El LLOP wrote:a veure, en aquest càlcul que fas (5 euros de benzina a la setmana contra 8/10 de FGC) falten factors. El càlcul correcte seria els 5 euros setmanals de benzina X 52 setmanes + tots els canvis d'oli durant un any + el canvi de pneumàtics durant un any + el canvi de peçes (filtres/bombetes/bateria - i comptant que per sort no tinguis cap accident-), i aquestes dades dividir-les per les 52 setmanes. El resultat seria el cost real del vehicle en una setmana. Perquè tú només contes la gasolina, però sense bateria, rodes i oli, els 5 euros de benzina no et porten enlloc.Lluita1714 wrote:Jo diàriament faig trajectes curts, de no més de deu quilòmetres, però en gran quantitat. He arribat a la conclusió, després d'haver tastat els dos sistemes, i comparat treus, manteniment, i tot el gast que comporta cadascun, que, anant en moto, gasto a la setmana cinc euros de benzina, i en tren (FGC) 10 euros, i no baixa dels 8 euros amb abonaments especials. Ometo el cotxe ja que consumeix més, ja que és un transport de major capacitat per a una sola persona, i lògicament, surt molt mes car.
I que consti que jo tinc moto i he fet el càlcul i ja m'agradaria a mí que em sortis la setmana per 8/10 euros.
i comparat treus, manteniment, i tot el gast que comporta cadascun
Hi ha un malentès perquè he dit, després, cinc euros de benzina, però em referia a tot en general.
Està tot calculat, en un gast previst de manteniment, pastilles de frè, i presuposant un canvi de pneumàtic anual (per punxada) dividit entre les 57(?) setmanes de l'any
fa temps que vaig fer el càlcul, farà quasi dos anys, però el resultat va ser aquest. La benzina i tot allò segueix al mateix preu, però el que ha apujat és el bitllet de tren, potser ja se situa als 12 euros.... hauré de tornar a fer càlculs.