Portes Automàtiques a la L11

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
davida
N9
N9

Re: Portes Automàtiques a la L11

Post by davida »

Als panells del metro avui anuncianven que desde avui la L11 es la segona linia de <M> sense conductor!!!!!
Fa 48h no hi havia cap, avui 2.
Guigui
Administrador

Un altre rècord per a apuntar-se

Post by Guigui »

La línia de metro sense conductor més curta d'Europa! :llengua
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
pokeroms
N6
N6

Post by pokeroms »

Hola nois!!

Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.

Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..

Salutacions!! ;)
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
metring
Administrador

Post by metring »

I no han fer re-inauguració? Haguessin gairebé coincidit amb el 6è aniversari!
Miquel
Administrador

Post by Miquel »

pokeroms wrote:Hola nois!!

Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.

Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..

Salutacions!! ;)
Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.
El metro de Barcelona amb motoristes!
traveller
N6
N6

Post by traveller »

Miquel wrote: Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.
El problema és que el sistema de sensors de Trinitat Nova encara està en fase de proves, per això l'entrada a Trinitat Nova s'ha de fer en ATO. Aviat es possarà en servei i ja la volta sencera serà en mode driverless.
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

Miquel wrote:
pokeroms wrote:Hola nois!!

Salutacions!! ;)
Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.
Renoi... aquests TOLA, sense ànim d'ofendre (tant de bó tingués una feina així) em sembla que d'aquí a poc estaran tot el trajecte a la "bar TOLA" :)
Disculpeu-me, l'acudit fàcil...

Com es nota que no volien treure-li protagonisme a la L9. És vergonyós que es preocupin més de la seva imatge que no pas del servei.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
traveller
N6
N6

Post by traveller »

Lluita1714 wrote:
Com es nota que no volien treure-li protagonisme a la L9. És vergonyós que es preocupin més de la seva imatge que no pas del servei.
Home, a mi em sembla que el canvi del mode conducció ATO al driverless és transparent al client, no hi veig massa importància a inaugurar tot ràpid... a més, quant més temps de proves té un sistema, més fiabilitat dóna al possar-ho en marxa...
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

traveller wrote:
Lluita1714 wrote:
Home, a mi em sembla que el canvi del mode conducció ATO al driverless és transparent al client, no hi veig massa importància a inaugurar tot ràpid... a més, quant més temps de proves té un sistema, més fiabilitat dóna al possar-ho en marxa...
El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
traveller
N6
N6

Post by traveller »

Lluita1714 wrote: El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.
I jo ho veig bé, en tots els aspectes no hi ha color entre L9 i L11...
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

traveller wrote:
Lluita1714 wrote: El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.
I jo ho veig bé, en tots els aspectes no hi ha color entre L9 i L11...
I jo em pregunto... no és millor de cara a l'usuari haver implantat abans la MTO a la L11? Fa anys... és que per a alguns ja era una rutina obrir les mampares a la força!
Guigui
Administrador

Banc de proves

Post by Guigui »

Però no deien (oficiosament, això sí) que la L11 era el banc de proves de tot el metro, i que aquí podia raure el fet de ser aquella mena d'atac d'apendicitis de la xarxa de l'FMB?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
traveller
N6
N6

Post by traveller »

Lluita1714 wrote: I jo em pregunto... no és millor de cara a l'usuari haver implantat abans la MTO a la L11? Fa anys... és que per a alguns ja era una rutina obrir les mampares a la força!
El Manless Train Operation només està implantat a L9, és un mode CBTC que permet recuperar remotament les possibles fallades que poguessin sorgir; mentres que el sistema implantat a L11 es el driverless, que es diferencia del MTO precissament en que no es poden recuperar remotament aquestes situacions, i cal la presència d'un tècnic embarcat.
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

traveller wrote: El Manless Train Operation només està implantat a L9, és un mode CBTC que permet recuperar remotament les possibles fallades que poguessin sorgir; mentres que el sistema implantat a L11 es el driverless, que es diferencia del MTO precissament en que no es poden recuperar remotament aquestes situacions, i cal la presència d'un tècnic embarcat.
Ja ho comentàveu abans... però per ser una línia on com a màxim circulen dos trens, jo crec que ja és hora de posar MTO, que suposo que serà l'objectiu final.
traveller
N6
N6

Post by traveller »

Lluita1714 wrote: Ja ho comentàveu abans... però per ser una línia on com a màxim circulen dos trens, jo crec que ja és hora de posar MTO, que suposo que serà l'objectiu final.
Sí, s'han de muntar uns equips que permetin aquesta automatització, però encara no estan llestos. És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...
BCN2008
N8
N8

Post by BCN2008 »

traveller wrote:És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...
Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.
Se que hi ha el risc de que si s'avaria 1 dels trens en servei no n'hi hauria cap de reserva, pero es un risc assumible, no? :nose
traveller
N6
N6

Post by traveller »

BCN2008 wrote: Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.
Se que hi ha el risc de que si s'avaria 1 dels trens en servei no n'hi hauria cap de reserva, pero es un risc assumible, no? :nose
Suposo que un cop disenyats i fabricats tots els equips, muntar-los a una o a les 3 unitats no crec que sigui un problema. A més, es possible que a nivell de telecomandament (software i altres històries) sigui incompatible un tren MTO amb un altre driverless circulant a la vegada, s'hauria d'investigar...
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

BCN2008 wrote:
traveller wrote:És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...
Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.
Si això passa, que és poc probable, el poden substituir amb un 1100, sense el 1400 ni l'altre banda. Dos cotxes. :) Us ho imagineu?
pokeroms
N6
N6

Post by pokeroms »

Bones!!!

Només dir-vos que això del driverless a la L11 no sé si és una realitat, una joguina o un somni... :x :x
Ahir per la nit quan vaig tornar de l'escola els trens anaven manualment (ATO) en totes les estacions, ni rastre del MTO...

Encara seguim sent els conillets d'indies de la L9? :D :D

Salutacions!!!! ;)
Óscar
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
Vilarrubla
N8
N8

Post by Vilarrubla »

Segons el DPTOP s'ha posat en marxa avui dia 16 de desembre.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”