Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

és increible que es contrueixi metro a llocs sense demanda, i tinguem un "forat" en mig de Barcelona, a Francesc Macià i Entença, sense metro o rodalies.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Traçat irracional

Post by Guigui »

javi82 wrote:La diferència entre la línia q s'ha fet al Prat o una línia recta entre Verge de Montserrat i Sant Cosme són 2 minuts 17 segons.
I en lloc d'això, què costava atansar la L1 a la Pl. Catalunya i estalviar aquests 2 minuts i 17 segons als soferts usuaris que volen anar de la Fira a l'aeroport (per posar només un exemple)? Entre fer una U o una T, queda clar quin traçat, comptant les dues línies en qüestió, consumeix menys quilòmetres de túnel i diners gastats.

La martingala de la L1 a St. Boi no me la crec. Un metro no està fet per a travessar cinc quilòmetres de camps, i menys quan allò quedaria molt més ben cobert per rodalia (us imagineu un enllaç directe Martorell-El Prat?).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Traçat irracional

Post by Miquel »

Guigui wrote:La martingala de la L1 a St. Boi no me la crec. Un metro no està fet per a travessar cinc quilòmetres de camps, i menys quan allò quedaria molt més ben cobert per rodalia (us imagineu un enllaç directe Martorell-El Prat?).
La ampliació de la L1 a Sant Boi, surt als plànols aquests desde fà temps, de fet, al primer lloc on ho vaig veure, va ser al plànol del PDI 2001-2015 que va estar exposat durant la celebració de la inaguració de l'Estació de Roquetes l'any pasat, i crec recordad, que ja ho vaig comentar :)
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L1 a Sant Boi

Post by Guigui »

Ja sé que surt als plànols, però dubto molt que s'acabi executant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
bitxofo
N7
N7
Posts: 381
Joined: Friday 17/02/2006 19:46
Location: BCN
Contact:

Re: Inauguració primer tram L9

Post by bitxofo »

Inauguració ajornada a desembre de 2009...
:(
Visca el metro!!
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

com l'Ave, diran febrer després.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Com la LAV, no!

Post by Guigui »

Mentre pel camí no s'esfondri res...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Validar el primer metro sense conductor allarga els tests

1. • Els trens del tram de Santa Coloma que aviat s’obrirà fa 10 mesos que circulen

R. C.
BARCELONA

La L-9 passa fins i tot per la plaça de Catalunya, encara que aquesta estació no figuri en cap dels quilomètrics esquemes de la línia. Ho fa ara mateix perquè s’hi ha instal·lat un atractiu pavelló per donar a conèixer el revolucionari metro que s’obrirà «aquesta tardor», estació que s’acaba com sempre el 21 de desembre, en el primer tram de cinc estacions de Santa Coloma. El mateix nombre de trens fa 10 mesos que recorren fins a 14 hores al dia les vies dels dos pisos, un per sentit, del túnel de la línia. La validació tècnica oficial, sense precedents al país, dels complexos sistemes dissenyats pel Centre Tecnològic de Conducció Automàtica de Metros, Cetecam (Siemens, TMB i UPC), està allargant les proves.
Tot a la L-9 és innovador, des dels túnels de dos pisos i les estacions-pou a gran profunditat només amb ascensors fins als trens sense conductor i les andanes amb portes. Els 3,9 quilòmetres de Can Zam a Can Peixauet, passant per Singuerlin, Església Major i Fondo (Santa Rosa, més endarrerida, s’obrirà d’aquí un any) són l’avançada dels 50 que tindrà tota la línia quan funcioni al complet el 2014. La certificació de tantes innovacions que es porta a terme ara facilitarà les coses als trams que vinguin a continuació, expliquen els responsables tècnics de TMB, operador de la línia: Badalona i Sagrera (2010), Zona Franca, el Prat, l’Hospitalet (2011-2012) i nord de Barcelona (2014).

MARXA EN BLANC / El personal de l’empresa participa en aquests assajos des del principi, però TMB encara no ha rebut el traspàs del servei, moment en què començaran les proves definitives abans de l’estrena, l’anomenada marxa en blanc o trànsit comercial però sense passatge.
Per les 12 estacions que funcionaran a mitjans de l’any 2010 entre Santa Coloma-Badalona i la Sagrera s’estima que hi passaran un total de 15.000 viatgers en dies laborables. Serà una part modesta dels 328.000 passatgers (que seran 120 milions a l’any) que espera la línia quan estigui a ple rendiment i connecti amb 20 intercanviadors tota la xarxa ferroviària actual.

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

La L-9 compleix set anys d’obres amb dos terços del túnel excavat

1. • Una de les 4 tuneladores ha creuat el Prat a una velocitat rècord fins a parar a prop del Llobregat
2. • De Santa Coloma i Badalona a la Zona Franca i la T-1 s’han obert 32,4 km d’un total de 50

http://www.elperiodico.com/edicion/ed09 ... 246h01.pdf

RAMON COMORERA
BARCELONA

Només falten unes setmanes, si no es torça res, perquè, per fi, entri en servei a Santa Coloma el primer tram de la mastodòntica L-9. Quan en aquest tram final del 2009 es compleixen set anys d’aquella altra tardor del 2002 en què van començar realment les obres al subsòl de Can Zam, el balanç a dia d’avui és aquest: construïts 32,4 quilòmetres, el 64,8% dels 50 quilòmetres de recorregut, en túnel en la seva gran majoria, però també en viaducte, i executada el 65,2% de l’obra civil de les 52 estacions, nou de les quals fins i tot tenen els interiors acabats.
Aquestes xifres poden semblar poca cosa per a tants anys de feina si la ullada és global i de traç gruixut. O ben realistes, i en tot cas proporcionades al peatge que imposa el difícil subsòl del pla de Barcelona, si es matisa com insisteix Obres Públiques. Primer, perquè hi havia un projecte inicial adjudicat en bloc per l’últim Govern de CiU que el primer tripartit va canviar pel fet de tenir grans carències. I segon, perquè la línia ha crescut en 7,5 quilòmetres, sis estacions i tres intercanviadors. Mentrestant, la factura es dispara: de 2.500 a 6.500 milions.

GRANS INSTAL·LACIONS / En les 14 grans instal·lacions de la línia, macropous, bifurcacions, cotxeres o tallers, el grau d’execució mitjà puja fins al 81,2%. En el cas de la trentena de pous menors de ventilació o emergència, el que s’ha construït arriba al 52,7% de mitjana, segons les dades que rep Jordi Jubany, director de Geologia i Obres Subterrànies de la conselleria.
Aquest vast projecte, pagat en solitari per la Generalitat com tota la costosa ampliació del metro, a diferència de l’AVE que rep fins a un 72,2% de l’import de la UE, ha patit des del seu inici dificultats tècniques i també de finançament. A partir del 2008, no obstant, l’experiència acumulada en l’excavació (útil també per als enginyers del túnel d’alta velocitat per l’Eixample) i un pla financer amb una inèdita concessió privada d’estacions, han donat velocitat de creuer a les obres. Una dada ho avala. En els 10 mesos del 2009 s’ha fet el 19,2% (6,2 quilòmetres, cinquena part) del tram obert en els sis anys anteriors.

REPARACIÓ DIFÍCIL / I això malgrat alguna ensopegada imprevista i greu com l’avaria de la tuneladora encallada des de la primavera sota el passeig de la Zona Franca al topar amb roques dures enmig d’un sòl deltaic tou, amb molta aigua, i a més amb un col·lector en mal estat a sobre. Perquè els bussos-mecànic accedeixin al capçal i facin una reparació d’urgència que permeti a la màquina avançar fins a entrar en terreny assegurat amb injeccions des de l’exterior, es crea una bombolla d’aire estable on poden canviar les peces de tall trencades. Jubany diu que ja es fan les últimes injeccions i sondejos per provar la seguretat i que el talp es mourà d’aquí unes quantes setmanes.
A la vora d’aquest contratemps, en canvi, s’ha aconseguit un rècord. En el tram del casc urbà del Prat i fins a l’estació de Verge de Montserrat, a prop del Llobregat, s’han avançat 73 metres en un dia. Una excavació veloç, sense problemes ressenyables a la superfície, «excepte algunes queixes per fissures», com temien els veïns i l’ajuntament en una zona de risc. Massa ràpida fins i tot perquè el talp ha d’esperar ara que es consolidi i s’excavi el fons de l’estació per poder seguir i travessar el riu. Pas que Jubany preveu més fàcil que al Besòs.
La màquina de l’Hospitalet, la tercera, també és veloç i ja està 230 metres al nord de la Torrassa. A l’estiu podria arribar a la Diagonal, aventura el geòleg. La quarta perforadora es prepara a la Sagrera per iniciar el 2010 el llarg tram central de Lesseps i Mandri.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Inauguració primer tram L9

Post by ferroviario_catalan »

bitxofo wrote:Inauguració ajornada a desembre de 2009...:(
Quien dice eso????
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

Segur que la obriràn el desembre, i segur que l'últim dia de la tardor, com va pasar amb Mercat Nou, l'ultim dia de Juny. Si tot va igual.

Algú hi ha pasat per la Plaça Catalunya, al Periodico posa que hi ha un stand de la L9.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Estand a Pl. Catalunya

Post by Guigui »

Miquel wrote:Algú hi ha pasat per la Plaça Catalunya, al Periodico posa que hi ha un stand de la L9.
Sí, es troba a la cantonada amb Bergara, davant l'entrada al Fnac. Hi vaig passar fa cosa d'una setmana, i estava tancat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

No voldràn retrasar la inauguració fins al 30 de Desembre? Seria anar fora de termini, pero bueno, seria una mena d'aniversari del metro.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sensibilitat històrica

Post by Guigui »

Amb la sensibilitat històrica que tenen, segur que ni saben què va passar un 30 de desembre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Digueu-me que no tornaran a portar els Power Rangers xD
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe451 »

metring wrote:Digueu-me que no tornaran a portar els Power Rangers xD
De TMB et pots esperar-te qualsevol cosa... jo sincerament espero que no tornin a fer-ho. :x
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Platanito »

A dia d'avui encara hi ha problemes crítics en alguns subsistemes que fan inviable avui per avui la posada en servei de la línia.

Confiem en que durant aquest mes quedi resolt i es pugui inaugurar abans de final d'any.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Però de què és tot això? Culpa de Windows Vista? :x
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Platanito »

metring wrote:Però de què és tot això? Culpa de Windows Vista? :x
Ho dubto, perquè no hi és instal·lat enlloc.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Ja ho sé, però co ma tot arreu n'hi ha... :riure
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ferroviario_catalan »

Platanito wrote:A dia d'avui encara hi ha problemes crítics en alguns subsistemes que fan inviable avui per avui la posada en servei de la línia.
Confiem en que durant aquest mes quedi resolt i es pugui inaugurar abans de final d'any.
Por lo que tengo entendido según fuentes internas de TMB, la puesta en servicio del tramo de L9 por Sta.Coloma, aún esta sin fecha debido a que los trenes (llevan 10 meses de prueba) no paran donde deberían hacerlo, para ser mas claros:
Las puertas de los convoys y las puertas de la mampara de los andenes, no coinciden, pues el tren, se sobrepasa unos centímetros.
Puede ser problema de las balizas del ATO, la configuarción de sus códigos... Pero bueno, para eso están los técnicos, que lo solucionen bién solucionado, es lo importante.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”