Fira BCNRail
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Dos fotos més, del tramvia d´Edimburg.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
He estat a la conferència sobre conducció automàtica del metro, no fins al final, però si una bona estona. Força interessant!
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Sabeu si el tramvia d´Edimburg es mes ample que el Trambaix??...a mi m´ho ha semblat.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Per cert, a l'estand d'Adif, algú ha trobat una estació per retallar i enganxar que no sigui Camp de Tarragona? És que dilluns només hi havia aquesta...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Camp de Tarragona
Precisament, Camp de Tarragona és una estació que només retallaria.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Avui ha estat el darrer dia, em sembla que al migdia clausuraven el saló. En quan pugui, faré una crónica sobre la xerrada de Ferrmed, a on han tractat el projecte de les mercaderies per Europa.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Ara si, ja teniu el relat de la xerrada. Agraeixo des d'aquí l'ajut d'en rogermelcior.
Ahir, al darrer dia de la fira, es va fer l’acte de presentació dels estudis Locomotive Concept i Wagon Concept, per part de Ferrmed. L’acte va estar presentat per Joan Amorós, secretari general, i representants de les companyies desenvolupadores del projecte, que son Alstom, Bombardier, Vossloh, Faiveley, i Col•legis Oficials d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya i d'Enginyers Industrials de Catalunya i el Colegio Oficial de Ingenieros en Informática de la Comunidad Valenciana. Aquests estudis estan orientats a la millora i desenvolupament de les infrastructures ferroviàries per a mercaderies al llarg de tota Europa, creant un estandards únics per a la xarxa de la Comunitat Europea, millorant també els seus ports, demanant als governs dels països implicats l’estandardització de les infraestructures,( Ample de via, eixos, tensions, gàlibs, túnels, legislació normativa, senyalitzacions...) i del material mòbil. Per aconseguir-ho, tindran reunions amb els governs per demanar que inverteixin, amb la Comunitat Europea, el BEI i altres inversors.
Locomotive Concept ha estat desenvolupat per les organitzacions esmentades, a més de la Universitat Politècnica de Catalunya i APPLUS. Consisteix, en la fabricació d’una locomotora adaptada a un estàndard únic per tota Europa per al transport de mercaderies, amb els enganxalls adaptats (els actuals encara son els mateixos del segle XIX, cosa que impedeix que els trens de mercaderies actuals puguin fer més de 800 metres!), que permetrien poder fer trens més llargs, amb una resistència més gran dels enganxalls. A Espanya caldria també transformar els bogies de les locomotores.
Wagon Concept consisteix en fer els estàndards de les plataformes dels vagons de càrrega, el seu equipament tècnic i les diferents longituds que tindran, depenent del tipus de mercaderies a transportar, per exemple, per a les més lleugeres, vagons més llargs.
Per dur a terme aquestes empreses, han realitzat estudis per calcular l’estalvi de temps i de diners, per a la línia des d’Algeciras fins a Estocolm, per al transport de mercaderies: es calcula un estalvi de 228.000 mil•lions d’euros, i en concepte de medi ambient, uns 15.000 mil.lions. En relació a les despeses, la inversió per a resoldre problemes de l’eix d’Escandinàvia, el Rin, el Roine i Mediterrani Occidental seria d’uns 177.500. En quan als càlculs fets per a la reparació de línies, material mòbil, representarien un cost de 285.000 mil•lions, 17.000 per a arreglar colls d’ampolla identificats, com els de Lió, València o Múrcia-Almeria, 12. 000 m. per a la creació de bypassis a ciutats importants, 14.000 mil. per a la implantació del RMTS, l’adaptació del material mòbil 630, la creació de noves línies per Espanya a zones on encara no hi han Tarragona-Castellò (AVE), Murcia-Almeria-Algeciras i Lorca-Granada, que tindrien un cost de16.000 m. Deixant de banda noves infrastructures i millores en el material mòbil, també s’adaptarien terminals de càrrega i ports, amb un cost de 51.000 m.
Els costos estarien repartits de la següent manera:
-Fons estatals dels països membres, un 43%,
-Comunitat Europea i el Banc Europeu d’Inversions, un 28%
-Programes públics i privats, un 20%,
-Inversions de bancs comercials i altres, un 8%
Durant els propers mesos, visitaran els diferents governs dels països implicats i a la C.E i BEI., per demanar-los la inversió.
Aquesta serà una oportunitat per unificar els estàndards europeus ferroviaris, en quan a l’ample de via, eixos, tensions, gàlibs, túnels, legislació normativa, senyalitzacions, etc.
Un dels arguments de pes per a la implantació de la línia europea és la reducció de cost del transport ferroviari de mercaderies a una 5ª part del que costa amb transport terrestre i la reducció del 28% d’emissions de CO2, necessària per poder complir amb els compromisos dels diferents països per evitar el canvi climàtic .
Actualment, a Europa, només un 7% de les mercaderies son transportades mitjançant el ferrocarril, mentre que als Estats Units la xifra ascendeix a un 18%, gràcies a haver arribat a acords en el seu moment per unificar el material, l’ample de via, etc. També van comentar diferències entre les infraestructures ferroviàries i el material mòbil als Estats Units i Europa: en el primer no hi ha catenària i tenen un enganxall únic i a Europa diferents, i en quant a les cabines de les locomotores, a EU. només n’hi ha una i a Europa, dues.
Una anècdota que es va comentar va ser la de la incorporació d’un paràgraf en el PEIT de 2004, gràcies a l’insistència de Ferrmed, sobre el canvi de via espanyol a internacional, amb la instal•lació de travesses polivalents des de aquell moment, cosa que no sempre s’ha complert.
Per acabar, van insistir en la necessitat d’incrementar el trànsit ferroviari de mercaderies, que és el transport del futur, però que actualment no arriba a cobrir el 4% del transport terrestre, tot i ser més barat i eficient i tenir molts menys efectes contaminants, i es va recordar que d’aquí a pocs anys, les autopistes no podran absorbir el trànsit creixent de vehicles ni tampoc hi haurà espai suficient ni diners per construir-ne més. Per això és imprescindible fer més trens de mercaderies. Per solucionar-ho, cal millorar les xarxes ferroviàries europees que tot i no tenir problemes de capacitat, no es fan servir, com en els casos de terminals tancades, o en el cas proper de Portbou, amb les vies per on actualment passen només 23 trens de mercaderies, quan podrien perfectament arribar a passar-ne entre 250 i 300, amb la qual cosa les vies estan infrautilitzades.
Ahir, al darrer dia de la fira, es va fer l’acte de presentació dels estudis Locomotive Concept i Wagon Concept, per part de Ferrmed. L’acte va estar presentat per Joan Amorós, secretari general, i representants de les companyies desenvolupadores del projecte, que son Alstom, Bombardier, Vossloh, Faiveley, i Col•legis Oficials d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya i d'Enginyers Industrials de Catalunya i el Colegio Oficial de Ingenieros en Informática de la Comunidad Valenciana. Aquests estudis estan orientats a la millora i desenvolupament de les infrastructures ferroviàries per a mercaderies al llarg de tota Europa, creant un estandards únics per a la xarxa de la Comunitat Europea, millorant també els seus ports, demanant als governs dels països implicats l’estandardització de les infraestructures,( Ample de via, eixos, tensions, gàlibs, túnels, legislació normativa, senyalitzacions...) i del material mòbil. Per aconseguir-ho, tindran reunions amb els governs per demanar que inverteixin, amb la Comunitat Europea, el BEI i altres inversors.
Locomotive Concept ha estat desenvolupat per les organitzacions esmentades, a més de la Universitat Politècnica de Catalunya i APPLUS. Consisteix, en la fabricació d’una locomotora adaptada a un estàndard únic per tota Europa per al transport de mercaderies, amb els enganxalls adaptats (els actuals encara son els mateixos del segle XIX, cosa que impedeix que els trens de mercaderies actuals puguin fer més de 800 metres!), que permetrien poder fer trens més llargs, amb una resistència més gran dels enganxalls. A Espanya caldria també transformar els bogies de les locomotores.
Wagon Concept consisteix en fer els estàndards de les plataformes dels vagons de càrrega, el seu equipament tècnic i les diferents longituds que tindran, depenent del tipus de mercaderies a transportar, per exemple, per a les més lleugeres, vagons més llargs.
Per dur a terme aquestes empreses, han realitzat estudis per calcular l’estalvi de temps i de diners, per a la línia des d’Algeciras fins a Estocolm, per al transport de mercaderies: es calcula un estalvi de 228.000 mil•lions d’euros, i en concepte de medi ambient, uns 15.000 mil.lions. En relació a les despeses, la inversió per a resoldre problemes de l’eix d’Escandinàvia, el Rin, el Roine i Mediterrani Occidental seria d’uns 177.500. En quan als càlculs fets per a la reparació de línies, material mòbil, representarien un cost de 285.000 mil•lions, 17.000 per a arreglar colls d’ampolla identificats, com els de Lió, València o Múrcia-Almeria, 12. 000 m. per a la creació de bypassis a ciutats importants, 14.000 mil. per a la implantació del RMTS, l’adaptació del material mòbil 630, la creació de noves línies per Espanya a zones on encara no hi han Tarragona-Castellò (AVE), Murcia-Almeria-Algeciras i Lorca-Granada, que tindrien un cost de16.000 m. Deixant de banda noves infrastructures i millores en el material mòbil, també s’adaptarien terminals de càrrega i ports, amb un cost de 51.000 m.
Els costos estarien repartits de la següent manera:
-Fons estatals dels països membres, un 43%,
-Comunitat Europea i el Banc Europeu d’Inversions, un 28%
-Programes públics i privats, un 20%,
-Inversions de bancs comercials i altres, un 8%
Durant els propers mesos, visitaran els diferents governs dels països implicats i a la C.E i BEI., per demanar-los la inversió.
Aquesta serà una oportunitat per unificar els estàndards europeus ferroviaris, en quan a l’ample de via, eixos, tensions, gàlibs, túnels, legislació normativa, senyalitzacions, etc.
Un dels arguments de pes per a la implantació de la línia europea és la reducció de cost del transport ferroviari de mercaderies a una 5ª part del que costa amb transport terrestre i la reducció del 28% d’emissions de CO2, necessària per poder complir amb els compromisos dels diferents països per evitar el canvi climàtic .
Actualment, a Europa, només un 7% de les mercaderies son transportades mitjançant el ferrocarril, mentre que als Estats Units la xifra ascendeix a un 18%, gràcies a haver arribat a acords en el seu moment per unificar el material, l’ample de via, etc. També van comentar diferències entre les infraestructures ferroviàries i el material mòbil als Estats Units i Europa: en el primer no hi ha catenària i tenen un enganxall únic i a Europa diferents, i en quant a les cabines de les locomotores, a EU. només n’hi ha una i a Europa, dues.
Una anècdota que es va comentar va ser la de la incorporació d’un paràgraf en el PEIT de 2004, gràcies a l’insistència de Ferrmed, sobre el canvi de via espanyol a internacional, amb la instal•lació de travesses polivalents des de aquell moment, cosa que no sempre s’ha complert.
Per acabar, van insistir en la necessitat d’incrementar el trànsit ferroviari de mercaderies, que és el transport del futur, però que actualment no arriba a cobrir el 4% del transport terrestre, tot i ser més barat i eficient i tenir molts menys efectes contaminants, i es va recordar que d’aquí a pocs anys, les autopistes no podran absorbir el trànsit creixent de vehicles ni tampoc hi haurà espai suficient ni diners per construir-ne més. Per això és imprescindible fer més trens de mercaderies. Per solucionar-ho, cal millorar les xarxes ferroviàries europees que tot i no tenir problemes de capacitat, no es fan servir, com en els casos de terminals tancades, o en el cas proper de Portbou, amb les vies per on actualment passen només 23 trens de mercaderies, quan podrien perfectament arribar a passar-ne entre 250 i 300, amb la qual cosa les vies estan infrautilitzades.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Aquest termometre amaga el ramal de Gorg.metring wrote:Tres imatges d'avui:
I es curios, que han tornat a l'antic estil dels quadradets de les línies, ja que no hi apareix el logotip de TMB i Metro, i que ademés, s'han oblidat de pintar Can Zam de color taronga (Que Can Peixauet no es pinti, te escusa, peró Can Zam cap ni una).
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Locomotora universal
Alguna cosa ja hi ha:metring wrote:Consisteix, en la fabricació d’una locomotora adaptada a un estàndard únic per tota Europa per al transport de mercaderies, amb els enganxalls adaptats (els actuals encara son els mateixos del segle XIX, cosa que impedeix que els trens de mercaderies actuals puguin fer més de 800 metres!), que permetrien poder fer trens més llargs, amb una resistència més gran dels enganxalls.
http://www.mobility.siemens.com/shared/ ... es64u4.pdf
http://www.mobility.siemens.com/shared/ ... es64f4.pdf
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Al meu flickr podeu veure un àlbum exclusiu de fotos que vaig fer al saló BCN Rail, amb una selecció de 68 fotografies:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/s ... 828561667/
Salutacions.
http://www.flickr.com/photos/oscar440/s ... 828561667/
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Re: Saló BCN Rail
M'ha arribat un mail sobre el saló d'aquest any, sembla que serà de pagament:
I si vol venir com a visitant… el convidem!
Acrediti’s ara
Fins l’1 d’octubre, obtingui el seu passi vàlid per tots els dies gratuïtament.
A partir del 2 d’octubre, acreditació 10€ (sense invitació)
A partir del 29 de novembre, acreditació 15 € (sense invitació)
In situ: 30€
I Fòrum Internacional Ferroviari BCNRail
Una trobada que reunirà a professionals nacionals i internacionals. El Fòrum constarà de conferències pronunciades per destacats experts convidats entorn àrees temàtiques diverses, entre elles:
El Ferrocarril. Infrastructures i serveis; Noves tecnologies
d’equips per a Ferrocarrils; Transport urbà i interurbà;
Construcció de túnels; La connexió d’Espanya amb la
Xarxa Europea; Productes Innovadors per a estacions i
Metros automàtics.
I si vol venir com a visitant… el convidem!
Acrediti’s ara
Fins l’1 d’octubre, obtingui el seu passi vàlid per tots els dies gratuïtament.
A partir del 2 d’octubre, acreditació 10€ (sense invitació)
A partir del 29 de novembre, acreditació 15 € (sense invitació)
In situ: 30€
I Fòrum Internacional Ferroviari BCNRail
Una trobada que reunirà a professionals nacionals i internacionals. El Fòrum constarà de conferències pronunciades per destacats experts convidats entorn àrees temàtiques diverses, entre elles:
El Ferrocarril. Infrastructures i serveis; Noves tecnologies
d’equips per a Ferrocarrils; Transport urbà i interurbà;
Construcció de túnels; La connexió d’Espanya amb la
Xarxa Europea; Productes Innovadors per a estacions i
Metros automàtics.
Re: Saló BCN Rail
Acreditant-se ara, jo ho he fet. És gratuït.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
I no et demana codi d'invitació a tu?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Passa de pantalla i no facis cas d'allà on digui que has de pagar o et demani un codi.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Gràcies!victorcasta wrote:Passa de pantalla i no facis cas d'allà on digui que has de pagar o et demani un codi.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Exacte, el codi és em sembla per quan ja no sigui gratuit.metring wrote:Gràcies!victorcasta wrote:Passa de pantalla i no facis cas d'allà on digui que has de pagar o et demani un codi.
L'únic problema almenys amb google chrome és que no em deixa imprimir el localitzador.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Cert, a mi també m'ha passat! El que he fet és anar a historial, per anar a la pantalla amb el codi, i des d'aquesta l'he pogut imprimir.mikado wrote:
L'únic problema almenys amb google chrome és que no em deixa imprimir el localitzador.
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
una pregunta: el pot visitar tothom o nomes professionals del sector?
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
Ja m'he acreditat!
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Nou saló a Fira de Barcelona: BCNRail
http://www.fcaf.cat/portal/2011/11/entr ... rail-2011/
Entrades per al saló BcnRail 2011
diumenge, 13 novembre 2011 | Font: Federació
Us informem que a través de la vostra associació podreu obtenir entrades gratuïtes per visitar el Saló BCNRail 2011 que se celebrarà al Recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 29 de novembre al 2 de desembre de 2011.
Demaneu que us informin de com fer-ho.
Entrades per al saló BcnRail 2011
diumenge, 13 novembre 2011 | Font: Federació
Us informem que a través de la vostra associació podreu obtenir entrades gratuïtes per visitar el Saló BCNRail 2011 que se celebrarà al Recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 29 de novembre al 2 de desembre de 2011.
Demaneu que us informin de com fer-ho.