Tarifes de Taxi
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
En efecte, l'adhesiu de tarifes vigents ho diu clarament: "Maletes o similars amb dimensions superiors a 55x35x25 : 1,00 euro".
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
Posem que fem una carrera de 5 euros.taxista_xungo wrote:En efecte, l'adhesiu de tarifes vigents ho diu clarament: "Maletes o similars amb dimensions superiors a 55x35x25 : 1,00 euro".
Si va 1 sol viatger, costa 5 euros.
Si van 2 viatgers, costa 5 euros.
Si van 4 viatgers, costa 5 euros.
Però si van una persona i un violí, costa 6 euros
I una persona amb tres violins, li costa 8 euros?
No vull ni pensar què costarà portar un contrabaix...
Quines tarifes més absurdes, on els violins paguen més que les persones per viatjar!!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
L'estoig de violí, amb forma de maletí allargat i amb uns 3-4 kilos de pes, és considerat arreu com a equipatge de mà. De fet fins i tot als avions està permès dur-lo a la cabina tot i sobrepassar les dimensions màximes establertes. Per tant per l'equipatge de mà no haurien de cobrar.taxista_xungo wrote:En efecte, l'adhesiu de tarifes vigents ho diu clarament: "Maletes o similars amb dimensions superiors a 55x35x25 : 1,00 euro".
I és ben habitual que els taxistes cobrin per les maletes de cabina tot i no fer les mides màximes, sols pel fet d'anar al maleter. Diria que potser dos o tres cops de ¿200? taxis a Barcelona no m'han cobrat per la maleta de cabina.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
Costarà molt dur-lo, perquè l'habitual és que no vulguin posar-lo al cotxe tot i que cap perfectament en qualsevol cotxe de cinc portes o simplement reclinant el seient de davant. De fet aquest estiu vam anar de Barcelona a Blanes amb el meu X3 i anàvem 4 persones, dos violins, un violoncel, una maleta , dues petites i un contrabaix. Tot capiculat pel contrabaixista, que va demostrar que té llarga experiència en dur el seu instrument en condicions extremeswefer wrote:No vull ni pensar què costarà portar un contrabaix...
Quines tarifes més absurdes, on els violins paguen més que les persones per viatjar!!!!
I parlant de tarifes... un món realment absurd. Puc entendre que cobrin un suplement per una estació o aeroport en compensació de l'espera. Però per què no ho cobren per l'espera en una parada de carrer? Allí no esperen? I per què han de cobrar, com volen fer ara, per dur-te a Sants? Quina diferència hi ha entre dur-te a Sants i dur-te a Passeig de Gràcia o a Sarrià? I sobre les maletes... per què et cobren per una maleta de 20 kilos i no per una persona de 75? Crec que les tarifes de Madrid, on l'equipatge que cap al maleter va inclòs, em sembla més coherent. Sempre he cregut que el suplement d'equipatge és una extorsió encoberta per contentar al gremi.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més absurditats de la tarifa
A mi, el que em sembla absurd, és la tarificació per minuts. Vejam, el taxi, per a què s'agafa, per arribar ràpid a un lloc o per passar l'estona al vehicle? Així, si trigues 20 minuts en arribar a un lloc pagues tant, però si n'hi trigues 40, en pagues tant més.
El dia que es dediquin a repassar les tarifes (no sols les de taxi) així com la seva finalitat i transparència, a més d'un li cauran les :referee
El dia que es dediquin a repassar les tarifes (no sols les de taxi) així com la seva finalitat i transparència, a més d'un li cauran les :referee
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
Anem per parts:
TEMA SUPLEMENTS
- A tot arreu, l'equipatge de mà te les dimensions màximes de 55x35x25, centímetre amunt, centímetre avall. Per raons òbvies es tolera carregar amb un violó de 80 cm en un avió dins de la cabina de passatgers, pero si es tractés d'un paquet crec que les coses anirien d'una altra forma.
-Si puja un viatger amb un contrabaix enorme li cobrarà 1 euro, és el que diu a les tarifes vigents, està clar, no?
-Hi han taxistes que NO cobren suplements per diverses raons: 1) per AMABILITAT (així, en majúscules, perquè quedi clar), 2) per evitar disputes i discussions estúpides per un maleït euro o uns centímetres de més o menys.
- Per què hi ha suplements?? Resposta: amb els suplements es tracta de gravar un tipus de carreres que són esporàdiques i que no representen una despesa habitual per l'usuari. Exemple: el que agafa dos o tres taxis el cap de setmana a la nit, el que va de vacances dos o tres cops a l'any passant per l'aeroport o l'estació de Sants. Si es decidís suprimir els suplements, els taxistes haurien de forçar una compensació de la pèrdua de guanys apujant la tarifa normal. Els suplements a més a més fan d'imant de taxis cap a uns punts que les autoritats volen tenir ben atesos per qüestió d'imatge. Aprofito per recordar-vos que el suplement de l'estació de Sants no el van demanar els taxistes, el van imposar directament des de l'IMT.
TEMA TAXÍMETRES
Els taxímetres - de tota la vida i a tot arreu - marquen el kilometratge quan estan en marxa i un tant per minut quan estan aturats o per sota de la velocitat de tall. Ho entenc perfectament: una carrera X uns dies amb poc trànsit pot costar 4 euros i altres amb més trànsit pot pujar 6 euros, però compte! no siguis egoïsta, el preu lògic no és 4 euros! El preu lògic és la mitja de tots els dies, és a dir el preu mitjà, 5 euros. Podriem arribar al tracte de 5 euros, però és molt possible que els dies de molt trànsit no em trobessis, i és que jo tampoc vull perdre. En conseqüència, les quantitats que marca el taxímetre són el més just per tothom.
Salut!
TEMA SUPLEMENTS
- A tot arreu, l'equipatge de mà te les dimensions màximes de 55x35x25, centímetre amunt, centímetre avall. Per raons òbvies es tolera carregar amb un violó de 80 cm en un avió dins de la cabina de passatgers, pero si es tractés d'un paquet crec que les coses anirien d'una altra forma.
-Si puja un viatger amb un contrabaix enorme li cobrarà 1 euro, és el que diu a les tarifes vigents, està clar, no?
-Hi han taxistes que NO cobren suplements per diverses raons: 1) per AMABILITAT (així, en majúscules, perquè quedi clar), 2) per evitar disputes i discussions estúpides per un maleït euro o uns centímetres de més o menys.
- Per què hi ha suplements?? Resposta: amb els suplements es tracta de gravar un tipus de carreres que són esporàdiques i que no representen una despesa habitual per l'usuari. Exemple: el que agafa dos o tres taxis el cap de setmana a la nit, el que va de vacances dos o tres cops a l'any passant per l'aeroport o l'estació de Sants. Si es decidís suprimir els suplements, els taxistes haurien de forçar una compensació de la pèrdua de guanys apujant la tarifa normal. Els suplements a més a més fan d'imant de taxis cap a uns punts que les autoritats volen tenir ben atesos per qüestió d'imatge. Aprofito per recordar-vos que el suplement de l'estació de Sants no el van demanar els taxistes, el van imposar directament des de l'IMT.
TEMA TAXÍMETRES
Els taxímetres - de tota la vida i a tot arreu - marquen el kilometratge quan estan en marxa i un tant per minut quan estan aturats o per sota de la velocitat de tall. Ho entenc perfectament: una carrera X uns dies amb poc trànsit pot costar 4 euros i altres amb més trànsit pot pujar 6 euros, però compte! no siguis egoïsta, el preu lògic no és 4 euros! El preu lògic és la mitja de tots els dies, és a dir el preu mitjà, 5 euros. Podriem arribar al tracte de 5 euros, però és molt possible que els dies de molt trànsit no em trobessis, i és que jo tampoc vull perdre. En conseqüència, les quantitats que marca el taxímetre són el més just per tothom.
Salut!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tarifes justes per a qui?
Sense ànims de tractar ningú de pesseter o bandoler, estarem d'acord en una cosa: el que marca el taxímetre és el més just per al taxista. Per al passatger... què vols que et digui.taxista_xungo wrote:En conseqüència, les quantitats que marca el taxímetre són el més just per tothom.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Tarifes de Taxi
Jo el què penso és molt diferent. Més enllà del famós salari elevat que solen tenir molts taxistes, i del preu que a mi em sembla car, el taxi és un transport un pèl elitista. Qui l'agafa cada dia és perquè vol. És (ara no em digueu exagerat) com contractar una Limusina, és car perquè no és un transport de masses, i tens un xofer a disposició. Altra cosa és que en alguns moments de la nostra vida sigui estrictament necessari agafar-lo, per exemple de nit quan el gran transport públic és tancat, quan no passarà un Nitbus en una hora, on no arriben ni els autobusos, o quan és una situació d'urgència màxima, com un naixement. És car, però no és imprescindible, per sort, i els qui l'agafen cada dia, s'ho poden pagar.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Tarifes de Taxi
De Torredembarra a Tarragona hi ha 12km. Per què un dilluns a les 17h30 em cobren 19€ i un altre dilluns qualsevol me n´han arribat a cobrar 37,50€? En condicions idèntiques de tràfic, velocitat... però amb taxistes diferents?taxista_xungo wrote:
TEMA TAXÍMETRES
Els taxímetres - de tota la vida i a tot arreu - marquen el kilometratge quan estan en marxa i un tant per minut quan estan aturats o per sota de la velocitat de tall. Ho entenc perfectament: una carrera X uns dies amb poc trànsit pot costar 4 euros i altres amb més trànsit pot pujar 6 euros, però compte! no siguis egoïsta, el preu lògic no és 4 euros! El preu lògic és la mitja de tots els dies, és a dir el preu mitjà, 5 euros. Podriem arribar al tracte de 5 euros, però és molt possible que els dies de molt trànsit no em trobessis, i és que jo tampoc vull perdre. En conseqüència, les quantitats que marca el taxímetre són el més just per tothom.
Salut!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
I tant elitista... a poc que facis números, en la majoria d'ocasions surt més a compte anar amb el cotxe particular que no pas agafar un taxi. I a sobre t'estalvies problemes de no trobar taxis.Lluita1714 wrote:Jo el què penso és molt diferent. Més enllà del famós salari elevat que solen tenir molts taxistes, i del preu que a mi em sembla car, el taxi és un transport un pèl elitista
I si et mous en transport públic, aleshores la diferència és abismal. Amb el que costa una sola carrera, jo vaig i torno de la feina gairebé durant quatre dies!!!
El resultat és que jo, per exemple, deu fer anys que no pujo a un taxi. Si fossin més barats els agafaria, però amb les tarifes actuals, els continuaré evitant tant com puguin. No crec que la política comercial actual sigui la millor, la veritat, però en fi... ells sabran. Jo el que sí sé, és que no m'ho puc permetre.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
A Tarragona on el taxi té el trist honor de ser el més car d'Espanya un preu competitiu faria incrementar notablement la demanda, en detriment de l'EMT és clar, a moltes ciutats espanyoles un taxi entre 4 persones acaba sortint al preu de 4 persones en autobús (a preu de bitllet senzill és clar).
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Tarifes de Taxi
Mira, jo farà 5 anys que no n'agafo cap, tampoc. Un cop que tornant del cinema, La Maquinista, vam arribar en metro a L'H però FGC ja era tancat. El remei va ser el Taxi, i també va sortir molt car. Això no treu que els preus hagin de baixar, han de baixar, és injust per als clients, amb el que cobren ja poden convidar a una copa de Champagne. Després no ens estranya que es formin màfies al voltant del món de les llicències.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
Màfies al voltant del món de les llicències??...El famós salari elevat que solen tenir molts taxistes??
Com a taxista (dels xungos) li confesso que no sé de què està parlant, Sr.1714, pot ser més específic?
I permeti'm que li digui que jo, com vosté, tampoc puc permetre'm el luxe d'agafar massa taxis. Però també sé que el taxi és i serà sempre car, es tracta de portar-te de porta a porta sense parades intermitges ni romanços, a qualsevol hora. En canvi, veig que vosté valoraria més un Mercedes o una copeta de cava...
Com a taxista (dels xungos) li confesso que no sé de què està parlant, Sr.1714, pot ser més específic?
I permeti'm que li digui que jo, com vosté, tampoc puc permetre'm el luxe d'agafar massa taxis. Però també sé que el taxi és i serà sempre car, es tracta de portar-te de porta a porta sense parades intermitges ni romanços, a qualsevol hora. En canvi, veig que vosté valoraria més un Mercedes o una copeta de cava...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Tarifes de Taxi
Aquí encara sembla que no ha arribat, però no trigarà. Són una mena de petites organitzacions que es fan passar per taxistes, amb cotxes falsos i llicències falses (de vegades no), que solen enganyar als turistes i a alguns conciutadans disparant els preus, arribant a triplicar-los. D'això n'és sabut a Argentina, o Praga. I si tenim grues pirates no trigarem a tenir-ne, de taxis.taxista_xungo wrote:Màfies al voltant del món de les llicències??...El famós salari elevat que solen tenir molts taxistes??
Com a taxista (dels xungos) li confesso que no sé de què està parlant, Sr.1714, pot ser més específic?
I permeti'm que li digui que jo, com vosté, tampoc puc permetre'm el luxe d'agafar massa taxis. Però també sé que el taxi és i serà sempre car, es tracta de portar-te de porta a porta sense parades intermitges ni romanços, a qualsevol hora. En canvi, veig que vosté valoraria més un Mercedes o una copeta de cava...
És sabut que els taxistes tenen un salari mitjà força elevat, cosa que els permet amortitzar el cost de la llicència. Del contrari, no les vendrien per preus tan elevats. Per exemple, he buscat i el primer que he trobat: El preu d'un Skoda Octavia II amb tres anys, (en el benentès que sent un taxi té molt de rodatge) no supera els 5.000 €. 145.000 euros val doncs aquesta llicència, per tant, ha de ser un bon negoci per estar tan sol·licitada aquesta feina.
Que jo no te la critico, molt bé per tu, però no treu que sigui un transport car i elitista
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
Em desconcerta, ara resulta que les màfies estan per arribar... Deixem-ho estar!
Doncs miri, si realment creu que queda tant, compri una llicència, posi dos empleats a treballar (en el cas de que es consideri massa digne per treballar-la vostè) i m'ho explica, que riurem (millor dit, riuré) junts. Apunti's a la bona vida, endavant!
Doncs miri, si realment creu que queda tant, compri una llicència, posi dos empleats a treballar (en el cas de que es consideri massa digne per treballar-la vostè) i m'ho explica, que riurem (millor dit, riuré) junts. Apunti's a la bona vida, endavant!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Tarifes de Taxi
... no penso respondre, tot està dit, jo poso dades i arguments.taxista_xungo wrote:Em desconcerta, ara resulta que les màfies estan per arribar... Deixem-ho estar!
Doncs miri, si realment creu que queda tant, compri una llicència, posi dos empleats a treballar (en el cas de que es consideri massa digne per treballar-la vostè) i m'ho explica, que riurem (millor dit, riuré) junts. Apunti's a la bona vida, endavant!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
Si s'hi fixa estem tornant a una discussió que vam tenir ara fa un any. Els meus arguments es troben en aquest mateix fil.
Re: Tarifes de Taxi
Sense ser-ne un gran entès, al bar de sota casa és punt de reunió de taxistes, i una vegada els vaig preguntar, i es veu, que el preu de les llicències és tant elevat perquè l'ajuntament / IMT no vol expedir-ne més, i això fa que vagin buscades, per tant, que es venguin a preus superiors.Lluita1714 wrote:Aquí encara sembla que no ha arribat, però no trigarà. Són una mena de petites organitzacions que es fan passar per taxistes, amb cotxes falsos i llicències falses (de vegades no), que solen enganyar als turistes i a alguns conciutadans disparant els preus, arribant a triplicar-los. D'això n'és sabut a Argentina, o Praga. I si tenim grues pirates no trigarem a tenir-ne, de taxis.taxista_xungo wrote:Màfies al voltant del món de les llicències??...El famós salari elevat que solen tenir molts taxistes??
Com a taxista (dels xungos) li confesso que no sé de què està parlant, Sr.1714, pot ser més específic?
I permeti'm que li digui que jo, com vosté, tampoc puc permetre'm el luxe d'agafar massa taxis. Però també sé que el taxi és i serà sempre car, es tracta de portar-te de porta a porta sense parades intermitges ni romanços, a qualsevol hora. En canvi, veig que vosté valoraria més un Mercedes o una copeta de cava...
És sabut que els taxistes tenen un salari mitjà força elevat, cosa que els permet amortitzar el cost de la llicència. Del contrari, no les vendrien per preus tan elevats. Per exemple, he buscat i el primer que he trobat: El preu d'un Skoda Octavia II amb tres anys, (en el benentès que sent un taxi té molt de rodatge) no supera els 5.000 €. 145.000 euros val doncs aquesta llicència, per tant, ha de ser un bon negoci per estar tan sol·licitada aquesta feina.
Que jo no te la critico, molt bé per tu, però no treu que sigui un transport car i elitista
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
Si hi ha demanda elevada és perquè és una feina, al menys, rentable i relativament garantitzada. Si no fos així ningú les voldria.oriolp13 wrote:Sense ser-ne un gran entès, al bar de sota casa és punt de reunió de taxistes, i una vegada els vaig preguntar, i es veu, que el preu de les llicències és tant elevat perquè l'ajuntament / IMT no vol expedir-ne més, i això fa que vagin buscades, per tant, que es venguin a preus superiors.
I no, taxista_xungo, no m'interessa a mi com tampoc altres centenars de professions, ja que no m'agrada conduir per ciutat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tarifes 2011, des d'avui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... davui.html
Els taxis a Barcelona i l'àrea metropolitana són un 3,2% més cars des d'avui
L'increment repercuteix únicament en el preu del quilòmetre recorregut i en l'hora d'espera, no en la baixada de bandera
Els nous preus també estableixen que les nits de Nadal i de Cap d'Any s'aplicarà un suplement especial de 3,10 euros
18/12/10 17:00 - Barcelona - Europa Press
El preu del quilòmetre recorregut i l'hora d'espera dels taxis de l'àrea metropolitana de Barcelona s'ha incrementat des d'aquest dissabte un 3,2% respecte a l'any 2010.
La nova tarifa per al 2011, aprovada l'octubre per l'Entitat Metropolitana de Transports (EMT) i ratificada per la Generalitat de Catalunya, no afecta el preu de la baixada de bandera ni els suplements.
Segons ha informat l'Institut Metropolità del Taxi, els taxímetres han actualitzat aquesta mitjanit només en tallers autoritzats.
Alhora han informat que la nit de Nadal no hi haurà liberalització horària i, per tant, l'horari serà el que impera habitualment durant tot l'any. Es manté el suplement de ‘nit especial' de 3,10 euros, previst a la tarifa.
La liberalització horària sí que s'aplicarà, però, la nit de cap d'any, i els taxistes que tinguin festa el dia 31 podran sortir a treballar des de les 22.00 hores d'aquell dia, en lloc de a les 06.00 hores de la matinada de l'1 de gener.
Els taxis a Barcelona i l'àrea metropolitana són un 3,2% més cars des d'avui
L'increment repercuteix únicament en el preu del quilòmetre recorregut i en l'hora d'espera, no en la baixada de bandera
Els nous preus també estableixen que les nits de Nadal i de Cap d'Any s'aplicarà un suplement especial de 3,10 euros
18/12/10 17:00 - Barcelona - Europa Press
El preu del quilòmetre recorregut i l'hora d'espera dels taxis de l'àrea metropolitana de Barcelona s'ha incrementat des d'aquest dissabte un 3,2% respecte a l'any 2010.
La nova tarifa per al 2011, aprovada l'octubre per l'Entitat Metropolitana de Transports (EMT) i ratificada per la Generalitat de Catalunya, no afecta el preu de la baixada de bandera ni els suplements.
Segons ha informat l'Institut Metropolità del Taxi, els taxímetres han actualitzat aquesta mitjanit només en tallers autoritzats.
Alhora han informat que la nit de Nadal no hi haurà liberalització horària i, per tant, l'horari serà el que impera habitualment durant tot l'any. Es manté el suplement de ‘nit especial' de 3,10 euros, previst a la tarifa.
La liberalització horària sí que s'aplicarà, però, la nit de cap d'any, i els taxistes que tinguin festa el dia 31 podran sortir a treballar des de les 22.00 hores d'aquell dia, en lloc de a les 06.00 hores de la matinada de l'1 de gener.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.