Tren dels Llacs
Re: tren dels llacs
El Tren dels Llacs finalitza la primera temporada amb el 94% d'ocupació
• El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari de servei
La primera temporada del tren dels llacs ha finalitzat amb un èxit rotund de passatgers. Més de 3.500 persones hi han pujat entre els 18 viatges que ha fet durant el 16 de maig i avui mateix. L'ocupació mitjana ha estat del 94%. La gran demanda existent va obligar a afegir un cotxe addicional als 4 inicialment previstos, ampliant de 168 a 224 el nombre de places per circulació des del passat 13 de juny, tal com ha explicat el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. Per tot plegat, el Tren dels Llacs s'assegura la continuïtat del projecte. El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari previst fins als 25 viatges. La majoria dels viatgers, un 51%, prové de Barcelona, un 34% de les Terres de Lleida i la resta venen d'altres punts de Catalunya i de l'estat espanyol. Entre els passatgers que avui emprenien l'últim trajecte d'aquesta temporada, efectivament molts barcelonins, moltes famílies i molts aficionats al món del ferrocarril. Il·lusionats valoren poder gaudir d'una màquina de vapor com la Garrafeta i els paisatges de la ruta.El Tren dels Llacs és una iniciativa turística de la Diputació i l'Ajuntament de Lleida i Ferrocarrils de Catalunya, amb la col·laboració del consistori de la Pobla de Segur i els Consells Comarcals del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà.
http://segre.com/
• El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari de servei
La primera temporada del tren dels llacs ha finalitzat amb un èxit rotund de passatgers. Més de 3.500 persones hi han pujat entre els 18 viatges que ha fet durant el 16 de maig i avui mateix. L'ocupació mitjana ha estat del 94%. La gran demanda existent va obligar a afegir un cotxe addicional als 4 inicialment previstos, ampliant de 168 a 224 el nombre de places per circulació des del passat 13 de juny, tal com ha explicat el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. Per tot plegat, el Tren dels Llacs s'assegura la continuïtat del projecte. El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari previst fins als 25 viatges. La majoria dels viatgers, un 51%, prové de Barcelona, un 34% de les Terres de Lleida i la resta venen d'altres punts de Catalunya i de l'estat espanyol. Entre els passatgers que avui emprenien l'últim trajecte d'aquesta temporada, efectivament molts barcelonins, moltes famílies i molts aficionats al món del ferrocarril. Il·lusionats valoren poder gaudir d'una màquina de vapor com la Garrafeta i els paisatges de la ruta.El Tren dels Llacs és una iniciativa turística de la Diputació i l'Ajuntament de Lleida i Ferrocarrils de Catalunya, amb la col·laboració del consistori de la Pobla de Segur i els Consells Comarcals del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà.
http://segre.com/
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: tren dels llacs
Celebro el 94% d'ocupació, és fantàstic saber que un tren històric pugui tenir tant d'interès. Ben aviat, 25 serveis més!!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: tren dels llacs
Falta esmentar quelcom de molt important i decisiu: I es la il.lusió, les ganes, la tenacitat i l'abnegació d'un grapat de persones que l'han fet possible. Aquest tren s'ha gestat des del 1988 amb diferents etapes i amb moments molt amargs, superats gràcies a l'exemple i dedicació d'homes, com diria el poeta, de raça gegantina, que en llur senzillesa radicava sa grandesa, com és el cas de'n Cosme García Losada que ens ha deixat aquest estiu i que fins al final va estimar el ferrocarril i les velles locomotores de vapor a les que havia dedicat tota la seva vida, més enllà de la professionalitat i del deure.Sky wrote:El Tren dels Llacs finalitza la primera temporada amb el 94% d'ocupació
• El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari de servei
La primera temporada del tren dels llacs ha finalitzat amb un èxit rotund de passatgers. Més de 3.500 persones hi han pujat entre els 18 viatges que ha fet durant el 16 de maig i avui mateix. L'ocupació mitjana ha estat del 94%. La gran demanda existent va obligar a afegir un cotxe addicional als 4 inicialment previstos, ampliant de 168 a 224 el nombre de places per circulació des del passat 13 de juny, tal com ha explicat el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. Per tot plegat, el Tren dels Llacs s'assegura la continuïtat del projecte. El comboi tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari previst fins als 25 viatges. La majoria dels viatgers, un 51%, prové de Barcelona, un 34% de les Terres de Lleida i la resta venen d'altres punts de Catalunya i de l'estat espanyol. Entre els passatgers que avui emprenien l'últim trajecte d'aquesta temporada, efectivament molts barcelonins, moltes famílies i molts aficionats al món del ferrocarril. Il·lusionats valoren poder gaudir d'una màquina de vapor com la Garrafeta i els paisatges de la ruta.El Tren dels Llacs és una iniciativa turística de la Diputació i l'Ajuntament de Lleida i Ferrocarrils de Catalunya, amb la col·laboració del consistori de la Pobla de Segur i els Consells Comarcals del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà.
http://segre.com/
- Attachments
-
- Gracias Cosme tu recuerdo nos sirve de ejemplo.JPG (267.19 KiB) Viewed 6506 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: tren dels llacs
es mereix un gran aplaudiment a l'esforç per tirar-ho endavant
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: tren dels llacs
Vaig preguntar al personal de la locomotora per què no podien pujar fins a La Pobla amb la Garrefeta. El motiu és ben senzill: no hi ha personal a Tremp i no poden fer el creument. Així, el tren ha d'arribar a La Pobla perquè pugui sortir el regional cap a Lleida que està allà esperant.
Amb el tren actual només tenen 10 minuts de marge, mentre que amb la Garrafeta s'han d'aturar a posar aigua essent impossible complir l'horari. Simplement posant una persona a Tremp els dissabtes que funciona el Tren dels Llacs, es podria pujar fins a dal amb la Garrafeta. Però les institucions no volen posar-hi més diners (per una banda) i per l'altra ADIF no accepta els automatismes de FGC
Amb el tren actual només tenen 10 minuts de marge, mentre que amb la Garrafeta s'han d'aturar a posar aigua essent impossible complir l'horari. Simplement posant una persona a Tremp els dissabtes que funciona el Tren dels Llacs, es podria pujar fins a dal amb la Garrafeta. Però les institucions no volen posar-hi més diners (per una banda) i per l'altra ADIF no accepta els automatismes de FGC
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No hi sobra cap lletra
La burrocràcia, la maleïda burrocràcia...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Tren dels Llacs
Bé, a mi em sembla que tot plegat ha estat un tema de pressupost massa ajustat a l'hora de renovar la via. Sense entrar en el laberint que formen Renfe-adif-FGC.
Tenim que entre Balaguer i Lleida, tram renovat per Renfe, no hi ha cap lloc on efectuar creuaments i entre Balalguer i Tremp, tampoc, a més a més els encalvaments de Tremp estaven bloquejats i a La Pobla hi deixaren solament dues vies sense diagonal que no estava prevista inicialment, però que instàncies d'ARMF fou, finalment, instal.lada
Tal com deixaren la línia després de la renovació, la circulació del Tren dels Llacs resultava impossible.
Ara, amb la tercera via a La Pobla i la possibilitat de fer creuaments a Tremp i Àger la cosa ha millorat sustancialment, però encara ha de millorar molt més si com hem de creure entre Llelda i Balaguer es podran fer creuaments ben aviat.
El fet és que no hi ha cap impediment a la línia per a que la garrafeta circuli per la totalitat de la mateixa, en realitat ja ho fa en casos concrets. Hi ha el tema de manteniment i conservació de la locomotora que ara per ara és l'única màquina de vapor de línia que hi ha i no poden permetre's el luxe que per avaria no circuli.
Estic segur que en un futur no llunyà podrem veure circulacions de vapor en tot el recorregut, la llàstima és que a causa del desballestament de la placa giratòria de La Pobla, la circulació de locomotores de vapor amb el tender remolcat ha quedat molt perjudicada, encara que tècnicament és possible que retorin de cua. Però llavors entrem en el capítol de les homologacions i permisos, etc....Aqui, si.... Burocràcia, pura i dura.
Tenim que entre Balaguer i Lleida, tram renovat per Renfe, no hi ha cap lloc on efectuar creuaments i entre Balalguer i Tremp, tampoc, a més a més els encalvaments de Tremp estaven bloquejats i a La Pobla hi deixaren solament dues vies sense diagonal que no estava prevista inicialment, però que instàncies d'ARMF fou, finalment, instal.lada
Tal com deixaren la línia després de la renovació, la circulació del Tren dels Llacs resultava impossible.
Ara, amb la tercera via a La Pobla i la possibilitat de fer creuaments a Tremp i Àger la cosa ha millorat sustancialment, però encara ha de millorar molt més si com hem de creure entre Llelda i Balaguer es podran fer creuaments ben aviat.
El fet és que no hi ha cap impediment a la línia per a que la garrafeta circuli per la totalitat de la mateixa, en realitat ja ho fa en casos concrets. Hi ha el tema de manteniment i conservació de la locomotora que ara per ara és l'única màquina de vapor de línia que hi ha i no poden permetre's el luxe que per avaria no circuli.
Estic segur que en un futur no llunyà podrem veure circulacions de vapor en tot el recorregut, la llàstima és que a causa del desballestament de la placa giratòria de La Pobla, la circulació de locomotores de vapor amb el tender remolcat ha quedat molt perjudicada, encara que tècnicament és possible que retorin de cua. Però llavors entrem en el capítol de les homologacions i permisos, etc....Aqui, si.... Burocràcia, pura i dura.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: Tren dels Llacs
L'any 2003 quan vaig pujar amb la Garrafeta a la Pobla de Segur, el creuament en feia a Tremp.
El problema es que actualmente hi ha agulles talonables a Tremp pero atornillades. Es veu que per alguna trifulca FGC- Adif, no es permet utilitzar les agulles talonables. Uns no volen posar diner perque quan no hi sigui Adif no hi haura cap problema, i els altres no volen homologarles per motius desconeguts per mi.
Nomes habilitant les agulles talonables i un cap d'estació movil pel creuament a Tremp ja hi hauria suficient.
El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.
El problema es que actualmente hi ha agulles talonables a Tremp pero atornillades. Es veu que per alguna trifulca FGC- Adif, no es permet utilitzar les agulles talonables. Uns no volen posar diner perque quan no hi sigui Adif no hi haura cap problema, i els altres no volen homologarles per motius desconeguts per mi.
Nomes habilitant les agulles talonables i un cap d'estació movil pel creuament a Tremp ja hi hauria suficient.
El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Tren dels Llacs
Només afegir que això és perfectament possible gràcies al fet que actualment hi ha una carretera nova de trinca en paral·lel al tren, de manera que en cotxe i tenint en compte la velocitat del tren, seria perfectament viable que el cap d'estació avancés el tren i l'esperés en les citades estacions. Ara, com se li punxi una roda al cotxe del factor... aleshores sí que la tenim liadadavida wrote:El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Tren dels Llacs
Home... independentment de que el tren es pugui avançar, no em negaràs que és una xapussa haver de sortir amb el cotxe fins a la següent estació amb encreuament per donar la sortida al tren.
Si hem d'anar per aquí, com a mínim al factor potser li sortiria més a compte de traslladar-se amb el mateix tren.
Si hem d'anar per aquí, com a mínim al factor potser li sortiria més a compte de traslladar-se amb el mateix tren.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: tren dels llacs
Si fos factible tècnicament fer una composició rígida al tram Tremp-La Pobla (una locomotora en cap i altra en cua) es podria mantenir La Pobla tancada i obrir Tremp, on es farien les maniobres i l'autorització per arribar a La Pobla amb l'estació tancada mitjançant un BOI i assumint el personal del tren les funcions del personal de circulació de La Pobla, tal i com es fa de forma generalitzada excepte quan circula el tren històrics dels dissabtes.
wefer wrote:Vaig preguntar al personal de la locomotora per què no podien pujar fins a La Pobla amb la Garrefeta. El motiu és ben senzill: no hi ha personal a Tremp i no poden fer el creument. Així, el tren ha d'arribar a La Pobla perquè pugui sortir el regional cap a Lleida que està allà esperant.
Amb el tren actual només tenen 10 minuts de marge, mentre que amb la Garrafeta s'han d'aturar a posar aigua essent impossible complir l'horari. Simplement posant una persona a Tremp els dissabtes que funciona el Tren dels Llacs, es podria pujar fins a dal amb la Garrafeta. Però les institucions no volen posar-hi més diners (per una banda) i per l'altra ADIF no accepta els automatismes de FGC
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Tren dels Llacs
Tot i no recordar com són les agulles de Tremp (sí que recordo cert personal d'ADIF flipant amb elles) en el cas que siguin talonables la senyalització que hi ha a Tremp no permet utilitzar-les, atès que falta l'indicador electrònic de posició correcta d'agulla.
La forma senzilla de reobrir Tremp amb aquestes agulles seria donar de baixa els senyals d'entrada i els avançats i substituir-los per pantalla de parada diferida i punt protegit, amb el cap d'estació a peu d'agulla autoritzant l'entrada amb el banderí groc desplegat. Una cosa com Cazalla-Constantina, allà a Sevilla.
La forma senzilla de reobrir Tremp amb aquestes agulles seria donar de baixa els senyals d'entrada i els avançats i substituir-los per pantalla de parada diferida i punt protegit, amb el cap d'estació a peu d'agulla autoritzant l'entrada amb el banderí groc desplegat. Una cosa com Cazalla-Constantina, allà a Sevilla.
davida wrote:L'any 2003 quan vaig pujar amb la Garrafeta a la Pobla de Segur, el creuament en feia a Tremp.
El problema es que actualmente hi ha agulles talonables a Tremp pero atornillades. Es veu que per alguna trifulca FGC- Adif, no es permet utilitzar les agulles talonables. Uns no volen posar diner perque quan no hi sigui Adif no hi haura cap problema, i els altres no volen homologarles per motius desconeguts per mi.
Nomes habilitant les agulles talonables i un cap d'estació movil pel creuament a Tremp ja hi hauria suficient.
El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Tren dels Llacs
Aquesta carretera nova de trinca només té un parell de petits llocs per avançar en 15 Quilòmetres i al damunt un cop a Tremp per anar a l'estació cal travessar-lo. Per tant dubto que sigui pràctic aquest sistèma. El tren només para a Salás de Pallars però la velocitat és constant mentre que en cotxe si et trobes un tractor (Recordeu que no és Barcelona) davant ja has begut oli i si avances en línia continua els mossos no tardarien ni quinze dies en deixar sense punts el carnet dels que s'avinguinguessin a fer-ho.wefer wrote:Només afegir que això és perfectament possible gràcies al fet que actualment hi ha una carretera nova de trinca en paral·lel al tren, de manera que en cotxe i tenint en compte la velocitat del tren, seria perfectament viable que el cap d'estació avancés el tren i l'esperés en les citades estacions. Ara, com se li punxi una roda al cotxe del factor... aleshores sí que la tenim liadadavida wrote:El cap d'estació que hi ara a Pobla de Segur quan circula al tren del llacs, tindria que estar primer Tremp per fer el creuament i posteriorment pujar a Pobla de Segur per permetre que hi hagin 2 trens a l'estació. Pero es el mateix personal que hi ara.
Si hi hagues possibilitats de creuament o rebassament entre Lleida i Balaguer, es podrien tanmateix ajustar els horaris a fi de poder arribar a La Pobla sense necessitat de fer el creuament a Tremp.
També haig de dir que un diguem-ne "Sport" d'alguns joves "simpàtics" de la comarca és el de posar-se a 20 0 30 Quilòmetres per hora amb la intenció de provocar una cua de "Frigoletas o Kamacus" que els permeti guanyar juguesques i un bon tip de riure.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Tren dels Llacs
A Àger es poden fer encreuaments ara?lauria1226 wrote:Ara, amb la tercera via a La Pobla i la possibilitat de fer creuaments a Tremp i Àger la cosa ha millorat sustancialment, però encara ha de millorar molt més si com hem de creure entre Llelda i Balaguer es podran fer creuaments ben aviat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Tren dels Llacs
A Àger no hi ha aquella via morta a la sortida del baixador, que es dirigeix cap al no res?
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Tren dels Llacs
Sí, però és una via morta molt curta on amb prou feines deu caber-hi un cotxe... I en tot cas el què es pot fer és apartar-hi alguna cosa però no fer-hi encreuaments com a tals.Jordi Freixas wrote:A Àger no hi ha aquella via morta a la sortida del baixador, que es dirigeix cap al no res?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: Tren dels Llacs
A Àger es podran fer creuaments. Els dos cotxes grafitats, no tenen res a veure amb la via desviada. No vol dir això que ara es puguin fer, però els canvis ja estan aprovats i podran ser tan operatius com els de Tremp.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.