A vegades confonem el serveis públics amb la GRATUÏTAT.BRILL 18 wrote:Potser volies dir "frau" pel que fa la ètica de fer això meditant com fer-hojosep_serre wrote:Anem a veure una persona que vagi de Plaça Catalunya a Sarrià amb FGC i torni amb el 66 no està fent frau, simplement s'aprofita d'una cosa plantejada amb un altre objectiu, però és perfectament legal.
En aquest cas tens tota la rao, pot ser em vaig explicar malament ho sento
Mk_82 wrote:La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites.
Petit dubte sobre transbords.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Un viatge o dos viatges
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Un viatge o dos viatges
[/quote]Mk_82 wrote:La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites.
.A vegades confonem el serveis públics amb la GRATUÏTAT
Home, tant com això no perquè s'entén que necessiten un manteniment, sous, etc. El que vull dir amb aquesta afirmació és que els transports públics haurien de ser menys elitistes, i més encara amb la integració, que l'únic que propicia encara que no és vulgui reconèixer és un monopoli del transport públic, ja que no hi ha altres alternatives que puguin fer una competència sana (econòmicament parlant) i que en definitiva acaben beneficiant als usuaris amb menys poder adquisitiu ( vegis companyes de low cost Vs Ibèria, encara que se les vulgui criticar tant...).
estic segur que molts preferireu un tren ultrasònic i súper car abans d'un més modest, no tan ràpid i molt més barat, però vaja és la meva opinió i cadascú te dret a tenir la seva, només faltaria.
Last edited by Mk_82 on Monday 02/11/2009 0:15, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comparacions que no s'aguanten
Les low cost es financien elles soletes amb bitllets i extres i tenen benefici, mentre les tarifes dels sistemes de transport públic integrat amb prou feines cobreixen la meitat de la despesa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Comparacions que no s'aguanten
Per això dic, que n'aprenguin!, que a sobre de ser cars són deficitarisGuigui wrote:Les low cost es financien elles soletes amb bitllets i extres i tenen benefici, mentre les tarifes dels sistemes de transport públic integrat amb prou feines cobreixen la meitat de la despesa.
PD: Perquè cada any el preu de les targetes s'apuja? A mi no em paguen més a la feina ¿? més aviat menys. . I clar a sobre es posen sistemes wifi que només utilitza una minoria i vinga a pagar-ho...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pixada fora de test
Agafa el teu meravellós avió barat i rendible amb la freqüència del bus, metro o tren, i veuràs com no arribaràs ni al final de la primera setmana...Mk_82 wrote:Per això dic, que n'aprenguin!, que a sobre de ser cars són deficitaris
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Pixada fora de test
No em vols entendre, el fet que jo estigui comparant una companyia aèria de baix cost amb un transport públic per exemple com el ferrocarril, no és per a fer una comparació de quin tipus de transport surt més a compte entre avió i tren sinó que el que vull incidir és en el fet d'incentivar aquesta rivalitat saludable entre transports i no crear monopolis....Guigui wrote:Agafa el teu meravellós avió barat i rendible amb la freqüència del bus, metro o tren, i veuràs com no arribaràs ni al final de la primera setmana...Mk_82 wrote:Per això dic, que n'aprenguin!, que a sobre de ser cars són deficitaris
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Petit dubte sobre transbords.
Tots t'hem entès des del principi però aquest tema ha agafat un caire de circumloqui que ja no sé on arribarà... I no sé quina competència entre transports hi pot haver existint una sistema integrat...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Competència a la mexicana
Per competència entre operadors, els busos urbans de Ciutat de Mèxic. Allí hi ha una autèntica caça per a veure qui arriba abans a la parada per a recollir tothom. Us podeu imaginar com respecten les normes de circulació (que, ja de per si, les hi respecten moltíssim)...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Un viatge o dos viatges
Menys elitista?Mk_82 wrote:Mk_82 wrote:La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites..A vegades confonem el serveis públics amb la GRATUÏTAT
Home, tant com això no perquè s'entén que necessiten un manteniment, sous, etc. El que vull dir amb aquesta afirmació és que els transports públics haurien de ser menys elitistes, i més encara amb la integració, que l'únic que propicia encara que no és vulgui reconèixer és un monopoli del transport públic, ja que no hi ha altres alternatives que puguin fer una competència sana (econòmicament parlant) i que en definitiva acaben beneficiant als usuaris amb menys poder adquisitiu ( vegis companyes de low cost Vs Ibèria, encara que se les vulgui criticar tant...).
estic segur que molts preferireu un tren ultrasònic i súper car abans d'un més modest, no tan ràpid i molt més barat, però vaja és la meva opinió i cadascú te dret a tenir la seva, només faltaria.
Elitista em sembla un autobús que val 25 euros per un mal servei mentre que cap a altres poblacions catalanes val 15 euros per al mateix servei, però com que tenen competència del tren, és més barat. Jo com que no puc triar he de pillar el car si o si, o fer un tren de 6 euros de 3'30 h més 50 minuts de cotxes i per tant són 6eur + gasoil d'anada i de tornada.
Em sembla que dir que 80 centims per un viatge (T-10), 60 cent amb una T-50/30, es elitista em sembla que es una cosa poc pensada per la teva part.
Si 80 centims et sembla molt, quin preu veus just? 40 centims? 30? 1? El que realment és car és una vivenda i no el TP, com el metro i l'autobús.
I la gent que es veu obligada a comprar un cotxe i a gastar gasoil pq no té cap altra opció que et sembla?? És a dir que et subvencionin a tu els viatges (ja siguin per oci o feina) i als demès que?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Un viatge o dos viatges
El fet és que hi ha gent que rep ajudes amb reduccions a la seva tarifa com per exemple la nova T-12, que si bitllet per jubilat, que si bitllet de família nombrosa, que si T-Jove, però hi ha grups de gent que per exemple no gaudim de descomptes, com per exemple els estudiants de més de 25 anys..., amés que mai he aconseguit cap tipus de descompte tot i haver format part de família nombrosa ja que per un motiu o altre no he tingut la oportunitat de que em fessin aquest tipus de reducció ja sigui perquè se m'ha extingit el títol o perquè ho vaig enxampar als inicis de la seva aplicació... i això ja et puc assegurar que fa ràbia. És per aquest motiu que m'han fet evitar el transport públic en la mesura del possible i sempre que l'agafo ho faig perquè no em queda més remei.Vilarrubla wrote:Menys elitista?Mk_82 wrote:Mk_82 wrote:La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites..A vegades confonem el serveis públics amb la GRATUÏTAT
Home, tant com això no perquè s'entén que necessiten un manteniment, sous, etc. El que vull dir amb aquesta afirmació és que els transports públics haurien de ser menys elitistes, i més encara amb la integració, que l'únic que propicia encara que no és vulgui reconèixer és un monopoli del transport públic, ja que no hi ha altres alternatives que puguin fer una competència sana (econòmicament parlant) i que en definitiva acaben beneficiant als usuaris amb menys poder adquisitiu ( vegis companyes de low cost Vs Ibèria, encara que se les vulgui criticar tant...).
estic segur que molts preferireu un tren ultrasònic i súper car abans d'un més modest, no tan ràpid i molt més barat, però vaja és la meva opinió i cadascú te dret a tenir la seva, només faltaria.
Elitista em sembla un autobús que val 25 euros per un mal servei mentre que cap a altres poblacions catalanes val 15 euros per al mateix servei, però com que tenen competència del tren, és més barat. Jo com que no puc triar he de pillar el car si o si, o fer un tren de 6 euros de 3'30 h més 50 minuts de cotxes i per tant són 6eur + gasoil d'anada i de tornada.
Em sembla que dir que 80 centims per un viatge (T-10), 60 cent amb una T-50/30, es elitista em sembla que es una cosa poc pensada per la teva part.
Si 80 centims et sembla molt, quin preu veus just? 40 centims? 30? 1? El que realment és car és una vivenda i no el TP, com el metro i l'autobús.
I la gent que es veu obligada a comprar un cotxe i a gastar gasoil pq no té cap altra opció que et sembla?? És a dir que et subvencionin a tu els viatges (ja siguin per oci o feina) i als demès que?
Re: Petit dubte sobre transbords.
Sempre pots jubilar-te (T-Rosa), tenir 4 fills (família nombrosa), fins i tot et pots tallar un braç i una cama i a part de l'abonament gratuït l'estat et regala una pensió.Mk_82 wrote:El fet és que hi ha gent que rep ajudes amb reduccions a la seva tarifa com per exemple la nova T-12, que si bitllet per jubilat, que si bitllet de família nombrosa, que si T-Jove, però hi ha grups de gent que per exemple no gaudim de descomptes, com per exemple els estudiants de més de 25 anys..., amés que mai he aconseguit cap tipus de descompte tot i haver format part de família nombrosa ja que per un motiu o altre no he tingut la oportunitat de que em fessin aquest tipus de reducció ja sigui perquè se m'ha extingit el títol o perquè ho vaig enxampar als inicis de la seva aplicació... i això ja et puc assegurar que fa ràbia. És per aquest motiu que m'han fet evitar el transport públic en la mesura del possible i sempre que l'agafo ho faig perquè no em queda més remei.
Ara de veritat: dir que no agafes el transports públic perquè et sents agraviat per uns col.lectius als que se'ls subvenciona el bitllet i a tú no, em sebla un argument de lo més pobre.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Home, que jo sàpiga la Generalitat ajuda econòmicament als FGC i ho fa amb tots els impostos que paguem, tant dels qui no agafen el transport públic com els que si.... això si que és injust en certa manera.El LLOP wrote:Sempre pots jubilar-te (T-Rosa), tenir 4 fills (família nombrosa), fins i tot et pots tallar un braç i una cama i a part de l'abonament gratuït l'estat et regala una pensió.Mk_82 wrote:El fet és que hi ha gent que rep ajudes amb reduccions a la seva tarifa com per exemple la nova T-12, que si bitllet per jubilat, que si bitllet de família nombrosa, que si T-Jove, però hi ha grups de gent que per exemple no gaudim de descomptes, com per exemple els estudiants de més de 25 anys..., amés que mai he aconseguit cap tipus de descompte tot i haver format part de família nombrosa ja que per un motiu o altre no he tingut la oportunitat de que em fessin aquest tipus de reducció ja sigui perquè se m'ha extingit el títol o perquè ho vaig enxampar als inicis de la seva aplicació... i això ja et puc assegurar que fa ràbia. És per aquest motiu que m'han fet evitar el transport públic en la mesura del possible i sempre que l'agafo ho faig perquè no em queda més remei.
Ara de veritat: dir que no agafes el transports públic perquè et sents agraviat per uns col.lectius als que se'ls subvenciona el bitllet i a tú no, em sebla un argument de lo més pobre.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Petit dubte sobre transbords.
Esclar que sí! I jo també pago impostos, per això reclamo que l'autobús urbà pari davant de la porta de casa meva i si faig tard perquè encara no he acabat de vestir-me que m'esperi! Ah! I que em deixi allà on vull, que per això pago impostos!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amb els impostos de tothom...
I amb els nostres impostos paguem les carreteres que els pixapins utilitzen per poder fardar de 4x4 el cap de setmana (perquè després molts passin gana de dilluns a divendres). I permetem que es fomenti un ús desmesurat del cotxe. Que la gent trigui una hora de casa a la feina, i de la feina a casa... Continuo?
Posats a tenir greuges, no penso quedar-me enrere.
Posats a tenir greuges, no penso quedar-me enrere.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Amb els impostos de tothom...
T'asseguro que si fos possible aniria en bicicleta cada dia (ja ho faig sempre que puc), però preferiria que si es gestionés una entitat de transports públics es fes a consciència dels interessos de tota la població, no només de d'alguns grups, sinó que es sigui conseqüent i es gestioni a partir d'empreses privades.Guigui wrote:I amb els nostres impostos paguem les carreteres que els pixapins utilitzen per poder fardar de 4x4 el cap de setmana (perquè després molts passin gana de dilluns a divendres). I permetem que es fomenti un ús desmesurat del cotxe. Que la gent trigui una hora de casa a la feina, i de la feina a casa... Continuo?
Posats a tenir greuges, no penso quedar-me enrere.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No per privades generen beneficis
Subvencionades amb els impostos de tothom. O sigui, no arreglarem res per aquesta banda.Mk_82 wrote:[...] i es gestioni a partir d'empreses privades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: No per privades generen beneficis
No, no, privada vull dir privada, és a dir sense ajudes de l'estat.Guigui wrote:Subvencionades amb els impostos de tothom. O sigui, no arreglarem res per aquesta banda.Mk_82 wrote:[...] i es gestioni a partir d'empreses privades.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Gestió privada sense ajuts
Ah, doncs pagant preus d'Aerobús, ja em diràs com t'ho faràs.
Per cert, què té tot això a veure amb transbords, llevat que així deixarien d'existir sense tornar a pagar?
Per cert, què té tot això a veure amb transbords, llevat que així deixarien d'existir sense tornar a pagar?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: No per privades generen beneficis
Tingues en compte que si el transport públic depengués 100% d'empreses privades, sense intervenció de l'Estat, potser no tindriem cap tipus de transport, només el cotxe privat. La raó és que molts dels serveis de que ofereixen les diferents companyies de transport, són econòmicament deficitàries. I lògicament una empresa privada no es pot permetre el luxe de perdre diners.Mk_82 wrote:No, no, privada vull dir privada, és a dir sense ajudes de l'estat.
Edito per afegir un petit apunt del que diu en Guigui. Es podria donar el cas en què l'empresa privada es decidís a oferir el servei, però a preus desorbitats, pel qual la gent deixaria d'utilitzar-lo, excepte en casos especials. Mira sinó qui agafa l'Aerobus.
Re: No per privades generen beneficis
Jo crec que tot i que el transport fos privat a preus impopulars estic segur que hi hauria gent amb pasta que els agafaria perquè dirien que són còmodes, ràpids, segurs....buertu wrote:Tingues en compte que si el transport públic depengués 100% d'empreses privades, sense intervenció de l'Estat, potser no tindriem cap tipus de transport, només el cotxe privat. La raó és que molts dels serveis de que ofereixen les diferents companyies de transport, són econòmicament deficitàries. I lògicament una empresa privada no es pot permetre el luxe de perdre diners.Mk_82 wrote:No, no, privada vull dir privada, és a dir sense ajudes de l'estat.
Edito per afegir un petit apunt del que diu en Guigui. Es podria donar el cas en què l'empresa privada es decidís a oferir el servei, però a preus desorbitats, pel qual la gent deixaria d'utilitzar-lo, excepte en casos especials. Mira sinó qui agafa l'Aerobus.