Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by 122-042-132 »

No, no és va fer amb tuneladora, crec que és va fer en el sistema de mina; però és igual 500 ó 850 metres, amb la quantitat d'obres que és fan avui en dia, ja no és el preu; és una manca de planificació. Quan sería una de les millors inversions socials en el Metro de Barcelona, apropar tota la part alta de la ciutat (tots els serveis mèdics de la Vall d'Hebron, i la univeritat de les llars Mundet), a Nou Barris, St. Andreu, Santa Coloma i Badalona, i una connexió nord-sud impressionant, tot per conectar la L3 amb la L1. Salut companys!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Miquel »

BCN2008 wrote:No són només 500 metres: Segons el Google Earth serien 850 metres aproximadament, comptant la cua de maniobres de Trinitat Nova i sense comptar la possible cua de Trinitat Vella. En tot cas, la longitud que podriem restar-li de la cua de maniobres de Trinitat Nova se la podriem sumar amb la cua de Trinitat Vella. 850 metres nous de tunel poden costar molt més del que sembla: Entre estudis, obres i el cost de fer l'estació podrien apujar molt la factura.
Image
Salutacions!
Perdoneu l'off topic, però BCN2008, em pots dir que és el que tens activat del Google Earth per a que apareguin el traçat de les línies de metro??

Tornant al tema, a jo hi veig bé la prolongació de la L1 a Sant Boi desde el Prat. Obviament, si durant el tunel, no hi han cap parada entre el mitg, i suposo que amb els trens a 80Km/h serà força ràpid.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Vilarrubla »

doncs dibuixant-ho.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

St. Boi-El Prat, ramal de la L-A

Post by Guigui »

Miquel wrote:Tornant al tema, a jo hi veig bé la prolongació de la L1 a Sant Boi desde el Prat. Obviament, si durant el tunel, no hi han cap parada entre el mitg, i suposo que amb els trens a 80Km/h serà força ràpid.
Tindria molt més sentit fer-hi un ramal de la L-A, amb l'ample degudament unificat a UIC. Al ritme que van les idees i les seves execucions en aquest país, podria fer-se coincidir tot.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Obviamente no habría ninguna estación, pero de túnel nada, sería un ramal que iría en superficie, creo yo. Evidentemente mejor para FGC procedente de Sant Boi y destinado a entrar directamente por Gran Vía, que no para la L1 del metro.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Miquel »

Peró la idea es que els veïns de la zona del Prat, puguin anar amb Metro fins a Sant Boi sense haver de recular a Hospitalet o Barcelona, res més, ja que els que venim de l'Hospitalet i Barcelona ja tenim FGC, i es absurd anar amb la L1.

Veieu el que dic??
És més per als usuaris del Prat que per els d'altre lloc, i aixó afavoreix també als que venen amb Rodalies de la R2, ja que la L1 enllaça al Prat amb aquesta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Trytasa Baldaquino »

BCN2008 wrote:No són només 500 metres: Segons el Google Earth serien 850 metres aproximadament, comptant la cua de maniobres de Trinitat Nova i sense comptar la possible cua de Trinitat Vella. En tot cas, la longitud que podriem restar-li de la cua de maniobres de Trinitat Nova se la podriem sumar amb la cua de Trinitat Vella. 850 metres nous de tunel poden costar molt més del que sembla: Entre estudis, obres i el cost de fer l'estació podrien apujar molt la factura.
Image
Salutacions!
No són tants metres... a les obres van foradar fins a la Meridiana, per la qual cosa gairebé la meitat del túnel està fet. Clar que valdrà diners... però què no ho vol, avui en dia? Almenys seria una bona solució per al final la línia 3.

Això sí que seria una obra de transport útil per a la Trini Vella, i no les giragonses estúpides del 126 i el 127 o el nou accés a la Meridiana des de la sortida 1 de la Ronda de Dalt.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Miquel wrote:Peró la idea es que els veïns de la zona del Prat, puguin anar amb Metro fins a Sant Boi sense haver de recular a Hospitalet o Barcelona, res més, ja que els que venim de l'Hospitalet i Barcelona ja tenim FGC, i es absurd anar amb la L1.

Veieu el que dic??
És més per als usuaris del Prat que per els d'altre lloc, i aixó afavoreix també als que venen amb Rodalies de la R2, ja que la L1 enllaça al Prat amb aquesta.
Sí, lo he visto, y estoy de acuerdo, pero yo uniría la estación de Sant Boi de FGC con la del Prat en línea recta en paralelo a la carretera existente con una doble vía de ancho UIC, convertiría a UIC la línea de FGC Llobregat-Anoia y luego la prolongaría desde El Prat entrando por Gran Vía hasta enlazar con el otro tramo que vendría de Cornellà y L'H.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Vilarrubla »

Yo creo que lo que dices estaría bien pero con una matización, que al encontrarse con el FGC que viene de Cornellà y L'H siguiera paral·lelo hasta España y entrarlo ya en el interior de Barcelona... así luego se podría hacer la migración a UIC de toda la red de FGC sin afectar el tramo de Barcelona además que habría una cuadruplicación de vías para aumentar servicios o crear servicios directos hacía los puntos más lejanos.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by uriol108 »

Vilarrubla wrote:Yo creo que lo que dices estaría bien pero con una matización, que al encontrarse con el FGC que viene de Cornellà y L'H siguiera paral·lelo hasta España y entrarlo ya en el interior de Barcelona... así luego se podría hacer la migración a UIC de toda la red de FGC sin afectar el tramo de Barcelona además que habría una cuadruplicación de vías para aumentar servicios o crear servicios directos hacía los puntos más lejanos.
... Y por donde meterias esas nuevas vias de l'Hospitalet hasta plaça España ?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Túnel d'entrada cap a Pl. Espanya

Post by Guigui »

Hi ha un magnífic carrer amplíssim anomenat Gran Via.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Vilarrubla »

aixó mateix.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Vilarrubla wrote:Yo creo que lo que dices estaría bien pero con una matización, que al encontrarse con el FGC que viene de Cornellà y L'H siguiera paral·lelo hasta España y entrarlo ya en el interior de Barcelona... así luego se podría hacer la migración a UIC de toda la red de FGC sin afectar el tramo de Barcelona además que habría una cuadruplicación de vías para aumentar servicios o crear servicios directos hacía los puntos más lejanos.
Esa sería la idea, utilizar la cabeza, tener previsión, planificación y pensar que en el futuro, además de las cuadruplicaciones necesarias habrá que pensar en el cambio o paso de los FGC del Llobregat-Anoia a UIC. Si tenemos 2 tramos de doble vía de FGC entre BCN y Sant Boi, uno por L'H y Cornellà y el otro por Gran Vía y El Prat, mientras uno de esos tramos se va cambiando a UIC, lógicamente el más antiguo, se usaría el otro. Y digo lógicamente porque debería ser lógico y evidente que el tramo nuevo a construir, es decir, el de Sant Boi a Pl. Espanya pasando por El Prat, es de suponer que como se haría nuevo se haría con un tercer raíl ya preparado para ese UIC y construido, con lo cual y cuando se tuviese que cambiar no fuese necesario hacer nada y simplemente trabajando en el futuro los Sres. de mantenimiento por las noches o festivos, habría que retirar el raíl del ancho métrico.

Con ese ramal del Prat en la red de FGC se podría pensar también en un ramal al aeropuerto... ya fuese construyéndolo de forma directa en la primera fase, que es cuando yo lo haría, o bien dejándolo para una segunda fase. De tal forma que yo colocaría una línea entre Pl. Espanya y el recinto aeroportuario y otro entre dicho recinto y Sant Boi. Cuando los FGC se prolongasen más allá de Pl. Espanya, la línea también se ampliaría y la otra línea se podría extender a Martorell desde el aeropuerto. Visto que el servicio de RENFE al aeropuerto no solamente es lamentable y deplorable sino que además no se hace nada por mejorarlo ni adecuarlo a los tiempos que corren, no se le aplican las frecuencias que serían necesarias, se avería constantemente y tras la llegada del AVE todo esto, lejos de haber terminado, encima continúa... lo lógico es que la ATM le quite a esta operadora nefasta esa línea y se la dé a otra ¿no?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L'incest ferroviari de sempre

Post by Guigui »

Santfeliuenc wrote:Visto que el servicio de RENFE al aeropuerto no solamente es lamentable y deplorable sino que además no se hace nada por mejorarlo ni adecuarlo a los tiempos que corren, no se le aplican las frecuencias que serían necesarias, se avería constantemente y tras la llegada del AVE todo esto, lejos de haber terminado, encima continúa... lo lógico es que la ATM le quite a esta operadora nefasta esa línea y se la dé a otra ¿no?
El problema és que la infraestructura de l'actual línia a l'aeroport és Adif, integrant d'aquell incest anomenat Renfomentadif.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Santfeliuenc »

Hola,

La liberalización del sector está cerca, lo ralentizarán todo lo que puedan, pero vendrá.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Liberalització

Post by Guigui »

Santfeliuenc wrote:La liberalización del sector está cerca, lo ralentizarán todo lo que puedan, pero vendrá.
La liberalització de rodalia no està contemplada per la legislació comunitària.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Santfeliuenc »

Hola,

¿Renfomentadif forever?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Javi M »

Hola

¿Però no havien acordat ja el transpàs a la Generalitat de Rodalies?

Perdoneu-me però es que d'això no m'entero :oops:
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Vilarrubla »

Si ho dius per la liberalització del sector... crec que volen dir que adif (o el Govern) no té l'obligació de liberalitzar trams ferroviàris que siguin d'interés públic (si no se li'n diu així, és similar). És a dir que si una empresa proposa Adif fer un servei de rodalies, Adif li ho pot negar si volen, mentre que si una empresa vol fer un servei de mercaderies, si és viable no li ho poden negar.

(al mens jo ho entenc així, els experts podran dir-ho millor)

Sobre Rodalies, si que s'ha traspassat a la Generalitat, però fins el gener no es farà efectiu, però igualment el servei el farà Renfe perquè hi ha un contracte que no s'acaba fins a finals del 2010 i per tant haurien de pagar una multa per rescindir-ho, suposo que ben grossa, a part de que la Gene no té una vareta màgica per tenir desenes de trens d'un dia per un altre i fer-ho fer a FGC o a una nova. Però igualment les vies seguiran sent d'adif.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by ferroviario_catalan »

Vilarrubla wrote:Sobre Rodalies, si que s'ha traspassat a la Generalitat, però fins el gener no es farà efectiu, però igualment el servei el farà Renfe perquè hi ha un contracte que no s'acaba fins a finals del 2010 i per tant haurien de pagar una multa per rescindir-ho, suposo que ben grossa, a part de que la Gene no té una vareta màgica per tenir desenes de trens d'un dia per un altre i fer-ho fer a FGC o a una nova. Però igualment les vies seguiran sent d'adif.
Que quieres decir con esto, que la Generlitat una vez empiece a gestionar las Cercanías de Barcelona, pretende incorporar trenes propios?
Yo creía que los trenes, seguirán siendo los de renfe, vamos, los 447, 450, 451, civias...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”