Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Vilarrubla »

Mira, acabo de trobar això:
Les obres van començar el setembre de 2003 a Badalona i es preveia que el tram IV (entre Can Zam i Gorg i l'estació de la Sagrera-Meridiana) entrés en funcionament a final de 2005.

http://130.206.88.7/scot/article.php?article=2004_107
i a la pàgina 230 de l'anuari de Catalunya: (diu el mateix que l'anterior)

http://books.google.es/books?id=SiAuFLC ... 09&f=false
El que trobo dolç a tu t'amargue.
locodelmotor
N1
N1
Posts: 2
Joined: Tuesday 17/11/2009 19:12

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by locodelmotor »

calimandri wrote:Setmana santa de 2010. Per cert, algú sap com està Santa Rosa?
Buenas ! Santa Rosa esta en obras, en principio hasta el 2011 no estara lista. :martell1[/quote]

Calimandri!!

Como sabes que Santa Rosa no se abrira hasta el 2011?

Por cierto no se si sabras tu alguna cosa, pero como esta el tema del Sistema ATC-S, los trenes ya hacen la parada correctamente en el modo de conducción MTO? Al final ira alguna persona dentro del tren como responsable de ellos, porque he oido que TMB promociono una nueva categoria llamada Tecnicos de Operaciones de Linias Automaticas que dicen que tecnicamente son unas personas muy preparadas!! Espero con impaciencia tu respuesta, gracias!!
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ElDesi1994 »

Benvingut al Fòrum locodelmotor!
Parlem amb propietat.
locodelmotor
N1
N1
Posts: 2
Joined: Tuesday 17/11/2009 19:12

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by locodelmotor »

Graciès!!!
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by mikado »

Ja s'ha tret a licitació (GISA) , la via i catenària del tram de El Prat.

http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... ID=1059027

Interessant el pdf RESUM
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by uriol108 »

Mirant el planell d'aquesta línia se'm ocorre una cosa molt lógica...

Image

Així s'evitaria una part de la giragonsa de l'L9 i l'ampliació de l'L1 fins a l'estació intermodal...

Es una cosa que s'em ha ocorregut mirant el planell... Sé que es fer volar coloms... que opineu ?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Giragonsa inútil i supèrflua

Post by Guigui »

És que això és una cosa que fins i tot veuria un cec! (Cosa que vol dir que la patologia que afecta els nostres polítics és força més greu.)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Vilarrubla »

Realment només aquest canvi suposaria una baixada del temps de recorregut significativament? Jo no ho crec.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

Hi estic d'acord, però val la pena treure la parada de Mercabarna? crec que es pot fer d'altra manera, jo faria anar recta la L9 al seu pas pel Prat, passant per Mercabarna, i allargar la L1 fins a l'estació que acabo de citar.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by buertu »

Lluita1714 wrote:Hi estic d'acord, però val la pena treure la parada de Mercabarna? crec que es pot fer d'altra manera, jo faria anar recta la L9 al seu pas pel Prat, passant per Mercabarna, i allargar la L1 fins a l'estació que acabo de citar.
Totalment d'acord. La Zona Franca actualment pateix gran deficit de transport públic i crec que seria millor mantenir "Mercabarna" i d'aqui continuar cap al Prat. I, la L1, també cap al Prat, com ja està previst. No podria la futura ampliació de la L1 tenir aquesta parada al futur Eixample Nord del Prat en comptes de la L9?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L1 i L9, el Prat i St. Boi

Post by Guigui »

Com que es veu que alguna llumenera s'ha ficat entre cella i cella que la L1 s'ha de perllongar cap a St. Boi, hipotequen la continuació més lògica de la lína, dotant de giragonses el que els surt al pas. Sembla que els interessi molt col·locar com més formigó millor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Javi M »

A mí em sembla que s'hauria d'haver possat a fer voltes pel Prat la L1 en comtes de la L9 dixant-la com una linia de pas per anar a l'aeropot, podent fins i tot treure-la del Prat.
Amt tota la volta que dóna en comtes de a l'aeroport podien haver-la portat a Sant Boi i portar a l'aeroport la L10...

Pot ser es veritat que amb el recargolament que fa nomes perdem 2' 17'' però cada vegada que veig el mapa em fa ganes de plorar el que han fet :boig
Aureli
N6
N6
Posts: 168
Joined: Monday 02/05/2005 9:10
Location: El Carmel, Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Aureli »

No us feu mala sang, companys, que després el cos s'en ressent... :)
Heu de veure aquesta línia a la zona d'El Prat com una magnífica línia que permetrà lligar i cosir tots els barris d'El Prat, de camí a l'aeroport. I el que vulgui anar molt ràpid a l'aeroport des de Barcelona, que agafi la Renfe i ja està! No problem.

:ok
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Javi M »

Quan inagurin l'intercambiador de la Torrasa creieu que s'arribarà a l'aeroport desde allà abans amb Renfe (anant fins a Sants) o amb el Metro L9?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Quan obrin l'intercanviador de la Torrassa no caldrà anar fins a Sants perquè la línia de l'aeroport hi tindrà parada, i òbviament, qualsevol agafaria rodalia abans que la L9 per anar a l'aeroport.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

victorcasta wrote:Quan obrin l'intercanviador de la Torrassa no caldrà anar fins a Sants perquè la línia de l'aeroport hi tindrà parada, i òbviament, qualsevol agafaria rodalia abans que la L9 per anar a l'aeroport.
Vols dir que en dos anys els d'ADIF seràn capaços de soterrar la línia de bellvitge i de fer l'estació de La Torrassa? Jo crec que durant uns anys nomès hi haurà L1 i L9/L10 a la Torrassa
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L9, L1 i rodalia

Post by Guigui »

Però si el metro no arribarà a l'aeroport abans del 2014, així que possiblement acabin, si fa no fa, al mateix temps.
Javi M wrote:A mí em sembla que s'hauria d'haver possat a fer voltes pel Prat la L1 en comtes de la L9 dixant-la com una linia de pas per anar a l'aeropot, podent fins i tot treure-la del Prat.
Amt tota la volta que dóna en comtes de a l'aeroport podien haver-la portat a Sant Boi i portar a l'aeroport la L10...
Allargant la L1 cap a la línia recta imaginària que connecta els dos extrems del Prat per on circularà la L9, es cobririen les mateixes estacions i cap línia no faria cap giragonsa estranya. I, com s'ha comentat sovint, un enllaç El Prat-St. Boi és propi de rodalia (ja sigui ramal de Renfomentadif o de la L-A, tot i que per lògica aniria millor la darrera).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

Ja és tard per dir si volem que la L9 vagi recta, de moment, dediquem-nos a somiar la la L2 serà més recta. De fet aquesta línia ens interessa més doncs és interessant que els turistes l'agafin a l'¡aeroport i els deixin al centre de Barcelona, i si la fan exprés, molt millor, no creieu?
Jo crec que hauriem de prendre exemple de París, el tren directe que va d'un aeroport a l'altre, doncs trobo que aquí cal una línia directe entre Plaça Catalunya (o qualsevol zona cèntrica) i l'aeroport. Un bon candidat pot ser la futura L2, però caldrà lluitar per tal de que no tingui gaires parades.

Imagineu? una línia de metro dotada amb trens que poden agafar velocitats més elevades amb parades a: Aerport T1, T2, Intermodal del Prat, Estadi olímpic Lluís Companys, Paral·lel, etc.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=

La perforación de la L-9 irrumpe en Sarrià con la revisión de 4.650 pisos

1. • Un servicio de asistencia telefónica de 24 horas recibirá avisos de posibles daños durante la obra
2. • Los técnicos visitarán 440 edificios entre Mandri y la Diagonal bajo los que pasará la tuneladora

http://www.elperiodico.com/edicion/ed09 ... 255h01.pdf

RAMON COMORERA
BARCELONA

Sin prisa pero sin pausa. O al menos solo con las demoras inevitables, aunque a veces muy notorias, por incidencias subterráneas o razones presupuestarias. Este parece ser ahora el ritmo de obras de la mastodóntica L-9 del metro a tenor de la última sucesión de licitaciones. Muchas son del atrasado y comprometido tramo central que pasará bajo miles de viviendas entre la Meridiana y la Diagonal. La excavación con dos tuneladoras empezará en el 2010 y ahora se ponen en marcha ya las inspecciones previas sobre el estado de los edificios. En el Guinardó, al este, el proceso empezó en septiembre como informó este diario. Ahora toca al oeste, Sarrià, donde la irrupción de la L-9 obligará a revisar un total de 4.650 viviendas.
Entre las futuras estaciones de Zona Universitària y Mandri se inspeccionarán un conjunto de 440 edificios situados en la franja de 180 metros de ancho (90 a cada lado del túnel) que los técnicos consideran de riesgo. Esta radiografía previa de los inmuebles será una garantía para los vecinos ante posibles daños causados por las obras. A la Conselleria d’Obres Públiques le servirá, en cambio, para curarse en salud frente a reclamaciones infundadas.
El sector Diagonal-Mandri, estación esta última convertida en divisoria de aguas porque allí estará el pozo de salida de las máquinas que lo excavarán desde los extremos, se ha dividido en dos partes en el plan de inspecciones que se adjudicará en febrero. La primera va de Zona Universitària a Manuel Girona pasando por Campus Nord. Aquí las visitas y la confección de los informes, que se depositarán en el Col.legi de Notaris de Catalunya, durarán cuatro meses, costarán 0,4 millones y abarcarán 841 viviendas y 106 edificios.

INVENTARIO CON FOTOS / La segunda discurre de Manuel Girona a Mandri con las paradas intermedias de Prat de la Riba y Sarrià, donde la línea se cruzará con la de FGC. Esta es una zona mucho más extensa que se cubrirá en nueve meses y con 1,33 millones para 3.811 pisos y 334 inmuebles. Los equipos de inspección harán un inventario con fotos de los daños y de su intensidad y valor.
El contrato de estas revisiones incluye un punto destacado: un servicio de asistencia técnica telefónica permanente, las 24 horas todos los días de la semana, con un experto que recibirá los avisos sobre posibles grietas u otros daños causados en la traza del túnel. Este profesional de guardia visitará la vivienda y hará de inmediato un informe de la incidencia «definiendo la relación de obras y daños». El dispositivo se prevé inicialmente para un periodo de 201 días, el tiempo que debería durar la excavación.

AVANCE DE LOS TOPOS / La tuneladora que se está adaptando junto a la plaza de las Havaneres (Meridiana) para excavar el terreno duro del tramo central por Maragall, Guinardó, Lesseps y hasta Mandri podría empezar su ruta a principios del 2010, según el director de Geologia i Obres Subterrànies, Jordi Jubany. El topo que hará el sector opuesto podría llegar a la Diagonal desde la Torrasssa, donde avanza ahora, el próximo verano y reiniciar su marcha en el 2011 hacia Mandri una vez revisado y adaptado. El tramo central de la L-9 debe ser el último en abrirse en el 2014. El primero será el de Santa Coloma en las próximas semanas.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

BCN2008 wrote:
victorcasta wrote:Quan obrin l'intercanviador de la Torrassa no caldrà anar fins a Sants perquè la línia de l'aeroport hi tindrà parada, i òbviament, qualsevol agafaria rodalia abans que la L9 per anar a l'aeroport.
Vols dir que en dos anys els d'ADIF seràn capaços de soterrar la línia de bellvitge i de fer l'estació de La Torrassa? Jo crec que durant uns anys nomès hi haurà L1 i L9/L10 a la Torrassa
Posava l'escenari en què l'intercanviador estigués finalitzat per complet... Poc tindrà d'intercanviador mentre només sigui L1-L9... D'altra banda, veig poc probable l'obertura de l'L9 fins a Collblanc el 2011. Tot i així, segueixo pensant que no seria descabellada la idea d'obrir l'L9 des de la T2 fins la T1 a mode de llançadora, en quant abans millor.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”