http://www.vilaweb.cat/noticia/3663409/ ... g-mar.html
Divendres 04.12.2009 20:00
Una ciutat enmig de la mar
De municipis de vuit mil habitants, al nostre país n'hi ha uns quants. Si, doncs, provem d'imaginar-nos una d'aquestes poblacions encabida en un vaixell, acabarem fent-nos una idea de les dimensions de l'Oasis of the Seas, la nova joia de la corona de la segona companyia de creuers del món, la nord-americana Royal Caribbean. Oasis of the Seas fou encarregat, el febrer del 2006, per 1.500 milions de dòlars, a les drassanes STX Europe, i fa poques setmanes va arribar, de Finlàndia, a Port Everglades (Florida). Des d'aquest port, que en serà la base, Royal Caribbean preveu d'organitzar creuers setmanals pel Carib amb aquest immens 'oasi marí' de 360 metres d'eslora, 226.000 tones de pes i 30.000 cavalls de potència, que li permeten de navegar a 24 nusos l'hora. En tonatge, supera cinc vegades el Titanic i, en metres, deixa enrere els principals portaavions nord-americans. El vaixell engegarà els motors del primer creuer regular demà.
Però la crisi ha impedit d'omplir les 6.292 places de capacitat màxima, repartides en 2.707 cambres (d'interior, d'exterior, amb balcó i de luxe). Sí que hi seran els més de dos mil tripulants, assistents i treballadors, encarregats de fer funcionar una veritable ciutat flotant de setze plantes que s'ha dividit en set 'veïnats'. Hi ha un districte de restauració, amb trenta-set bars i restaurants; d'esports, amb quatre piscines, rocòdrom, pista de bàsquet, de minigolf, dos simuladors de surf i pista de patinatge sobre gel, a més d'un circuit de jòguing que recorre el perímetre de la nau; de lleure, amb cinemes, un teatre amb 1.380 seients i alguns parcs temàtics... També hi ha una àmplia àrea comercial, un parc central (de la mida d'un camp de futbol) amb més de deu mil plantes i arbres, zones de passejada i relax, i una àrea jove.
En podeu trobar moltes fotografies en aquest dossier de 'The Guardian' i a la web oficial del vaixell, on també es proposen uns quants vídeos de l'interior. I a 'USA Today' n'han fet un bon infogràfic.
Royal Caribbean té previst d'estrenar d'ací a un any un altre vaixell de la mateixa classe: l'Allure of the Seas.
Oasis of the Seas, el nou supercreuer
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Oasis of the Seas, el nou supercreuer
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró