Jordi Freixas wrote:Simplement, combinar es transits convencional i d'Alta Velocitat, a la sortida de Sants i durant uns pocs quilòmetres no seria altra cosa que fer EXACTAMENT el mateix que es fa a una gran estació central de qualsevol capital europea amb vies d'ample europeu a on comparteixen estació, andana i fins i tot via TGV's, Thalys, Eurostars, ICE's, etc, amb ferrocarrils Regionals, Expressos convencionals i Rodalies. Tenint en compte que el transit que hauria de compartir via amb l'AVE a la sortida de Sants significaria una petita part del transit de ferrocarril convencional, jo no veig pas que sigui un problema.
En canvi, el que són avantatges?
1- L'estació de Sants, en el seu rol d'estació central pot resultar amb diferència la més efectiva per acollir el transit directe i/o semi-directe que pugui sorgir per a la línia Llobregat - Anoia; de sobres més efectiva que la mateixa estació de Plaça Espanya, i per descomptat, que Plaça Catalnya, Passeig de Gracia o qualsevol altre baixador.
2- A més, l'estació de Sants, i a diferència de les altres dues gran estacions centrals de Barcelona, Estació de França, i la futura Sagrera, es troba a només dues parades en Metro de Plaça Espanya, per la qual cosa es troba de sobres a prop de la línia Llobregat - Anoia.
3- L'estació de Sants ja disposa de sortida en ample internacional en direcció El Prat de Llobregat (amb la futura posta en servei d'una estació ja projectada i en construcció). Només caldria construir un ramal en el següent punt del recorregut de la LAV, a on aquesta es creui amb la LL-A per establir-hi el corresponent enllaç.
I home... són detalls que... ja que de vegades ens posem les mans al cap per coses que a Europa són ben normals... si a Europa funciona, aquí no hauria de ser diferent.
No confonguem, la línia Llobregat - Anoia és una línia que, en el seu tram més pròxim a Barcelona, té unes freqüencies insostenibles quan es tracta d'afegir més trens a la mateixa via. és com voler fer arribar un tren d'alta velocitat cada vint minuts entre Martorell i el pont entre Sant Boi i Cornellà... no es pot. Amb prou feines es passen trens de mercaderies.
Amés, per evitar retards per culpa de l'influència de Renfe a la xarxa de ferrocarrils, els faria en plataformes separades, amb enllaços, sí, però que no es toquin amb serveis regulars.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.