Augment de tarifes en serveis amb 449
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
CCOO ho considera una traïció
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _76486.php
CCOO considera una 'traïció' l'increment de preus als trens del recorregut Barcelona-Cervera
ACN
Barcelona
Ult. Act. 30/10/2009 20:10
CCOO creu que és una 'traïció' l'increment de preus al recorregut de Renfe Barcelona-Cervera. En concret, dilluns es va constituir el Comitè de clients de Mitja distància de Catalunya, format per entitats que tenen a veure amb la mobilitat, universitats i agents socials, entre els quals, CCOO. El sindicat relata que a la trobada per a la constitució del comitè, l'empresa els va explicar les millores que suposaran les noves unitats de trens 449. 'La sorpresa', però, va arribar quan 'ens hem hagut d'assabentar per la premsa i per usuaris de la pujada, només d'entre 17 i 19%!', denuncia. Una pujada 'selectiva' ja que 'només afecta' la línia Barcelona-Cervera, que és la primera en rebre les noves unitats.
El sindicat també ha volgut expressar la seva 'queixa més rotunda' pel que entén que és 'una presa de pèl monumental'. Així, es pregunten 'com és possible que a la reunió de la Comissió de clients se'ls oblidi de comentar la pujada'. A la vegada, creu que la pujada 'no té raó de ser' perquè 'és desproporcionada', i que 'no hi ha una modificació substancial de les condicions del viatge: ni més freqüència, ni disminució dels temps del trajecte, ni tarifa integrada'. CCOO ahir va demanar a través d'un correu electrònic a la gerència de Renfe la supressió de l'increment i la convocatòria 'urgent' del comitè amb un punt del dia sobre la proposta de pujada de les tarifes. Així mateix, els van dir que 'si les futures reunions anaven per aquest camí', CCOO s'hi 'replantejaria la participació'.El sindicat anuncia que també s'adreçaran al Govern demanat la seva intervenció i que accelerin el traspàs dels serveis de mitja distància i regionals. Així, defensen que la gestió dels serveis regionals permetria 'dotar-nos de serveis de rodalies a les altres capitals catalanes i d'uns serveis per poder cohesionar el territori, per millorar els desplaçaments del treballadors, per accedir a serveis com poden ser els sanitaris i educatius o, senzillament, per oci'.A la reunió de la Comissió, que serà la primera de mitja distància que existeix a l'Estat, el tema principal va ser l'explicació de les noves unitats 449, que es posaran en funcionament al servei de regionals a Catalunya substituint les 448. Van explicar les millores que representaven els nous trens i després la comissió es va traslladar a l'estació de Sants, on els van presentar físicament els combois.
CCOO considera una 'traïció' l'increment de preus als trens del recorregut Barcelona-Cervera
ACN
Barcelona
Ult. Act. 30/10/2009 20:10
CCOO creu que és una 'traïció' l'increment de preus al recorregut de Renfe Barcelona-Cervera. En concret, dilluns es va constituir el Comitè de clients de Mitja distància de Catalunya, format per entitats que tenen a veure amb la mobilitat, universitats i agents socials, entre els quals, CCOO. El sindicat relata que a la trobada per a la constitució del comitè, l'empresa els va explicar les millores que suposaran les noves unitats de trens 449. 'La sorpresa', però, va arribar quan 'ens hem hagut d'assabentar per la premsa i per usuaris de la pujada, només d'entre 17 i 19%!', denuncia. Una pujada 'selectiva' ja que 'només afecta' la línia Barcelona-Cervera, que és la primera en rebre les noves unitats.
El sindicat també ha volgut expressar la seva 'queixa més rotunda' pel que entén que és 'una presa de pèl monumental'. Així, es pregunten 'com és possible que a la reunió de la Comissió de clients se'ls oblidi de comentar la pujada'. A la vegada, creu que la pujada 'no té raó de ser' perquè 'és desproporcionada', i que 'no hi ha una modificació substancial de les condicions del viatge: ni més freqüència, ni disminució dels temps del trajecte, ni tarifa integrada'. CCOO ahir va demanar a través d'un correu electrònic a la gerència de Renfe la supressió de l'increment i la convocatòria 'urgent' del comitè amb un punt del dia sobre la proposta de pujada de les tarifes. Així mateix, els van dir que 'si les futures reunions anaven per aquest camí', CCOO s'hi 'replantejaria la participació'.El sindicat anuncia que també s'adreçaran al Govern demanat la seva intervenció i que accelerin el traspàs dels serveis de mitja distància i regionals. Així, defensen que la gestió dels serveis regionals permetria 'dotar-nos de serveis de rodalies a les altres capitals catalanes i d'uns serveis per poder cohesionar el territori, per millorar els desplaçaments del treballadors, per accedir a serveis com poden ser els sanitaris i educatius o, senzillament, per oci'.A la reunió de la Comissió, que serà la primera de mitja distància que existeix a l'Estat, el tema principal va ser l'explicació de les noves unitats 449, que es posaran en funcionament al servei de regionals a Catalunya substituint les 448. Van explicar les millores que representaven els nous trens i després la comissió es va traslladar a l'estació de Sants, on els van presentar físicament els combois.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Sabeu què? Vaig a fer una enquesta per un fórum francès sobre què pensen de la reserva de plaça en un tren regional. D´aquí a uns dies us faré un resum de les respostes.
Last edited by 437.001 on Monday 02/11/2009 0:51, edited 2 times in total.
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Ayer en las taquillas de Girona les pedí un ida y vuelta a Portbou en regional, 7.40€. Bueno, me fui en una 440R p'arriba pero al bajar me tocó una 449 MD.
Sorpresa de las sorpresas, el revisor no le cobró ni un centimo mas !!
Supongo que en estos casos se ha de abonar la diferencia porque si entre regional y catalunya exprés ya se solía hacerlo ... me imagino que ahora aun mas.
Sorpresa de las sorpresas, el revisor no le cobró ni un centimo mas !!
Supongo que en estos casos se ha de abonar la diferencia porque si entre regional y catalunya exprés ya se solía hacerlo ... me imagino que ahora aun mas.
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Bé, tenint en compte la política tercermundista de Renfe, jo crec que un sobrenom amb el qual es qual es quedaran aquests trens, és el de Molt Deficient, o si m'apures perquè doni més joc encara... Medio Deficiente.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
MD "reloaded"
Ja posats, i per a acostar-ho més al terme oficial: Media Desgracia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/
Uns trens nous i una enganyifa més
1 novembre 2009 per Carles Gorini
Aquesta setmana ha arribat a Girona la primera unitat de la sèrie 449, un nou tren pel Catalunya Exprés. Encara no m’hi he pujat i en tinc ganes, per veure si trobo pistes de la manera en què, la substitució d’un tren per un altre, pot solucionar els problemes de què es queixen els viatgers del trajecte Figueres-Girona-Barcelona. Si he de ser sincer, se’m faria molt estrany descobrir que algú es mostrava satisfet amb el canvi perquè els daltabaixos no els provocaven pas els trens precedents, sinó el deficient estat de la infraestructura, és a dir, les vies, la catenària i tots els altres apèndix que el fan funcionar. O no. Per entendre’ns, ha passat com quan van tancar el tren d’Olot, que van posar uns magnífics autobusos per anar per una carretera pèssima i, és clar, trigaven tant o més que el transport que substituïen. Vaja, que sembla que ens tornen a donar gat per llebre.
I com va passar fa quaranta anys (i un grapat més de vegades des d’aleshores) el canvi ha servit d’excusa per augmentar les tarifes. No ha estat allò de dir: “compliré amb el meu deure de servei i si tot va bé i la gent està contenta, més endavant, ja ho trobarem,” sinó que el primer que es fa és anar a treure més calés. “És el costum de la companyia quan posem trens nous,” han manifestat els directius de la RENFE davant les crítiques rebudes per haver apujat els preus. És la resposta funcionarial de seguir el protocol, mal senyal en una empresa que d’aquí a no pas gaire haurà de competir en un mercat ferroviari “alliberat.”
Aviat, és clar, els viatgers es tornaran a queixar perquè els problemes de veritat no han estat solucionats. Quedaran a ulls de tota Espanya, però, com uns desagraïts perquè els han donat els nous trens, a ells, els primers, i no s’han posat de genollons a dir “gràcies bwana…” Mentrestant, els d’ADIF és gasten tots els calerons que els donen en la línia del TGV però, aquesta, ja és una altra enganyifa. Una més.
Uns trens nous i una enganyifa més
1 novembre 2009 per Carles Gorini
Aquesta setmana ha arribat a Girona la primera unitat de la sèrie 449, un nou tren pel Catalunya Exprés. Encara no m’hi he pujat i en tinc ganes, per veure si trobo pistes de la manera en què, la substitució d’un tren per un altre, pot solucionar els problemes de què es queixen els viatgers del trajecte Figueres-Girona-Barcelona. Si he de ser sincer, se’m faria molt estrany descobrir que algú es mostrava satisfet amb el canvi perquè els daltabaixos no els provocaven pas els trens precedents, sinó el deficient estat de la infraestructura, és a dir, les vies, la catenària i tots els altres apèndix que el fan funcionar. O no. Per entendre’ns, ha passat com quan van tancar el tren d’Olot, que van posar uns magnífics autobusos per anar per una carretera pèssima i, és clar, trigaven tant o més que el transport que substituïen. Vaja, que sembla que ens tornen a donar gat per llebre.
I com va passar fa quaranta anys (i un grapat més de vegades des d’aleshores) el canvi ha servit d’excusa per augmentar les tarifes. No ha estat allò de dir: “compliré amb el meu deure de servei i si tot va bé i la gent està contenta, més endavant, ja ho trobarem,” sinó que el primer que es fa és anar a treure més calés. “És el costum de la companyia quan posem trens nous,” han manifestat els directius de la RENFE davant les crítiques rebudes per haver apujat els preus. És la resposta funcionarial de seguir el protocol, mal senyal en una empresa que d’aquí a no pas gaire haurà de competir en un mercat ferroviari “alliberat.”
Aviat, és clar, els viatgers es tornaran a queixar perquè els problemes de veritat no han estat solucionats. Quedaran a ulls de tota Espanya, però, com uns desagraïts perquè els han donat els nous trens, a ells, els primers, i no s’han posat de genollons a dir “gràcies bwana…” Mentrestant, els d’ADIF és gasten tots els calerons que els donen en la línia del TGV però, aquesta, ja és una altra enganyifa. Una més.
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Bé, la resposta general (absoluta) ha estat que no comprenen gens que en un regional es faci reservar plaça, i que tampoc entenen el garbuix de denominacions ni de tarifes de trens de la Renfe (Regional, MD, MD+, Regional Exprés, Catalunya Exprés, Andalucía Exprés, TRD, Rodalies/Cercanías, CIVIS, R-598, Altaria, Alvia, Avant, AVE, AVE+, Talgo, Talgo200, Arco, Diurno (encara existeix?), Estrella, TrenHotel...).437.001 wrote:Sabeu què? Vaig a fer una enquesta per un fórum francès sobre què pensen de la reserva de plaça en un tren regional. D´aquí a uns dies us faré un resum de les respostes.
A França només hi ha TER, TGV, Corail InterCités, Corail, Corail Téoz, Corail Lunéa, i ja està (Eurostar i Thalys a banda perquè són trens internacionals), i les denominacions Corail i Corail InterCités -especialment la primera- estan a la corda fluixa...
Re: CCOO ho considera una traïció
Demanaré un augment d'un 19% del meu sou a viam que en pensa el meu cap... Després diuen que tenim IPC negatiu... Visc a Catalunya!Guigui wrote:CCOO creu que és una 'traïció' l'increment de preus al recorregut de Renfe Barcelona-Cervera. En concret, dilluns es va constituir el Comitè de clients de Mitja distància de Catalunya, format per entitats que tenen a veure amb la mobilitat, universitats i agents socials, entre els quals, CCOO. El sindicat relata que a la trobada per a la constitució del comitè, l'empresa els va explicar les millores que suposaran les noves unitats de trens 449. 'La sorpresa', però, va arribar quan 'ens hem hagut d'assabentar per la premsa i per usuaris de la pujada, només d'entre 17 i 19%!', denuncia. Una pujada 'selectiva' ja que 'només afecta' la línia Barcelona-Cervera, que és la primera en rebre les noves unitats.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qüestió de confort
Si li fas veure que li ofereixes més confort que abans, endavant!Oriol wrote:Demanaré un augment d'un 19% del meu sou a viam que en pensa el meu cap...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Jo m'embolicaré de coixins, lligats amb una corda, a veure si em veuen més confortable i també me'l pugen
Re: Qüestió de confort
Jeje, si tot depengues del comfort!Guigui wrote:Si li fas veure que li ofereixes més confort que abans, endavant!Oriol wrote:Demanaré un augment d'un 19% del meu sou a viam que en pensa el meu cap...
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Doncs serà que els diferents són els francesos, aquí tinc una guia d'horaris de la DB de tots els trens de Berlin que vaig agafar allà aquesta primavera i surt a una de les primeres pàgines tots els tipus de trens que operen a Alemanya:437.001 wrote:tampoc entenen el garbuix de denominacions ni de tarifes de trens de la Renfe (Regional, MD, MD+, Regional Exprés, Catalunya Exprés, Andalucía Exprés, TRD, Rodalies/Cercanías, CIVIS, R-598, Altaria, Alvia, Avant, AVE, AVE+, Talgo, Talgo200, Arco, Diurno (encara existeix?), Estrella, TrenHotel...).
A França només hi ha TER, TGV, Corail InterCités, Corail, Corail Téoz, Corail Lunéa, i ja està (Eurostar i Thalys a banda perquè són trens internacionals), i les denominacions Corail i Corail InterCités -especialment la primera- estan a la corda fluixa...
ICE - Intercity-Express
IC - Intercity
EC - Eurocity
CNL - City Night Line
D - Schnellzug
EN - Euronight
E - Eilzug
IRE - Interregio-Express
P - Personenzug
RE - Regional-Express
RB - Regionalbahn
S - S-Bahn
EST - Eurostar
REX - Regional-Express ÖBB
RJ - Railjet ÖBB
TGV - Train à Grande Vitesse SNCF
THA - Thalys
+68 operadors privats on cada un li posa el seu nom a les línies on opera
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Quin dia posaran les ut 449 a les línies de Tarragona, Lleida i Valencia nomes ho dic perquè l'estem esperant moltes gracies
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per a què voleu 449?
Doncs jo de tu gaudiria mentre no hi arribin. Així no et fotran mà a la cartera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Pa' xulo mi pirulo
La raó és ben senzilla. Poder xulejar i dir als 4 vents Laflotamamodennadeuropa, però no pensar amb els carteristes de corbata i maletí.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 70376.html
Renfe s´equivoca en la puja dels nous trens i cobra menys uns dies
La Plataforma d'Usuaris vol que la companyia expliqui l'encariment en una reunió del Comitè de Clients
GIRONA | DDG
Renfe no només ha encarit el preu del trajecte entre Girona i Barcelona amb la posada en circulació dels nous trens de mitjana distància sinó que s'ha equivocat amb els preus dels bitllets d'anada i tornada. Per un error, els primers dies de les noves tarifes es va cobrar 1,60 ? més que els Catalunya Exprés, quan la puja real era de 2,40; així, un bitllet d'anada i tornada entre Girona i Barcelona val 15,20 i no els 14,80 que es van cobrar per error en un primer moment.
D'altra banda, la Plataforma d'Usuaris de Renfe -reunida ahir a Girona- reclamarà una assemblea extraordinària del Comitè de Clients de Mitjana Distància per demanar explicacions a la companyia sobre la recent puja de preus. Aquest comitè, que integra l'empresa i agrupacions, associacions i entitats d'usuaris del Transport Públic, es va crear amb el doble objectiu de fomentar la participació i millorar les relacions entre companyia i usuaris. El resultat de la primera reunió, però, no va ser del tot positiu perquè Renfe va ocultar la puja als clients dels seus serveis.
L'assemblea d'ahir va servir per valorar noves accions per defensar les seves reivindicacions. Del paquet de demandes que consideren irrenunciables, Renfe ha acceptat tornar l'import del bitllet quan els trens arribin més de deu minuts tard; tot i que encara no hi ha data oficial, confien que la compensació sigui efectiva a partir del gener. En canvi, l'empresa ha rebutjat rebaixar un 35% els preus fins que funcioni el TAV; o reduir en 15 minuts el trajecte de tots els trens; entre d'altres.
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Lo mismo están haciendo en muchos sitios. Ya que el IPC es negativo y no pueden subir los precios por este motivo (es más, aún deberían de bajarlos...) pues con la excusa del nuevo material se suben. En la línea Valencia-Zaragoza-Huesca lo mismo. Con el directo que pusieron hace poco más de un mes aún se entiende, ya que se redujeron los tiempos de viaje (ya que se ahorra unas cuantas paradas, además de la inversión de marcha de Sagunt). Pero a partir del próximo día 25 sustituyen los actuales TRD Valencia-Zaragoza por MD 599 y los actuales Regionales Valencia-Teruel (592.2) y Teruel-Zaragoza (596) por TRD.
Con los primeros, los 599 no van a reducir ni un solo minuto ya que tanto 594 como 599 son ambos tipo 160 y no se elimina ninguna parada, pero por supuesto, subirán los precios (exactamente, 4,20€ más). Respecto a los segundos, pues el único que notará el cambio será el Teruel-Zaragoza, actualmente con 596 (120), ya que aquí gran parte de la línea es apta para 160 km/h (e incluso más). El Valencia-Teruel poco también lo notará, ya que aunque ahora sea tipo 140 (teóricamente está asignado un 592.2 a este tren) el único tramo en el que se puede correr a más de 140 es entre Sagunt y Cabanyal y un trozo entre Barracas y Rubielos de Mora. Como mucho le puede quitar un par de minutos, 4-5 como mucho (y ya es mucho). Y es más, la gran mayoría de días este tren ya se hace con 594, pero aún así subirán los precios.
Con los primeros, los 599 no van a reducir ni un solo minuto ya que tanto 594 como 599 son ambos tipo 160 y no se elimina ninguna parada, pero por supuesto, subirán los precios (exactamente, 4,20€ más). Respecto a los segundos, pues el único que notará el cambio será el Teruel-Zaragoza, actualmente con 596 (120), ya que aquí gran parte de la línea es apta para 160 km/h (e incluso más). El Valencia-Teruel poco también lo notará, ya que aunque ahora sea tipo 140 (teóricamente está asignado un 592.2 a este tren) el único tramo en el que se puede correr a más de 140 es entre Sagunt y Cabanyal y un trozo entre Barracas y Rubielos de Mora. Como mucho le puede quitar un par de minutos, 4-5 como mucho (y ya es mucho). Y es más, la gran mayoría de días este tren ya se hace con 594, pero aún así subirán los precios.
-
- N3
- Posts: 36
- Joined: Saturday 19/09/2009 17:56
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Aquest trens son una estafa!!!!, perquè un trajecte de Girona a Tordera amb un Regional costa 2,75€, el CE costava 3,05€, ara els MD (serie 449) costa 3,65€, al igual que els que aneu a Barcelona, el trajecte dura el mateix, senyors, a partir de St. Celoni van a cavall dels Rodalies. A mi l'amplitud en recorda els Regionals (serie 440) quan circulaven com a Rodalies i no estaven reformats, qui hagi viatge durant la decada dels 90 s'en recordara!!!