Millora de les línies de Valls i Móra
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Millora de les línies de Valls i Móra
Extracte de: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... litat.html
L'Estat modernitzarà les línies de Valls i Móra
Un altre compromís que ha assumit el PSOE és l'«execució de les obres de modernització, en els terminis més breus possibles», a diverses línies de regionals catalanes, entre les quals les dues que transcorren per l'interior de la demarcació: Móra-Falset-Reus, i Lleida-Valls-Barcelona. De fet, la primera ja s'incloïa en el protocol de col·laboració signat entre l'Estat i la Generalitat per al període 2006-2012, i s'hi havien consignat partides en alguns pressupostos de l'Estat, si bé Vallès admetia ahir que no s'hi ha actuat perquè el projecte «encara està en estudi informatiu». Macias, en tot cas, també reconeixia que «en totes aquestes línies ja hi ha altres resolucions aprovades, i s'hi han fet algunes actuacions, però molt a poc a poc, no es va a bon ritme». En aquest sentit, la nova moció serà «un instrument de control per marcar el govern i posar-ho en la seva agenda».
El que sí que anunciava Macias –després que en el seu dia es queixés de l'obsolescència de la flota de trens– és que l'Estat ja ha aprovat la destinació al servei de regionals, enguany mateix, de divuit trens nous de la sèrie 449, la més moderna de Renfe, que fins ara no circulava per les vies catalanes.
L'Estat modernitzarà les línies de Valls i Móra
Un altre compromís que ha assumit el PSOE és l'«execució de les obres de modernització, en els terminis més breus possibles», a diverses línies de regionals catalanes, entre les quals les dues que transcorren per l'interior de la demarcació: Móra-Falset-Reus, i Lleida-Valls-Barcelona. De fet, la primera ja s'incloïa en el protocol de col·laboració signat entre l'Estat i la Generalitat per al període 2006-2012, i s'hi havien consignat partides en alguns pressupostos de l'Estat, si bé Vallès admetia ahir que no s'hi ha actuat perquè el projecte «encara està en estudi informatiu». Macias, en tot cas, també reconeixia que «en totes aquestes línies ja hi ha altres resolucions aprovades, i s'hi han fet algunes actuacions, però molt a poc a poc, no es va a bon ritme». En aquest sentit, la nova moció serà «un instrument de control per marcar el govern i posar-ho en la seva agenda».
El que sí que anunciava Macias –després que en el seu dia es queixés de l'obsolescència de la flota de trens– és que l'Estat ja ha aprovat la destinació al servei de regionals, enguany mateix, de divuit trens nous de la sèrie 449, la més moderna de Renfe, que fins ara no circulava per les vies catalanes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 12543.html
Adif posa a concurs diverses millores a l'estació
07/12/09 02:00 - Móra la Nova -
L'ens estatal Adif ha posat a concurs públic el projecte d'instal·lació d'aire condicionat i calefacció al vestíbul de l'estació de Móra la Nova, a més de l'actuació a les andanes, amb un pressupost inicial (sense IVA) de 225.942 euros, i un termini estimat d'execució de l'obra de dos mesos i mig. Les empreses interessades poden presentar ofertes fins al 9 de desembre, i l'obertura de pliques es farà el 8 de gener.
Adif posa a concurs diverses millores a l'estació
07/12/09 02:00 - Móra la Nova -
L'ens estatal Adif ha posat a concurs públic el projecte d'instal·lació d'aire condicionat i calefacció al vestíbul de l'estació de Móra la Nova, a més de l'actuació a les andanes, amb un pressupost inicial (sense IVA) de 225.942 euros, i un termini estimat d'execució de l'obra de dos mesos i mig. Les empreses interessades poden presentar ofertes fins al 9 de desembre, i l'obertura de pliques es farà el 8 de gener.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
espero k la actuació a les andanes sigui una cosa molt important i costosa pq pagar 40 kilos x ficar calafecció i aire acondicionat, em sembla a mi que hi han molts intermediaris...metring wrote:http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 12543.html
Adif posa a concurs diverses millores a l'estació
07/12/09 02:00 - Móra la Nova -
L'ens estatal Adif ha posat a concurs públic el projecte d'instal·lació d'aire condicionat i calefacció al vestíbul de l'estació de Móra la Nova, a més de l'actuació a les andanes, amb un pressupost inicial (sense IVA) de 225.942 euros, i un termini estimat d'execució de l'obra de dos mesos i mig. Les empreses interessades poden presentar ofertes fins al 9 de desembre, i l'obertura de pliques es farà el 8 de gener.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Projecte inútil
El que a mi em sembla esperpèntic és tenir la idea d'instal·lar aire condicionat en un espai que ja voldria saber quanta gent s'hi ha mort de sufocament en 150 anys.Alex_C4 wrote:espero k la actuació a les andanes sigui una cosa molt important i costosa pq pagar 40 kilos x ficar calafecció i aire acondicionat, em sembla a mi que hi han molts intermediaris...
Això sí, el govern d'en ZP pensa treure's ara de la màniga una llei que reguli la calefacció a l'hivern i l'aire condicionat a l'estiu, aprofitant l'avinentesa de Copenhaguen. No han trigat ni dos dies en demostrar-me la seriositat amb la qual se la prenen. En general, veig que darrerament les coses, a més de caure pel seu propi pes, ho fan ben de pressa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Algú sap en què consisteixen aquestes obres de millora?
Abans de modernitzar la línia de Valls, caldria pensar en quins serveis pensen oferir. Actualment per l'estació de la capital de l'Alt Camp (25.000 habitants) hi circulen els següents trens:
08.17 Catalunya Exprés (Lleida>Barcelona)
08.41 Regional (Barcelona>Lleida)
14.27 Regional (La Plana Picamoixons>Sant Vicenç de Calders)
17.07 Regional (La Plana Picamoixons>Sant Vicenç de Calders)
18.30 Regional (Sant Vicenç de Calders>La Plana Picamoixons)
18.49 Catalunya Exprés (Lleida>Barcelona)
20.12 Catalunya Exprés (Barcelona>Lleida)
Està clar que l'oferta de ferrocarril a Valls és a totes llums insuficient.
L'estudi de mobilitat del 2001 mostra que hi ha 3.200 persones que es desplacen diàriament entre l'Alt Camp i el Tarragonès, i 1.500 entre l'Alt Camp i el Baix Camp. Segurament aquestes xifres han augmentat en l'actualitat. Aquestes persones no tenen actualment cap enllaç ferroviari, i el 85% opta pel cotxe a l'hora de fer aquests desplaçaments (només el 15% agafa el bus). D'aquí a pocs anys Valls quedarà connectada per autovia amb Tarragona, Reus i Montblanc. I el ferrocarril, què?
Crec que és urgent la connexió Valls-Reus a Picamoixons per tal de posar en servei una línia de Rodalies semicircular Tarragona-Reus-Valls-Sant Vicenç de Calders amb freqüències d'1 hora (i reforços en hora punta per reduir-la a 30'). La situació cèntrica de l'estació de Valls garantiria l'èxit d'aquesta línia. Per una banda, permetria una connexió directa amb els dos pols més importants del Camp de Tarragona. Per altra banda, l'enllaç a Sant Vicenç possibilitaria una relació cada hora entre Valls i Barcelona, enllaçant amb un Rodalies semidirecte Sant Vicenç de Calders-Barcelona.
Abans de modernitzar la línia de Valls, caldria pensar en quins serveis pensen oferir. Actualment per l'estació de la capital de l'Alt Camp (25.000 habitants) hi circulen els següents trens:
08.17 Catalunya Exprés (Lleida>Barcelona)
08.41 Regional (Barcelona>Lleida)
14.27 Regional (La Plana Picamoixons>Sant Vicenç de Calders)
17.07 Regional (La Plana Picamoixons>Sant Vicenç de Calders)
18.30 Regional (Sant Vicenç de Calders>La Plana Picamoixons)
18.49 Catalunya Exprés (Lleida>Barcelona)
20.12 Catalunya Exprés (Barcelona>Lleida)
Està clar que l'oferta de ferrocarril a Valls és a totes llums insuficient.
L'estudi de mobilitat del 2001 mostra que hi ha 3.200 persones que es desplacen diàriament entre l'Alt Camp i el Tarragonès, i 1.500 entre l'Alt Camp i el Baix Camp. Segurament aquestes xifres han augmentat en l'actualitat. Aquestes persones no tenen actualment cap enllaç ferroviari, i el 85% opta pel cotxe a l'hora de fer aquests desplaçaments (només el 15% agafa el bus). D'aquí a pocs anys Valls quedarà connectada per autovia amb Tarragona, Reus i Montblanc. I el ferrocarril, què?
Crec que és urgent la connexió Valls-Reus a Picamoixons per tal de posar en servei una línia de Rodalies semicircular Tarragona-Reus-Valls-Sant Vicenç de Calders amb freqüències d'1 hora (i reforços en hora punta per reduir-la a 30'). La situació cèntrica de l'estació de Valls garantiria l'èxit d'aquesta línia. Per una banda, permetria una connexió directa amb els dos pols més importants del Camp de Tarragona. Per altra banda, l'enllaç a Sant Vicenç possibilitaria una relació cada hora entre Valls i Barcelona, enllaçant amb un Rodalies semidirecte Sant Vicenç de Calders-Barcelona.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Les millores tenen a veure amb l'adif i consisteix en millorar les estacions bàsicament el que tu dius té a veure amb Renfe-Operadora que no té previst cap canvi.
Sagrerenc wrote:Algú sap en què consisteixen aquestes obres de millora?
Abans de modernitzar la línia de Valls, caldria pensar en quins serveis pensen oferir. Actualment per l'estació de la capital de l'Alt Camp (25.000 habitants) hi circulen els següents trens:
08.17 Catalunya Exprés (Lleida>Barcelona)
08.41 Regional (Barcelona>Lleida)
14.27 Regional (La Plana Picamoixons>Sant Vicenç de Calders)
17.07 Regional (La Plana Picamoixons>Sant Vicenç de Calders)
18.30 Regional (Sant Vicenç de Calders>La Plana Picamoixons)
18.49 Catalunya Exprés (Lleida>Barcelona)
20.12 Catalunya Exprés (Barcelona>Lleida)
Està clar que l'oferta de ferrocarril a Valls és a totes llums insuficient.
L'estudi de mobilitat del 2001 mostra que hi ha 3.200 persones que es desplacen diàriament entre l'Alt Camp i el Tarragonès, i 1.500 entre l'Alt Camp i el Baix Camp. Segurament aquestes xifres han augmentat en l'actualitat. Aquestes persones no tenen actualment cap enllaç ferroviari, i el 85% opta pel cotxe a l'hora de fer aquests desplaçaments (només el 15% agafa el bus). D'aquí a pocs anys Valls quedarà connectada per autovia amb Tarragona, Reus i Montblanc. I el ferrocarril, què?
Crec que és urgent la connexió Valls-Reus a Picamoixons per tal de posar en servei una línia de Rodalies semicircular Tarragona-Reus-Valls-Sant Vicenç de Calders amb freqüències d'1 hora (i reforços en hora punta per reduir-la a 30'). La situació cèntrica de l'estació de Valls garantiria l'èxit d'aquesta línia. Per una banda, permetria una connexió directa amb els dos pols més importants del Camp de Tarragona. Per altra banda, l'enllaç a Sant Vicenç possibilitaria una relació cada hora entre Valls i Barcelona, enllaçant amb un Rodalies semidirecte Sant Vicenç de Calders-Barcelona.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Llavors, si Renfe Operadora no té previst cap canvi, la pregunta és si cal gastar-se tants diners en una estació per on hi passen només 7 trens al dia. Per moltes millores que es facin a les estacions, els usuaris seran els mateixos.josep_serre wrote:Les millores tenen a veure amb l'adif i consisteix en millorar les estacions bàsicament el que tu dius té a veure amb Renfe-Operadora que no té previst cap canvi.
El que cal fer és donar més serveis ferroviaris, de tal manera que aquestes millores a les estacions estiguin més ben aprofitades i suposin un increment del nombre d'usuaris del transport públic. Per això caldria una certa coordinació entre Adif, Renfe Operadora, la Generalitat, els Consells Comarcals i els Ajuntaments.
Ja sabem que Adif i Renfe Operadora són empreses diferents, però són dues empreses públiques que es dediquen a dues vessants del mateix servei, i tenen l'obligació de coordinar-se.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfomentadif
El terme Renfomentadif no és un simple invent, com han corroborat diversos foraires al llarg dels anys. El que passa és que, amb el traspàs de rodalia a la Generalitat, s'està esquerdant aquesta santíssima trinitat. En qualsevol cas, és innegable que, a hores d'ara, uns i altres van molt de la mà a causa d'inèrcies històriques.Sagrerenc wrote:Ja sabem que Adif i Renfe Operadora són empreses diferents, però són dues empreses públiques que es dediquen a dues vessants del mateix servei, i tenen l'obligació de coordinar-se.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
M'agradaria afegir que va ser l'ATM del Camp de Tarragona qui va decidir suprimir la llançadora Valls-Sant Vicenç i viceversa que sortia de la capital de l'Alt Camp a primera hora del matí i tornava a l'última del vespre, posada -i pagada- per l'ajuntament de Valls en primera instància per millorar un xic els penosos hoaris que hi ha, i susbsituir-la per una línia d'autobús Valls-El Vendrell-Calafell.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
N´estàs segur?UT596001 wrote:M'agradaria afegir que va ser l'ATM del Camp de Tarragona qui va decidir suprimir la llançadora Valls-Sant Vicenç i viceversa que sortia de la capital de l'Alt Camp a primera hora del matí i tornava a l'última del vespre, posada -i pagada- per l'ajuntament de Valls en primera instància per millorar un xic els penosos hoaris que hi ha, i susbsituir-la per una línia d'autobús Valls-El Vendrell-Calafell.
Jo diria que va ser RENFE, amb l´aquiescència de la Gene... o almenys és el que ens van vendre al Diari i al Punt...
L´excusa va ser l´escassa afluència.
El cert és que els regionals St.Vicenç-Picamoixons van MOLT buits.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Un dels trens més inútils de renfe és la llençadora que hi ha entre Tarragona i La Plana Picamoixons que surt de Tarragona a les 12:30, mitja hora abans que passi, també per Tarragona, el Regional Exprés cap a Lleida que fa exactament el mateix recorregut que la llençadora.437.001 wrote:N´estàs segur?UT596001 wrote:M'agradaria afegir que va ser l'ATM del Camp de Tarragona qui va decidir suprimir la llançadora Valls-Sant Vicenç i viceversa que sortia de la capital de l'Alt Camp a primera hora del matí i tornava a l'última del vespre, posada -i pagada- per l'ajuntament de Valls en primera instància per millorar un xic els penosos hoaris que hi ha, i susbsituir-la per una línia d'autobús Valls-El Vendrell-Calafell.
Jo diria que va ser RENFE, amb l´aquiescència de la Gene... o almenys és el que ens van vendre al Diari i al Punt...
L´excusa va ser l´escassa afluència.
El cert és que els regionals St.Vicenç-Picamoixons van MOLT buits.
El tren tindria sentit si el Regional Exprés anés per Valls i aixi la gent de Tarragona, Vila-Seca, Reus, La Selva del Camp i Alcover, fés l'enllaç a La Plana....
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Aquest tren crec que és més un moviment de material obert als viatgers que altra cosa.
Però hi ha qui l´agafa.
Però hi ha qui l´agafa.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Dissabte passat 8 persones, 2 d'elles per fer temps abans d'anar a quedar-se tirats a l'Espluga de Francolí437.001 wrote:Aquest tren crec que és més un moviment de material obert als viatgers que altra cosa.
Però hi ha qui l´agafa.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Jo una vegada vaig fer servir el tren que menciones per anar a Reus fent canvi de tren a Tarragona, no tenia ganes d'esperar-me al tren de les 12.03 a Sants i vaig agafar el Tortosa que surt 1 hora abans.Pere wrote:Un dels trens més inútils de renfe és la llençadora que hi ha entre Tarragona i La Plana Picamoixons que surt de Tarragona a les 12:30, mitja hora abans que passi, també per Tarragona, el Regional Exprés cap a Lleida que fa exactament el mateix recorregut que la llençadora.
I sense problemes a Sants per comprar el bitllet directe, tot lo contrari, el factor de RENFE que hi havia a la taquilla (ho vaig fer fa uns quants anys, crec que el 2004) em va preguntar si sabia aquesta opció.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Si volen fer millores a la línia de Móra, no seria desitjable que fessin una variant per apropar la línia Saragossa-Tarragona a Falset? Perquè avui la capital del Priorat no es pot dir que tingui tren, ja que l´estació (Falset-Marçà) queda uns 2 km. al sud de la vila. Fent una fillola que permetés que els futurs trens de rodalies Tarragona poguéssin aturar-se a la vila de Falset es guanyarien força viatgers i tindria sentit que les rodalies arribessin fins el Priorat. I més endavant es podria perllongar la fillola seguint el traçat de la N-420 per tornar a enllaçar a ponent de la localitat de Falset amb la via convencional, i d´aquesta manera seguirien el nou traçat els serveis que paren a Falset i les mercaderies i altres serveis (no sé si avui n´hi ha algun) que no s´aturen a la capital prioratina passarien per la via actual. Atés que el terreny no es gaire accidentat, no crec que fos gaire costós de fer l´obra.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Que Falset sigui capital del Priorat no treu que no arribi ni als 3000 habitants.francesc wrote:Si volen fer millores a la línia de Móra, no seria desitjable que fessin una variant per apropar la línia Saragossa-Tarragona a Falset? Perquè avui la capital del Priorat no es pot dir que tingui tren, ja que l´estació (Falset-Marçà) queda uns 2 km. al sud de la vila. Fent una fillola que permetés que els futurs trens de rodalies Tarragona poguéssin aturar-se a la vila de Falset es guanyarien força viatgers i tindria sentit que les rodalies arribessin fins el Priorat. I més endavant es podria perllongar la fillola seguint el traçat de la N-420 per tornar a enllaçar a ponent de la localitat de Falset amb la via convencional, i d´aquesta manera seguirien el nou traçat els serveis que paren a Falset i les mercaderies i altres serveis (no sé si avui n´hi ha algun) que no s´aturen a la capital prioratina passarien per la via actual. Atés que el terreny no es gaire accidentat, no crec que fos gaire costós de fer l´obra.
Fer una variant per això, val més fer a peu 3km fins a Marçà.
Què tal un servei des de Falset de bus amb correspondència a Marçà "gare", o millor una petita estació intermodal a Marçà amb busos -o microbusos- cap a tots els pobles del Priorat excepte els que tinguin tren?
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
Completament d'acord amb la opinió anterior, una població de 3.000 habitants no justifica la construcció d'una nova línia de ferrocarril. La opció de posar autobusos llançadora és molt més pràctica, barata i eficaç. A més, no estic d'acord en que el terreny no sigui accidentat: caldria fer rampes de més de 30 mil·lèsimes.
Per altra banda, aquest cap de setmana he estat a Salomó (línia de Valls) i la gent d'allà passa completament del tren. Normal, quan tens només 3 trens per sentit al dia. Si hi hagués millors freqüències i bones connexions amb Tarragona i Reus, segur que aquesta línia tindria més usuaris. No tant per Salomó, que és un poble menudet, sinó sobretot per Valls.
Per altra banda, aquest cap de setmana he estat a Salomó (línia de Valls) i la gent d'allà passa completament del tren. Normal, quan tens només 3 trens per sentit al dia. Si hi hagués millors freqüències i bones connexions amb Tarragona i Reus, segur que aquesta línia tindria més usuaris. No tant per Salomó, que és un poble menudet, sinó sobretot per Valls.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
No cal ni dir-ho.Sagrerenc wrote:Completament d'acord amb la opinió anterior, una població de 3.000 habitants no justifica la construcció d'una nova línia de ferrocarril. La opció de posar autobusos llançadora és molt més pràctica, barata i eficaç. A més, no estic d'acord en que el terreny no sigui accidentat: caldria fer rampes de més de 30 mil·lèsimes.
Per altra banda, aquest cap de setmana he estat a Salomó (línia de Valls) i la gent d'allà passa completament del tren. Normal, quan tens només 3 trens per sentit al dia. Si hi hagués millors freqüències i bones connexions amb Tarragona i Reus, segur que aquesta línia tindria més usuaris. No tant per Salomó, que és un poble menudet, sinó sobretot per Valls.
Valls i Tortosa són les dues ciutats petites més perjudicades pels retalls del tren.
Re: Millora de les línies de Valls i Móra
No dic que a Tortosa la situació sigui per llençar coets, però ja li agradaria a Valls estar a la situació de Tortosa.437.001 wrote:Valls i Tortosa són les dues ciutats petites més perjudicades pels retalls del tren.
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
I no només pèrdua de trens...
http://maquinistilla.blogspot.com/2011/ ... -mora.html
Aumento de tiempos en la línea Mora-Reus-Tarragona
He leído varias consultas respecto a este tema. Voy a intentar explicarlo.
Desde hace un año, más o menos, todos los trenes que circulan por esa línea entran y salen por las vías desviadas de las estaciones. Esto se hace para estacionar en los andenes principales, evitando que los clientes deban cruzar las vías, y también por las obras de recrecido de los andenes. Esta circunstancia supone que, al tener que entrar a 30km/h y salir también a esa velocidad, los trenes perdían entre 2 y 3 minutos por parada, lo cuál suponía siempre unos retrasos en los mismos.
En el cambio de horarios de diciembre, para evitar estos retrasos se adaptaron los nuevos horarios a esta circunstancia. Y de ahí que, desde entonces, el tiempo del trayecto se haya visto incrementado.
Este es uno de los problemas de las líneas con vía única, y, como podréis observar, en casi la totalidad de líneas con vía única la forma de circular es la misma.
http://maquinistilla.blogspot.com/2011/ ... -mora.html
Aumento de tiempos en la línea Mora-Reus-Tarragona
He leído varias consultas respecto a este tema. Voy a intentar explicarlo.
Desde hace un año, más o menos, todos los trenes que circulan por esa línea entran y salen por las vías desviadas de las estaciones. Esto se hace para estacionar en los andenes principales, evitando que los clientes deban cruzar las vías, y también por las obras de recrecido de los andenes. Esta circunstancia supone que, al tener que entrar a 30km/h y salir también a esa velocidad, los trenes perdían entre 2 y 3 minutos por parada, lo cuál suponía siempre unos retrasos en los mismos.
En el cambio de horarios de diciembre, para evitar estos retrasos se adaptaron los nuevos horarios a esta circunstancia. Y de ahí que, desde entonces, el tiempo del trayecto se haya visto incrementado.
Este es uno de los problemas de las líneas con vía única, y, como podréis observar, en casi la totalidad de líneas con vía única la forma de circular es la misma.