Es nota que són ferrocarrils catalans...
Es nota que són ferrocarrils catalans...
Això va d'una mala experiència amb els ffgg i el seu sistema de validació de bitllets, la qual em va passar fa tres anys aproximadament. El fet es que un dia que anava a currar pel matí agafant els ferrocarrils des d'Hospital General fins a Plaça Catalunya vaig tenir la mala sort de que la màquina validadora se'm mengés literalment la meva estimada T-10 de dues zones. El problema no va acabar aquí, ja que no hi havia ni déu a l'estació i per mala sort meva anava just de temps. No em va quedar altra que avisar per l'intèrfon d'ajuda i explicar la meva situació i em van dir que de seguida vindria algú de l'empresa com a màxim 10 minuts. Després de 20 minuts llargs va arribar una empleada amb males puces a la qual li vaig explicar el problema i tot seguit va obrir el capçal de la validadora. La meva T-10 estava feta miques allà dins, però l'empleada la va treure trosset a trosset y la va intentar recompondre per sorpresa meva com si fos un trencaclosques tot dient-me que em donaria una nova T-10 de dues zones però primer volia certificar els viatges que em restaven... Em vaig quedar a quadres i emprenyat ja que ja arribava quasi 30 minuts tard a la feina i no pas per culpa meva sinó del sistema de validació tan endarrerit que hi ha fins ara.
Tant li costava a l'empleada com a mínim bescanviar-me la meva malmesa T-10 de dues zones per una de completament nova ja fos pels danys i perjudicis causats?
Doncs això és el que em va passar i lamentablement penso que no dóna una imatge massa bona dels FFGG ni dels catalans. He estat a altres països i mai he vist aquesta racaneria, i pel que fa al sistema de validació trobo que hi ha altres i millors maneres de validar un bitllet que no sigui introduint-lo en una ranura i confiant que no se l'empassi la màquina.
PD: Aprofito l'avinentesa per preguntar si algú sap per quin motiu les maquines validadores ( de sortida) de Plaça Catalunya no han entrat encara en funcionament, i si, totes aquelles que estan a l'àrea del Vallès.... no se perquè però aquí hi ha alguna cosa que fa pudor.
Tant li costava a l'empleada com a mínim bescanviar-me la meva malmesa T-10 de dues zones per una de completament nova ja fos pels danys i perjudicis causats?
Doncs això és el que em va passar i lamentablement penso que no dóna una imatge massa bona dels FFGG ni dels catalans. He estat a altres països i mai he vist aquesta racaneria, i pel que fa al sistema de validació trobo que hi ha altres i millors maneres de validar un bitllet que no sigui introduint-lo en una ranura i confiant que no se l'empassi la màquina.
PD: Aprofito l'avinentesa per preguntar si algú sap per quin motiu les maquines validadores ( de sortida) de Plaça Catalunya no han entrat encara en funcionament, i si, totes aquelles que estan a l'àrea del Vallès.... no se perquè però aquí hi ha alguna cosa que fa pudor.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Tot i que podria ser un gest de cortesia, l'empleada feia el que per norma havia de fer. Altra cosa seria que davant la impossibilitat d'esbrinar el número de viatges restants, l'empleat et fes un bescanvi amb una tarjeta nova.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Home, a la vida hi ha moltes situacions en les que hauràs d'actuar amb seny i deixar de banda les "lleis" rígides, aquí entra l'ètica de cadascú... Oi que si fossis socorrista i veiessis algú que s'ofega aniries a salvar-lo encara que haguessis acabat el teu torn de treball?. Ja se que és un cas diferent , però és perquè us en adoneu molts dels que us aferreu a la literalitat de les lleis que tot no és blanc o negre...victorcasta wrote:Tot i que podria ser un gest de cortesia, l'empleada feia el que per norma havia de fer. Altra cosa seria que davant la impossibilitat d'esbrinar el número de viatges restants, l'empleat et fes un bescanvi amb una tarjeta nova.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
L'empleada va actuar correctament ja que ha de saber quants viatges et quedaven i fer el bitllet correctament, però tens raó que és PENÓS que no penós que un problema així trigui 30 minuts en resoldre's i espera't que aviat es prendran mesures perquè es trigui més temps en resoldre's
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Crec que el comportament de l'empleada va ser correcte, i sobre lactitut dels FGC en aquesta casos, us explicare que la setmana passada li va passar el mateix a la meva dona, va turcar per l'intercomunicador, li van demanar a on anava , i que al seu desti l'esperaria un empleat per que pugues sortir i amb un bitllet per la tornada, i que quan tornes a estar a Sant Quirze, truques per que li donarien una 50/30, nova, i aixi va ser, per tant la meva opinio es de per FGC
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Suposo que és problema d'aglomeracions en hora punta. El vestíbul és molt petit i fins que no es recuperi l'espai del Sephora no es podran posar més canceladores. Suposo que aleshores entraran totes en funcionament.Mk_82 wrote:PD: Aprofito l'avinentesa per preguntar si algú sap per quin motiu les maquines validadores ( de sortida) de Plaça Catalunya no han entrat encara en funcionament, i si, totes aquelles que estan a l'àrea del Vallès.... no se perquè però aquí hi ha alguna cosa que fa pudor.
Només és una especulació meva, per això...
P.D: si a FGC es nota que són catalans perquè et volen cobrar fins l'últim cèntim... com haig d'interpretar que a Renfe, els ferrocarrils espanyols, vagi "tot quisqui" sense pagar i no s'hi faci res?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
A Plaça Catalunya FGC no hi ha prou distància entre les escales mecàniques i la línia de control de sortida, per la qual cosa encara no hi ha validació de sortida.
wefer wrote:Suposo que és problema d'aglomeracions en hora punta. El vestíbul és molt petit i fins que no es recuperi l'espai del Sephora no es podran posar més canceladores. Suposo que aleshores entraran totes en funcionament.Mk_82 wrote:PD: Aprofito l'avinentesa per preguntar si algú sap per quin motiu les maquines validadores ( de sortida) de Plaça Catalunya no han entrat encara en funcionament, i si, totes aquelles que estan a l'àrea del Vallès.... no se perquè però aquí hi ha alguna cosa que fa pudor.
Només és una especulació meva, per això...
P.D: si a FGC es nota que són catalans perquè et volen cobrar fins l'últim cèntim... com haig d'interpretar que a Renfe, els ferrocarrils espanyols, vagi "tot quisqui" sense pagar i no s'hi faci res?
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
És posible que tornin a obrir una mena d'Avinguda de la llum, una vegada es recuperi l'espai del Sephora ?wefer wrote:Suposo que és problema d'aglomeracions en hora punta. El vestíbul és molt petit i fins que no es recuperi l'espai del Sephora no es podran posar més canceladores. Suposo que aleshores entraran totes en funcionament.
Només és una especulació meva, per això...
És broma jejejeje
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Si clar, ja se que us sabeu el reglament a la perfecció però és ètica l'actitud que va tenir l'empleada?. Podrà haver actuat amb totes les de la llei però com a tracte al client he de dir que el personal dels ffgg hauria de ser més humà i no prendre's tot a blanc o negre. D'altra banda no es per ficar el dit a la llaga però queda una mica malament tenir aquesta actitud tant controladora pel que fa a la correcta validació (de no perdre ni un duro) i després deixar fer a lladregots com el Sr. Millet, la Generalitat hauria d'estar per qui roba més i no tant pels pobres desgraciats que potser es colen alguna vegada. Amb això no estic justificant l'acció dels que es colen, perquè a mi em fa ràbia que la gent es coli, però el control es podria fer d'una altre manera menys agressiva.josep_serre wrote:L'empleada va actuar correctament ja que ha de saber quants viatges et quedaven i fer el bitllet correctament, però tens raó que és PENÓS que no penós que un problema així trigui 30 minuts en resoldre's i espera't que aviat es prendran mesures perquè es trigui més temps en resoldre's
En comptes de les màquines validadores actuals podrien posar màquines que validessin només acostant el bitllet pertinent a un lector com per exemple al metro d'Amsterdam, cosa que agilitza bastant i evita casos com el que he explicat.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
NO he tingut males experiencies amb FGC, tot el contrari, podrian aplicar allo de la devolucio xpress com a la renfe, ja es podrian "aplicar el cuento", la veritat... per altra banda, si un es troba amb un tracte poc respetuos, o es fan esperar mes del raonable, llibre de reclamacions "al canto" , i si es considera algun tipus de resarciment? economic, junta arbrital de transport de catalunya...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Em sembla molt bé això de que l'empleat ha de tenir tracte humà... però si és que hi ha una normativa o protocol per a aquests casos, jo no posaria en risc el meu lloc de treball per donar un tracte "més humà" encara que això signifiqui saltar-se la normativa a la torera.Mk_82 wrote:Si clar, ja se que us sabeu el reglament a la perfecció però és ètica l'actitud que va tenir l'empleada?. Podrà haver actuat amb totes les de la llei però com a tracte al client he de dir que el personal dels ffgg hauria de ser més humà i no prendre's tot a blanc o negre. D'altra banda no es per ficar el dit a la llaga però queda una mica malament tenir aquesta actitud tant controladora pel que fa a la correcta validació (de no perdre ni un duro) i després deixar fer a lladregots com el Sr. Millet, la Generalitat hauria d'estar per qui roba més i no tant pels pobres desgraciats que potser es colen alguna vegada. Amb això no estic justificant l'acció dels que es colen, perquè a mi em fa ràbia que la gent es coli, però el control es podria fer d'una altre manera menys agressiva.josep_serre wrote:L'empleada va actuar correctament ja que ha de saber quants viatges et quedaven i fer el bitllet correctament, però tens raó que és PENÓS que no penós que un problema així trigui 30 minuts en resoldre's i espera't que aviat es prendran mesures perquè es trigui més temps en resoldre's
En comptes de les màquines validadores actuals podrien posar màquines que validessin només acostant el bitllet pertinent a un lector com per exemple al metro d'Amsterdam, cosa que agilitza bastant i evita casos com el que he explicat.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Totalment d'acord. Per cert, no m'agrada el títol d'aquest post pel fet de que incideix en el tòpic de que els catalans som garrepes, pel fet de que l'empleada no ha regalat cap viatge com a compensació de l'espera. La meva opinió es que l'actuació de l'empleada s'ajusta a dret i no se li pot recriminar la seva manera d'actuar. El que si es pot reclamar es aquest llarg temps d'espera, però és la companyia la que s'ha de fer carrec i compensar a l'usuari per les molèsties que ha causat i no la treballadora per pròpia iniciativa.victorcasta wrote:Em sembla molt bé això de que l'empleat ha de tenir tracte humà... però si és que hi ha una normativa o protocol per a aquests casos, jo no posaria en risc el meu lloc de treball per donar un tracte "més humà" encara que això signifiqui saltar-se la normativa a la torera.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
A mi tampoc m'agrada tirar-me pedres a la meva pròpia teulada però s'ha d'admetre que els catalans pequem una mica d'això per desgràcia, i després passa el que passa quan vas a fora i dius que ets català.El LLOP wrote:Totalment d'acord. Per cert, no m'agrada el títol d'aquest post pel fet de que incideix en el tòpic de que els catalans som garrepes, pel fet de que l'empleada no ha regalat cap viatge com a compensació de l'espera. La meva opinió es que l'actuació de l'empleada s'ajusta a dret i no se li pot recriminar la seva manera d'actuar. El que si es pot reclamar es aquest llarg temps d'espera, però és la companyia la que s'ha de fer carrec i compensar a l'usuari per les molèsties que ha causat i no la treballadora per pròpia iniciativa.victorcasta wrote:Em sembla molt bé això de que l'empleat ha de tenir tracte humà... però si és que hi ha una normativa o protocol per a aquests casos, jo no posaria en risc el meu lloc de treball per donar un tracte "més humà" encara que això signifiqui saltar-se la normativa a la torera.
Insisteixo en lo del tracte humà perquè és una cosa que s'està perdent cada dia més, potser és que jo sóc molt impulsiu i no tinc por del que puguin dir de mi, cosa que a vegades he d'admetre que m'ha portat alguns maldecaps però també moltes satisfaccions després de dures batalles contra injustícies i lleis absurdes, quan veus que al final tot es resol. La burocràcia hauria d'existir per comoditat de tots no d'alguns, ja que treure's el problema de sobre es fàcil, però lo difícil és solucionar-lo allà on toca i al moment que toca.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De garrepes, res
Doncs no. De cap manera. Si de cas, som estalviadors (cada cop menys), però em nego en rodó a admetre estereotips sense solta ni volta.Mk_82 wrote:A mi tampoc m'agrada tirar-me pedres a la meva pròpia teulada però s'ha d'admetre que els catalans pequem una mica d'això per desgràcia, i després passa el que passa quan vas a fora i dius que ets català.
I si vas a fora, dius que ets català i et miren malament, doncs a fer com ells: i què? (Versió estereotípica bilbaïna: amb un parell...)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: De garrepes, res
A mi quan un país m'ha donat mala rebuda se m'han tret les ganes de visitar-lo. Espanya m'ha rebut sempre malament, i per tant, la visito poc (per no dir que pràcticament no la conec), però per contra em queden pocs països europeus per conèixer (el Benelux, Escandinàvia i el Regne Unit, tinc tota l'Europa de l'Est vista, Centre Europa i Irlanda).Guigui wrote:Doncs no. De cap manera. Si de cas, som estalviadors (cada cop menys), però em nego en rodó a admetre estereotips sense solta ni volta.Mk_82 wrote:A mi tampoc m'agrada tirar-me pedres a la meva pròpia teulada però s'ha d'admetre que els catalans pequem una mica d'això per desgràcia, i després passa el que passa quan vas a fora i dius que ets català.
I si vas a fora, dius que ets català i et miren malament, doncs a fer com ells: i què? (Versió estereotípica bilbaïna: amb un parell...)
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
Re: De garrepes, res
No creus que es millor canviar d'actitud?, per exemple una manera seria començar a posar preus reals que s'ajustin a un transport PÚBLIC, amb tot allò que aquesta paraula hauria de comportar (un transport assequible) i més ara en temps de crisi i de campanyes per a lluitar contra la contaminació les quals només tenen la intenció d'omplir butxaques "privades".Guigui wrote:Doncs no. De cap manera. Si de cas, som estalviadors (cada cop menys), però em nego en rodó a admetre estereotips sense solta ni volta.Mk_82 wrote:A mi tampoc m'agrada tirar-me pedres a la meva pròpia teulada però s'ha d'admetre que els catalans pequem una mica d'això per desgràcia, i després passa el que passa quan vas a fora i dius que ets català.
I si vas a fora, dius que ets català i et miren malament, doncs a fer com ells: i què? (Versió estereotípica bilbaïna: amb un parell...)
I us ho juro que he sentit remugar més d'una vegada a madrilenys, andalusos, i altra gent d'arreu d'Espanya queixar-se dels preus impopulars dels ffgg, i metro, que per acabar-ho d'adobar cada any pugen mentre que els ingressos de la gent normal es mantenen o disminueixen. Com s'ha de menjar això?, que algú m'ho expliqui.
Per cert el títol el trobo del més normal, però com diu el refrany castellà: dice el ladrón...
PD: Sento que el tema hagi derivat per aquí però es que tot està relacionat i ho he trobat interessant comentar-ho.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: De garrepes, res
Doncs jo he anat per Espanya i mai he tingut problemes en dir que era de Barcelona. Amb aquestes afirmacions caus en el mateix joc d'aquells que diuen que a Catalunya parlem en català als que són d'altres parts de la Península només per fotre. Oi que saps que no és cert?Oriol wrote:A mi quan un país m'ha donat mala rebuda se m'han tret les ganes de visitar-lo. Espanya m'ha rebut sempre malament, i per tant, la visito poc (per no dir que pràcticament no la conec), però per contra em queden pocs països europeus per conèixer (el Benelux, Escandinàvia i el Regne Unit, tinc tota l'Europa de l'Est vista, Centre Europa i Irlanda).
De debò que encara creus que el transport públic hauria de ser gratuït pel sol fet que és públic...? Ah, i pregunta-li a un madrileny i veuràs com estaria encantat de la vida de tenir un sistema tarifari integrat, tot i que hagués de pagar una mica més per la tarjeta de 10 viatges.Mk_82 wrote:No creus que es millor canviar d'actitud?, per exemple una manera seria començar a posar preus reals que s'ajustin a un transport PÚBLIC, amb tot allò que aquesta paraula hauria de comportar (un transport assequible) i més ara en temps de crisi i de campanyes per a lluitar contra la contaminació les quals només tenen la intenció d'omplir butxaques "privades".
I us ho juro que he sentit remugar més d'una vegada a madrilenys, andalusos, i altra gent d'arreu d'Espanya queixar-se dels preus impopulars dels ffgg, i metro, que per acabar-ho d'adobar cada any pugen mentre que els ingressos de la gent normal es mantenen o disminueixen. Com s'ha de menjar això?, que algú m'ho expliqui.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Victorcasta, ningú ha sigut que hagi de ser de franc, però ha de tenir un preu més moderat.
D'altra banda ja n'hi ha prou de mirar-se el melic, i de comparar-nos amb Espanya. Si amb algú ens hem de compara és amb Europa,a mb qui tenim més semblança, on el ferrocarril, en general, pot ser integrat i més barat, on, fins-i-tot l'alta velocitat té un preu moderat. Confonem servei amb negoci, i més sabent que les empreses són, total o parcialment d'institucions que també cobren imposts sobre transport públic.
I jo també puc dir que a Espanya no som ben rebuts, i conec a un que va anar a Madrid un dia abans del referèndum de l'estatut, i va haver de sentir més d'un comentari desagradable contra els catalans que no ve al cas, i, aquí mateix, patim l'espanyolisme amb cartells com "para cavas no-catalanes, el pasillo de atrás", famós cartell de l'Alcampo. No podem tapar el sol amb un dit, i si et trobes a la ombra, sintonitza Telemadrid, o La Cope, que és on tindràs més possibilitat de sentir crítiques, degut a la seva freqüència, que ja deu ser esport nacional, i si em dius que exagero, posa Antena 3 o TeleCinco que tard o d'hora també sentiràs barbaritats.
D'altra banda ja n'hi ha prou de mirar-se el melic, i de comparar-nos amb Espanya. Si amb algú ens hem de compara és amb Europa,a mb qui tenim més semblança, on el ferrocarril, en general, pot ser integrat i més barat, on, fins-i-tot l'alta velocitat té un preu moderat. Confonem servei amb negoci, i més sabent que les empreses són, total o parcialment d'institucions que també cobren imposts sobre transport públic.
I jo també puc dir que a Espanya no som ben rebuts, i conec a un que va anar a Madrid un dia abans del referèndum de l'estatut, i va haver de sentir més d'un comentari desagradable contra els catalans que no ve al cas, i, aquí mateix, patim l'espanyolisme amb cartells com "para cavas no-catalanes, el pasillo de atrás", famós cartell de l'Alcampo. No podem tapar el sol amb un dit, i si et trobes a la ombra, sintonitza Telemadrid, o La Cope, que és on tindràs més possibilitat de sentir crítiques, degut a la seva freqüència, que ja deu ser esport nacional, i si em dius que exagero, posa Antena 3 o TeleCinco que tard o d'hora també sentiràs barbaritats.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tarifes raonables
Doncs comparat amb la despesa total del servei que cobreix i la incidència que té a la butxaca de cadascú al final de mes, trobo que el preu del transport públic a l'àrea de Barcelona és prou raonable, sense establir cap comparació amb cap indret de més al sud o més al nord.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Què ha de sortir més rentable, transport col·lectiu o privat? en teoria, col·lectiu, però jo m'he demostrat dia rera dia que el transport públic, almenys en el meu cas,em surt el doble de car a la setmana que no pas el privat (moto). No és un sistema competent, ni per preu, ni per velocitat, ni per serveis, ni res, s'ha de millorar molt, i jo penso que, per cobrar el que cobren, podrien donar un servei sense fallides, i amb freqüències de menys de deu minuts en hores vall fins a la tercera corona (aplicat a Renfe i FGC) i amés trobo aquest sistema molt desigual entre els que viuen a la primera corona, i la resta, quan es tracta de quilòmetres en relació a preu.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.