Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 71621.html
Renfe vol apujar un 5% el bitllet dels regionals i de mitjana distància el 2010
L'Estat, a través de la Comissió Delegada d'Assumptes Econòmics, té l'última paraula
GIRONA | EUROPA PRESS/J.SÁEZ
Renfe proposarà al Govern apujar al voltant del 5% el preu del bitllet de Rodalies i Mitjana Distància convencional de cara al 2010. Es tracta del percentatge de revisió per a aquest tipus de tarifes que fixa el contracte programa 2005-2010 que l'operadora manté amb l'Estat. No obstant això, l'última paraula la té el Govern, a través de la Comissió Delegada per a Assumptes Econòmics. Aquest organisme és el que a partir de la proposta de Renfe determina la tarifa que finalment s'aplicarà en aquests bitllets.
En el cas de les tarifes del tren d'alta velocitat (TAV) de Llarga i Mitjana Distància, i la resta de serveis de llarga distància de Renfe (Altarias, Alvias i Alaris, entre d'altres), és l'operadora la que determina l'actualització de preus, ja que no tenen caràcter de servei públic. Respecte d'aquestes tarifes la companyia encara no ha pres cap decisió. La proposta de Renfe per a Rodalies i Mitjana Distància (regionals que circulen per vies convencionals) estarà per damunt de la inflació de tancament d'exercici, però en línia amb la revisió de preu que Renfe va aplicar el 2009.
Amb l'inici del present exercici els bitllets de Rodalies van pujar un 6,28% i els de Mitjana Distància convencional, un 5%. En el cas del TAV i les Llargues Distàncies, l'increment el 2009 va ser del 4%. En anys anteriors la companyia es va justificar en la necessitat de recuperar el diferencial que van acumular respecte a la inflació en anys anteriors i per situar-se en línia amb les revisions dels consorcis regionals de transports. També va apel·lar a l'esforç inversor que està realitzant per renovar el parc de trens i en les majors despeses que suporta pel pagament de cànons a Adif per l'ús de la infraestructura ferroviària i el subministrament d'energia. L'any que ve es donarà, a més, la circumstància que Renfe no comptarà amb l'aportació que l'Estat, a través del contracte programa, anualment li efectua per contribuir a finançar el cost d'explotació d'aquests serveis públics.
Renfe vol apujar un 5% el bitllet dels regionals i de mitjana distància el 2010
L'Estat, a través de la Comissió Delegada d'Assumptes Econòmics, té l'última paraula
GIRONA | EUROPA PRESS/J.SÁEZ
Renfe proposarà al Govern apujar al voltant del 5% el preu del bitllet de Rodalies i Mitjana Distància convencional de cara al 2010. Es tracta del percentatge de revisió per a aquest tipus de tarifes que fixa el contracte programa 2005-2010 que l'operadora manté amb l'Estat. No obstant això, l'última paraula la té el Govern, a través de la Comissió Delegada per a Assumptes Econòmics. Aquest organisme és el que a partir de la proposta de Renfe determina la tarifa que finalment s'aplicarà en aquests bitllets.
En el cas de les tarifes del tren d'alta velocitat (TAV) de Llarga i Mitjana Distància, i la resta de serveis de llarga distància de Renfe (Altarias, Alvias i Alaris, entre d'altres), és l'operadora la que determina l'actualització de preus, ja que no tenen caràcter de servei públic. Respecte d'aquestes tarifes la companyia encara no ha pres cap decisió. La proposta de Renfe per a Rodalies i Mitjana Distància (regionals que circulen per vies convencionals) estarà per damunt de la inflació de tancament d'exercici, però en línia amb la revisió de preu que Renfe va aplicar el 2009.
Amb l'inici del present exercici els bitllets de Rodalies van pujar un 6,28% i els de Mitjana Distància convencional, un 5%. En el cas del TAV i les Llargues Distàncies, l'increment el 2009 va ser del 4%. En anys anteriors la companyia es va justificar en la necessitat de recuperar el diferencial que van acumular respecte a la inflació en anys anteriors i per situar-se en línia amb les revisions dels consorcis regionals de transports. També va apel·lar a l'esforç inversor que està realitzant per renovar el parc de trens i en les majors despeses que suporta pel pagament de cànons a Adif per l'ús de la infraestructura ferroviària i el subministrament d'energia. L'any que ve es donarà, a més, la circumstància que Renfe no comptarà amb l'aportació que l'Estat, a través del contracte programa, anualment li efectua per contribuir a finançar el cost d'explotació d'aquests serveis públics.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
Hola,
Habrá que ir pensando en sentarse sobre las traviesas y cortar las vías ¿no?
Saludos,
Sergio
Habrá que ir pensando en sentarse sobre las traviesas y cortar las vías ¿no?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
Pero primero que se sienten sober las vías del Metro
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Movilitzacions
Però allà on els hi fa més mal, a partir de la via 6 de SantsSantfeliuenc wrote:Hola,
Habrá que ir pensando en sentarse sobre las traviesas y cortar las vías ¿no?
Saludos,
Sergio
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
Ja veurem què passa amb l'increment de preus ATM aquest any que alguna cosa em diu que serà per l'estil.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Arrambar de tant fardar
Què us pensàveu? Que fardar de flotamamodennaduropa surt de franc?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Movilitzacions
+1UT440_132M wrote: Però allà on els hi fa més mal, a partir de la via 6 de Sants
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
Caldrà veure aleshores quin increment de preus suposarà l'obertura de la L9, que no ens ha sortit precisament barata. Alguna cosa em diu que el 7% de l'any passat només va ser un escalfament.
And now for something completely different...
- Evalleida
- N7
- Posts: 589
- Joined: Thursday 25/09/2008 16:35
- Location: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Renfe cada vegada la caga mes ara diu que cara al proper any pujades de fins a un 7% amb Els Avant, Regionals o Rodalies i els Aves sense concretar pero segur que tambe pujen preus. Aqui us paso el Diari Segre d'avui
http://www.segre.com/nc/noticies/detall ... onals/199/
http://www.segre.com/nc/noticies/detall ... onals/199/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pujada de les diferents tarifes
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -2010.html
El billete de los trenes de AVE subirá un 4% en el 2010
También el precio del servicio de Cercanías se incrementará un 6% y los correspondientes a trenes de Medias Distancias se encarecerán un 5%
29/12/2009| Actualizada a las 15:24h | Ciudadanos
Madrid. (EFE).- Renfe subirá el 4 por ciento el precio de los billetes de sus servicios de Alta Velocidad y de larga distancia a partir del 1 de enero de 2010, aunque el operador ferroviario recalca que las tarifas "promocionales" situarán el precio medio real del billete al nivel de 2009.
Renfe indica en un comunicado que su consejo de administración también ha aprobado el encargo a Talgo-Bombardier de la transformación de 15 trenes S130 en modelos híbridos, que estarán listos a finales de 2012, para lo que la compañía deberá desembolsar 78 millones de euros.
Los nuevos trenes híbridos, que alternarán la tracción eléctrica y el diesel, podrán circular con criterios de alta velocidad en tramos sin infraestructura eléctrica, lo que, según Renfe, supone una novedad en el ferrocarril.
Los S130 híbridos cubrirán los tramos entre Madrid y Galicia, y Madrid y Murcia, lo que reducirá la duración del trayecto hasta 2 horas y 45 minutos y 2 horas respectivamente.
El billete de los trenes de AVE subirá un 4% en el 2010
También el precio del servicio de Cercanías se incrementará un 6% y los correspondientes a trenes de Medias Distancias se encarecerán un 5%
29/12/2009| Actualizada a las 15:24h | Ciudadanos
Madrid. (EFE).- Renfe subirá el 4 por ciento el precio de los billetes de sus servicios de Alta Velocidad y de larga distancia a partir del 1 de enero de 2010, aunque el operador ferroviario recalca que las tarifas "promocionales" situarán el precio medio real del billete al nivel de 2009.
Renfe indica en un comunicado que su consejo de administración también ha aprobado el encargo a Talgo-Bombardier de la transformación de 15 trenes S130 en modelos híbridos, que estarán listos a finales de 2012, para lo que la compañía deberá desembolsar 78 millones de euros.
Los nuevos trenes híbridos, que alternarán la tracción eléctrica y el diesel, podrán circular con criterios de alta velocidad en tramos sin infraestructura eléctrica, lo que, según Renfe, supone una novedad en el ferrocarril.
Los S130 híbridos cubrirán los tramos entre Madrid y Galicia, y Madrid y Murcia, lo que reducirá la duración del trayecto hasta 2 horas y 45 minutos y 2 horas respectivamente.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Pujada de les diferents tarifes
No s'ho creuen ni ells.lavanguardia.es wrote:aunque el operador ferroviario recalca que las tarifas "promocionales" situarán el precio medio real del billete al nivel de 2009.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Malabarismes semàntics
Exacte. Perquè, comptant que les tarifes promocionals no arriben ni a la meitat dels bitllets venuts d'un tren, això significaria una reducció nominal d'aproximadament el 10%.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
Si sólo fuera RENFE.....otro gallo nos cantaria a todos
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
Los precios del tren casi doblaron al bus en 6 años
Renfe Cercanías subió más las tarifas de usuarios habituales que el billete sencillo.
http://www.lavozdeasturias.es/noticias/ ... kid=537711
En los últimos seis años el precio del billete de tren de Renfe cercanías en Asturias subió un 27 por ciento mientras que el autobús lo hizo solo en un 18 por ciento. Hoy viajar en tren de Oviedo a Gijón cuesta 2,75 euros, mientras que en Alsa sale por 2,07, menos de lo que costaba el tren en 2004 cuando valía 2,15 euros.
Después de un año con la inflación más baja de la historia, el 0,8%, las tarifas de Renfe cercanías se incrementaron un 6 por ciento desde el uno de enero, autorizándose por parte de la Administración una de las subidas más altas. Alsa mantiene los precios del 2009, aunque la revisión de tarifas suele ser el mes de abril. En el 2008 con la escalada de los precios del petróleo la empresa de autobuses subió dos veces los precios.
Y si Renfe cercanías desde el 2004 subió el precio del billete sencillo en un 27 por ciento, paradójicamente castigó al usuario habitual del tren porque el bonotrén de 10 viajes subió un 35,03 por ciento y el bono mensual un 30%. Por ejemplo, de Oviedo a Gijón el bono de diez viajes pasó de 15,70 euros a los 21,20 euros que vale en la actualidad y el abono mensual (ida y vuelta diaria) subió de 48,05 a 62,52.
Alsa emite bonos de diez viajes desde el 2006, ya que antes eran de doce. En esa fecha el bonobús entre las dos ciudades salía por 15 euros mientras el de Renfe costaba 17,10. Desde esa fecha el bonotrén subió un 23 por ciento mientras que el bonobús el 13%.
Por lo que respecta al bono mensual de Alsa, cuando en 2006 se empezó a emitir costaba 55 euros entre Oviedo y Gijón y hoy vale 59, es decir que subió un 7,27%. En el mismo periodo la empresa pública ferroviaria subió el abono mensual en un 19,5%.
Renfe Cercanías subió más las tarifas de usuarios habituales que el billete sencillo.
http://www.lavozdeasturias.es/noticias/ ... kid=537711
En los últimos seis años el precio del billete de tren de Renfe cercanías en Asturias subió un 27 por ciento mientras que el autobús lo hizo solo en un 18 por ciento. Hoy viajar en tren de Oviedo a Gijón cuesta 2,75 euros, mientras que en Alsa sale por 2,07, menos de lo que costaba el tren en 2004 cuando valía 2,15 euros.
Después de un año con la inflación más baja de la historia, el 0,8%, las tarifas de Renfe cercanías se incrementaron un 6 por ciento desde el uno de enero, autorizándose por parte de la Administración una de las subidas más altas. Alsa mantiene los precios del 2009, aunque la revisión de tarifas suele ser el mes de abril. En el 2008 con la escalada de los precios del petróleo la empresa de autobuses subió dos veces los precios.
Y si Renfe cercanías desde el 2004 subió el precio del billete sencillo en un 27 por ciento, paradójicamente castigó al usuario habitual del tren porque el bonotrén de 10 viajes subió un 35,03 por ciento y el bono mensual un 30%. Por ejemplo, de Oviedo a Gijón el bono de diez viajes pasó de 15,70 euros a los 21,20 euros que vale en la actualidad y el abono mensual (ida y vuelta diaria) subió de 48,05 a 62,52.
Alsa emite bonos de diez viajes desde el 2006, ya que antes eran de doce. En esa fecha el bonobús entre las dos ciudades salía por 15 euros mientras el de Renfe costaba 17,10. Desde esa fecha el bonotrén subió un 23 por ciento mientras que el bonobús el 13%.
Por lo que respecta al bono mensual de Alsa, cuando en 2006 se empezó a emitir costaba 55 euros entre Oviedo y Gijón y hoy vale 59, es decir que subió un 7,27%. En el mismo periodo la empresa pública ferroviaria subió el abono mensual en un 19,5%.