Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
Avui he pujat al Tibidado i m'he emprenyat bastant.
He pujat com sempre per la carretera de la Rabassada fins al trencall a ma esquerre que porta al Tibidabo (recte va cap Sant Cugat) i despres cap a la dreta, a l'esquerra es la carretera de Vallvidrera, be doncs tot just començar el Darrer tram de la carretera que porta al cim per darrera les antenes i l'esglesia del Sant Crist, he vist unes obres amb un carril molt estret i un semafor que donava pas alternatiu, a la dreta estaven fent una mena de vorera penjada a on abans hi habia el guarda rail de la carretera i un carril de la mateixa, que no se quin sentit te, be doncs quan em toca passar arribo just al davant del Hotel LA FLORIDA i "VATUA L'OLLA" s'acaba la carretera amb una especie de plaça amb obres i el antic troç de la carretera, el que passa per darrere les antenes i al costat de unes cases religioses (Salesianes crec) esta tallat i segons el terra que estan posant sembla que sera PEATONAL!!!!!!
Puc arribar a entedre zones peatonals al centre de les ciutats amb gran densiitat de moviment humà, pero allá a dalt???
Aquesta carretera enllaçava amb la plaça del Santuari i baixava cap el parking del parc de Atraccions i despres enllaçava amb la carretera de Vallvidrera, ara aixo queda tallat.
Aquesta carretera si les coses es fan com he vist, arribara nomes fins a l'acces del HOTEL FLORIDA es a dir que nomes hi pasaran els cotxes que vagin al hotel, suposo que no es prohibira el pas, pero de facto aixi sera perque aquesta carretera no portara enlloc mes que al hotel perque a mes no hi ha posibilitat de aparcar enlloc, es aixo llogic????
Aixo es fa dins el pla E2000 o com nassos es digui, amb suposo diners de tots nO??? que fa una vorera amplisima que ocupa mitja antiga carretera i que no porta enlloc a part de tindre una gran pendent?? Molestava al hotel de Hiper Luxe el pas constant de cotxes sobre tot el cap de setmana??? Espero equivocar-me i quan acabin les obres la cosa no sigui aixi perque si no es quelcom totalment inadmisible, per si de cas jo ho dic i qui vulgui anar a veure-ho que opini per ell mateix.
He pujat com sempre per la carretera de la Rabassada fins al trencall a ma esquerre que porta al Tibidabo (recte va cap Sant Cugat) i despres cap a la dreta, a l'esquerra es la carretera de Vallvidrera, be doncs tot just començar el Darrer tram de la carretera que porta al cim per darrera les antenes i l'esglesia del Sant Crist, he vist unes obres amb un carril molt estret i un semafor que donava pas alternatiu, a la dreta estaven fent una mena de vorera penjada a on abans hi habia el guarda rail de la carretera i un carril de la mateixa, que no se quin sentit te, be doncs quan em toca passar arribo just al davant del Hotel LA FLORIDA i "VATUA L'OLLA" s'acaba la carretera amb una especie de plaça amb obres i el antic troç de la carretera, el que passa per darrere les antenes i al costat de unes cases religioses (Salesianes crec) esta tallat i segons el terra que estan posant sembla que sera PEATONAL!!!!!!
Puc arribar a entedre zones peatonals al centre de les ciutats amb gran densiitat de moviment humà, pero allá a dalt???
Aquesta carretera enllaçava amb la plaça del Santuari i baixava cap el parking del parc de Atraccions i despres enllaçava amb la carretera de Vallvidrera, ara aixo queda tallat.
Aquesta carretera si les coses es fan com he vist, arribara nomes fins a l'acces del HOTEL FLORIDA es a dir que nomes hi pasaran els cotxes que vagin al hotel, suposo que no es prohibira el pas, pero de facto aixi sera perque aquesta carretera no portara enlloc mes que al hotel perque a mes no hi ha posibilitat de aparcar enlloc, es aixo llogic????
Aixo es fa dins el pla E2000 o com nassos es digui, amb suposo diners de tots nO??? que fa una vorera amplisima que ocupa mitja antiga carretera i que no porta enlloc a part de tindre una gran pendent?? Molestava al hotel de Hiper Luxe el pas constant de cotxes sobre tot el cap de setmana??? Espero equivocar-me i quan acabin les obres la cosa no sigui aixi perque si no es quelcom totalment inadmisible, per si de cas jo ho dic i qui vulgui anar a veure-ho que opini per ell mateix.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
No és privatització, sinó peatonalització. Això se sap des de fa molt de temps, i des de l'hotel florida pots anar caminant per la zona oberta del parc fins al sagrat cor, camí que et recomano, ja que és agradable i no gaire llarg. Tot això forma part del tancament del cim al vehicle privat, i aviat només tindran accés directe, fins a la rotonda, autobusos i funicular.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
Doncs a mi em sembla molt malament, aquesta carretera era l'acces natural a la plaça de la rotonda, a mes si no estic allotjat al HOTEL LA FLORIDA, serà molt dificil que pugui anar de l'hotel fins a la rotonda, perque d'alguna forma tinc que arribar allá no? Per aquell cantó l'unic beneficiat sera el hotel, tanquem doncs desde el trencall de la carretera de Vallvidrera no? i que els Hostes pugin a peu no?? o amb Funicular o bus no???
A mes per els jardins del darrera ja es pot anar "PEATONALMENT" desde l'hotel a la plaça.
Ho sento pero jo no vec gaires beneficis...per el usuari privat que no vagi al Hotel i es fa amb diners de tothom.
Afortunandement pel desnivell no es pot posar carril-bici.
A mes per els jardins del darrera ja es pot anar "PEATONALMENT" desde l'hotel a la plaça.
Ho sento pero jo no vec gaires beneficis...per el usuari privat que no vagi al Hotel i es fa amb diners de tothom.
Afortunandement pel desnivell no es pot posar carril-bici.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Promoure el desplaçament en transport públic
Exactament. D'això va el tema. I no t'enganyis, hi pugis com hi pugis, farciràs butxaques privades, tant si es diuen B:SM o Transports Ciutat Comtal com Repsol, Cepsa, BP...faristol wrote:o amb Funicular o bus no???
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
D'aixo no he parlat pèro tambe m'ho suposo, jo el que deia es que tots "moros" o tots "cristians" si es tanca la muntanya al ús del vehicle privat, cosa que no em sembla be, pero si es fa que sigui per a tothom, si no, tant un hoste del esmentat hotel com jo que vull pujar amb cotxe tenim el mateix dret, no?
A mes "tallar" una carretera no es el mateix que fer peatonal un carrer.
Per aixo feia esment a lo de " la privatitzacio".
A mes "tallar" una carretera no es el mateix que fer peatonal un carrer.
Per aixo feia esment a lo de " la privatitzacio".
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
Recordo que també es pot anar amb Funicular de Vallvidrera + 111 DE TMB. és l'unica alternativa en transport públic, i estic d'acord amb que es una privatització el que fan en respecte a que les millos formes d'anar, doncs, és en sistemes privats. Jo, no es que no es que deixes passar als cotxes però sí que faria alguna línia de TMB que no sigui un Bus Barri, des de Barcelona ciutat.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
Si fos per mi prohibia la circulació de cotxes a Montjuïc i a Collserola. Collserola si acaba sent un parc natural no té sentit que segueixi tenint aquesta gran quantitat de circulació de cotxes.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
Igual que Montserrat, el que passa és que aquesta muntanya sí que té serveis de transports públics, encara que cars.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accés car en transport públic
Aleshores no hi ha cap diferència amb el Tibidabo, en aquest sentit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Accés car en transport públic
Montserrat, ni omple butxaques privades, ni té una alternativa de transport públic econòmic com la 111, ni tenen la intenció de tallar mai l'accés en cotxe.Guigui wrote:Aleshores no hi ha cap diferència amb el Tibidabo, en aquest sentit.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tibidabo i Montserrat
Un transport públic, com a tal, tant li fa si és de propietat privada o pública si el servei de cara a l'usuari és l'adequat. I, en el cas que ens ocupa, ni el funicular del Tibidabo ni l'aeri o el cremallera de Montserrat són serveis públics. Passa que dos són gestionats per empreses privades i un per una pública.
I sobre si mai es tallarà l'accés per carretera a Montserrat, ja en parlarem...
I sobre si mai es tallarà l'accés per carretera a Montserrat, ja en parlarem...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
El que trobo que estem d'acord, és que, està bé tallar la carretera, però no es reuneixen unes condicions mínimes, com la disposició d'un transport públic eficient i econòmic per arribar al cim, i, malgrat que tenim la 111, no em sembla normal que vagi amb un busbarri perquè sempre va atapeït, ple a vessar, i això que aquest mitjà precisa de molts transbords com ara el funicular de Vallvidrera. Cal un sistema eficient, econòmic i directe des de Barcelona Ciutat.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Raó d'estat
Però com que el servei està adjudicat a una empresa privada, difícilment sortirà TMB a posar-n'hi una que hi faci la competència. Passa com amb l'Aerobús.
I consti que no defenso en absolut aquestes coses, però són els excessos de la "raó d'estat".
I consti que no defenso en absolut aquestes coses, però són els excessos de la "raó d'estat".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
Cert, molt trist, deplorable, i així anem.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
Dir que las últimas vegadas que hi pujat al Tibidabo, ho he fet sempre amb transport públic: FGC+funi+111, si be cal fer algunas consideracions:
- El transport públic actual es totalment insuficient. El tramvia blau, el funicular i el T2 son cars, no estan integrats i son lents.
- Las visitas no tan sols venen de BCN ciutat, si no també d'altres indrets,
- L'ajuntament va comprar el Parc d'Atraccions a Grand Tibidabo, per lo que va fer una inversió considerable.
- El Parc d'Atraccions sembla un negoci mes aviat deficitari, doncs la major part de l'any está tancat, nomes obra els caps de setmana i els mesos d'estiu, a mes tenint en compte la competencia que hi ha amb Port Aventura, que per un preu similar hi han moltes mes i mes modernas atraccions. La meva última visita un dissabte a la tarda del mes de juliol hi havian quatre gats.
-Per lo exposat sembla que el Parc no va sobrat de visites, i quantas mes dificultats posin per l'acces, menys en tindrá. Per exemple un posible visitant de Tarragona que vingui a pasar el día a BCN i vulgui pujar al Tibidabo, segur que no fará el rally de transport públic que actualment es necesari, si la carretera esta tallada i no hi han facilitats d'aparcament, será una visita menys i mes deficit per l'Ajuntament.
-O sigui que crec que estan tirant pedres al seu propi terrat.
- El transport públic actual es totalment insuficient. El tramvia blau, el funicular i el T2 son cars, no estan integrats i son lents.
- Las visitas no tan sols venen de BCN ciutat, si no també d'altres indrets,
- L'ajuntament va comprar el Parc d'Atraccions a Grand Tibidabo, per lo que va fer una inversió considerable.
- El Parc d'Atraccions sembla un negoci mes aviat deficitari, doncs la major part de l'any está tancat, nomes obra els caps de setmana i els mesos d'estiu, a mes tenint en compte la competencia que hi ha amb Port Aventura, que per un preu similar hi han moltes mes i mes modernas atraccions. La meva última visita un dissabte a la tarda del mes de juliol hi havian quatre gats.
-Per lo exposat sembla que el Parc no va sobrat de visites, i quantas mes dificultats posin per l'acces, menys en tindrá. Per exemple un posible visitant de Tarragona que vingui a pasar el día a BCN i vulgui pujar al Tibidabo, segur que no fará el rally de transport públic que actualment es necesari, si la carretera esta tallada i no hi han facilitats d'aparcament, será una visita menys i mes deficit per l'Ajuntament.
-O sigui que crec que estan tirant pedres al seu propi terrat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Protesta dels treballadors per l'aparcament
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... arcar.html
Cent treballadors del Tibidabo aturen el parc dues hores per reclamar poder-hi aparcar
La limitació de l'accés amb vehicle privat sorprèn la majoria dels usuaris en l'estrena de la temporada del recinte
07/03/10 02:00 - Barcelona - MIQUEL A. LUQUE
El parc d'atraccions del Tibidabo ahir va estrenar una temporada amb una aturada de dues hores a causa d'una vaga de treballadors, que reclamen poder aparcar al pàrquing del recinte, a prop de la feina. La direcció del parc d'atraccions Tibidabo (PATSA) ha impulsat un pla que pretén restringir la circulació del vehicle privat i potenciar el transport públic. Aquesta estratègia també implica la mobilitat dels empleats. Per això, l'aturada va tenir un seguiment majoritari perquè almenys un centenar dels 120 treballadors van deixar el seu lloc de feina de la una fins a les tres del migdia. Només van continuar en funcionament la sínia, el Carrousel, el Museu d'Autòmats i el Miramiralls. Els clients van rebre una entrada de franc per tornar-hi un altre dia.
Fins ara, els treballadors tenien una trentena de places d'aparcament gratuït al pàrquing del parc del Tibidabo, que té 450 places. La direcció del parc, però, ha prohibit als empleats estacionar-hi aquesta temporada, en el marc del pla per pacificar els accessos. El delegat de CCOO, Carlos Carrión, va denunciar ahir que amb aquesta mesura s'amaga la voluntat de l'empresa de recuperar els 45.000 euros, que deixava de guanyar reservant aquestes places per als empleats.
PATSA els ha ofert la possibilitat d'aparcar al pàrquing de Sant Genís, que costa cap a 30 euros al mes, i arribar al Tibidabo amb un autobús llançadora. Aquesta opció no és vàlida per als empleats, que no volen pagar per estacionar. «És un abús», va afegir Carrión, que va recordar que el sou mitjà d'un empleat del Tibidabo és de 5,80 euros a l'hora. Una altra alternativa és agafar el bus gratuït que surt de plaça Catalunya. Els horaris d'aquest transport públic no s'ajusten als dels treballadors, que es passen 15 o 16 hores fora de casa. «Això atempta contra la llei de conciliació de la vida laboral i familiar», va criticar Carrión.
Però la directora executiva del parc del Tibidabo, Rosa Ortiz va rebatre aquest argument assegurant que s'ofereix als treballadors «en exclusiva» autobusos llançadora des de la plaça Catalunya i des de l'aparcament de Sant Genís «coincidint amb els seus horaris». A més, s'ha ampliat aquest servei amb dos vehicles més abans de l'obertura del parc i després del tancament. Ortiz va assenyalar que hi ha treballadors que poden deixar el seu vehicle privat a dins de les instal·lacions, però no al pàrquing de clients, sinó en unes places reservades per a serveis i seguretat. Ortiz va xifrar en el 20% el nombre d'empleats que utilitzen el vehicle propi per anar a la feina.
La vaga la van seguir ahir un centenar de treballadors. Amb una pancarta amb el lema «Prou ja, no podem més», es van concentrar a les escales del Temple del Sagrat Cor. La protesta no va agafar per sorpresa els clients que ahir van anar al parc. La majoria ja se n'havien assabentat pels mitjans de comunicació. D'altres, ho van saber quan entraven al pàrquing o a les taquilles. «Hem tingut mala sort», es resignava Olga. Amb tot, els clients van rebre de franc una entrada per tornar-hi un altre dia.
«Venir és incòmode»
Menys comprensius van ser els usuaris, que es van trobar amb la limitació del trànsit a una part de la BV-1800, la tradicional via d'accés al recinte, i amb les pilones al tram des del Mirador del Vallès fins a la plaça Tibidabo. «Han de tornar cap avall, girar a la dreta en direcció a Collserola i buscar el senyal de pàrquing», repetia un operari en aquest punt conflictiu. Aquesta cruïlla es va omplir de vehicles aturats amb famílies que descarregaven nens, cotxets infantils i motxilles. «No hi ha cap cartell excepcional que avisi que això estigui tallat» es queixava Baltasar. Si més no, aquesta va ser la queixa de molts de conductors que havien de girar cua. «Això està molt malament», va dir Juan Manuel Zamora, que pujava a peu amb els seus dos fills des de Vallvidrera. La tarifa del pàrquing del parc és de 10 euros, 2 euros més que l'any passat. En Robert va ser contundent: «Venir al parc del Tibidabo ara és més incòmode.»
La directora executiva del parc del Tibidabo va afirmar que l'obertura del parc s'havia fet «sense problemes».
Queixes dels Salesians i dels veïns
Paula Mercadé
A l'audiència pública de Sarrià-Sant Gervasi de dijous passat hi havia un assistent poc habitual. Era el pare Francesc Barceló, del Temple del Sagrat Cor del Tibidabo, que va esperar pacientment el seu torn de paraula per exposar els neguits de la comunitat salesiana. Segons el pare Barceló, aquells que volen assistir a una de les sis misses que fan diàriament té veritables problemes per accedir al temple, com a conseqüència de les modificacions de circulació recents que ha fet el districte entorn del Tibidabo. «No sé què farem quan hi hagi casaments, perquè realment és molt difícil pujar amb cotxe fins el temple», va alertar. La queixa va sorprendre la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Sara Jaurrieta, que va assegurar que el districte havia arribat a un acord tant amb la comunitat salesiana com amb els veïns a l'hora de plantejar la reforma d'accés al Tibidabo. Per Jaurrieta, la llista de millores és llarga: «s'ha aconseguit endreçar el aparcaments, s'ha fet un camí més segur amb voreres més amples perquè les famílies hi puguin arribar i s'han posat pilones per evitar que els cotxes accedeixin al carrer on hi ha el pàrquing». La queixa, però, no venia només de part del pare Barceló, una veïna del Cim del Tibidabo, Anna María Diumenjó, també va aprofitar l'audiència pública per mostrar el seu rebuig en relació amb els canvis de circulació que s'havien fet. Va alertar que «els qui van al pàrquing del parc d'atraccions només poden arribar-hi pel camí per on passem els veïns, cosa que pot generar cues importants». Però, a més a més, «han fet la carretera de Vallvidrera més estreta», afegia Diumenjó. El pare Barceló i Diumenjó coincidien a dir que el problema de mobilitat es podria arreglar si el funicular que puja fins al Tibidabo ho fes en horari i preu semblant al de la resta de transport públic. Diumenjó va acabar la seva exposició lamentant que el districte «els considerés territori comanxe, però el que no volem és convertir-nos amb una reserva índia».
Cent treballadors del Tibidabo aturen el parc dues hores per reclamar poder-hi aparcar
La limitació de l'accés amb vehicle privat sorprèn la majoria dels usuaris en l'estrena de la temporada del recinte
07/03/10 02:00 - Barcelona - MIQUEL A. LUQUE
El parc d'atraccions del Tibidabo ahir va estrenar una temporada amb una aturada de dues hores a causa d'una vaga de treballadors, que reclamen poder aparcar al pàrquing del recinte, a prop de la feina. La direcció del parc d'atraccions Tibidabo (PATSA) ha impulsat un pla que pretén restringir la circulació del vehicle privat i potenciar el transport públic. Aquesta estratègia també implica la mobilitat dels empleats. Per això, l'aturada va tenir un seguiment majoritari perquè almenys un centenar dels 120 treballadors van deixar el seu lloc de feina de la una fins a les tres del migdia. Només van continuar en funcionament la sínia, el Carrousel, el Museu d'Autòmats i el Miramiralls. Els clients van rebre una entrada de franc per tornar-hi un altre dia.
Fins ara, els treballadors tenien una trentena de places d'aparcament gratuït al pàrquing del parc del Tibidabo, que té 450 places. La direcció del parc, però, ha prohibit als empleats estacionar-hi aquesta temporada, en el marc del pla per pacificar els accessos. El delegat de CCOO, Carlos Carrión, va denunciar ahir que amb aquesta mesura s'amaga la voluntat de l'empresa de recuperar els 45.000 euros, que deixava de guanyar reservant aquestes places per als empleats.
PATSA els ha ofert la possibilitat d'aparcar al pàrquing de Sant Genís, que costa cap a 30 euros al mes, i arribar al Tibidabo amb un autobús llançadora. Aquesta opció no és vàlida per als empleats, que no volen pagar per estacionar. «És un abús», va afegir Carrión, que va recordar que el sou mitjà d'un empleat del Tibidabo és de 5,80 euros a l'hora. Una altra alternativa és agafar el bus gratuït que surt de plaça Catalunya. Els horaris d'aquest transport públic no s'ajusten als dels treballadors, que es passen 15 o 16 hores fora de casa. «Això atempta contra la llei de conciliació de la vida laboral i familiar», va criticar Carrión.
Però la directora executiva del parc del Tibidabo, Rosa Ortiz va rebatre aquest argument assegurant que s'ofereix als treballadors «en exclusiva» autobusos llançadora des de la plaça Catalunya i des de l'aparcament de Sant Genís «coincidint amb els seus horaris». A més, s'ha ampliat aquest servei amb dos vehicles més abans de l'obertura del parc i després del tancament. Ortiz va assenyalar que hi ha treballadors que poden deixar el seu vehicle privat a dins de les instal·lacions, però no al pàrquing de clients, sinó en unes places reservades per a serveis i seguretat. Ortiz va xifrar en el 20% el nombre d'empleats que utilitzen el vehicle propi per anar a la feina.
La vaga la van seguir ahir un centenar de treballadors. Amb una pancarta amb el lema «Prou ja, no podem més», es van concentrar a les escales del Temple del Sagrat Cor. La protesta no va agafar per sorpresa els clients que ahir van anar al parc. La majoria ja se n'havien assabentat pels mitjans de comunicació. D'altres, ho van saber quan entraven al pàrquing o a les taquilles. «Hem tingut mala sort», es resignava Olga. Amb tot, els clients van rebre de franc una entrada per tornar-hi un altre dia.
«Venir és incòmode»
Menys comprensius van ser els usuaris, que es van trobar amb la limitació del trànsit a una part de la BV-1800, la tradicional via d'accés al recinte, i amb les pilones al tram des del Mirador del Vallès fins a la plaça Tibidabo. «Han de tornar cap avall, girar a la dreta en direcció a Collserola i buscar el senyal de pàrquing», repetia un operari en aquest punt conflictiu. Aquesta cruïlla es va omplir de vehicles aturats amb famílies que descarregaven nens, cotxets infantils i motxilles. «No hi ha cap cartell excepcional que avisi que això estigui tallat» es queixava Baltasar. Si més no, aquesta va ser la queixa de molts de conductors que havien de girar cua. «Això està molt malament», va dir Juan Manuel Zamora, que pujava a peu amb els seus dos fills des de Vallvidrera. La tarifa del pàrquing del parc és de 10 euros, 2 euros més que l'any passat. En Robert va ser contundent: «Venir al parc del Tibidabo ara és més incòmode.»
La directora executiva del parc del Tibidabo va afirmar que l'obertura del parc s'havia fet «sense problemes».
Queixes dels Salesians i dels veïns
Paula Mercadé
A l'audiència pública de Sarrià-Sant Gervasi de dijous passat hi havia un assistent poc habitual. Era el pare Francesc Barceló, del Temple del Sagrat Cor del Tibidabo, que va esperar pacientment el seu torn de paraula per exposar els neguits de la comunitat salesiana. Segons el pare Barceló, aquells que volen assistir a una de les sis misses que fan diàriament té veritables problemes per accedir al temple, com a conseqüència de les modificacions de circulació recents que ha fet el districte entorn del Tibidabo. «No sé què farem quan hi hagi casaments, perquè realment és molt difícil pujar amb cotxe fins el temple», va alertar. La queixa va sorprendre la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Sara Jaurrieta, que va assegurar que el districte havia arribat a un acord tant amb la comunitat salesiana com amb els veïns a l'hora de plantejar la reforma d'accés al Tibidabo. Per Jaurrieta, la llista de millores és llarga: «s'ha aconseguit endreçar el aparcaments, s'ha fet un camí més segur amb voreres més amples perquè les famílies hi puguin arribar i s'han posat pilones per evitar que els cotxes accedeixin al carrer on hi ha el pàrquing». La queixa, però, no venia només de part del pare Barceló, una veïna del Cim del Tibidabo, Anna María Diumenjó, també va aprofitar l'audiència pública per mostrar el seu rebuig en relació amb els canvis de circulació que s'havien fet. Va alertar que «els qui van al pàrquing del parc d'atraccions només poden arribar-hi pel camí per on passem els veïns, cosa que pot generar cues importants». Però, a més a més, «han fet la carretera de Vallvidrera més estreta», afegia Diumenjó. El pare Barceló i Diumenjó coincidien a dir que el problema de mobilitat es podria arreglar si el funicular que puja fins al Tibidabo ho fes en horari i preu semblant al de la resta de transport públic. Diumenjó va acabar la seva exposició lamentant que el districte «els considerés territori comanxe, però el que no volem és convertir-nos amb una reserva índia».
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
En el desgraciat accident mortal ocurregut ahir al Parc d'Atraccions del Tibidabo s'ha fet pales, a part d'altres moltes coses, que no es poden tindre 4.000 persones a dalt d'una muntanya sense poder ser evaquades d'una manera rapida i eficaç si fos necesari i tot nomes perque la carretera esta tallada per fer la muntanya peatonal, oferint nomes uns mitjans de transport insuficients per a tanta gent, i obrint la carretera nomes al hostes del hotel, tot aixo a part d'altres condideracions sobre l'accident, atraccio i usos del parc.
Perque s'hi tallar les carreteres d'acces al transport privat es per cuidar mes la montanya i afavorir la natura.....aixo no es compatible amb que hi hagi 4.000 persones al seu cim.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 2814.shtml
Perque s'hi tallar les carreteres d'acces al transport privat es per cuidar mes la montanya i afavorir la natura.....aixo no es compatible amb que hi hagi 4.000 persones al seu cim.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 2814.shtml
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No té res a veure
Doncs al món hi ha prou exemples que demostren que és possible, però tampoc cal anar tant lluny: et sona Núria?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Privatització de la Carretera del Tibidabo???? Alerta...
La culpa no la té la carretera peatonal, de la manca d'evacuació. Des del parc és igual de fàcil accedir al pàrquing. Allà dins poden entrar autocars autobusos i motos. Es pot evacuar, lògicament, pel pàrquing, i si fos extremadament necessari, a la carretera, a peu. Altre mitjà és el funicular. Trobo que no hi ha problemes d'evacuació al parc, el que passa és que no es va fer potser com s'havia de fer.
L'únic problema que trobo que té la carretera peatonal són alguns casos aïllats. L'altre dia, pujava jo en moto i volia preguntar a un home que baixa el llistó per passar, si jo podia passar. Davant meu hi havia una pobra dona que discutia amb ell que la seva mare volia veure el Sagrat Cor, i no hi ha condicions per accedir des del pàrquing donat que l'ascensor no funcionava. L'empleat del parc, tossut, no la va deixar passar.
Ara és com si el parc també inclogués el temple... no senyors, de fet he anat més per veure la vista i pujar al crist que no pas per anar al parc, on només he anat un cop. Però clar, ara tots paguen al parc per poder aparcar.
L'únic problema que trobo que té la carretera peatonal són alguns casos aïllats. L'altre dia, pujava jo en moto i volia preguntar a un home que baixa el llistó per passar, si jo podia passar. Davant meu hi havia una pobra dona que discutia amb ell que la seva mare volia veure el Sagrat Cor, i no hi ha condicions per accedir des del pàrquing donat que l'ascensor no funcionava. L'empleat del parc, tossut, no la va deixar passar.
Ara és com si el parc també inclogués el temple... no senyors, de fet he anat més per veure la vista i pujar al crist que no pas per anar al parc, on només he anat un cop. Però clar, ara tots paguen al parc per poder aparcar.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: No té res a veure
El Santuari de Nuria i el seu entorn es alta Muntanya, encara que hi hagi activitats d'oci i ludiques per a la familia no es un Parc d'atraccions (tipus Port Aventura) i no crec que en una tarda hi hagi 4.000 persones concentrades en unes poques hectàrees, ni la filosofia es la mateixa i mai s'hi ha pogut arribar en cotxe (afortunadament), no es comparable, un parc quasi urbà com el Tibidabo amb L'Alt Pirineu.Guigui wrote:Doncs al món hi ha prou exemples que demostren que és possible, però tampoc cal anar tant lluny: et sona Núria?
No dic que la culpa la tingui la carretera, pero es un toc d'atencio, que tallar per tallar no porta enlloc i pot ser un perill en cas de que es produissin fets similars igual de greus pero amb mes implicats.Lluita1714 wrote:La culpa no la té la carretera peatonal, de la manca d'evacuació. Des del parc és igual de fàcil accedir al pàrquing. Allà dins poden entrar autocars autobusos i motos. Es pot evacuar, lògicament, pel pàrquing, i si fos extremadament necessari, a la carretera, a peu. Altre mitjà és el funicular. Trobo que no hi ha problemes d'evacuació al parc, el que passa és que no es va fer potser com s'havia de fer.
L'únic problema que trobo que té la carretera peatonal són alguns casos aïllats. L'altre dia, pujava jo en moto i volia preguntar a un home que baixa el llistó per passar, si jo podia passar. Davant meu hi havia una pobra dona que discutia amb ell que la seva mare volia veure el Sagrat Cor, i no hi ha condicions per accedir des del pàrquing donat que l'ascensor no funcionava. L'empleat del parc, tossut, no la va deixar passar.
Ara és com si el parc també inclogués el temple... no senyors, de fet he anat més per veure la vista i pujar al crist que no pas per anar al parc, on només he anat un cop. Però clar, ara tots paguen al parc per poder aparcar.
La segona part del que dius corrobora aixo, tallat i apa no pots passar ni per fer una visita al Sagrat Cor, per fer-la has de pujar amb el funi amb tota la gent que va al parc peqrue no es pot anar en cotxe etc.. etc..
Last edited by faristol on Sunday 18/07/2010 16:39, edited 1 time in total.