Enllaç a Maçanet
Enllaç a Maçanet
http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/
Bona voluntat, pura impotència
13 novembre 2009 per Carles Gorini
David Pavón s’ha queixat a la Renfe. El problema que l’ha empès a queixar-se ha estat una modificació d’horaris de Renfe-Media Distancia, que li ha desmanegat el transbordament que realitzava a Maçanet per anar a treballar. Els cinc minuts que havia d’esperar han passat a ser-ne quaranta-cinc. Com que l’experiència li deia que ell no era l’únic que cada dia feia aquella combinació, per anar i venir de Girona des del Maresme, va decidir recollir signatures entre els altres viatgers. En va recollir tres-centes vuitanta-nou de vàlides. Pel febrer de 2009, amb signatures i educació, Pavón va exposar la seva queixa a la Renfe. En la contestació, si fa o no fa, la companyia del ferrocarril li aclaria que la pluja, a Sevilla, és una meravella. Va escriure, també, al senyor Miguel Ángel Remacha, director de Cercanías Renfe a Barcelona que, segurament, estava massa enfeinat per contestar-lo. Com també devia tenir problemes més importants per resoldre Juán Rangel, delegat del govern central a Catalunya, que tampoc va fer cap cas de la carta ni de les signatures que l’acompanyaven.
En canvi, el Síndic de Greuges de Catalunya sí que va contestar, tot i que només per dir que aquesta dels horaris és una competència del govern de l’estat i que, si ho volia, li facilitava l’adreça del senyor Mújica. Una darrera carta enviada al Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha estat resposta, a finals de setembre, per Manel Nadal. La transcric:
David Pavón explica que, aquesta tardor, es veu molt poca gent a l’estació de Maçanet. La bona voluntat expressada des de certes instàncies no ha pogut evitar la deserció dels viatgers que intueixen que, al darrere de les bones paraules, només hi ha la pura impotència.
Bona voluntat, pura impotència
13 novembre 2009 per Carles Gorini
David Pavón s’ha queixat a la Renfe. El problema que l’ha empès a queixar-se ha estat una modificació d’horaris de Renfe-Media Distancia, que li ha desmanegat el transbordament que realitzava a Maçanet per anar a treballar. Els cinc minuts que havia d’esperar han passat a ser-ne quaranta-cinc. Com que l’experiència li deia que ell no era l’únic que cada dia feia aquella combinació, per anar i venir de Girona des del Maresme, va decidir recollir signatures entre els altres viatgers. En va recollir tres-centes vuitanta-nou de vàlides. Pel febrer de 2009, amb signatures i educació, Pavón va exposar la seva queixa a la Renfe. En la contestació, si fa o no fa, la companyia del ferrocarril li aclaria que la pluja, a Sevilla, és una meravella. Va escriure, també, al senyor Miguel Ángel Remacha, director de Cercanías Renfe a Barcelona que, segurament, estava massa enfeinat per contestar-lo. Com també devia tenir problemes més importants per resoldre Juán Rangel, delegat del govern central a Catalunya, que tampoc va fer cap cas de la carta ni de les signatures que l’acompanyaven.
En canvi, el Síndic de Greuges de Catalunya sí que va contestar, tot i que només per dir que aquesta dels horaris és una competència del govern de l’estat i que, si ho volia, li facilitava l’adreça del senyor Mújica. Una darrera carta enviada al Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha estat resposta, a finals de setembre, per Manel Nadal. La transcric:
David Pavón explica que, aquesta tardor, es veu molt poca gent a l’estació de Maçanet. La bona voluntat expressada des de certes instàncies no ha pogut evitar la deserció dels viatgers que intueixen que, al darrere de les bones paraules, només hi ha la pura impotència.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Enllaç a Maçanet
És una vergonya l'estat de tot Maçanet Massanes, de les connexions, de l'estació i dels voltants. Trobo increïble que el rodalies surti al mateix temps que arriba un Catalunya Exprés i aquest encara no ha obert les portes.
Ara, que consti que amb el traspàs les coses no se solucionaran de la nit al dia, caldrà fer pressió.
Ara, que consti que amb el traspàs les coses no se solucionaran de la nit al dia, caldrà fer pressió.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Enllaç a Maçanet
I encara... us penseu que un traspàs donarà cap paper important a la generalitat? l'únic que farà serà donar una cadira per algú que representi la generalitat, amb una cinta americana per tal de que no obri la boca. Deixem aquesta fe en que ens traspassin això, perquè no serà així, l'unica forma de gestionar rodalies de debò, és un mètode més radical que molts coneixeu.viscaelcat wrote:És una vergonya l'estat de tot Maçanet Massanes, de les connexions, de l'estació i dels voltants. Trobo increïble que el rodalies surti al mateix temps que arriba un Catalunya Exprés i aquest encara no ha obert les portes.
Ara, que consti que amb el traspàs les coses no se solucionaran de la nit al dia, caldrà fer pressió.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Enllaç a Maçanet
Estic d'acord que el traspas de rodalies no es res mes que un calla la boca i te, no sera ni molt menys la solucio al problema, pero d'aqui a asegurar el que diu , hi ha un munt, noi , per cer no crec que aquest sigui el lloc per fer politica
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Enllaç a Maçanet
No faig política, el que passa és que, amb els versos que he exposat, vull dir que tenim fe, esperem que el traspàs serà un miracle quan no és aixi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Enllaç a Maçanet
Jo ara no és que vulgui fer de defensor del mal !
Però jo encara tinc esperances que quan entri la Generalitat, en un futur no gaire proper (potsé en uns mesos) idioteses com aquestes que hi han en els horaris potsé si que les arreglin.
Clar que no podrem esperar que de la nit al dia els trens funcionin a la perfecció ni responent a tota la demanda, però idioteses com aquestes, si és que encara hi ha algú a la Generalitat que pensi, potsé si que les arreglin.
Però jo encara tinc esperances que quan entri la Generalitat, en un futur no gaire proper (potsé en uns mesos) idioteses com aquestes que hi han en els horaris potsé si que les arreglin.
Clar que no podrem esperar que de la nit al dia els trens funcionin a la perfecció ni responent a tota la demanda, però idioteses com aquestes, si és que encara hi ha algú a la Generalitat que pensi, potsé si que les arreglin.
Re: Enllaç a Maçanet
Ok retiro el que he dit, i realment tens raoLluita1714 wrote:No faig política, el que passa és que, amb els versos que he exposat, vull dir que tenim fe, esperem que el traspàs serà un miracle quan no és aixi.
Re: Enllaç a Maçanet
Con lo del famoso traspaso, dudo que se mejore el tema horarios, frecuencias y demás, porque si el que tiene que conceder los surcos va a seguir siendo Adif y no lo hace ahora, pues poco más se podrá hacer aunque la gestión de Cercanías pertenezca a la Generalitat, al estado o como si perteneciese al ayuntamiento de Teruel.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Enllaç a Maçanet
A la Generalitat també li convé que Adif segueixi a Madrid, així tindrà un dimoni a qui carregar les culpes quan les coses no vagin bé.
And now for something completely different...
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Enllaç a Maçanet
Aquesta mentalitat és insuportable i fa ferum. Més val que es quedi com està si hem d'anar de víctimes.
Les coses, ben clares. Quan falli una agulla, rebenti un enclavament o es quedi sense tensió la catenària l'errada és imputable a Adif. I quan s'espatlli un tren la causa serà imputable a Renfe Generalitat. I a partir d'aquí, tant Adif com Renfe Generalitat continuant millorant la gestió. De fet el que intoxica les empreses són les mentides i situar persones que no tenen la valua adequada en llocs equivocats.
Les coses, ben clares. Quan falli una agulla, rebenti un enclavament o es quedi sense tensió la catenària l'errada és imputable a Adif. I quan s'espatlli un tren la causa serà imputable a Renfe Generalitat. I a partir d'aquí, tant Adif com Renfe Generalitat continuant millorant la gestió. De fet el que intoxica les empreses són les mentides i situar persones que no tenen la valua adequada en llocs equivocats.
Tony M. Nyphot wrote:A la Generalitat també li convé que Adif segueixi a Madrid, així tindrà un dimoni a qui carregar les culpes quan les coses no vagin bé.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Enllaç a Maçanet
Adif no concede surcos si las operadoras no los piden. Y si las operadoras no los piden quizas haya algunos motivos, como rotacion de material, falta de demanda, u otros...
También es cierto que en algunos casos haya tramos colapsados y en los que no pueden haber mas circulaciones. En esos casos, es Adif la que tiene que valorar actuar de alguna manera en el tramo para reducir la frecuencia de paso.
Lo que podrá mejorar la Generalitat con las cercanías es la gestión. Y con gestión me refiero a las incidencias, a la información a los viajeros y a como actuar en caso de que surjan problemas relacionados con el servicio.
Con un listón tan bajo como el que tenemos ahora con renfe, que hay que decir que ha mejorado bastante en comparación con tiempos anteriores, es fácil esperar que la Generalitat y su gestión será la solución a todos los problemas. La unica opción que tenemos es esperar, y ver si la gestión mejorar o no. Yo creo que es mejor que no idealicemos, porque luego nos podemos llevar un buen digusto.
También es cierto que en algunos casos haya tramos colapsados y en los que no pueden haber mas circulaciones. En esos casos, es Adif la que tiene que valorar actuar de alguna manera en el tramo para reducir la frecuencia de paso.
Lo que podrá mejorar la Generalitat con las cercanías es la gestión. Y con gestión me refiero a las incidencias, a la información a los viajeros y a como actuar en caso de que surjan problemas relacionados con el servicio.
Con un listón tan bajo como el que tenemos ahora con renfe, que hay que decir que ha mejorado bastante en comparación con tiempos anteriores, es fácil esperar que la Generalitat y su gestión será la solución a todos los problemas. La unica opción que tenemos es esperar, y ver si la gestión mejorar o no. Yo creo que es mejor que no idealicemos, porque luego nos podemos llevar un buen digusto.
Re: Enllaç a Maçanet
Depèn del que entenguis com a "fer política"; si la política té a veure amb el que estem parlant, doncs és el lloc adequat, perquè no ho oblidem: hi ha moltes coses que en depenen.BRILL 18 wrote:Estic d'acord que el traspas de rodalies no es res mes que un calla la boca i te, no sera ni molt menys la solucio al problema, pero d'aqui a asegurar el que diu , hi ha un munt, noi , per cer no crec que aquest sigui el lloc per fer politica
Re: Enllaç a Maçanet
fer politica aqui es fer comentaris com aixo no pasaria si manesin altres per exemple o si tinguesim altre regim etc etcJordi Freixas wrote:Depèn del que entenguis com a "fer política"; si la política té a veure amb el que estem parlant, doncs és el lloc adequat, perquè no ho oblidem: hi ha moltes coses que en depenen.BRILL 18 wrote:Estic d'acord que el traspas de rodalies no es res mes que un calla la boca i te, no sera ni molt menys la solucio al problema, pero d'aqui a asegurar el que diu , hi ha un munt, noi , per cer no crec que aquest sigui el lloc per fer politica
Re: Enllaç a Maçanet
No. "Fer política", com tu dius, seria posar-nos a discutir sobre un tema que no tingui res a veure amb el que s'està parlant. Si sobre la base del fil, surt el tema polític, és del tot legítim.
Re: Enllaç a Maçanet
lamento no estar d'acord amb tuJordi Freixas wrote:No. "Fer política", com tu dius, seria posar-nos a discutir sobre un tema que no tingui res a veure amb el que s'està parlant. Si sobre la base del fil, surt el tema polític, és del tot legítim.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Enllaç a Maçanet
Em reitero en que a la meva frase, no hi havia gaire política, i per no entrar en debat, l'unic que pot semblar política en ella seria "la solució, alguns la saben" i no la dic obertament perquè precísament no vull entrar en debat. Però tampoc em pots negar que el tema del traspàs és política, ens agradi o no, el món que ens envolta està directament relacionat amb política, i si no és així, quan es tracti de culpar a algú, no culpeu a Foment, no cupleu la gestió de ningú, perquè la política, o està, o no està per les coses bones i dolentes... com ens agrada desfogar-nos!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Enllaç a Maçanet
Hi ha una altra casuística, el tren de Noche de Fiesta Rail s'avaria interceptant la via i darrere va el tren de Renfe Generalitat.
liniadelRipollés wrote:Aquesta mentalitat és insuportable i fa ferum. Més val que es quedi com està si hem d'anar de víctimes.
Les coses, ben clares. Quan falli una agulla, rebenti un enclavament o es quedi sense tensió la catenària l'errada és imputable a Adif. I quan s'espatlli un tren la causa serà imputable a Renfe Generalitat. I a partir d'aquí, tant Adif com Renfe Generalitat continuant millorant la gestió. De fet el que intoxica les empreses són les mentides i situar persones que no tenen la valua adequada en llocs equivocats.
Tony M. Nyphot wrote:A la Generalitat també li convé que Adif segueixi a Madrid, així tindrà un dimoni a qui carregar les culpes quan les coses no vagin bé.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Enllaç a Maçanet
Doncs jo lamento dir-te que estic en el meu dret a dir el que penso.BRILL 18 wrote:lamento no estar d'acord amb tuJordi Freixas wrote:No. "Fer política", com tu dius, seria posar-nos a discutir sobre un tema que no tingui res a veure amb el que s'està parlant. Si sobre la base del fil, surt el tema polític, és del tot legítim.
Re: Enllaç a Maçanet
Completament d'acord.Lluita1714 wrote:Però tampoc em pots negar que el tema del traspàs és política, ens agradi o no, el món que ens envolta està directament relacionat amb política, i si no és així, quan es tracti de culpar a algú, no culpeu a Foment, no cupleu la gestió de ningú, perquè la política, o està, o no està per les coses bones i dolentes... com ens agrada desfogar-nos!