http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _76702.php
Saturació policial a l’aeroport del Prat
Quatre cossos de seguretat i vigilants privats es reparteixen funcions, fins al punt que alguns usuaris tenen dificultats per saber a qui dirigir-se
Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 02/11/2009 01:15
L’aeroport de Barcelona és un dels llocs on es fa més evident la convivència dels quatre cossos policials que tenen competències a Catalunya. En un territori força reduït el ciutadà es topa amb la policia local del Prat –ara només a la T2–, els Mossos d’Esquadra, el Cos Nacional de Policia (CNP) i la Guàrdia Civil. Cal afegir-hi la vigilància privada contractada pel mateix aeroport.
Potser els agents tenen clares les seves competències, quines són les seves funcions i els seus límits. No passa el mateix amb els passatgers, sobretot els estrangers, que no saben ben bé a qui s’han de dirigir quan tenen un problema.
Aquesta confusió es nota molt a les noves dependències policials de la T1, on els ciutadans han d’explicar al primer que troben el que necessiten. I sort que a la T1 Mossos, CNP i Guàrdia Civil comparteixen una mateixa zona –a l’extrem esquerre de la zona d’embarcament de l’edifici principal–, cosa que no passa a la T2, on cada cos té espais diferenciats al llarg de la instal·lació.
A l’aeroport de Barcelona la policia autonòmica s’encarrega de controlar l’anomenada zona terra o pública, és a dir tot el que passa a la zona de facturació, d’espera de passatgers, aparcaments i mercaderies. Una de les feines principals és evitar els furts de bosses i maletes, sobretot per l’oblit dels viatgers atabalats amb els tràmits.
La Policia Nacional s’encarrega només del control de passaports i DNI, i també de fer aquests documents ràpidament si algú el té caducat. La Guàrdia Civil té competències a la banda aire, és a dir tot el que passa un cop el viatger ha superat els controls d’embarcament i li han revisat les bosses de mà. S’encarreguen també de la duana i per tant de vetllar que no s’intentin entrar o sortir productes il·legals. La missió dels vigilants privats és la de controlar els filtres de seguretat de la zona d’embarcament supervisats per agents de la Guàrdia Civil.
A la T2 hi ha un altre cos policial, la Policia Local del Prat de Llobregat, que s’encarrega de regular la circulació de vehicles i evitar que aquests aparquin malament. Són els que posen les multes i provoquen l’enuig dels ciutadans en rebre-les.
Amb l’entrada en servei de la T1 les coses, però, han canviat, ja que els Mossos han assumit també el control dels vials d’accés d’aquesta terminal. En una recent visita a la T1, el conseller d’Interior Joan Saura, va reconèixer que en un futur immediat els Mossos també assumiran el control del trànsit a la T2. Una competència que sembla del tot lògica.
Mosaic policial a l'aeroport del Prat
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mosaic policial a l'aeroport del Prat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró