Sortida AAFCB matinal amb vapor

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by liniadelRipollés »

Jo tinc moltes ganes de fer un viatget amb l'ASEA dels ferrocarrils bascos....la trobo tant simpàtica !!!
marc wrote:Nois no he pogut venir, i em quedo amb les ganes de veure en funcionament una de les poques locomotores electriques de via metrica de l'estat. No hi ha pas cap video o fotos per fer-me passar les ganes de carregar-me algun profe de la uni per posar examens finals abans de Nadal. :emprenyat
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by liniadelRipollés »

De bitllets pretallats n'hi va haver a a posteriori, en algunes estacions on van implantar el Pla d'Estacions amb manteniment de taquilla (p.ex Ildefons Cerdà)
En qualsevol cas, encara queden pretallats a FGC, però són de baixa utilització i/o reexpendicions dutes a terme als CAC.

A Can Ros tens una limitació a 10km/h només per als cotxes de fusta.

Lluita1714 wrote:1. Que guai! ja tinc un model de bitllet senzill d'FGC pretallat, la T-Visita. El darrer bitllet pretallat que tenia de Ferrocarrils és del 98.
2. Quin gàlib tenen aquests vagons de fusta? els trobo amples com les 213, i els costats arriben a les parets del túnel, i el major indicador és el botó de parada de les escales mecàniques de Sant Boi de l'andana direcció Martorell. Els trens sempre passen molt pegats a aquest botó, les 213 exactament passen a centímetres, però he vist com els vagons de fusta igual, i si us fixeu en el vídeo, vaig haver de ficar el cap corrents abans no em mati.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by Lluita1714 »

liniadelRipollés wrote:De bitllets pretallats n'hi va haver a a posteriori, en algunes estacions on van implantar el Pla d'Estacions amb manteniment de taquilla (p.ex Ildefons Cerdà)
En qualsevol cas, encara queden pretallats a FGC, però són de baixa utilització i/o reexpendicions dutes a terme als CAC.

A Can Ros tens una limitació a 10km/h només per als cotxes de fusta.
Vaja, no en tenia ni idea, jo pensava que els pretallats havien mort per a FGC,
D'altra banda, em sembla que no va respectar aquest límit.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by josep_serre »

Frenar va frenar, si anava a 10 o a 12 és el que no podem saber.
Lluita1714 wrote:
liniadelRipollés wrote:De bitllets pretallats n'hi va haver a a posteriori, en algunes estacions on van implantar el Pla d'Estacions amb manteniment de taquilla (p.ex Ildefons Cerdà)
En qualsevol cas, encara queden pretallats a FGC, però són de baixa utilització i/o reexpendicions dutes a terme als CAC.

A Can Ros tens una limitació a 10km/h només per als cotxes de fusta.
Vaja, no en tenia ni idea, jo pensava que els pretallats havien mort per a FGC,
D'altra banda, em sembla que no va respectar aquest límit.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by MZA_1600 »

Amb la pantxanga és dificil saber la velocitat: no té velocímetre.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by marc »

Ara m'has mort, i com ho fan per seguir les limitacions de velocitat? :o
Ho tobo molt estrany, fins hi tot la E1 en te
De nou al FTC
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by Lluita1714 »

Home tampoc s'han de seguir mai al peu de la lletra. Realment tenen un marge ampli, les limitacions, i no crec que afecti en res. Tot i així, ni calgués saber la velocitat, es pot fer servir un GPS d'aquells que ho diuen.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by davida »

Sabes la velocitat en linies sense carril soldat es molt facil, sabies que el carril era de X m. Per anar a la velocitat Y tenia que pasar Z entre cada cloc-cloc
La formula era
Si el carril era de 20m, per anar a 36km/h, que son 10m/s,tenia que fer un clock clock cada 2 segons.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by liniadelRipollés »

Dubto molt que el maquinista no reduís velocitat, atenent que només és una limitació aplicable als cotxes que duia darrere. Tenen un senyal de limitació instal.lat només per un viatge l'any més o menys!

Lluita1714 wrote:
liniadelRipollés wrote:De bitllets pretallats n'hi va haver a a posteriori, en algunes estacions on van implantar el Pla d'Estacions amb manteniment de taquilla (p.ex Ildefons Cerdà)
En qualsevol cas, encara queden pretallats a FGC, però són de baixa utilització i/o reexpendicions dutes a terme als CAC.

A Can Ros tens una limitació a 10km/h només per als cotxes de fusta.
Vaja, no en tenia ni idea, jo pensava que els pretallats havien mort per a FGC,
D'altra banda, em sembla que no va respectar aquest límit.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by Lluita1714 »

liniadelRipollés wrote:Dubto molt que el maquinista no reduís velocitat, atenent que només és una limitació aplicable als cotxes que duia darrere. Tenen un senyal de limitació instal.lat només per un viatge l'any més o menys!
Home, jo és que no recordo una reducció de velocitat tant notable, i recordo la impressió d'haver passat molt ràpid sota el vestíbul (una mena de pont) de Can Ros. Són les coses que em fan pensar que no va frenar. Potser ho va fer i no me'n vaig adonar.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by Pere »

Lluita1714 wrote:
liniadelRipollés wrote:Dubto molt que el maquinista no reduís velocitat, atenent que només és una limitació aplicable als cotxes que duia darrere. Tenen un senyal de limitació instal.lat només per un viatge l'any més o menys!
Home, jo és que no recordo una reducció de velocitat tant notable, i recordo la impressió d'haver passat molt ràpid sota el vestíbul (una mena de pont) de Can Ros. Són les coses que em fan pensar que no va frenar. Potser ho va fer i no me'n vaig adonar.
Jo en aquell moment era al balconet del cotxe de cua i vaig pensar en la limitació i recordo perfectament que sí la va fer.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by Lluita1714 »

Així doncs ben segur que teniu raó. No vaig adonar-me'n. Així, a què es deu aquesta limitació exagerada?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by Pere »

Lluita1714 wrote:Així doncs ben segur que teniu raó. No vaig adonar-me'n. Així, a què es deu aquesta limitació exagerada?
Ben bé no ho sé, però imagino que per la poca distància entre la paret i el cotxe, per evitar disgustos si algú treu el cap per la finestra (malgrat estigui prohibit).
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by Lluita1714 »

Pere wrote:Ben bé no ho sé, però imagino que per la poca distància entre la paret i el cotxe, per evitar disgustos si algú treu el cap per la finestra (malgrat estigui prohibit).
:oops: Jo crec que hauria d'0haver, doncs, limitació a l'entrada de Sant Boi direcció Martorell :)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by aim »

Aquí us deixo el vídeo que vaig fer, on es poden veure alguns dels membres del fòrum...

<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BylS88Uc6KY&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BylS88Uc6KY&hl=en_US&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>[/youtube]
Instagram: Ferrocarril | Aviació
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by liniadelRipollés »

Quan es van implantar les 213 es van haver de fer retocs a les andanes en corba, ja que els trens d'aquesta sèrie tocaven l'andana.
Lluita1714 wrote:
josep_serre wrote:De les diverses xarxes de via mètrica existents a Espanya de sempre Catalans tenia un gàlib més gran que la resta, la locomotora 209 n'és un bon exemple, el material unificat provinent del pla d'ajuda a la via estreta dels anys 50 tenia un gàlib unificat, així com els 211, hauríem de mirar en els llibres de Carles Salmeron les dades que hi hagi sobre aquest material, els 213 tot i tenen gàlib internacional i per posar-los en funcionament va caldre ripar les vies en algunes estacions per tant hauríem de pensar que els cotxes de fusta haurien de tenir un gàlib lleugerament inferior.
No en tenia ni idea, jo em pensava que tot el material anterior a les 213 tenia un gàlib inferior, mètric. Per tant no deu ser gaire nou el tema. Ara entenc perquè no van haver de tocar els túnels, doncs l'espai, sobrava. Tampoc crec que sigui gaire inferior, uns 10 centímetres a simple vista. Això lògicament pot facilitar molt el canvi d'ample, ja que si el gàlib és correcte i no hi ha cap problema, només es tracta d'apujar les andanes. A Martorell Enllaç he vist unes andanes metàl·liques, a les cotxeres exteriors del costat del Carrefour, que estan directament a l'alçada del pis alt, per tant dedueixo que no influeix als esglaons que baixen. L'unic problema és el pis baix apte per a minusvàlids. Això vol dir que es podria fer una transició molt senzilla, quan toqui canviar l'ample, pujant andanes, i posant unes provisionals metàl·liques mentre es van fent, i bloquejant les portes inferiors mentre no es faci un petit canvi. Després ja es pot posar la via en UIC, quan les 213 estiguin obsoletes.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Repetició del viatge 23-01-11

Post by Pere »

El proper diumenge 23 de gener es torna a repetir el típic viatge Patxanga + Vapor BCN - Monistrol.

El programa és gairebé idèntic al dels altres viatges i és el següent :

- Sortida de Plaça Espanya a les 09:11
- Arribada a Martorell Enllaç a les 10:00 (Canvi de tracció)
- Sortida de Martorell Enllaç a les 10:35 a càrrec de la locomotora Monistrol 209
- Arribada a Monistrol de Montserrat a les 11:15

Temps lliure per esmorzar

- Sortida de Monistrol de Montserrat a les 12:50
- Arribada a Martorell Enllaç a les 13:26

Tornada de Martorell a Barcelona amb tren regular

Els preus són els següents:
Adults: 10 €
Infantils: 5€
Fins a 3 anys: gratuït
Inclou viatge i esmorzar.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by liniadelRipollés »

A l'abril hi ha tren històric cap a Igualada, segons la Federació.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by aim »

En principi demà és la sortida, però he estat revisant la web de l'AAFCB i no he vist l'activitat. Se'n sap alguna cosa? No s'haurà pas cancel·lat? Tenia planejat seguir la composició per fer-li unes quantes fotos.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Post by Platanito »

Sí que es fa. Almenys, al fb no l'han desconvocada. ;)
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Post Reply

Return to “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”