Les rajoles de Fontana

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Les rajoles de Fontana

Post by metring »

En alguns fils se n'ha parlat del tema, però fins ara no n'he trobat cap dedicat concretament a aquestes relíquies del Gran Metro, les rajoles de Fontana, les úniques supervivents de les que hi havien a cadascuna de les estacions de la línia, i que per A o per B, van desaparèixer sense deixar rastre.

Què en penseu del seu estat? Ja és prou que sobrevisquin? Cal una restauració, donat que mostren desgast?

Relacionat amb el tema, aquí teniu una reflexió curiosa del bloc http://tallerdefileteado.blogspot.com/2 ... elona.html :

Image

Despues de haber encontrado esta imagen en el metro en Barcelona podria decirse que el fileteado porteño fue inventado aqui, del mismo modo en que los finlandeses sostienen que ellos han inventado el tango. Lo cierto es que todo arte es sincrético y se alimenta de elementos tomados de los lugares mas remotos del orbe. Al ver esta imagen no pude dejar de pensar en el maestro Carlos Carboni, cuando contaba que se inspiraba en las mayolicas del subterraneo de la linea D en Buenos Aires para crear sus admirables fileteados. Toda esta reflexión viene a cuento porque no tengo ninguna foto de mi segundo curso de fileteado en Barcelona, ya que la noche anterior al mismo me embriague junto a mis amigos de tal modo que olvide mi camara fotográfica en el lugar de dichas libaciones. Finalmente, y sin fotos, el segundo curso salió de maravillas y Barcelona con todos sus afectos dejaron sus puertas abiertas para que vuelva.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Les rajoles de Fontana

Post by Vilarrubla »

Evidentment necessiten una restauració al menys en algunes... les de la foto es troben en força bon estat però n'hi ha algunes, crec que de l'altre costat que no n'estan tan.

És una llàstima que no les restauressin o en tinguessin cura al seu dia, ja que ara si es fes segur que farien algun pegot.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Les rajoles de Fontana

Post by metring »

Mireu aquestes dues fotos de quan es va inaugurar el passadís de correspondència entre Catalunya L1 i L3. A l'entrada del túnel cantó montanya de l'estació de la L3, podeu veure l'enrajolat original del Gran Metro. M'agradaria saber per què va desaparèixer. Tenint en compte que l'estació no es va allargar per aquest cantó, sino per l'altre, per què no el van mantenir??
Attachments
enrajolatcatl3.jpg
enrajolatcatl3.jpg (169.7 KiB) Viewed 3106 times
enrajolatcatl3b.jpg
enrajolatcatl3b.jpg (132.47 KiB) Viewed 3104 times
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Les rajoles de Fontana

Post by metring »

I aquí, trossets de Diagonal, abans de destruir del tot l'enrejolat per ampliar les andanes:
Attachments
enrajolatdiagonal.jpg
enrajolatdiagonal.jpg (105.65 KiB) Viewed 3085 times
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Diagonal, Aragó, Catalunya

Post by Guigui »

metring wrote:I aquí, trossets de Diagonal, abans de destruir del tot l'enrejolat per ampliar les andanes:
Diagonal, o Aragó (actual Pg. de Gràcia)? Ho dic pel mur de separació entre les vies.

Quant a Catalunya, a sant de què va desaparèixer l'accés directe a Pg. de Gràcia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Les rajoles de Fontana

Post by metring »

Diagonal, suposo que eren més semblants al principi.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Diagonal, Aragó, Catalunya

Post by BCN2008 »

Guigui wrote:
metring wrote:I aquí, trossets de Diagonal, abans de destruir del tot l'enrejolat per ampliar les andanes:
Diagonal, o Aragó (actual Pg. de Gràcia)? Ho dic pel mur de separació entre les vies.
Es diagonal, el mur que es veu no es el dels tunels paral·lels, sinó que el que aguantava l'escala mecànica: foto.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Les rajoles de Fontana

Post by Vilarrubla »

l'andana central aquesta no sabia que havia existit... quan es va treure i pq?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Les rajoles de Fontana

Post by metring »

A Aragón també n'hi havia hagut. És ben curiós que les tres andanes fossin tant antigues, i anys després diguessin que les tres andanes del metro més modern fos "La solución Barcelona".

Edito: mireu les fotografies a http://www.transport.cat/wiki/index.php ... 3%A0cia_L3 , també amb andana central.
User avatar
elbandero
N4
N4
Posts: 73
Joined: Sunday 16/08/2009 18:54

Re: Les rajoles de Fontana

Post by elbandero »

Molt bona la foto de l'ampliació de les andanes de Diagonal :plas :plas

D'aquesta foto es despren que en una primera actuació es va suprimir l'andana central, ampliant les laterals, i en una segona, potser anys després, es va ampliar les andanes.

Va ser així? Teniu dates?
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Les rajoles de Fontana

Post by El LLOP »

veient aquesta foto http://www.transport.cat/wiki/index.php ... antiga.jpg em pregunto si el vomitori que hi ha a l'andana de via 2 encara estarà al seu lloc. Per que si fos així, cauria aproximadament on està el totem de l'intèrfon, no? Que creieu.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”