Estacions fora de servei
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Una vintena d'estacions de tren abandonades a Catalunya
Això fa mal a la vista (i no nomès pel color vermell que li he posat). O Cervera o Cerbère !! Article a la viquipèdia.metring wrote:Una vintena d'estacions de tren estan abandonades a Catalunya
13/12/2008 12:40
BARCELONA, 13 de desembre (EUROPA PRESS)
Una vintena d'estacions [...]
La resta d'estacions abandonades estan a la línia Tarragona-Barcelona-Cervère (França) [...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Estació de Marina (RENFE)
Passejant per Youtube, he vist aquest curiós vídeo en el que apareix les Andanes de l' Estació Abandonada de Marina, un Tresor ferroviari que algun dia no tardarem en fer-la visible al Món...
http://www.youtube.com/watch?v=rw-Tuzd0wlE&NR=1
(Avisa quan vé la Estació)
M' Agradaria que en aquest fil afegísim la informació o fotos (si hi ha) De aquesta Estació.
Rafa Monty.
http://www.youtube.com/watch?v=rw-Tuzd0wlE&NR=1
(Avisa quan vé la Estació)
M' Agradaria que en aquest fil afegísim la informació o fotos (si hi ha) De aquesta Estació.
Rafa Monty.
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
Re: ESTACIONS FORA DE SERVEI
Gràcies pel document! Tot i que costa de veure, està força bé. Tandebó un dia facin com a Gaudí del metro, i la il·luminin per algun esdeveniment!
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Enderrocament de Taradell Mont-rodon
M'autocito per donar-vos una novetat referent a aquest baixador.UT440_132M wrote:Dons d'això en fa temps, molt, fa uns mesos hi vaig anar-hi a fer unes fotos. Ho dic perquè visc a la zona.Jordi 2 wrote:L'estació de Taradell-Montron ja no està abandonada!!!Avui mateix he passat amb el tren i he observat com ha estat ocupada per uns OKUPES. Ja estava tota plena de símbols okupes i pintada de qualsevol manera. La veritat és que feia bastanta pena veure-la així i això que només l'he vist uns segons al passar amb el tren.
Fa una estona quan tornava de Vic, he vist, que l'antic baixador de Taradell Mont-rodon, ha sigut enderrocat. No sé quin serà el motiu, si els ocupes, o el mal estat que presentava, ni tampoc sé si es reconstruirà o desapareixerà per sempre. Miraré d'esbrinar-ho.
Fa cosa d'uns 3 anys més o menys, l'ajuntament de Taradell, volía projectar un aparcament gratuït de 500 places i tornar a obrir el baixador. Desconec si aquest enderrocament, tindrà relació amb el projecte. En tot cas, us deixo una foto per recordar-la, presa per mi a finals de Setembre d'enguany, i un fotomuntatge d'una foto també meva.
By orikaiser
By orikaiser
quan tornava de Vic, he vist, que l'antic baixador de Taradell Mont-rodon, ha sigut enderrocat. No sé quin serà el motiu, si els ocupes, o el mal estat que presentava, ni tampoc sé si es reconstruirà o desapareixerà per sempre. Miraré d'esbrinar-ho.
Fa cosa d'uns 3 anys més o menys, l'ajuntament de Taradell, volía projectar un aparcament gratuït de 500 places i tornar a obrir el baixador. Desconec si aquest enderrocament, tindrà relació amb el projecte. En tot cas, us deixo una foto per recordar-la, presa per mi a finals de
PD: La bici que hi ha tirada a terra és meva, no sigueu malpensats, ja que en el moment de la foto, no hi havia ningú (com sempre que hi he anat)
Last edited by UT440_132M on Friday 20/11/2009 23:20, edited 1 time in total.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Una vintena d'estacions de tren abandonades a Catalunya
Si no tenen intenció de reobrir l'estació, dubto moltíssim que tornin a construir cap edificació.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Entrada al meu blog
Al meu blog acabo de publicar l'entrada de la sortida d'aquesta tarda, a l'enderrocat baixador, amb fotos d'aquesta tarda:
http://rodaliesvicc3blog.blogspot.com/2 ... adell.html
http://rodaliesvicc3blog.blogspot.com/2 ... adell.html
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Una vintena d'estacions de tren abandonades a Catalunya
Aprofitant que s'ha actualitzat aquest fil, me n'he rellegit tots els posts, i, al primer (de Metring, recollint una informació de la premsa), veig que s'hi esmenta (com a estació abandonada) la d'Olesa de Montserrat. A hores d'ara (i des de ja fa un quant temps) l'estació no existeix: l'edifici va ser enderrocat.
Re: Línies recorregudes pels participants ja tancades
Nota de l'administració: fil resultant de la unió de dos fils sobre la mateixa temàtica.
Pujo aquest fil per preguntar si queda alguna estació en peus de les de fora de servei de l'antiga línia Tortosa-Ulldecona, concretament les de Mianes, Freginals i Santa Bàrbara, ja que el proper cap de setmana anirem per allà a prop. Gràcies per avançat!
Pujo aquest fil per preguntar si queda alguna estació en peus de les de fora de servei de l'antiga línia Tortosa-Ulldecona, concretament les de Mianes, Freginals i Santa Bàrbara, ja que el proper cap de setmana anirem per allà a prop. Gràcies per avançat!
Re: Estacions fora de servei
Ostres! Dimarts, segons El Periódico, van publicar aquest article, i m'havia passat inadvertit!
http://elperiodico.cat/ca/noticias/soci ... at-1122884
L'estació que mai ho ha estat
Sota el terra d'un centre comercial de Barberà del Vallès existeix un baixador fantasma que es va construir el 1982
La parada, ara a la línia R-8, no va arribar a entrar en servei
Dimarts, 16 de agost del 2011
ALBERT SEGURA (BARBERÀ DEL VALLÈS)
Malgrat que la cultura de la mobilitat distava molt aleshores de la concepció que en tenim ara, als anys 80 ja hi va haver visionaris que van pensar en el tren per minimitzar l'ús del transport privat. Va passar, per exemple, al centre comercial Baricentro, a Barberà del Vallès, on el 1982 es va construir un baixador en una línia ferroviària de mercaderies, paral·lela a l'autopista AP-7. Amb el pas dels anys, la flamant infraestructura s'ha convertit en una estació fantasma, que no ha entrat mai en servei.
L'existència d'una línia de tren que passava per les entranyes del centre comercial més gran que es construïa a Espanya va donar ales al projecte de construcció d'una estació. Va ser, sens dubte, una inversió pionera, que s'avançava al futur, pensant en una possible allau de clients i preveient que algun dia la línia ferroviària de mercaderies podia acabar acceptant passatgers. Es va construir un accés, des del mateix centre comercial, que arriba a un vestíbul subterrani. D'allà en surten un parell de passadissos que condueixen a les andanes.
I aquí es va quedar tot. Davant les andanes han passat milers de vagons de mercaderies, entre ells el denominat tren nuclear, que transportava residus atòmics, i més tard el tren del gas. El vestíbul de l'estació es va convertir en escenari de ritus pretesament satànics o espiritistes, segons s'intueix de les empremtes que n'han quedat a les parets. Les plataformes han estat i segueixen sent murals idonis per a grafiters que, amb més o menys art, han deixat la seva rúbrica en aquest punt ancorat en el temps.
Amb la posada en marxa de la línia de rodalies R-8 el 26 de juny, l'estació pot arribar a veure la llum. Està situada enmig del recorregut d'una línia que uneix Granollers i Martorell en 45 minuts i sense passar per Barcelona, una localització que pot arribar a ser estratègica. «Algú amb bon criteri va deixar planejada l'estació perquè si algun dia aquesta línia s'activava pogués acollir passatgers que podrien venir al centre comercial a comprar sense necessitat d'utilitzar el cotxe», explica Albert Turon, membre de la plataforma per a la Promoció del Transport Públic.
Alternativa al cotxe
Turon remarca el fet que la R-8 transcorri en paral·lel a l'AP-7, cosa que la converteix en una alternativa clara al cotxe gràcies a la possibilitat d'arribar, per exemple, a la Universitat Autònoma de Barcelona des de Mollet o Granollers sense necessitat d'envoltar el Vallès. Els veïns d'aquestes localitats i els de Cerdanyola i Sant Cugat podrien desplaçar-se fins a Baricentro si l'estació s'obrís al públic. «La tendència d'anar a passar la tarda a un centre comercial és creixent i l'estació ho facilitaria», destaca Turon.
El gerent de Baricentro, Lluís Casanovas, assenyala que no només els establiments del centre comercial serien els beneficiaris del servei per l'augment en l'afluència de clients: «També hi sortirien guanyant els hostes dels dos hotels que hi ha al costat i els treballadors dels edificis d'oficines que s'han construït als terrenys adjacents». Casanovas desvela que està prevista una reunió amb representants de la Generalitat amb l'objectiu d'analitzar la possible posada en funcionament de l'estació.
Tot i així, en tot cas el projecte haurà d'esperar. En el viatge inaugural de la R-8, el director general de Transports, Ricard Font, va assegurar que la inclusió de la parada en la línia «està pendent d'anàlisi». S'haurà de fer un estudi sobre el volum de passatgers i la possible demanda de la nova estació.
L'arribada de l'AVE
Al final, l'estació podria exercir una funció clau a la xarxa ferroviària. Una de les possibilitats que es preveuen és que el tren d'alta velocitat tingui una parada al Vallès. En aquest sentit, Sant Cugat i la zona de Baricentro són fermes candidates a acollir-la. En el cas del centre comercial, es podria ubicar just a la intersecció amb la línia que uneix Terrassa i Barcelona (R-4), de manera que actuaria d'intercanviador entre aquesta, la R-8 i l'AVE.
Mentre el projecte madura, les andanes són espectadors de luxe del trànsit de Rodalies i el punt d'accés des del centre comercial segueix passant desapercebut entre els clients, tapat per un mur de formigó i contenidors de residus que tanquen el pas als curiosos i que allarguen la llegenda de l'estació que ho hauria pogut ser però que no ho ha estat mai.
http://elperiodico.cat/ca/noticias/soci ... at-1122884
L'estació que mai ho ha estat
Sota el terra d'un centre comercial de Barberà del Vallès existeix un baixador fantasma que es va construir el 1982
La parada, ara a la línia R-8, no va arribar a entrar en servei
Dimarts, 16 de agost del 2011
ALBERT SEGURA (BARBERÀ DEL VALLÈS)
Malgrat que la cultura de la mobilitat distava molt aleshores de la concepció que en tenim ara, als anys 80 ja hi va haver visionaris que van pensar en el tren per minimitzar l'ús del transport privat. Va passar, per exemple, al centre comercial Baricentro, a Barberà del Vallès, on el 1982 es va construir un baixador en una línia ferroviària de mercaderies, paral·lela a l'autopista AP-7. Amb el pas dels anys, la flamant infraestructura s'ha convertit en una estació fantasma, que no ha entrat mai en servei.
L'existència d'una línia de tren que passava per les entranyes del centre comercial més gran que es construïa a Espanya va donar ales al projecte de construcció d'una estació. Va ser, sens dubte, una inversió pionera, que s'avançava al futur, pensant en una possible allau de clients i preveient que algun dia la línia ferroviària de mercaderies podia acabar acceptant passatgers. Es va construir un accés, des del mateix centre comercial, que arriba a un vestíbul subterrani. D'allà en surten un parell de passadissos que condueixen a les andanes.
I aquí es va quedar tot. Davant les andanes han passat milers de vagons de mercaderies, entre ells el denominat tren nuclear, que transportava residus atòmics, i més tard el tren del gas. El vestíbul de l'estació es va convertir en escenari de ritus pretesament satànics o espiritistes, segons s'intueix de les empremtes que n'han quedat a les parets. Les plataformes han estat i segueixen sent murals idonis per a grafiters que, amb més o menys art, han deixat la seva rúbrica en aquest punt ancorat en el temps.
Amb la posada en marxa de la línia de rodalies R-8 el 26 de juny, l'estació pot arribar a veure la llum. Està situada enmig del recorregut d'una línia que uneix Granollers i Martorell en 45 minuts i sense passar per Barcelona, una localització que pot arribar a ser estratègica. «Algú amb bon criteri va deixar planejada l'estació perquè si algun dia aquesta línia s'activava pogués acollir passatgers que podrien venir al centre comercial a comprar sense necessitat d'utilitzar el cotxe», explica Albert Turon, membre de la plataforma per a la Promoció del Transport Públic.
Alternativa al cotxe
Turon remarca el fet que la R-8 transcorri en paral·lel a l'AP-7, cosa que la converteix en una alternativa clara al cotxe gràcies a la possibilitat d'arribar, per exemple, a la Universitat Autònoma de Barcelona des de Mollet o Granollers sense necessitat d'envoltar el Vallès. Els veïns d'aquestes localitats i els de Cerdanyola i Sant Cugat podrien desplaçar-se fins a Baricentro si l'estació s'obrís al públic. «La tendència d'anar a passar la tarda a un centre comercial és creixent i l'estació ho facilitaria», destaca Turon.
El gerent de Baricentro, Lluís Casanovas, assenyala que no només els establiments del centre comercial serien els beneficiaris del servei per l'augment en l'afluència de clients: «També hi sortirien guanyant els hostes dels dos hotels que hi ha al costat i els treballadors dels edificis d'oficines que s'han construït als terrenys adjacents». Casanovas desvela que està prevista una reunió amb representants de la Generalitat amb l'objectiu d'analitzar la possible posada en funcionament de l'estació.
Tot i així, en tot cas el projecte haurà d'esperar. En el viatge inaugural de la R-8, el director general de Transports, Ricard Font, va assegurar que la inclusió de la parada en la línia «està pendent d'anàlisi». S'haurà de fer un estudi sobre el volum de passatgers i la possible demanda de la nova estació.
L'arribada de l'AVE
Al final, l'estació podria exercir una funció clau a la xarxa ferroviària. Una de les possibilitats que es preveuen és que el tren d'alta velocitat tingui una parada al Vallès. En aquest sentit, Sant Cugat i la zona de Baricentro són fermes candidates a acollir-la. En el cas del centre comercial, es podria ubicar just a la intersecció amb la línia que uneix Terrassa i Barcelona (R-4), de manera que actuaria d'intercanviador entre aquesta, la R-8 i l'AVE.
Mentre el projecte madura, les andanes són espectadors de luxe del trànsit de Rodalies i el punt d'accés des del centre comercial segueix passant desapercebut entre els clients, tapat per un mur de formigó i contenidors de residus que tanquen el pas als curiosos i que allarguen la llegenda de l'estació que ho hauria pogut ser però que no ho ha estat mai.
Enderrroc Els Comtals
Aquest migdia s'ha procedit a enderrocar l'edifici de viatgers de l'antic baixador dels Comtals.
Re: Enderrroc Els Comtals
Pot ser aquest edifici?sag470 wrote:Aquest migdia s'ha procedit a enderrocar l'edifici de viatgers de l'antic baixador dels Comtals.
http://maps.google.es/maps?q=41.698715, ... 20&iwloc=A
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Enderrroc Els Comtals
Sí. Aquest es l'edifici de viatgers de l'antiga estació dels Comtals, després rebaixada a baixador.
http://www.trenscat.com/renfe/elscomtals_ct.html
Salut !!
http://www.trenscat.com/renfe/elscomtals_ct.html
Salut !!
calisay wrote:Pot ser aquest edifici?sag470 wrote:Aquest migdia s'ha procedit a enderrocar l'edifici de viatgers de l'antic baixador dels Comtals.
http://maps.google.es/maps?q=41.698715, ... 20&iwloc=A
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Estacions fora de servei
http://www.eixdiari.cat/territori/doc/7 ... cw.twitter
DEPANA reclama el desmantellament de la cimentera, l’estació de renfe i el port de Vallcarca
La Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural DEPANA demana la seva incorporació de tot el sector a l’espai natural del Garraf al que pertany
DEPANA reclama el desmantellament de les instal·lacions de la cimentera, l’estació de renfe i el port de Vallcarca i, la seva incorporació a l’espai natural del Garraf. La primera fàbrica de ciment de l’estat espanyol es va inaugurar a Sitges l’any 1903. L’empresa inicialment es denominava Cementos Fradera i, posteriorment, UNILAND. Al 2006 l’empresa Portland Valderrivas, del grup Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), es va convertir en l’accionista majoritari. Actualment, la fàbrica de ciment de Vallcarca s’ha quedat sense activitat productiva.
Annexes a la fàbrica existien els habitatges que acollien als treballadors de la cimentera i les seves famílies, fins dues mil persones van arribar a viure a les mateixes, i des de fa temps han estat abandonades i semiderruïdes. La línia de ferrocarril Valls Vilanova i la Geltrú Barcelona es va inaugurar en 1881 i l’estació de Vallcarca en 1904. L’estació de RENFE de Vallcarca va quedar clausurada en 1994. Avui dia és una instal·lació abandonada i en un estat ruïnós i perillós, segons denuncia DEPANA.
El port de Vallcarca es va construir en 1913 i des dels seus inicis va estar lligat a l’activitat industrial cimentera. Fins fa dos anys la seva activitat principal va ser el transport de pedres procedents de les pedreres del Garraf, per subministrar les obres d’ampliació del port de Barcelona. Actualment al port no entra ni surt cap vaixell. Vallcarca té la classificació de port industrial i la concessió administrativa adjudicada per l’administració autonòmica, que caduca el 29 de juliol de 2018. Es dona la circumstància que Sitges acull altres tres ports esportius, sent el municipi de Catalunya amb més ports disponibles.
L’impacte ambiental que ha produït la cimentera al llarg d’un segle en l’entorn natural del Garraf ha estat molt important. La pols en suspensió de l’activitat industrial cimentera ha afectat a flora i fauna de la zona, Així coma totes les construccions circumdants i que són visibles encara avui.
La Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural DEPANA reclama el desmantellament de les instal·lacions, la descontaminació de l’entorn produit per l’activitat industrial cimentera, la deconstrucció del port de Vallcarca i l’incorporació de tot el sector a l’espai natural del Garraf al que pertany.
DEPANA reclama el desmantellament de la cimentera, l’estació de renfe i el port de Vallcarca
La Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural DEPANA demana la seva incorporació de tot el sector a l’espai natural del Garraf al que pertany
DEPANA reclama el desmantellament de les instal·lacions de la cimentera, l’estació de renfe i el port de Vallcarca i, la seva incorporació a l’espai natural del Garraf. La primera fàbrica de ciment de l’estat espanyol es va inaugurar a Sitges l’any 1903. L’empresa inicialment es denominava Cementos Fradera i, posteriorment, UNILAND. Al 2006 l’empresa Portland Valderrivas, del grup Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), es va convertir en l’accionista majoritari. Actualment, la fàbrica de ciment de Vallcarca s’ha quedat sense activitat productiva.
Annexes a la fàbrica existien els habitatges que acollien als treballadors de la cimentera i les seves famílies, fins dues mil persones van arribar a viure a les mateixes, i des de fa temps han estat abandonades i semiderruïdes. La línia de ferrocarril Valls Vilanova i la Geltrú Barcelona es va inaugurar en 1881 i l’estació de Vallcarca en 1904. L’estació de RENFE de Vallcarca va quedar clausurada en 1994. Avui dia és una instal·lació abandonada i en un estat ruïnós i perillós, segons denuncia DEPANA.
El port de Vallcarca es va construir en 1913 i des dels seus inicis va estar lligat a l’activitat industrial cimentera. Fins fa dos anys la seva activitat principal va ser el transport de pedres procedents de les pedreres del Garraf, per subministrar les obres d’ampliació del port de Barcelona. Actualment al port no entra ni surt cap vaixell. Vallcarca té la classificació de port industrial i la concessió administrativa adjudicada per l’administració autonòmica, que caduca el 29 de juliol de 2018. Es dona la circumstància que Sitges acull altres tres ports esportius, sent el municipi de Catalunya amb més ports disponibles.
L’impacte ambiental que ha produït la cimentera al llarg d’un segle en l’entorn natural del Garraf ha estat molt important. La pols en suspensió de l’activitat industrial cimentera ha afectat a flora i fauna de la zona, Així coma totes les construccions circumdants i que són visibles encara avui.
La Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural DEPANA reclama el desmantellament de les instal·lacions, la descontaminació de l’entorn produit per l’activitat industrial cimentera, la deconstrucció del port de Vallcarca i l’incorporació de tot el sector a l’espai natural del Garraf al que pertany.