Civia Alpí
Civia Alpí
Bueno e vist k discutieu k kuan arribarien els civies a catalunya, i hi ha gent k diu k entre el 2007 i el 2008 n'arribaran 53... kosa k em sembla b (tot i k haurien d'haver arribat abans segons la meva opinio), pero jo el k pregunto si es veritat aixo de k en principi d'akest any tenen k arribar 5 trens de la plataforma CIVIA especialitzats pel recorregut de BCN-Puigcerda cosa k e llegit en noticies k posaben k era un compromis del gobern a CIU, per tal de reduir temps de trajecte ja k akests trens estarien millor adaptats k els carrossers 440 (R o sense R) ambdos inclosos :
La pregunta de quan arrivaran els cívies és la del milió de dòlars. Sí que és veritat que hi haurà una versió especial per a la línia de Puigcerdà, i que estaran més preparats per aquella línia que les 440 en qualsevol de les seves versions, però el que no veig tan clar és que s'escurci el temps de viatje. Aquesta reducció de temps només seria factible amb una renovació de la infraestructura, i ara per ara sembla que s'ho prenen amb moooooolta calma.
Salutacions.
Salutacions.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Doncs no, no s'ho prenen amb calma: estan renovant de Ripoll en amunt i ja.
awe wrote:La pregunta de quan arrivaran els cívies és la del milió de dòlars. Sí que és veritat que hi haurà una versió especial per a la línia de Puigcerdà, i que estaran més preparats per aquella línia que les 440 en qualsevol de les seves versions, però el que no veig tan clar és que s'escurci el temps de viatje. Aquesta reducció de temps només seria factible amb una renovació de la infraestructura, i ara per ara sembla que s'ho prenen amb moooooolta calma.
Salutacions.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Son 5 unitats civia alpino, de 2 cotxes amb interiorisme de regionals i preparats per les dures rampes de Toses.
Es rebran al 2007, despres de la renovació integral de via, catenaria i seguretat, així com la ampliació i modernització de subestacions electriques.
Personalment crec que no tindrem prou, si realment es diminueix el temps de viatge i s'aumenta el comfort.
Es rebran al 2007, despres de la renovació integral de via, catenaria i seguretat, així com la ampliació i modernització de subestacions electriques.
Personalment crec que no tindrem prou, si realment es diminueix el temps de viatge i s'aumenta el comfort.
Escurçar temps de trajecte és qüestió d'infraestructura i no pas de material mòbil. Tot i que és cert que les 440 tenen uns paràmetres d'acceleració dolents per a l'explotació de moltes parades seguides, també és cert que aquestes unitats poden assolir els 140 km/h mentre que els Civia estan limitats a 120.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Em sembla que part dels Civia que s'han demanat últimament s'autoritzaran a 140 km/h i fins i tot 160 Km/h.entfe001 wrote:els Civia estan limitats a 120.
De tota manera, com bé dius, aquestes velocitats no serveixen de res en línies com la de Puigcerdà, on trobar un tram on poder passar de 80 Km/h és un miracle. El servei es podria fer amb locomotores a vapor o automotors del 1930, sense massa diferències.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Si, una diferència és que aleshores la demanda creixeria per la potencialitat turistica de la línia i esclar, això no interessa...wefer wrote:El servei es podria fer amb locomotores a vapor o automotors del 1930, sense massa diferències.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
UPS! Doncs sí, volia dir Jamiro. Disculpes.
A línia del Ripollès, he vist la línia recentment. S'està renovant entre Ripoll i Ribes exclusivament, i pel que jo he vist en dos mesos i mig de temps només han estat capaços d'instal·lar els postes de catenària, i només els postes, per què la catenària continua penjada dels venerables postes "Estado" de formigó. Un aplaudiment per a la gent que treballa dur! I encara quedarà ficar mà a via i travesses. A aquest ritme per quan arrivin a Puigcerdà ja s'haurà de tornar a renovar al sud de Ripoll!
A línia del Ripollès, he vist la línia recentment. S'està renovant entre Ripoll i Ribes exclusivament, i pel que jo he vist en dos mesos i mig de temps només han estat capaços d'instal·lar els postes de catenària, i només els postes, per què la catenària continua penjada dels venerables postes "Estado" de formigó. Un aplaudiment per a la gent que treballa dur! I encara quedarà ficar mà a via i travesses. A aquest ritme per quan arrivin a Puigcerdà ja s'haurà de tornar a renovar al sud de Ripoll!
Hi he passat el divendres, per carretera. He vist que la catenària ja penjava dels postes nous entre Ripoll i Campdevànol. També he vist travesses de formigó en aquest tram, però no sé si són noves o són les bi-bloc que hi havia. Hi ha maquinària i personal per fer-ho tot, però com he dit en un altre fòrum, la renovació la faria més ràpidament la meva àvia sola amb un tornavís i el bocata de les 9 que no pas l'empresa que presumptament hi treballa.David wrote:Algú ha passat de Ripoll en amunt?
Com estan avui dia les obres?
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)