Mosaic policial a l'aeroport del Prat

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mosaic policial a l'aeroport del Prat

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _76702.php

Saturació policial a l’aeroport del Prat

Quatre cossos de seguretat i vigilants privats es reparteixen funcions, fins al punt que alguns usuaris tenen dificultats per saber a qui dirigir-se

Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 02/11/2009 01:15


L’aeroport de Barcelona és un dels llocs on es fa més evident la convivència dels quatre cossos policials que tenen competències a Catalunya. En un territori força reduït el ciutadà es topa amb la policia local del Prat –ara només a la T2–, els Mossos d’Esquadra, el Cos Nacional de Policia (CNP) i la Guàrdia Civil. Cal afegir-hi la vigilància privada contractada pel mateix aeroport.

Potser els agents tenen clares les seves competències, quines són les seves funcions i els seus límits. No passa el mateix amb els passatgers, sobretot els estrangers, que no saben ben bé a qui s’han de dirigir quan tenen un problema.

Aquesta confusió es nota molt a les noves dependències policials de la T1, on els ciutadans han d’explicar al primer que troben el que necessiten. I sort que a la T1 Mossos, CNP i Guàrdia Civil comparteixen una mateixa zona –a l’extrem esquerre de la zona d’embarcament de l’edifici principal–, cosa que no passa a la T2, on cada cos té espais diferenciats al llarg de la instal·lació.

A l’aeroport de Barcelona la policia autonòmica s’encarrega de controlar l’anomenada zona terra o pública, és a dir tot el que passa a la zona de facturació, d’espera de passatgers, aparcaments i mercaderies. Una de les feines principals és evitar els furts de bosses i maletes, sobretot per l’oblit dels viatgers atabalats amb els tràmits.

La Policia Nacional s’encarrega només del control de passaports i DNI, i també de fer aquests documents ràpidament si algú el té caducat. La Guàrdia Civil té competències a la banda aire, és a dir tot el que passa un cop el viatger ha superat els controls d’embarcament i li han revisat les bosses de mà. S’encarreguen també de la duana i per tant de vetllar que no s’intentin entrar o sortir productes il·legals. La missió dels vigilants privats és la de controlar els filtres de seguretat de la zona d’embarcament supervisats per agents de la Guàrdia Civil.

A la T2 hi ha un altre cos policial, la Policia Local del Prat de Llobregat, que s’encarrega de regular la circulació de vehicles i evitar que aquests aparquin malament. Són els que posen les multes i provoquen l’enuig dels ciutadans en rebre-les.

Amb l’entrada en servei de la T1 les coses, però, han canviat, ja que els Mossos han assumit també el control dels vials d’accés d’aquesta terminal. En una recent visita a la T1, el conseller d’Interior Joan Saura, va reconèixer que en un futur immediat els Mossos també assumiran el control del trànsit a la T2. Una competència que sembla del tot lògica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”