Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
aso111
N5
N5
Posts: 98
Joined: Saturday 11/04/2009 17:46
Location: Térmens (Lleida)
Contact:

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by aso111 »

:plas :plas :plas simplement aplaudir la feina que fan tots els components de ARMF :plas :plas
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by viscaelcat »

He començat a llegir la història que ens explica el company Lauria i estic quedant impressionat, bocabadat, estorat. Algú hauria de fer quelcom semblant. Encara queden ferroviaris dels de tota la vida a Renfe, i molts trens per rescatar.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

Bé els temps son diferents, i calen respostes adequades als moments actuals. Avui hi ha mitjans molt millors i unes institucions que encara que no ho sembli, tenen una altra sensibilitat.

De vegades penso que la situació és a la inversa, llavors, ja sabiem el que no calia esforçar-se en demanar perquè mai se'ns concediria, per tant haviem d'actuar d'acord amb les posibilitats que teniem i cercar camins alternatius. Avui potser aconseguiriem més si hi hagués un diàleg més fluid entre les institucions i l'anomenada societat civil. Moltes vegades no es fan més coses perquè perquè ningú les ha demanat, o no s'han concretat en un projecte factible.

Els mètodes dels anys 70s no son a aplicables avui dia. El que si que continua essent imprescindible, és l'esperit d'iniciativa i el treball en equip, el que comporta que hi hagi una disciplina i l'aprenentatge de dominar el propi orgull en benefici de l'empresa.

I us puc garantir que aquesta eina que tenim ara mateix a les mans (Internet) és veritablement formidable. El temps ben aviat ho dirà.

Salutacions a tots.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

San Asensio, La Rioja, 6-12-73, pràcticament tot era vapor. Veiem un creuament d'un tren de mercaderies remolcat per una confederació per un altre que ho és per una Mikado.
Attachments
6-12-73.jpg
6-12-73.jpg (305.5 KiB) Viewed 3707 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by oriolp13 »

Simplement, ESPECTACULAR! :o
Salutacions,

Oriol
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

Al cap de mig anys des de la foto anterior la cosa continuava més o menys igual i aqui tenim una fot del dia 28-6-1974 al mateix lloc. Observem un rebassament d'un mercaderies per un altre. La tracció és vapor total, encara.

També podem veure dos aspectes del dipòsit de Miranda d'Ebre durant la mateixa excursió.

La locomotora que està dins del cobert de la que sobresurt el tender és una Confederació
Attachments
Dipòsit de Miranda d'Ebre Juny del 1974.jpg
Dipòsit de Miranda d'Ebre Juny del 1974.jpg (138.35 KiB) Viewed 3569 times
Dipòsit de Miranda.jpg
Dipòsit de Miranda.jpg (147 KiB) Viewed 3569 times
San Asensio, La Rioja 28-6-1974.jpg
San Asensio, La Rioja 28-6-1974.jpg (213.79 KiB) Viewed 3604 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

Un altre salt en el temps i ens trobem al 12 de Novembre del 2009 a Lleida. La MZA 602 aconsegueix arrencar amb les 238 Tm que pesen en total les 3 diesel de la foto.
Attachments
MZA 602 remolca diesels.JPG
MZA 602 remolca diesels.JPG (244.16 KiB) Viewed 3545 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

Els treballs de restauració de la 1603 avancen sense pressa però sense pausa. El Motor Diesel ALCO funciona correctament, ara falta una revisió i en el seu cas sustitució de cablejat defectuós. De fet cal canviar-lo gairebé tot donat que està comunicada, també hi ha una gran quantitat de mecanísmes elèctrics que caldrà reparar o canviar. Encara n'hi ha per mesos i potser algun any i tot, les prespectives però, son bones.

Lleida 12-11-2009
Attachments
Tridiesel 12-11-2009.JPG
Tridiesel 12-11-2009.JPG (243.66 KiB) Viewed 3536 times
Last edited by lauria1226 on Tuesday 17/11/2009 19:58, edited 1 time in total.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by Lluita1714 »

No patina la 602 amb tant de pes? pot? increible, i sembla petita i innocent!

Gran feina!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

Lluita1714 wrote:No patina la 602 amb tant de pes? pot? increible, i sembla petita i innocent!

Gran feina!
Si que patina, si, però no tant com seria d'esperar. Lentament, al final se les va traginar, tornat-les al seu lloc després.

No ho he buscat, però els d'ARMF ho han penjat en video al youtube.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

Acabada la feina de revisió períodica i de prova de tracció, la MZA 602 torna cap a casa havent demostrat més del que s'esperava d'ella. I amb 124 anys al damunt!!
Attachments
ARMF 12-11-2009.JPG
ARMF 12-11-2009.JPG (240.2 KiB) Viewed 3522 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by Lluita1714 »

Gran locomotora. Si un dia la Garrafeta no pot, pot ser una bona substituta als servei d'FGC Turisme, potser amb l'ajut d'una de les Ye-Ye, o sense elles.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

FGC turisme, no té cap locomotora de via ampla. La 1603 té la mateixa potència que les dues YeYes juntes. Però el motor Diesel ALCO consumeix bastant més combustible que les dues màquines esmentades funcionant plegades. Aquestes van equipades amb motor Caterpillar que ofereix un millor rendiment.
Last edited by lauria1226 on Tuesday 17/11/2009 20:37, edited 1 time in total.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by Lluita1714 »

lauria1226 wrote:FGC turisme, no té cap locomotora de via ampla.
em refereixo ben bé als serveis turístics de La Pobla, per suposat que la Garrafeta no és seva, ni cap del material que fa servir en aquella línia. Doncs tinc entès que l'organització de bona part del trens dels llacs, ho fa el departament d'FGC Turisme.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

Esperem que La garrat gran, La doble pacífic, pugui donar també un cop de mà a la garrafeta aviat. I aquesta tira més en quant a potència i velocitat que la 1603. També es de desitjar que els serveis del material ARMF no es limitin a la línia de La Pobla, ara que ha baixat la freqüència de trens en les línies d'ample ibèric de la zona.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by Lluita1714 »

lauria1226 wrote:Esperem que La garrat gran, La doble pacífic, pugui donar també un cop de mà a la garrafeta aviat. I aquesta tira més en quant a potència i velocitat que la 1603. També es de desitjar que els serveis del material ARMF no es limitin a la línia de La Pobla, ara que ha baixat la freqüència de trens en les línies d'ample ibèric de la zona.
Tant de bo. M'és difícil imaginar un tren turístic, amb la Garrat, com tu dius, que té més potència, i pot agafar una velocitat compatible amb la resta de trens, amb destinació Lleida o Balaguer... Somio massa.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
TBF
N5
N5
Posts: 94
Joined: Tuesday 23/09/2008 11:58
Contact:

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by TBF »

Hola lauria,

Sembla que ets molt proper a l'armf, i que jo sóc un gran admirador de la seva feina. :plas :plas em faries molt feliç si em poguessis respondre algunes preguntes:
Saps si la Garrat grossa trigaran gaire més temps a restaurar-la??

Al vídeo de la prova de la MZA 602 d'armf m'ha semblat veure que surt empenyent la locomotora SMMP 1: http://www.cgft.net/paginas/noticia.traslado.103.htm és correcte?
Si és ella veig que no ha avançat la restauració... com totes les locomotores cedides a aquesta gent tant misteriosa i inquietant (CGFT)...

Per casualitat no deus saber..... , es que em preocupa on deu estar la TBF 25 / RENFE 120-0202 la qual CGFT deia que restauraria pel tren turístic de la costa brava i a
http://www.locomotoravapor.com/Catalunya.htm surt amb destinació desconeguda.
http://www.cgft.net/paginas/ficha.locomotora.104.htm , esperem que no es perdi en immensitat i acabi malament :(
Image

Gràcies
aso111
N5
N5
Posts: 98
Joined: Saturday 11/04/2009 17:46
Location: Térmens (Lleida)
Contact:

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by aso111 »

aqui us deixo el Video on es veu la MZA 602 fent maniobres

http://www.youtube.com/watch?v=PMxfSPXfOjQ[/youtube]



http://www.youtube.com/watch?v=PMxfSPXfOjQ
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

TBF wrote:Hola lauria,

Sembla que ets molt proper a l'armf, i que jo sóc un gran admirador de la seva feina. :plas :plas em faries molt feliç si em poguessis respondre algunes preguntes:
Saps si la Garrat grossa trigaran gaire més temps a restaurar-la??

Al vídeo de la prova de la MZA 602 d'armf m'ha semblat veure que surt empenyent la locomotora SMMP 1: http://www.cgft.net/paginas/noticia.traslado.103.htm és correcte?
Si és ella veig que no ha avançat la restauració... com totes les locomotores cedides a aquesta gent tant misteriosa i inquietant (CGFT)...

Per casualitat no deus saber..... , es que em preocupa on deu estar la TBF 25 / RENFE 120-0202 la qual CGFT deia que restauraria pel tren turístic de la costa brava i a
http://www.locomotoravapor.com/Catalunya.htm surt amb destinació desconeguda.
http://www.cgft.net/paginas/ficha.locomotora.104.htm , esperem que no es perdi en immensitat i acabi malament :(
Image

Gràcies
Home, proper el que es diu proper, no n'estic més que qualsevol de vosaltres. Això del dia 12 de Novembre estava anunciat a la nova web d'ARMF, el que passa és que en ser dia feiner no va bé a tothom. Per la meva vinculació durant molts anys a la ciutat de Lleida, és normal que hi tingui tirada.

La locomotora que esmentes no la vaig veure a les instal.lacions d'ARMF i crec que mai hi ha estat, jo, particularment, no tinc ni idea d'on pot ser. En quant als personatges en qüestió, només te'n puc parlar de referències i per les coses que no han fet i que s'havien anunciat amb bombo i platillo.

La locomotora Marta i una altra estan dins del taller i es reben instruccions dels propietaris al respecte.

La garrat gran està en període de restauració i s'hi va treballant al ritme que permet una feina ben feta i sense preses amb un pressupost limitat, això fa difícil de posar data al final de la restauració, el que es evident és que aquesta arribarà.

En la nova web d'armf surten de tant en tant dies de portes obertes i és agafar-los al vol. Sempre s'han caracteritzat per donar informació exhaustiva de les activitats realitzades i en projecte.

També és pot demanar una visita en col.lectiu.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Post by lauria1226 »

El dia 19 de Desembre se celebrà el viatge anual de AZAFT que enguany els portà fins a Lleida-ARMF a bord del material històric conservat per l'entitat saragossana. En l'esmentat viatge hi pariciparen a més dels aragonesos, aficionats d'Euskadi i de Madrid que s'havien traslladat a Saragossa per viatjar dins del tren.
L'acte, culminat amb un arròs a la cassola més que digne, només va tenir un punt fosc que fou l'intenssíssim fred que haguerem de suportar. La cordialitat, el civisme i la companyonia, foren la tònica dominant.

Aqui penjo unes imatges de l'acte.
Attachments
En formació.jpg
En formació.jpg (231.89 KiB) Viewed 3292 times
arribada.jpg
arribada.jpg (180.25 KiB) Viewed 3292 times
ambient.jpg
ambient.jpg (158.37 KiB) Viewed 3293 times
1003 en revista Lleida 19-12-2009.jpg
1003 en revista Lleida 19-12-2009.jpg (247.4 KiB) Viewed 3291 times
1003 19-12-2009.jpg
1003 19-12-2009.jpg (185.03 KiB) Viewed 3293 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”