Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

A la 1, a la megafonia de la L1 anunciaven el restabliment del servei de tota la L4.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by oriolp13 »

Aquest dissabte al migdia, L3 servei desde Z-Universitària a Diagonal i des de Vall d'Hebrón fins a Trinitat Nova
Salutacions,

Oriol
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Deducció: Lesseps

Post by Guigui »

Havent-hi una agulla a Lesseps, és molt probable que l'avaria s'hagi produït per aquella zona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by marc »

Algu sap que pot haver passat aquest mati a la L5, a Horta el tren ha quedat parat abans d'entrar a l'andana per començar el servei, un cop a lloc, no ha obert portes fins una bona estona despres. A més tots els teleindicadors que he vist fins a Sants posaven actualitzant dades, i semblava que l'ATO no funciones perque el tren accelerava i frenava en llocs no havituals, i la frenada a les estacions era mes lenta que de costum. A sobre el tren només feia que parar-se continuament, i anava molt lent. Total avui he trigat 15 minuts mes a fer el ja llarg trajecte Horta-Sants.
De nou al FTC
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

El que jo he vist a Sagrada Família L5 és que al panell del vestíbul del costat de la plaça S.F., indicava que fessim cas de les indicacions del personal de l'estació :nose i als panells de les andanes, "processant..."
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by MZA_1600 »

En el meu cas sobre les 8:45 del matí havia una cua espectacular en el vestibul que comunica la L2 amb la L5 també a Sagrada Família i la gent reculava cap a la L2. En els teleindicadors encara no posaba res i veien el que feia la gent he reculat cap a la L2 un altre cop.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by marc »

Ja se que sonara a novato, pero es que nomes fa 3 mesos que utilitzo habitualment el metro, pero es tant frequent que falli, perque la setmana passada un dia hi va haver L1 i L3 parades completament i un altre dia la L4 feia serveis parcials. Soc jo o aquest cuc subterrani falla mes que una escopeta de fira :x
De nou al FTC
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by 593Dromedario »

La incidència de la L5 d'aquest matí ha sigut des de primera hora. A quarts de vuit, a Sagrera i diverses estacions anunciaven que una incidència afectava la freqüència/circulació de la línia. El metro ha tardat 25 minuts pel tram Sagrera-Sants, quan habitualment són 14.

La resta de línies funcionaven amb normalitat, la L3 fins i tot més ràpida (cosa que m'ha permès fer menys tard).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

marc wrote:Ja se que sonara a novato, pero es que nomes fa 3 mesos que utilitzo habitualment el metro, pero es tant frequent que falli, perque la setmana passada un dia hi va haver L1 i L3 parades completament i un altre dia la L4 feia serveis parcials. Soc jo o aquest cuc subterrani falla mes que una escopeta de fira :x
Jo opto per la segona opció. Algú en sap què pot ser?
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by mikado »

metring wrote:Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by oriolp13 »

MZA_1600 wrote:En el meu cas sobre les 8:45 del matí havia una cua espectacular en el vestibul que comunica la L2 amb la L5 també a Sagrada Família i la gent reculava cap a la L2. En els teleindicadors encara no posaba res i veien el que feia la gent he reculat cap a la L2 un altre cop.
Doncs cap a les 9, que és quan hi he entrat jo per aquest vestíbul, ni rastre de les cues. Això sí, el cartell indicava que "féssim cas del personal de l'estació", i pèr més que l'he buscat, no l'he trobat!
Salutacions,

Oriol
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Això mateix em va passar ahir a mí!!! A on hem de buscar al personal de l'estació???????? :nose
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

mikado wrote:
metring wrote:Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.
Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també :twisted: :twisted:
El metro de Barcelona amb motoristes!
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by BCN2008 »

Miquel wrote:
mikado wrote:
metring wrote:Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.
Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també :twisted: :twisted:
Però la balisa era ATP, no ATO, que a més la L4 no en té.
El que no sé es si amb això els senyals segueixen funcionant.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by mikado »

Miquel wrote:
mikado wrote:
metring wrote:Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.
Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.
Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també :twisted: :twisted:
Em va dir que van intentar anar en M+25 però que era impossible mantindre el carrussel a una velocitat normal a la resta de la línia i en aquestes circunstancies al lloc espatllat. La resta ho desconec perque en aspectes tècnics em perdo.
User avatar
Proastiakos
N5
N5
Posts: 147
Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
Location: Badalona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Proastiakos »

Diversos companys del forum wrote:
Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.

Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.

Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també

Em va dir que van intentar anar en M+25 però que era impossible mantindre el carrussel a una velocitat normal a la resta de la línia i en aquestes circunstancies al lloc espatllat. La resta ho desconec perque en aspectes tècnics em perdo.
Ni una ni la otra! :P

Es va cremar un motor d'una agulla, per lo tant, es va veure influït en la senyalització i com podeu suposar una fumera important. Les balisses, que jo sapiga, no s'incendien ni molt menys soles! :)

Miquel, la conducció en mode com tú dius "manual" només es pot utilitzar en circumstàncies molt reduïdes que no afectin a la seguretat en la circulació. A la línia 4 només es pot utilitzar sense passatge i en cas d'avaria. Aixó depen dels sistemes de seguretat de cada línia. D'altra banda, cada tram té una velocitat fixada, a part de l'ATP que s'ha d'obeïr estrictament, com diu el reglament de circulació. Qualsevol sobrepassament d'aquest límit es una conducta negligent i temerària, que en cas d'incidencia pot derivar en resultats penals.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

Proastiakos wrote:
Diversos companys del forum wrote:
Uns minuts abans de les 10, la L4 només funcionava entre Maragall i La Pau. El que no sé és si això ha afectat també a la L11 a Trinitat Nova.

Es va cremar un circuit de via i no donava codis ATP als convois. M'ho va dir un motorista (ara AAC). Es van possar busos per fer el trajecte suspés, però eren busos que venien de la línia 50 i 51 , pel que aquestes línies també van patir baixades de freqüències.

Estás dient que una balisa es va incendiar, o que una balisa es va espatllar i van parar la línia?
Dic jo, que si es aixó, crec que es pot fer el servei igual amb mode manual. Així guanyariem més velocitat també

Em va dir que van intentar anar en M+25 però que era impossible mantindre el carrussel a una velocitat normal a la resta de la línia i en aquestes circunstancies al lloc espatllat. La resta ho desconec perque en aspectes tècnics em perdo.
Ni una ni la otra! :P

Es va cremar un motor d'una agulla, per lo tant, es va veure influït en la senyalització i com podeu suposar una fumera important. Les balisses, que jo sapiga, no s'incendien ni molt menys soles! :)

Miquel, la conducció en mode com tú dius "manual" només es pot utilitzar en circumstàncies molt reduïdes que no afectin a la seguretat en la circulació. A la línia 4 només es pot utilitzar sense passatge i en cas d'avaria. Aixó depen dels sistemes de seguretat de cada línia. D'altra banda, cada tram té una velocitat fixada, a part de l'ATP que s'ha d'obeïr estrictament, com diu el reglament de circulació. Qualsevol sobrepassament d'aquest límit es una conducta negligent i temerària, que en cas d'incidencia pot derivar en resultats penals.
No serà el primer cop que hi han trens que van en Manual, per algun motiu de la vida, si s'ha d'arreglar l'agulla es de cul, pero causar molèsties a l'usuari, per que no hi han codis ATP i els trens van completament a mans del motorista (dona la sensació que FMB no es fia dels seus motoristes), ja que a la L4 anar amb ATP o no, no variarà la freqüència, i normalment la velocitat marcada per l'ATP es inferior a la marcada pels senyals a la via.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by El LLOP »

una cosa es que vagin en manual per una avaria en l'equip d'ATP embarcat al tren i un altre és que un circuit de via deixi de tenir codis o una falsa ocupació. El reglament de circulació del FCMB diu que devant d'una senyal en vermell/circuit de via sense codis s'ha de fer bloqueig telefònic i circular pel tram en "marxa a la vista". Vols arrivar aviat, o vols que torni a passar el que va passar a Vall d'Hebron per culpa de les presses.

http://www.transport.cat/wiki/index.php ... 000xoc.jpg
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

Coi, rebasar un Disc en Vermell, amb autorització del CCM, i que el Sistema Informatic de control d'agulles va canviar i van xocar, ademés el motorista desconfiat anava a 61Km/h quan havia d'anar amb cautel·la, i ademés, la culpa en part també la van tenir els del CCM per que no es van adonar de que el panell del CCM indicava Xoc i l'home que hi havia no es va adonar, i si ademés hi hagués un semàfor abans de la zona d'agulles l'accident no s'hagues produït.
Per tant la culpa d'aquell accident la va tenir tot i tothom, errada i despreocupació del CCM, errada del sistema automàtic d'agulles, Falta d'un semàfor a una Zona d'agulles (ja han aprés, per què ja hi és), i el motorista que hauria d'haver anat com a molt a 40 per cautela, ja que rebasar un disc en vermell, vol dir que el tram de via està ocupat.

i aixó no te rés a veure amb el que dic. Si tothom rebasa disc en verd, quin problema hi ha? Que més don si van amb ATP com en Manual o M+25. Ara bé, si la cosa ja afecta els semàfors, es altra cosa, tot i que amb una bona coordinació no te per que pasar rés.

Coi, la L3 ha portat molts anys anant Manual, i els accidents d'aquestes coses a Barcelona son contats.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”