Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
http://www.anoiadiari.cat/noticia/4676/ ... ostre-tren
Amics del Tren estudia, proposa i batallarà per solucionar les mancances del Carrilet
'Les solucions pel nostre tren'
Societat dimarts, 01 desembre 2009. 17.00h
L'excessiva durada del trajecte Igualada-Barcelona en tren és el principal i més visible problema del nostre Carrilet. La comarca compta amb un servei que si bé funciona com a metro comarcal, els anoiencs no el fan servir per anar a Barcelona perquè tarda massa. L'Associació Amics del Tren ha redactat un informe a partir del que proposen diverses mesures, alguna molt costosa però moltes d'altres senzilles, econòmiques i fàcils de portar a terme, petits canvis que farien que el la connexió ferroviària fos coordinada amb la resta de transport públic i no seria tan pesat anar fin s a la capital.
Els plans de futur que el Departament de Política Territorial feia públiques mesos enrere pel ferrocarril anoienc, com l'eliminació del pas a nivell i el tramvia per l'interior de la ciutat, són el punt de partida d'una nova reivindicació de l'Associació Amics del Tren. Consideren que són bones propostes però que no serviran per solucionar el principal problema del carrilet: cal guanyar temps i viatgers en el trajecte a Barcelona.
Per encarar el problema l'Associació ha redactat un informe que evidencia els principals problemes i dona diverses solucions. Al seguit de mesures i propostes, algunes difícils de fer però la majoria ben senzilles, es faran arribar a la direcció de FGC qui ja s'ha compromès, amb l'Associació, a tirar endavant el que sigui possible per millorar el servei.
Precisament la Generalitat destina, el el pressupost del 2010 més d'11 milions a l'Anoia pel Ferrocarril, una inversió per un servei que segons l'associació té una mitjana de 20 usuaris anoiencs per trajecte.
Estalviar 10-15 minuts per anar a Barcelona
Conscients de les limitacions del traçat, moltes corbes, moltes parades, limitacions de velocitat pels garrots a l'estiu...per la problemàtica de la durada del trajecte a Barcelona es proposa intercalar algun tren semidirecte, parant només a Piera per guanyar una mica de temps entre 10 i 15 minuts. Actualment el tren fa 31 parades per anar a Barcelona
Una segona proposta més costosa seria la de doblar i arreglar tot el traçat fins a Martorell, unes obres que es podrien fer per trams, reforma que segons informava a anoiadiari mesos enrere el Director General de la Unitat de Negoci de FGC, Ramon Borrell, seria milionària i s'hi guanyarien pocs minuts.
A banda d'aquestes dues possibilitats, l'Associació ha detallat moltes altres mancances en el transport que contribueixen a que la gent no faci servir el tren, i que a l'hora de la veritat són petits detalls que no costaria massa canviar per afavorir als viatgers.
Descoordinació amb la resta de transport: No hi ha coordinació amb els autobusos urbans d'Igualada, i quan s'arriba a l'estació fa 5 minuts que el tren ha marxat; s'hauria de fixar l'horari a partir del tren; a Capellades hi ha menys autobusos llançadora que trens, i amb mal horari, la gent s'ha d'esperar a l'estació; el mal enllaç a Martorell amb el tren que va a Bellaterra fa que els estudiants s'hagi d'esperar mitja hora.
Sotragueig i sorolls: hi ha unions de vies que no estan soldades a l'estació d'Igualada; el sotragueig entre Capellades i Vilanova es deu a què la via no és adequada per les màquines i caldria canviar-la.
Perdem el temps al tren: Un dels problemes de la durada del trajecte és que com quen no podem fer res encara sembla més llarg i pesat, es proposa posar expenedors de diaris gratuïts, el sistema d'intercanvi de llibres (pel qual ja han parlat amb la biblioteca d'Igualada); posar música, o ràdio o fins i tot pel·lícules; preses de 220v pels ordinadors i sobretot sistema wi-fi, per aprofitar el trajecte i que sembli més curt i menys pesat.
Transport de deixalles: per treure profit de la línia es podria fer un tren especial, nocturn amb deixalles per l'abocador d'Hostalets de Pierola, evitant embusos i trànsit per carretera.
'Hi ha gent que no sap que hi ha tren a Igualada'
El president de l'Associació, Francesc Farrés, explica amb sorpresa que hi ha gent d'Igualada que ni sap que hi ha tren a la ciutat, i que la majoria de ciutadans no saben les possibilitats d'aquest transport com que hi ha una bona combinació per anar a l'aeroport del Prat, amb trens des de Martorell cada mitja hora, o que amb una T-10 de 6 zones poden anar fins a Vic o a Sabadell.
Així el president destaca la importància de fer bona campanya informativa, començant pels més menuts a les escoles, donant a conèixer els avantatges i fent millores, d'aquestes simples, per fer millor i més agradable el viatge. Farrés recorda que el tren és més segur i més còmode, i més econòmic que el transport privat: 'fins a la diagonal sí que hi tenim 40 minuts, però per arribar a lloc, ficant-nos per dins de Barcelona ja és una altra cosa'.
Dades a tenir en compte
Per anar a Barcelona estem 95 minuts
Un tren semidirecte IGD-Martorell - St Boi - BCN = 73 minuts
Un tren semidirecte IGD-Martorell - St Boi - L'Hospitalet - BCN = 75 min
A cada estació es perd entre 20 i 35 segons si no hi ha ecreuament
Cada "garrot" a la via ens fa perdre entre 50 i 60 segons perquè ens obliga a circular a 20 km/h (un garrot és quan a l'estiu la via d'una corba es vincla per la calor i hi ha perill de descarrilament)
Per les agulles hem de rebaixar la marxa a 30 km/h
Suport ciutadà
L'Associació d'Amics del Tren recollirà fins a mitjans de gener el suport d'entitats i particulars a aquestes mesures i han assegurat que 'no pararem d'insistir fins que s'hi faci alguna cosa. la via política, que siguin els representants els que ho tirin endavant ja l'hem esgotat, fa massa temps, hem de batallar nosaltres'. Des de la plataforma ciutadana Tren directe ja! ja s'han posat a disposició de l'Associació per fer el que calgui. S'hi han adherit també diverses entitats socials i empresarials com la UEA.
Amics del Tren estudia, proposa i batallarà per solucionar les mancances del Carrilet
'Les solucions pel nostre tren'
Societat dimarts, 01 desembre 2009. 17.00h
L'excessiva durada del trajecte Igualada-Barcelona en tren és el principal i més visible problema del nostre Carrilet. La comarca compta amb un servei que si bé funciona com a metro comarcal, els anoiencs no el fan servir per anar a Barcelona perquè tarda massa. L'Associació Amics del Tren ha redactat un informe a partir del que proposen diverses mesures, alguna molt costosa però moltes d'altres senzilles, econòmiques i fàcils de portar a terme, petits canvis que farien que el la connexió ferroviària fos coordinada amb la resta de transport públic i no seria tan pesat anar fin s a la capital.
Els plans de futur que el Departament de Política Territorial feia públiques mesos enrere pel ferrocarril anoienc, com l'eliminació del pas a nivell i el tramvia per l'interior de la ciutat, són el punt de partida d'una nova reivindicació de l'Associació Amics del Tren. Consideren que són bones propostes però que no serviran per solucionar el principal problema del carrilet: cal guanyar temps i viatgers en el trajecte a Barcelona.
Per encarar el problema l'Associació ha redactat un informe que evidencia els principals problemes i dona diverses solucions. Al seguit de mesures i propostes, algunes difícils de fer però la majoria ben senzilles, es faran arribar a la direcció de FGC qui ja s'ha compromès, amb l'Associació, a tirar endavant el que sigui possible per millorar el servei.
Precisament la Generalitat destina, el el pressupost del 2010 més d'11 milions a l'Anoia pel Ferrocarril, una inversió per un servei que segons l'associació té una mitjana de 20 usuaris anoiencs per trajecte.
Estalviar 10-15 minuts per anar a Barcelona
Conscients de les limitacions del traçat, moltes corbes, moltes parades, limitacions de velocitat pels garrots a l'estiu...per la problemàtica de la durada del trajecte a Barcelona es proposa intercalar algun tren semidirecte, parant només a Piera per guanyar una mica de temps entre 10 i 15 minuts. Actualment el tren fa 31 parades per anar a Barcelona
Una segona proposta més costosa seria la de doblar i arreglar tot el traçat fins a Martorell, unes obres que es podrien fer per trams, reforma que segons informava a anoiadiari mesos enrere el Director General de la Unitat de Negoci de FGC, Ramon Borrell, seria milionària i s'hi guanyarien pocs minuts.
A banda d'aquestes dues possibilitats, l'Associació ha detallat moltes altres mancances en el transport que contribueixen a que la gent no faci servir el tren, i que a l'hora de la veritat són petits detalls que no costaria massa canviar per afavorir als viatgers.
Descoordinació amb la resta de transport: No hi ha coordinació amb els autobusos urbans d'Igualada, i quan s'arriba a l'estació fa 5 minuts que el tren ha marxat; s'hauria de fixar l'horari a partir del tren; a Capellades hi ha menys autobusos llançadora que trens, i amb mal horari, la gent s'ha d'esperar a l'estació; el mal enllaç a Martorell amb el tren que va a Bellaterra fa que els estudiants s'hagi d'esperar mitja hora.
Sotragueig i sorolls: hi ha unions de vies que no estan soldades a l'estació d'Igualada; el sotragueig entre Capellades i Vilanova es deu a què la via no és adequada per les màquines i caldria canviar-la.
Perdem el temps al tren: Un dels problemes de la durada del trajecte és que com quen no podem fer res encara sembla més llarg i pesat, es proposa posar expenedors de diaris gratuïts, el sistema d'intercanvi de llibres (pel qual ja han parlat amb la biblioteca d'Igualada); posar música, o ràdio o fins i tot pel·lícules; preses de 220v pels ordinadors i sobretot sistema wi-fi, per aprofitar el trajecte i que sembli més curt i menys pesat.
Transport de deixalles: per treure profit de la línia es podria fer un tren especial, nocturn amb deixalles per l'abocador d'Hostalets de Pierola, evitant embusos i trànsit per carretera.
'Hi ha gent que no sap que hi ha tren a Igualada'
El president de l'Associació, Francesc Farrés, explica amb sorpresa que hi ha gent d'Igualada que ni sap que hi ha tren a la ciutat, i que la majoria de ciutadans no saben les possibilitats d'aquest transport com que hi ha una bona combinació per anar a l'aeroport del Prat, amb trens des de Martorell cada mitja hora, o que amb una T-10 de 6 zones poden anar fins a Vic o a Sabadell.
Així el president destaca la importància de fer bona campanya informativa, començant pels més menuts a les escoles, donant a conèixer els avantatges i fent millores, d'aquestes simples, per fer millor i més agradable el viatge. Farrés recorda que el tren és més segur i més còmode, i més econòmic que el transport privat: 'fins a la diagonal sí que hi tenim 40 minuts, però per arribar a lloc, ficant-nos per dins de Barcelona ja és una altra cosa'.
Dades a tenir en compte
Per anar a Barcelona estem 95 minuts
Un tren semidirecte IGD-Martorell - St Boi - BCN = 73 minuts
Un tren semidirecte IGD-Martorell - St Boi - L'Hospitalet - BCN = 75 min
A cada estació es perd entre 20 i 35 segons si no hi ha ecreuament
Cada "garrot" a la via ens fa perdre entre 50 i 60 segons perquè ens obliga a circular a 20 km/h (un garrot és quan a l'estiu la via d'una corba es vincla per la calor i hi ha perill de descarrilament)
Per les agulles hem de rebaixar la marxa a 30 km/h
Suport ciutadà
L'Associació d'Amics del Tren recollirà fins a mitjans de gener el suport d'entitats i particulars a aquestes mesures i han assegurat que 'no pararem d'insistir fins que s'hi faci alguna cosa. la via política, que siguin els representants els que ho tirin endavant ja l'hem esgotat, fa massa temps, hem de batallar nosaltres'. Des de la plataforma ciutadana Tren directe ja! ja s'han posat a disposició de l'Associació per fer el que calgui. S'hi han adherit també diverses entitats socials i empresarials com la UEA.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Objeccions absurdes
Ah, però pel ramal de l'ETF (el dia que arribi i si arriba) no s'estan de res.metring wrote:Una segona proposta més costosa seria la de doblar i arreglar tot el traçat fins a Martorell, unes obres que es podrien fer per trams, reforma que segons informava a anoiadiari mesos enrere el Director General de la Unitat de Negoci de FGC, Ramon Borrell, seria milionària i s'hi guanyarien pocs minuts.
Si realment comencen a duplicar via i modificar el traçat, serà l'ocasió propícia per a convertir la L-A a ample UIC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
Hola,
La línea de FGC "Llobregat-Anoia" tuvo un salto cualitativo notable y muy positivo cuando se dobló la vía hasta Martorell, entre otras actuaciones. Ahora y para adecuarla al siglo XXI, cueste lo que cueste y se tenga que realizar la inversión que sea, el futuro de esta línea tiene que pasar y ha de plantearse en el sentido de dotarla de doble vía electrificada y ancho UIC en toda la línea. Desde Barcelona a Martorell y desde aquí a Igualada y Manresa. En las fases que sean y costando lo que tenga que costar.
Y el otro reto de la red de FGC en el Llobregat es conectarse, una vez instaurado el ancho UIC, al resto de una red metropolitana, que también tendría que implicar la transformación de la infraestructura de adif a ese mismo ancho internacional (UIC).
Una vez que eso fuese una realidad, casos como el que sufre la comarca nombrada más arriba se solventarían colocando trenes directos desde Igualada y por el ramal de Rubí y Sant Cugat, a poblaciones como Terrassa, Sabadell, Granollers, etc.
Me parece que aquí algunos tienen la extraña creencia de que la línea del Llobregat de FGC ya está bien así como está y no hay deseos ni de ampliación, ni de conexión a la red, ni de ningún tipo de mejora que implique el sacarla del encajonamiento y el aislamiento que tiene ahora mismo. Debe ser muy cómodo para algunos que se salga de Pl. Espanya y se llegue a Martorell con frecuencias más o menos aceptables y posteriormente haya con muchísima menos frecuencia, alguna circulación a Manresa o Igualada. Como es pequeñito y manejable el sistema FGC_Llobregat, pues ya les va bien eso y no hay más aspiraciones.
Saludos,
Sergio
La línea de FGC "Llobregat-Anoia" tuvo un salto cualitativo notable y muy positivo cuando se dobló la vía hasta Martorell, entre otras actuaciones. Ahora y para adecuarla al siglo XXI, cueste lo que cueste y se tenga que realizar la inversión que sea, el futuro de esta línea tiene que pasar y ha de plantearse en el sentido de dotarla de doble vía electrificada y ancho UIC en toda la línea. Desde Barcelona a Martorell y desde aquí a Igualada y Manresa. En las fases que sean y costando lo que tenga que costar.
Y el otro reto de la red de FGC en el Llobregat es conectarse, una vez instaurado el ancho UIC, al resto de una red metropolitana, que también tendría que implicar la transformación de la infraestructura de adif a ese mismo ancho internacional (UIC).
Una vez que eso fuese una realidad, casos como el que sufre la comarca nombrada más arriba se solventarían colocando trenes directos desde Igualada y por el ramal de Rubí y Sant Cugat, a poblaciones como Terrassa, Sabadell, Granollers, etc.
Me parece que aquí algunos tienen la extraña creencia de que la línea del Llobregat de FGC ya está bien así como está y no hay deseos ni de ampliación, ni de conexión a la red, ni de ningún tipo de mejora que implique el sacarla del encajonamiento y el aislamiento que tiene ahora mismo. Debe ser muy cómodo para algunos que se salga de Pl. Espanya y se llegue a Martorell con frecuencias más o menos aceptables y posteriormente haya con muchísima menos frecuencia, alguna circulación a Manresa o Igualada. Como es pequeñito y manejable el sistema FGC_Llobregat, pues ya les va bien eso y no hay más aspiraciones.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Objeccions absurdes
Pero que manía en pasar la línea LL-A, a ancho UIC! Que problema tiene que sea métrica? y no solo sería cambiar la vía, si no cambiar los trenes, andenes, y enfraestructura totalmente... Sería un gasto tonto.Guigui wrote:Si realment comencen a duplicar via i modificar el traçat, serà l'ocasió propícia per a convertir la L-A a ample UIC.
Que la desdoblen en su totalidad, tanto el ramal de Manresa como el de Igualada, y mejoren el trayecto y freqüencia, con eso, mas que suficiente.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi a UIC
Les 213 tenen gàlib UIC, així que possiblement només calgui canviar els bogies. Quant al canvi d'ample en si, no tinguis cap mena de dubte que, a la llarga, possiblement quedi una única línia en ample mètric a Catalunya: la L1 del FMB. Per tant, seria molt interessant pensar més enllà i habilitar la L-A per a una possible connexió amb la línia de Vilanova, cosa que, d'altra banda, permetria una connexió entre St. Boi i el Prat molt més sensata que la que pretenen fer amb el metro.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Canvi a UIC
L1 FMB ample mètric? és ample ibéricGuigui wrote:Les 213 tenen gàlib UIC, així que possiblement només calgui canviar els bogies. Quant al canvi d'ample en si, no tinguis cap mena de dubte que, a la llarga, possiblement quedi una única línia en ample mètric a Catalunya: la L1 del FMB. Per tant, seria molt interessant pensar més enllà i habilitar la L-A per a una possible connexió amb la línia de Vilanova, cosa que, d'altra banda, permetria una connexió entre St. Boi i el Prat molt més sensata que la que pretenen fer amb el metro.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ibèric, evidentment
Perdó pel lapsus. Evidentment, m'he equivocat en el terme, no en el concepte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
Hola,
No es manía de ningún tipo el pretender que la línea "Llobregat-Anoia" tenga ancho de vía UIC, más bien la manía estriba en no hacerlo, eso sí que es una manía y una política equivocada.
No olvidemos que transformando a UIC esta infraestructura, lo que estamos haciendo es posibilitar el "efecto red" y que en un futuro haya trenes que salgan de Igualada, Manresa o Martorell por esta línea pero que en lugar de finalizar su recorrido en Pl. Espanya, pudiesen seguir más allá, ya fuese por ampliarse la línea por sí misma o ya fuese conectándola a otros sistemas compatibles y con ese mismo ancho UIC.
Por ejemplo, si se construyese un pequeño ramal también en UIC desde Pl. Espanya a Pl. Catalunya (en lugar de operaciones estrambóticas de colas de maniobras raras o el extrañísimo y de dudoso interés "lazo de Gracia"), estaríamos conectando las líneas del Vallés con las del Llobregat a través de Barcelona. Se podrían perfectamente unir entre sí y FGC tendría una auténtica red de cercanías y no dos zonas aisladas entre sí. La gestión ferroviaria sería de lo más sencilla, no variaría mucho de lo existente actualmente y alguien de Sant Boi estaría habilitado para ir sin cambiar de tren a Sant Cugat, Terrassa o Sabadell. De esta forma también se descongestionarían las estaciones céntricas de Barcelona como Pl. Catalunya, donde ya no habría que bajarse para cambiar de línea puesto que muchos trayectos se harían de forma directa.
Si RENFE-ADIF también se convierte a este ancho de vía UIC en el futuro (que llevará tiempo pero por ahí van los tiros), empezad a hacer combinaciones de trazados y vereis el potencial que la red de cercanías puede alcanzar.
La manía es no hacerlo ni proponerlo.
Saludos,
Sergio
No es manía de ningún tipo el pretender que la línea "Llobregat-Anoia" tenga ancho de vía UIC, más bien la manía estriba en no hacerlo, eso sí que es una manía y una política equivocada.
No olvidemos que transformando a UIC esta infraestructura, lo que estamos haciendo es posibilitar el "efecto red" y que en un futuro haya trenes que salgan de Igualada, Manresa o Martorell por esta línea pero que en lugar de finalizar su recorrido en Pl. Espanya, pudiesen seguir más allá, ya fuese por ampliarse la línea por sí misma o ya fuese conectándola a otros sistemas compatibles y con ese mismo ancho UIC.
Por ejemplo, si se construyese un pequeño ramal también en UIC desde Pl. Espanya a Pl. Catalunya (en lugar de operaciones estrambóticas de colas de maniobras raras o el extrañísimo y de dudoso interés "lazo de Gracia"), estaríamos conectando las líneas del Vallés con las del Llobregat a través de Barcelona. Se podrían perfectamente unir entre sí y FGC tendría una auténtica red de cercanías y no dos zonas aisladas entre sí. La gestión ferroviaria sería de lo más sencilla, no variaría mucho de lo existente actualmente y alguien de Sant Boi estaría habilitado para ir sin cambiar de tren a Sant Cugat, Terrassa o Sabadell. De esta forma también se descongestionarían las estaciones céntricas de Barcelona como Pl. Catalunya, donde ya no habría que bajarse para cambiar de línea puesto que muchos trayectos se harían de forma directa.
Si RENFE-ADIF también se convierte a este ancho de vía UIC en el futuro (que llevará tiempo pero por ahí van los tiros), empezad a hacer combinaciones de trazados y vereis el potencial que la red de cercanías puede alcanzar.
La manía es no hacerlo ni proponerlo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
A mi me parecería lo lógico, aunque tal vez FGC debería desprenderse de las 213 y homologar todo su material adaptando los andenes al igual que en la Barcelona - Vallès
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
No... Las 213, las más viejas, ya tienen 10 años. Ha sido un modelo muy efectivo y bien diseñado. A mi me parece, no estoy seguro, que el nivel superior de las 213, es decir, las puertas no.adaptadas al PMR estan justo a la altura de los andenes que determina UIC. Por lo tanto, suponiendo que el cambio de ancho se haga el 2019, sólo será necesario elevar el nivel de la puerta adaptada y cambiar los bogies, incluido dentro de la "reforma de los veinte años". A pesar de esto, yo soy partidario de hacer doble ancho de vía, no quiero dejar marginados en un museo a los trenes históricos.Nozomi wrote:A mi me parecería lo lógico, aunque tal vez FGC debería desprenderse de las 213 y homologar todo su material adaptando los andenes al igual que en la Barcelona - Vallès
En que consistiría la reforma general? reforma, por tramos, de las líneas, consecuentemente con los trenes y mediante enlaces. Por ejemplo, tramo Plaça Espanya - L'hospitalet, haciendo trabajos nocturnos para convertir el ancho, habiendo convertido un par de 213 para servir los servicios de tren lanzadera. Cuando se haga el tramo hasta Sant Boi, se convierten tres 213 para cubrir los servicios, y así hasta Martorell, posteriormente hasta Manresa e Igualada.
No es tan dificil, es caro, pero no tanto como pueda parecer, y útil, muy útil. Haciendo estadísticas de demanda, se puede dar una oferta adecuada a lo que la gente pida, el tren debe dar el servicio a los viajeros, no los viajeros apañarselas como puedan al no tener alternativa. Se podrian hacer lineas, como dice Santfeliuenc, al gusto: ahora mismo se me ocurre por ejemplo trenes entre la UAB e Igualada.
Es una gran inversión a largo plazo, además, permite homogeneizar el material móbil de toda la red, haciendo más barato el mantenimiento, y permite también reforzar líneas sin apenas límites.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
La línia d'Igualada no té solució, va estar a punt de tancar-se just quan el Sr. Ripollés arribava al món (i no va tancar-se és clar... ), es va debatre molt del seu futur als vuitanta, es va consolidar amb l'encertada decisió d'electrificació dels noranta i ara decau d'èxit en trajectes comarcals i interiors.
Apropar en temps Barcelona i Igualada en tren passa per un traçat nou i no és temps de nous traçats de via mètrica.
Visca el tram Vallbona-Capellades de l'únic carrilet convencional que ens queda a Catalunya!
Apropar en temps Barcelona i Igualada en tren passa per un traçat nou i no és temps de nous traçats de via mètrica.
Visca el tram Vallbona-Capellades de l'únic carrilet convencional que ens queda a Catalunya!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
Us imagineu trens d'FGC d'ample variable?
Santfeliuenc wrote:Hola,
No es manía de ningún tipo el pretender que la línea "Llobregat-Anoia" tenga ancho de vía UIC, más bien la manía estriba en no hacerlo, eso sí que es una manía y una política equivocada.
No olvidemos que transformando a UIC esta infraestructura, lo que estamos haciendo es posibilitar el "efecto red" y que en un futuro haya trenes que salgan de Igualada, Manresa o Martorell por esta línea pero que en lugar de finalizar su recorrido en Pl. Espanya, pudiesen seguir más allá, ya fuese por ampliarse la línea por sí misma o ya fuese conectándola a otros sistemas compatibles y con ese mismo ancho UIC.
Por ejemplo, si se construyese un pequeño ramal también en UIC desde Pl. Espanya a Pl. Catalunya (en lugar de operaciones estrambóticas de colas de maniobras raras o el extrañísimo y de dudoso interés "lazo de Gracia"), estaríamos conectando las líneas del Vallés con las del Llobregat a través de Barcelona. Se podrían perfectamente unir entre sí y FGC tendría una auténtica red de cercanías y no dos zonas aisladas entre sí. La gestión ferroviaria sería de lo más sencilla, no variaría mucho de lo existente actualmente y alguien de Sant Boi estaría habilitado para ir sin cambiar de tren a Sant Cugat, Terrassa o Sabadell. De esta forma también se descongestionarían las estaciones céntricas de Barcelona como Pl. Catalunya, donde ya no habría que bajarse para cambiar de línea puesto que muchos trayectos se harían de forma directa.
Si RENFE-ADIF también se convierte a este ancho de vía UIC en el futuro (que llevará tiempo pero por ahí van los tiros), empezad a hacer combinaciones de trazados y vereis el potencial que la red de cercanías puede alcanzar.
La manía es no hacerlo ni proponerlo.
Saludos,
Sergio
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Solució innovadora
Amb els amples en qüestió, podrien inventar-se bogies amb eixos de quatre rodes.liniadelRipollés wrote:Us imagineu trens d'FGC d'ample variable?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
Les 213 estan dissenyades per una eventual elevació d'andanes de la línia.Nozomi wrote:A mi me parecería lo lógico, aunque tal vez FGC debería desprenderse de las 213 y homologar todo su material adaptando los andenes al igual que en la Barcelona - Vallès
Ara que les 211 ja no hi són en servei comercial, ja no hi ha excusa per no fer-ho. Només caldria treure els estreps rectàtils i elevar el pis de la zona de pis baix apta per a PMR.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
L'ample de via entre Vallbona i Capellades ja és variable a base de garrots.liniadelRipollés wrote:Us imagineu trens d'FGC d'ample variable?
And now for something completely different...
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
El que dieu de convertir la Llobregat - Anoia a l'ample UIC jo porto temps dient-ho, i fins i tot més avall (al subfòrum de Catalunya) hi ha un fil que en el seu dia v ser bastant intens parlant de la reconversió a UIC + prolongació més enllà de Manresa, Súria i Sallent.
Però molt resumidament, caldria remarcar varies coses:
- El fet de reconvertir la línia a UIC i fer-hi circular trens semi-directes, hauria d'anar acompanyat d'una reestructuració del transit ferroviari de la línia, de manera que, l'estació de Barcelona - Plaça Espanya es quedés com a estació de Rodalies, mentre que els trens semi-directes de la Llobregat-Anoia, fossin re-dirigits a Barcelona - Sants des d'una via directa fins a Martorell Central.
- El fet de guanyar temps, ha de venir acompanyat no només per l'eliminació d'aquests "garrots" o duplicar la via entre Martorell i Igualada, sinó també per un replantejament seriós de correccions de traçat en corves i agulles.
- Des del PTP s'em va planteja fa poc, que gran part de la impossiblitat actual de reconvertir aquesta línia en UIC, rau precísament en que el seu ample mètric li permet tenir traçats més sinuosos a les zones muntanyoses per on passa, amb menor impacte ambiental, i donant servei a poblacions que d'altra manera seria en alguns casos, impossible.
Què opineu d'aquests tres punts?
Però molt resumidament, caldria remarcar varies coses:
- El fet de reconvertir la línia a UIC i fer-hi circular trens semi-directes, hauria d'anar acompanyat d'una reestructuració del transit ferroviari de la línia, de manera que, l'estació de Barcelona - Plaça Espanya es quedés com a estació de Rodalies, mentre que els trens semi-directes de la Llobregat-Anoia, fossin re-dirigits a Barcelona - Sants des d'una via directa fins a Martorell Central.
- El fet de guanyar temps, ha de venir acompanyat no només per l'eliminació d'aquests "garrots" o duplicar la via entre Martorell i Igualada, sinó també per un replantejament seriós de correccions de traçat en corves i agulles.
- Des del PTP s'em va planteja fa poc, que gran part de la impossiblitat actual de reconvertir aquesta línia en UIC, rau precísament en que el seu ample mètric li permet tenir traçats més sinuosos a les zones muntanyoses per on passa, amb menor impacte ambiental, i donant servei a poblacions que d'altra manera seria en alguns casos, impossible.
Què opineu d'aquests tres punts?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sinuositat i semidirectes
No sóc massa entès en qüestions tècniques, però considerant que les 213 tenen passadís de connexió entre cotxes i les 112 no, crec que precisament a causa del traçat sinuós entre Les Planes i La Floresta, no crec pas que la impossibilitat d'implantar ample UIC a la L-A a causa de la sinuositat sigui un argument vàlid.
D'altra banda, l'enllaç dels semidirectes amb Sants no el faria a Martorell Central, sinó al Prat. D'aquesta manera, seria possible cobrir el marge dret del Llobregat amb un servei ràpid, que també s'ho mereix.
D'altra banda, l'enllaç dels semidirectes amb Sants no el faria a Martorell Central, sinó al Prat. D'aquesta manera, seria possible cobrir el marge dret del Llobregat amb un servei ràpid, que també s'ho mereix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
També és cert que la línia del Vallès té radis de corva molt tancats. El que no sabia és que fóssin fins i tot més tancats que a la Llobregat - Anoia (que per sí n'hi continuen havent de tancats).
D'altra banda... quina connexió hi vols fer a El Prat? Que potser passar per allà, la Llobregat - Anoia?
D'altra banda... quina connexió hi vols fer a El Prat? Que potser passar per allà, la Llobregat - Anoia?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L-A a Barcelona pel Prat
La connexió al Prat l'esmento per coses que s'han comentat en altres fils, bàsicament al voltant de la idea d'allargar la L1 de l'FMB a St. Boi. Per fer un tram de 5 km sense estació intermèdia, un metro és inapropiat, i més si hi ha línies de rodalia a la zona que puguin complir aquesta funció. Per això, proposava un ramal a partir de St. Boi que vagi a trobar la línia de Vilanova al Prat abans d'enfilar Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
O sigui que estariem parlant de fer un ramal Barcelona Sants - El Prat - Sant Boi i agafar aquí la LL-A?
De fet, una cosa que havia pensat es que a la sortida de Sants podria aprofitar un tros de la propia línia d'Alta Velocitat.
De fet, una cosa que havia pensat es que a la sortida de Sants podria aprofitar un tros de la propia línia d'Alta Velocitat.