Portes Automàtiques a la L11
Re: Portes Automàtiques a la L11
A la web de TMB:
S’inicia la instal·lació del sistema de tancament d’andana a l’estació de Casa de l’Aigua de l’L11
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques iniciarà el proper dilluns, 18 de maig, la instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de l’L11 de Casa de l’Aigua, que inclou la col·locació de les portes automàtiques a l’andana existent i la tecnologia que permetrà la conducció automàtica a l’L11. L’actuació comportarà el tancament d’aquesta estació fins a principis de setembre, de manera que els usuaris podran accedir a la línia utilitzant l’estació de Trinitat Nova. La circulació de trens no es veurà afectada pel tancament de l’estació. Els treballs s’emmarquen en el projecte per a la implantació del sistema de conducció automàtica a l’L11.
Tancament de l’estació fins al setembre
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques iniciarà el proper dilluns 18 de maig les obres per a la instal·lació del sistema de tancament de l’andana de l’estació de l’L11 de Casa de l’Aigua, en el marc del projecte d’implantació del sistema de conducció automàtica que s’està duent a terme a tota la línia.
Els treballs comportaran el tancament d’aquesta estació, que només compta amb una única andana, fins a principis de setembre, de manera que els viatgers podran utilitzar les estacions contigües, com ara la de Trinitat Nova, situada a uns 200 metres.
L’actuació, que no afectarà la circulació de trens en la línia, consistirà en la col·locació d’una mampara transparent de 2,4 metres d’altura, situada entre la via i l’andana en una longitud de prop de 50 metres, així com de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes.
La mampara conté 8 portes lliscants, que funcionen de manera automàtica coincidint amb les portes dels trens. Així, s’obren quan el tren s’atura, garantint en tot moment la seguretat dels viatgers amb un sistema que evita que els usuaris puguin quedar atrapats.
També s’instal·laran els sistemes de comunicació inalàmbrica per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana i s’ha adaptat el software existent, per tal d’aconseguir l’encaix precís de les portes dels combois amb les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.
Ciutat Meridiana, la propera
Continuant amb l’execució d’aquest projecte, durant l’estiu es preveu iniciar els treballs també a l’estació de Ciutat Meridiana, la última que restarà per adaptar-se a aquest sistema.
En aquest sentit, a banda dels treballs que ara començaran a Casa de l’Aigua, a principis de maig es va enllestir la col·locació de les portes automàtiques a les andanes de l’estació de Torre Baró /Vallbona, la única que compta amb dues vies per a facilitar el creuament de trens a la línia, la qual cosa va permetre recuperar les freqüències de pas fins als 7 minuts, com abans de les obres.
A més, l’estació de Can Cuiàs, va ser la primera de tota la línia en comptar amb el sistema de tancament automàtic d’andana en servei, a finals de l’any passat.
Finalment, a l’estació de Trinitat Nova, que disposa d’una andana única compartida amb l’L4, TMB està instal·lant un sistema de detecció d’intrusions a la via. Aquest sistema permetrà la circulació segura dels trens automàtics de l’L11 i, alhora, la utilització de la mateixa via per als trens convencionals de l’L4.
En el marc del projecte de conducció automàtica
L’actuació forma part del projecte per a la futura automatització del servei en aquesta línia, que es preveu posar en marxa a principis del proper any. La instal·lació de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes a les 4 estacions de l’L11 compte amb un pressupost global d’1,5 MEUR.
L’L11 enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, al terme municipal de Barcelona, fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac. La línia, que es va posar en marxa el 2003, és utilitzada diàriament per 3.600 usuaris, i es configura com la prolongació de l’L4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.
Automatització a la futura L9
La conducció automàtica millora l’eficiència del transport públic, atès que facilita la puntualitat, la seguretat i la sostenibilitat de la mobilitat. Així, diferents ciutats d’arreu del món apliquen ja aquest sistema amb tècniques similars, que ha permès augmentar la freqüència de trens reforçant, alhora, la seguretat dels viatgers.
Aquí, properament es posarà en servei un tram de l’L9, que des del primer moment funcionarà íntegrament amb un sistema de conducció automàtica, tot i que amb una tecnologia diferent a l’L11. Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.
Alerta!! Aquí ja afegeixen un matís a lo de la línia de metro més llarga d'Europa, especifiquen que "amb sistema de conducció automàtica"!!
S’inicia la instal·lació del sistema de tancament d’andana a l’estació de Casa de l’Aigua de l’L11
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques iniciarà el proper dilluns, 18 de maig, la instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de l’L11 de Casa de l’Aigua, que inclou la col·locació de les portes automàtiques a l’andana existent i la tecnologia que permetrà la conducció automàtica a l’L11. L’actuació comportarà el tancament d’aquesta estació fins a principis de setembre, de manera que els usuaris podran accedir a la línia utilitzant l’estació de Trinitat Nova. La circulació de trens no es veurà afectada pel tancament de l’estació. Els treballs s’emmarquen en el projecte per a la implantació del sistema de conducció automàtica a l’L11.
Tancament de l’estació fins al setembre
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques iniciarà el proper dilluns 18 de maig les obres per a la instal·lació del sistema de tancament de l’andana de l’estació de l’L11 de Casa de l’Aigua, en el marc del projecte d’implantació del sistema de conducció automàtica que s’està duent a terme a tota la línia.
Els treballs comportaran el tancament d’aquesta estació, que només compta amb una única andana, fins a principis de setembre, de manera que els viatgers podran utilitzar les estacions contigües, com ara la de Trinitat Nova, situada a uns 200 metres.
L’actuació, que no afectarà la circulació de trens en la línia, consistirà en la col·locació d’una mampara transparent de 2,4 metres d’altura, situada entre la via i l’andana en una longitud de prop de 50 metres, així com de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes.
La mampara conté 8 portes lliscants, que funcionen de manera automàtica coincidint amb les portes dels trens. Així, s’obren quan el tren s’atura, garantint en tot moment la seguretat dels viatgers amb un sistema que evita que els usuaris puguin quedar atrapats.
També s’instal·laran els sistemes de comunicació inalàmbrica per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana i s’ha adaptat el software existent, per tal d’aconseguir l’encaix precís de les portes dels combois amb les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.
Ciutat Meridiana, la propera
Continuant amb l’execució d’aquest projecte, durant l’estiu es preveu iniciar els treballs també a l’estació de Ciutat Meridiana, la última que restarà per adaptar-se a aquest sistema.
En aquest sentit, a banda dels treballs que ara començaran a Casa de l’Aigua, a principis de maig es va enllestir la col·locació de les portes automàtiques a les andanes de l’estació de Torre Baró /Vallbona, la única que compta amb dues vies per a facilitar el creuament de trens a la línia, la qual cosa va permetre recuperar les freqüències de pas fins als 7 minuts, com abans de les obres.
A més, l’estació de Can Cuiàs, va ser la primera de tota la línia en comptar amb el sistema de tancament automàtic d’andana en servei, a finals de l’any passat.
Finalment, a l’estació de Trinitat Nova, que disposa d’una andana única compartida amb l’L4, TMB està instal·lant un sistema de detecció d’intrusions a la via. Aquest sistema permetrà la circulació segura dels trens automàtics de l’L11 i, alhora, la utilització de la mateixa via per als trens convencionals de l’L4.
En el marc del projecte de conducció automàtica
L’actuació forma part del projecte per a la futura automatització del servei en aquesta línia, que es preveu posar en marxa a principis del proper any. La instal·lació de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes a les 4 estacions de l’L11 compte amb un pressupost global d’1,5 MEUR.
L’L11 enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, al terme municipal de Barcelona, fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac. La línia, que es va posar en marxa el 2003, és utilitzada diàriament per 3.600 usuaris, i es configura com la prolongació de l’L4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.
Automatització a la futura L9
La conducció automàtica millora l’eficiència del transport públic, atès que facilita la puntualitat, la seguretat i la sostenibilitat de la mobilitat. Així, diferents ciutats d’arreu del món apliquen ja aquest sistema amb tècniques similars, que ha permès augmentar la freqüència de trens reforçant, alhora, la seguretat dels viatgers.
Aquí, properament es posarà en servei un tram de l’L9, que des del primer moment funcionarà íntegrament amb un sistema de conducció automàtica, tot i que amb una tecnologia diferent a l’L11. Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.
Alerta!! Aquí ja afegeixen un matís a lo de la línia de metro més llarga d'Europa, especifiquen que "amb sistema de conducció automàtica"!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xerrameca buida
Aaaaaaah!La conducció automàtica millora l’eficiència del transport públic, atès que facilita la puntualitat, la seguretat i la sostenibilitat de la mobilitat.
Ells ja sabien que eren els "més" d'Europa, passa que han trigat en esbrinar de què...metring wrote:Alerta!! Aquí ja afegeixen un matís a lo de la línia de metro més llarga d'Europa, especifiquen que "amb sistema de conducció automàtica"!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Algú te cap font técnica de la juguineta de Trinitat Nova?
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Divendres aprofitant que tornava a casa (Manresa) des de Barcelona, vaig anar a fer una ullada a la L11 amb les noves portes:
A Trinitat Nova no n'hi han.
Vaig poder veure perfectament el conductor no tocava per res el tren al conduir (estava girat buscant algo), però no vaig veure si obria les portes o anaven soles.
A Casa de l'Aigua una senyora que baixava del tren va haver d'obrir la porta de l'andana manualment amb la palanca i alhora empenyent. Ho va fer com algo normal, es a dir que deu passar sovint.
A Torre Baró en canvi es van obrir totes les portes d'andana nomes aturar-se el tren.
Quan vaig baixar a Torre Baró per agafar la RENFE em vaig trobar un panorama ben canviat al que hi havia fa uns mesos: La sortida més "proxima" a la RENFE estava canviada de lloc, hi havia uns edificis nous que no coneixia, etc. I resulta que no estava senyalitzat per on es va a la RENFE que costaria posar quatre cartells o pintura al terra. Jo vaig tirar recte i vaig anar a parar al pont de Vallbona, llavors vaig tornar enrere i vaig veure que des del pont també podia haver anat a la RENFE, tot i que la ruta es una mica més llarga.
Al arribar a Torre Baró vaig haver de passar tota l'andana per fora, baixar unes escales, validar, i tornar a pujar per anar a l'andana. Que costaria ficar validadores en el costat de l'andada que va cap al metro? Portes de sortida si que n'hi han, però per entrar, a fer-te 150 m. de mes, i baixa escales i puja escales. Al costat direccio Sants hi caben totes les validadores que es vulguin posar, en canvi al costat direccio Manresa va mes just, una segur que n'hi cap, jo crec que dues, però una segur.
A Trinitat Nova no n'hi han.
Vaig poder veure perfectament el conductor no tocava per res el tren al conduir (estava girat buscant algo), però no vaig veure si obria les portes o anaven soles.
A Casa de l'Aigua una senyora que baixava del tren va haver d'obrir la porta de l'andana manualment amb la palanca i alhora empenyent. Ho va fer com algo normal, es a dir que deu passar sovint.
A Torre Baró en canvi es van obrir totes les portes d'andana nomes aturar-se el tren.
Quan vaig baixar a Torre Baró per agafar la RENFE em vaig trobar un panorama ben canviat al que hi havia fa uns mesos: La sortida més "proxima" a la RENFE estava canviada de lloc, hi havia uns edificis nous que no coneixia, etc. I resulta que no estava senyalitzat per on es va a la RENFE que costaria posar quatre cartells o pintura al terra. Jo vaig tirar recte i vaig anar a parar al pont de Vallbona, llavors vaig tornar enrere i vaig veure que des del pont també podia haver anat a la RENFE, tot i que la ruta es una mica més llarga.
Al arribar a Torre Baró vaig haver de passar tota l'andana per fora, baixar unes escales, validar, i tornar a pujar per anar a l'andana. Que costaria ficar validadores en el costat de l'andada que va cap al metro? Portes de sortida si que n'hi han, però per entrar, a fer-te 150 m. de mes, i baixa escales i puja escales. Al costat direccio Sants hi caben totes les validadores que es vulguin posar, en canvi al costat direccio Manresa va mes just, una segur que n'hi cap, jo crec que dues, però una segur.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Portes Automàtiques a la L11
Per cert, quan començen les probes per robotitzar al 100% la línia?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Portes Automàtiques a la L11
"Robotitzar" em fa gràcia aquest termeMiquel wrote:Per cert, quan començen les probes per robotitzar al 100% la línia?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Portes Automàtiques a la L11
Dimarts entra en servei el driverless a l'L11 i el model operatiu de la línia, que serà de línia automàtica, així com el personal, que ja no seran AAC sinó TOLA.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Un cop ja poden dir que la primera línia automàtica del metro és la L9, ja fan el canvi a la L11?victorcasta wrote:Dimarts entra en servei el driverless a l'L11 i el model operatiu de la línia, que serà de línia automàtica, així com el personal, que ja no seran AAC sinó TOLA.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Hola!victorcasta wrote:Dimarts entra en servei el driverless a l'L11 i el model operatiu de la línia, que serà de línia automàtica, així com el personal, que ja no seran AAC sinó TOLA.
Doncs jo tinc molta por perquè a hores d'ara la L11 segueix sense funcionar bé, les portes no s'obren o s'obren quan volen, espero que hi hagi algú dins del tren per comprovar que tot funciona bé, perquè comparat amb la L9 la L11 no es res
Quina vergonya sembla que TMB ja sabia que les portes d'andana de MANUSA a la L11 no funcionen bé i no es volien arriscar per això no les han posat a la L9 (que funcionen de meravella!!).
Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qüestió de glamour
Clar, dóna més glamour la línia més no-sé-què que no pas la llufa de la L4.BCN2008 wrote:Un cop ja poden dir que la primera línia automàtica del metro és la L9, ja fan el canvi a la L11?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Vaja vaja, la L11, després de molts anys per fí será automàtica amb l'ATC.
Un parell d'homes més a tocar-se els nassos asseguts a un seient (hi tenen dret), per cert, aquesta estampa me l'he trovat aquest matí a la L9, estava per preguntarli si sap com es condueix un tren, peró m'ha fet molta vergonya.
Un parell d'homes més a tocar-se els nassos asseguts a un seient (hi tenen dret), per cert, aquesta estampa me l'he trovat aquest matí a la L9, estava per preguntarli si sap com es condueix un tren, peró m'ha fet molta vergonya.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Portes Automàtiques a la L11
Seria qüestió d'haver-li preguntat que com es porta 5 hores de peu de passatger a un tren que triga 15 minuts en fer la volta...Miquel wrote:Vaja vaja, la L11, després de molts anys per fí será automàtica amb l'ATC.
Un parell d'homes més a tocar-se els nassos asseguts a un seient (hi tenen dret), per cert, aquesta estampa me l'he trovat aquest matí a la L9, estava per preguntarli si sap com es condueix un tren, peró m'ha fet molta vergonya.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Portes Automàtiques a la L11
Potser la vergonya te l'hauria fet la resposta que t'hauria donat.Miquel wrote:Vaja vaja, la L11, després de molts anys per fí será automàtica amb l'ATC.
Un parell d'homes més a tocar-se els nassos asseguts a un seient (hi tenen dret), per cert, aquesta estampa me l'he trovat aquest matí a la L9, estava per preguntarli si sap com es condueix un tren, peró m'ha fet molta vergonya.
Re: Portes Automàtiques a la L11
mmm, jo sempre que viatgo amb transport públic, ho faig dret per no ocupar seients, i m'he passat hores dret amunt i avall, i amb motxilla escolar. Si el tren va buit, no et dic que no, peró el passatge ha de tenir preferència.
Suposo que sap com es conduiex un 9000, (o ho espero) .
Ara bé, davant els fitxatxes que fà TMB no m'esranyaria trobar algun que no en sap, almenys a la L9, ja que als trens en servei no hi hà manera analógica de fer-ho, desconec si hi ha alguna manera "digital" de portar un 9000 desde el tren sense manipulador.
Suposo que sap com es conduiex un 9000, (o ho espero) .
Ara bé, davant els fitxatxes que fà TMB no m'esranyaria trobar algun que no en sap, almenys a la L9, ja que als trens en servei no hi hà manera analógica de fer-ho, desconec si hi ha alguna manera "digital" de portar un 9000 desde el tren sense manipulador.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Portes Automàtiques a la L11
No entenc quina és una manera analògica o digital de dur un tren. Tots els 9000 de L9 tenen manipulador per dur el tren en mode ATP+Manual, com a mode de suport en cas de fallada de l'MTO.
Re: Portes Automàtiques a la L11
I a on es suposa que es el manipulador???victorcasta wrote:No entenc quina és una manera analògica o digital de dur un tren. Tots els 9000 de L9 tenen manipulador per dur el tren en mode ATP+Manual, com a mode de suport en cas de fallada de l'MTO.
Per que els 9000 amb la cabina enlaire no te pinta d'haber-hi manipulador, caram, mes sorpreses duu el tren aquest .
Per cert, amb lo de analogica em refereixo a portar-lo amb manipulador, i amb digital, em refereixo de portar el tren desde l'ordinador d'abord, si es que hi ha opcció de fer-ho, que no en tinc ni idea.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Portes Automàtiques a la L11
mmmmm... estas criticant el personal de TMB a L9 sense tenir proves de cap incompetència; i no em sembla just. A més a més desconeixes que es una categoria nova amb força més competències que un aac; aquest personal ha tingut 6 mesos de formació quan un AAC li donen 1. Quan tinguis motius reals, seguim parlant.
Quant el tema "manipulador" del 9000 de L9, dir que porten exactament els mateixos equips que els 9000 de L2/L4, amb la única salvetat de que al tenir la rampa frontal s'han hagut de redistribuir l'espai.
Quant el tema "manipulador" del 9000 de L9, dir que porten exactament els mateixos equips que els 9000 de L2/L4, amb la única salvetat de que al tenir la rampa frontal s'han hagut de redistribuir l'espai.
Re: Portes Automàtiques a la L11
I pots dir on és?traveller wrote:mmmmm... estas criticant el personal de TMB a L9 sense tenir proves de cap incompetència; i no em sembla just. A més a més desconeixes que es una categoria nova amb força més competències que un aac; aquest personal ha tingut 6 mesos de formació quan un AAC li donen 1. Quan tinguis motius reals, seguim parlant.
Quant el tema "manipulador" del 9000 de L9, dir que porten exactament els mateixos equips que els 9000 de L2/L4, amb la única salvetat de que al tenir la rampa frontal s'han hagut de redistribuir l'espai.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Portes Automàtiques a la L11
Al mateix lloc que a L2/L4, només ha hagut que desplaçar-ho uns centímetres.Miquel wrote: I pots dir on és?