Hola de nou, porto uns dies amb el tema un poc abandonat
però prometo acabar la sèrie Tren Bala.
Però avui parlaré del servei
Narita Express (N'EX).
El servei N'EX és el sistema "exprés limitat" (Intercity,
vamos) que connecta l'aeroport internacional de Narita amb Tòquio i altres ciutats de l'àrea metropolitana. Des de Tòquio l'aeroport està a uns 60km del centre de la ciutat (Tokyo Station) i tarda uns 55'~. La velocitat màxima és de 130 km/h.
Entre les estacions de Narita Airport i Airport Terminal 2 el tren utilitza la línia mètrica
Narita Line fins a Chiba i
Sobu Line fins a l'estació de Tòquio. L'últim tram de la Sobu Line, que en principi no passa per l'estació de Tòquio ja que segueix cap a Shinjuku és un ramal subterrani. L'estació de Tòquio te un nivell a l'aire lliure on s'aturen els Tren Bala i els trens de rodalia i un segon nivell sota terra com a ampliació i on s'aturen els serveis d'Intercity i d'altres serveis ràpids com a terminal.
A l'interior dels trens E253 trobem uns esquemes senzills de per on va el tren, l'hora, el temps en arribar a destinació etc... Hi han lluminosos on ens ofereixen en un ticker de LEDs informació (notícies, temps, economia, esports, estat de la línia) en anglès i japonès.
És a l'estació de Tòquio on s'acoblen els trens que prèviament han anat desacoplats des en els tres ramals del servei, cap a Yokohama i Odawara al sud. Un segon cap a Mitaka i Takao a l'oest i un tercer cap a Ikebukuro i Omiya al nord.
Este servei va entrar en funcionament al 1991 amb trens de la sèrie E253
A principis d'octubre va entrar en servei el nou tren de la sèrie E259
Els nous trens permetran el lliure pas entre sets una vegada acoblats durant el tronc comú.
Interiors del nou tren:
Interior de la
Green Class
Nous lluminosos amb informació, ara amb coreà i xinés
rail.hobidas.com/blog/natori/
Altres detalls del nou tren:
www.02.246.ne.jp/~sugi2002/nex259.html
Pel que fa a la competència, podem anar fins l'aeroport internacional amb trens locals (rodalies) de la JR amb els serveis Local/Rapid fins a Chiba (via Sobu Line) i allí canviant als trens de la Narita Line. Per altra banda, la competència més directa són els trens de la companyia privada Keisei Electric Railway, hi han varis serveis per la línia principal, el ràpid "Skyliner" amb destinació Ueno (al nord de l'estació de Tòquio) i un servei local fins a Oshiage (connecta amb el Metro Toei Asakusa Line). A partir de 2010 el servei ràpid Skyliner tindrà un nou tren d'AV que circularà per una nova plataforma que reduïrà el temps entre Ueno i l'aeroport en 35'
Estos són els diferents serveis (actuals) de la companyia Keisei amb l'aeroport
Actualment els serveis es fan amb els trens de la sèrie AE100 de 8 cotxes per set.
El nou servei Skyliner a 160 km/h entrarà en servei l'any 2010
Un altre dia acabo amb el nou Skyliner.
つづく