairebé una desena van ser extretes, va informar Efe. Cada parquímetre costa 6.000 euros.
En el cas de les màquines inutilitzades amb silicona, l'ajuntament enviava operaris per desmuntar el parquímetre i retirar el material, una operació laboriosa. Hi va haver atacs d'aquest tipus en diverses zones de Barcelona, i de forma sistemàtica a l'àrea compresa entre les avingudes de Josep Tarradellas i de Roma, i entre la Model i el Clínic.
Un comunicant anònim va trucar ahir a EL PERIÓDICO per anunciar que havia inutilitzat totes les màquines d'aquella àrea de l'Eixample. "I si les arreglen, ho tornaré a fer", va amenaçar abans de penjar. En efecte, almenys una desena de parquí- metres del sector estaven sabotejats, com va comprovar aquest diari.
El sabotejador va tapar amb silicona la ranura de les monedes i la de les targetes dels residents. Aquestes últimes deixaran de ser operatives a finals d'any i en principi no se seguiran utilitzant com a sistema de pagament. Els vigilants van col.locar en diversos parquímetres inutilitzats adhesius que alertaven l'usuari perquè anés a la màquina més pròxima. Els atacs amb silicona no es van limitar a la zona descrita pel vàndal anònim. Al carrer de Girona, els vigilants havien retirat la silicona d'una màquina, però no funcionava. "S'empassa les monedes", va explicar un comerciant.
MANIFESTACIÓ
Les queixes contra l'àrea verda es traduiran aviat en una acció de protesta convocada per la Plataforma Veïnal de Comerciants de Ciutat Vella i l'Eixample, que ahir va celebrar la seva primera assemblea. El col.lectiu va convocar per demà a la tarda una cassolada a la plaça de Gaudí.
-------------------------------
Cafè per a tothom
• Els col.lectius professionals tornen a demanar tarifes especials després de l'estrena del sistema
• Els residents valoren que hi hagi més places, però dubten de l'ús que se'n farà
L'obertura de l'àrea verda està afectant de forma desigual els ciutadans. Els residents valoren que hi hagi més places, però dubten de l'ús que se'n farà, i els professionals demanen tarifes especials.
VEÏNS
Els residents aposten pels pàrquings privats
"El 80% dels habitants del centre tenen plaça de pàrquing de lloguer o en propietat, i no la canviaran per l'àrea verda". La frase és d'Antonio Lafuente, veí de l'Eixample. Ja té la seva targeta de resident i la combinarà amb la seva plaça de pàrquing subterrani per a les visites de "familiars o amics".
Isabel Latorre, que viu al carrer de Sicília, encara recorda els problemes per aparcar que tenia el seu marit quan van arribar a Barcelona. "Cada dia era igual, i per això vam acabar tirant la tovallola i llogant una plaça". Latorre reconeix que, des de dilluns, hi ha més espais lliures al carrer, però prefereix no canviar: "La gent diu que utilitzarà transports públics, però d'aquí a uns dies es cansaran i tornarà a ser difícil aparcar".
José Angel Pérez és de la mateixa opinió. "Dilluns havia de pujar uns mobles a casa i no vaig trobar lloc, vaig haver d'aparcar a sobre de la vorera. Com sempre", sentencia aquest veí.
COMERCIANTS
Els propietaris de botigues se senten discriminats
Per tradició, bona part dels comerciants del centre de la ciutat viuen a altres barris, i això els converteix en un dels sectors més perjudicats per l'àrea verda.
"Sóc de l'Hospitalet i estic més a la botiga que a casa. El meu sou no dóna per a un pàrquing o per pagar deu hores d'àrea verda", assegura Carmen Ruiz, propietària d'una fruiteria al Centre Comercial Gran Via, entre Roger de Flor i Nàpols.
"Abans havies de donar voltes, però trobaves lloc. Ara m'obliguen a venir en metro a les cinc del matí i passar-me tot el dia aquí sense poder-me moure", denuncia. "Fa 23 anys que treballo en aquest barri, més que alguns veïns, i per això exigeixo el mateix tracte", reclama durant una tensa conversa amb altres botiguers al bar del centre. El propietari de l'establiment, José Vivancos, diu que se senten "ignorats per la llei". Segons la seva opinió, "l'ajuntament no ha tingut en compte que el comerç és el que dóna vida al carrer".
TREBALLADORS
El problema diari de viure a l'àrea metropolitana
Un 78% dels desplaçaments des de l'àrea metropolitana es realitzen en cotxe. Aquest sector és el que més reivindica una millora dels transports públics paral.lela a l'àrea verda. "Treballo en un bar i trigo dues hores a tornar cada matinada per culpa del bus nocturn", indica César García, un cambrer que treballa a prop de la plaça de Tetuan.
Agustín Pascual, treballador d'una ETT, té un horari més normal, però qualifica d'"aventura" el seu viatge diari des de Viladecans: "L'estació de Renfe està fora del casc urbà i he d'agafar el cotxe, però el pàrquing està saturat i trigues una estona a aparcar. Després he d'esperar al tren, poc puntual, arribar a Sants i connectar amb el metro".
CORREDORS
Divisió d'opinions en els agents comercials
Els agents comercials estan dividits a l'hora de valorar l'impacte de l'àrea verda. El Col.legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona (COACB) ha criticat la implantació del nou sistema "sense contemplar la possibilitat d'introduir mesures específiques per a certs col.lectius professionals". No obstant, un dels seus membres, Javier Cela, mostra una opinió diferent: "Els clients t'obliguen a moure't ràpid, i per això recorrem als pàrquings privats". La seva queixa va més dirigida a "la poca efectivitat que tindrà per descongestionar el trànsit, tal com ja s'està demostrant".
TRANSPORTISTES
Dubtes sobre el futur de la càrrega i descàrrega
Els transportistes estan "a l'expectativa" davant les conseqüències de l'àrea verda en la seva feina, segons assegura Francisco Ruiz, que porta fruites i verdures cada matí fins al centre. La redistribució d'algunes àrees de càrrega i descàrrega els fa témer "una reducció d'aquestes". "Un dels carrers on acostumo a aparcar té el senyal tapat amb una bossa, i per això estem a l'espera de saber què hi passa", revela un altre professional. Els taxistes s'hi mantenen al marge, encara que un d'ells assegura que l'existència de "més places lliures per aparcar al carrer" no coincideix amb una disminució de la densitat del trànsit. "Això segueix igual de malament", certifica.
--------------------------------
Madrid va al davant
• La capital d'Espanya ampliarà el nombre d'àrees verdes a causa de l'èxit assolit per les 70.000 places existents
• El PP va implantar la mesura el novembre del 2002 amb l'aplaudiment de l'oposició
Ni protestes ciutadanes ni campanyes polítiques en contra. L'àrea verda d'aparcament es va implantar a Madrid a partir del novembre del 2002 sense cap soroll i amb el consens de l'oposició socialista. Dos anys després, el balanç és tan positiu que l'alcalde Alberto Ruiz- Gallardón (PP) ha anunciat la intenció d'estendre-la més enllà del centre de la ciutat, a l'altre costat de la M-30, sense que ningú amb representativitat hi hagi alçat la veu en contra. I això que ja compten amb unes 70.000 places, set vegades més que les estrenades dilluns a Barcelona.
El contrast amb la polèmica que està desfermant la implantació de l'aparcament de pagament a Barcelona obliga a interrogar-se sobre si hi ha diferències que puguin explicar reaccions tan oposades. La principal és l'experiència prèvia que tenien els madrilenys. Als barris més cèntrics de la capital d'Espanya funcionava des de fa anys l'ORA (Ordenança Reguladora d'Aparcaments), que donava dret als residents a aparcar gratuïtament i obligava la resta a pagar una quantitat molt mòdica.
El sistema era molt rudimentari. Les targetes, per exemple, es compraven als estancs i als quioscos. Però va conscienciar els veïns del privilegi que suposa poder aparcar al carrer a prop de casa. La implantació de l'àrea verda va ser acollida com una millora addicional. A canvi de pagar una quantitat simbòlica --avui són 24 euros a l'any--, van veure augmentar el nombre de places disponibles.
"Hem comprovat que al llarg del dia l'àrea verda disposa d'una mitjana d'un 10% de les places lliures", explica Javier Conde, director general de Mobilitat de l'Ajuntament de Madrid.
El final de la doble fila
Els veïns han pogut constatar tam- bé que la mesura ha servit per lluitar contra dos dels mals endèmics de la capital d'Espanya: la doble fila i els aparcacotxes. L'augment de vigilància que suposa la implantació de les àrees de pagament ha acabat amb els dos problemes. Encara que sembli una figura anacrònica, el gorreta que cobra per indicar on hi ha una plaça lliure és una figura que encara existeix a Madrid i que només el pàrquing de pagament està aconseguint eradicar.
L'impacte en la densitat del trànsit és més difícil de mesurar, sobretot ara que la meitat dels carrers de Madrid estan en obres. Conde assegura que poc després de la implantació del pàrquing de pagament "els embussos van disminuir" en les entrades a la ciutat.
L'oposició municipal coincideix amb aquesta apreciació. "Ha sigut una manera de dissuadir la gent de venir a Madrid en cotxe", segons la presidenta del grup municipal socialista, Trinidad Jiménez, que creu que les queixes poden ser fruit del desconeixement.
------------------------
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Un dels hàbits que habitualment té la gent és que encara que té plaça de pàrking, si pot aparcar al carerr, sobretot a l'hora de dinar, doncs millor.
Hi ha molta gent que li fa mandra deixar el cotxe al garatge que té a cinc minuts a peu de casa i de fet seria la cosa més sensata que algú que té cotxe tingués garatge. Els nous habitatges hauria de ser obligat que tinguessin dos places de garatge els pisos i com a mínim una es vengués amb el pis.
Hi ha molta gent que li fa mandra deixar el cotxe al garatge que té a cinc minuts a peu de casa i de fet seria la cosa més sensata que algú que té cotxe tingués garatge. Els nous habitatges hauria de ser obligat que tinguessin dos places de garatge els pisos i com a mínim una es vengués amb el pis.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico:
-------------------
L'ajuntament sancionarà des de dilluns els infractors de l'àrea verda
• El consistori constata que la tolerància dels primers dies ha donat peu a l'aparcament il.legal
• Clos reitera que els venedors no tindran tracte de residents, però no descarta alguna compensació
El període de gràcia tocarà aviat a la seva fi. L'Ajuntament de Barcelona començarà a multar dilluns que ve els no residents que cometin infraccions a l'àrea verda d'estacionament (Eixample i Ciutat Vella), segons va confirmar ahir a EL PERIÓDICO el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu.
La decisió arriba després que durant els primers dies d'aplicació del sistema s'hagi observat que la permissivitat condueix al mal ús.
Aquest fenomen va quedar clar dimarts mateix, segon dia d'aplicació de l'àrea verda. Si bé dilluns hi havia un nombre significatiu de places lliures, 24 hores més tard la tendència havia canviat: conscients que no hi hauria cap sanció, els no residents van ocupar la part de l'àrea verda que els veïns no havien copat.
"Amb una setmana col.locant els butlletins d'avís, ja n'hi ha prou", va considerar ahir Hereu, que va precisar que l'ajuntament no havia establert formalment un període sense multes. Però sí que ho havia fet de manera oficiosa, a més d'haver insistit que l'èmfasi informatiu predominaria de sortida: en un primer moment, fonts municipals van apuntar que no hi hauria sancions fins almenys mitjans de maig. Però veient l'experiència, el govern local adoptarà una actitud més estricta.
Els residents no es veuran afectats per les sancions. L'ajuntament manté la tesi que resulta prioritari que aquest col.lectiu, en principi el primer beneficiari de l'àrea verda, s'habituï al nou sistema.
Amb aquesta finalitat es va regalar als gairebé 80.000 residents que han demanat el distintiu corresponent a la seva zona una targeta que els permetrà sufragar el cost de l'àrea verda --per a ells 0,2 euros al dia o 1 euro per setmana-- durant tres mesos (maig, abril i juny). A l'agost l'àrea verda és gratis. Passat l'estiu, no hi haurà pietat per a ningú. Fins aleshores, el consistori es donarà per satisfet si aconsegueix que els residents es preocupin de renovar els seus tiquets. De moment, no seran multats encara que no canviïn el vehicle de lloc cada set dies, el temps màxim permès.
ELS COMERCIANTS
L'alcalde, Joan Clos, es va mantenir ahir ferm a l'hora de rebutjar que els comerciants i altres col.lectius tinguin a l'àrea verda els mateixos drets que tenen els residents com reclamen alguns grups. Clos va assegurar que l'ajuntament està obert a la negociació amb "sectors molt concrets", sense precisar res més, i va insistir que no es pot generalitzar el tracte que es dóna als veïns. "Això desvirtuaria l'objectiu de les zones verdes", va explicar.
L'ajuntament considera la possibilitat de fer descomptes a alguns grups. L'alcalde va qualificar la implantació de l'àrea verda de "molt meditada" i va vaticinar que la ciutat acabarà "agraint-la".
-------------------
L'ajuntament sancionarà des de dilluns els infractors de l'àrea verda
• El consistori constata que la tolerància dels primers dies ha donat peu a l'aparcament il.legal
• Clos reitera que els venedors no tindran tracte de residents, però no descarta alguna compensació
El període de gràcia tocarà aviat a la seva fi. L'Ajuntament de Barcelona començarà a multar dilluns que ve els no residents que cometin infraccions a l'àrea verda d'estacionament (Eixample i Ciutat Vella), segons va confirmar ahir a EL PERIÓDICO el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu.
La decisió arriba després que durant els primers dies d'aplicació del sistema s'hagi observat que la permissivitat condueix al mal ús.
Aquest fenomen va quedar clar dimarts mateix, segon dia d'aplicació de l'àrea verda. Si bé dilluns hi havia un nombre significatiu de places lliures, 24 hores més tard la tendència havia canviat: conscients que no hi hauria cap sanció, els no residents van ocupar la part de l'àrea verda que els veïns no havien copat.
"Amb una setmana col.locant els butlletins d'avís, ja n'hi ha prou", va considerar ahir Hereu, que va precisar que l'ajuntament no havia establert formalment un període sense multes. Però sí que ho havia fet de manera oficiosa, a més d'haver insistit que l'èmfasi informatiu predominaria de sortida: en un primer moment, fonts municipals van apuntar que no hi hauria sancions fins almenys mitjans de maig. Però veient l'experiència, el govern local adoptarà una actitud més estricta.
Els residents no es veuran afectats per les sancions. L'ajuntament manté la tesi que resulta prioritari que aquest col.lectiu, en principi el primer beneficiari de l'àrea verda, s'habituï al nou sistema.
Amb aquesta finalitat es va regalar als gairebé 80.000 residents que han demanat el distintiu corresponent a la seva zona una targeta que els permetrà sufragar el cost de l'àrea verda --per a ells 0,2 euros al dia o 1 euro per setmana-- durant tres mesos (maig, abril i juny). A l'agost l'àrea verda és gratis. Passat l'estiu, no hi haurà pietat per a ningú. Fins aleshores, el consistori es donarà per satisfet si aconsegueix que els residents es preocupin de renovar els seus tiquets. De moment, no seran multats encara que no canviïn el vehicle de lloc cada set dies, el temps màxim permès.
ELS COMERCIANTS
L'alcalde, Joan Clos, es va mantenir ahir ferm a l'hora de rebutjar que els comerciants i altres col.lectius tinguin a l'àrea verda els mateixos drets que tenen els residents com reclamen alguns grups. Clos va assegurar que l'ajuntament està obert a la negociació amb "sectors molt concrets", sense precisar res més, i va insistir que no es pot generalitzar el tracte que es dóna als veïns. "Això desvirtuaria l'objectiu de les zones verdes", va explicar.
L'ajuntament considera la possibilitat de fer descomptes a alguns grups. L'alcalde va qualificar la implantació de l'àrea verda de "molt meditada" i va vaticinar que la ciutat acabarà "agraint-la".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT