Ferry1ac1 wrote:Aquesta tarda L14 el feia un autobús simple (sense remolc) i anava una mica a petar!
Per cert al carrer Príncep de Viana pensen fer alguna cosa amb els semàfors? A la cruïlla amb Prat de la Riba es generen uns col·lapses...
Una cosa que em sorprèn dels autobusos de Lleida és el tema de les línies circulars. Com que a Barcelona totes les línies "van i tornen" se'm fa una mica estrany, m'agradaria saber quèen penseu.
El tema de la L14 només s'omple pels matins. A la tarda va mig buit excepte en algun moment puntual que es pot omplir, però a partir de migdia amb un estàndard tira bé.
El tema de Princep de Viana, en el tram entre Plaça del Treball i la cruïlla amb Prat de la Riba i Sant Ruf l'ajuntament la va ******* al canviar el sentit d'un dels carrils, passant a ser de dos a un carril actualment en sentit Lleida-Pirineus. En hora punta la cua arriba ben bé fins a Plaça d'Europa, i els vehicles que s'incorporen per Corts Catalanes es queden encreuats al carrer invaïnt el sentit contrari (exemple dels busos de la L8) i monten un cacau important. Hi ha suficient espai per construir un carril més, però al final d'aquest tram en concret hi ha un edifici (que fa cantonada amb Prat de la Riba) que sobresurt i l'amplada de la vorera es redueix impedint fer aquesta ampliació.
Per últim, jo sempre he defensat un sistema de bus d'anada i tornada, i més a Lleida sent una ciutat amb els barris perifèrics ben localitzats. La freqüència de pas dels autobusos pels barris augmentaria tenint el mateix nombre de vehicles. En aquest mateix fil podràs comprovar en pàgines anteriors com hi han un parell de propostes en aquest sentit. Dues o tres línies circulars pel centre de la ciutat i la resta d'anada i tornada. I ara amb més motiu ja que tenim implantat el sistema de transbord amb les targetes. De fet, les dues línies creades en l'últim any (L17 i L18) ja fan un recorregut d'anada i tornada, però la resta, malauradament, són circulars (provocant una acumulació de fins a 4 o 5 busos en una mateixa parada).