Fil permanent: bitllets de transport
- canalcole
- N9
- Facebook: XavierMartinezVidal
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Dijous vaig anar d'excursió a VNG amb l'insti, i van agafar un bitllet en grup. El bitllet per cada alumne era aquest:
A continuació penjaré un bitllet que NO és un títol de transport.
M'explico: a l'estació de Sant Boi de Llobregat FGC disposa d'un aparcament per als viatgers que arriben en vehicle privat a l'estació. Doncs bé, no s'els ha vingut millor idea al cap que programar les MAE per emetre el bitllet de sortida de l'aparcament. Així, cal anar a la MAE, seleccionar les opcions per treure el tiquet de sortida de l'aparcament, posar el títol de transport a la ranura de duplicar títols de transport i finalment ix l'esmentat tiquet. Al sortir, cal ensenyar aquest tiquet juntament amb el que es lliura a l'entrar a l'aparcament per tal que l'estada a l'aparcament per als usuaris del servei de tren surti gratuïta.
Curiositats:
Apareix com a preu zero a la MAE, però no al bitlet, però al número de sèrie apareix com un bitllet més com si s'hagués pagat en metàl·lic.
La MAE t'ofereix la opció d'imprimir el rebut del tiquet de l'aparcament i en aquest apareix com a preu del mateix zero euros. Jo, evidentment, l'he demanat i al costat del bitllet us l'ofereixo.
I deixem-nos de romanços i us l'ensenyo:
Imagino que una solució semblant, per no dir idèntica, es farà als aparcaments que ha de construir TABASA en diverses estacions de la Barcelona-Vallès, entre les quals Vollpereres.
M'explico: a l'estació de Sant Boi de Llobregat FGC disposa d'un aparcament per als viatgers que arriben en vehicle privat a l'estació. Doncs bé, no s'els ha vingut millor idea al cap que programar les MAE per emetre el bitllet de sortida de l'aparcament. Així, cal anar a la MAE, seleccionar les opcions per treure el tiquet de sortida de l'aparcament, posar el títol de transport a la ranura de duplicar títols de transport i finalment ix l'esmentat tiquet. Al sortir, cal ensenyar aquest tiquet juntament amb el que es lliura a l'entrar a l'aparcament per tal que l'estada a l'aparcament per als usuaris del servei de tren surti gratuïta.
Curiositats:
Apareix com a preu zero a la MAE, però no al bitlet, però al número de sèrie apareix com un bitllet més com si s'hagués pagat en metàl·lic.
La MAE t'ofereix la opció d'imprimir el rebut del tiquet de l'aparcament i en aquest apareix com a preu del mateix zero euros. Jo, evidentment, l'he demanat i al costat del bitllet us l'ofereixo.
I deixem-nos de romanços i us l'ensenyo:
Imagino que una solució semblant, per no dir idèntica, es farà als aparcaments que ha de construir TABASA en diverses estacions de la Barcelona-Vallès, entre les quals Vollpereres.
- Guigui
- Administrador
Utilitat
Em pregunto quina utilitat podria tenir un justificant per un import zero...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Algunes de les indicacions tarifàries dels bitllets que utilitzaven els membres del Congrès dels Diputats l'any 1905. N'hi ha de divertídissimes: "Los Señores Diputados no necesitan dirigirse a las Compañías en ningún caso" (traduït: no calia que fessin reclamacions, atès que ho farà la Secretaria de la Comisión")
- Attachments
-
- congrés095.jpg (95.48 KiB) Viewed 4439 times
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
Targeta inaugural de l'estació de Magòria-La Campana. Va ser un títol conflictiu, ja que valia per fer 10 trajectes gratuïts per tota la Llobregat-Anoia però els ramals encara no disposaven de validació magnètica, per tant es cancel.laven manualment. Val a dir que només hi havia un boig que pugués fer La Beguda-Magòria, per exemple.
- Attachments
-
- campana096.jpg (35.08 KiB) Viewed 4420 times
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
Barem de tarifes per a gossos, 1945. Ferrocarriles de Cataluña, SA.
Per als trajectes entre estacions col.laterals generalment un gos pagava quatre vegades més que l'amo. Ben curiós.
Per als trajectes entre estacions col.laterals generalment un gos pagava quatre vegades més que l'amo. Ben curiós.
- Attachments
-
- gossos097.jpg (66.31 KiB) Viewed 4411 times
- Guigui
- Administrador
Peu del Funicular, final de trajecte?
Dedueixo bé que hi havia trens que acabaven trajecte a Peu del Funicular?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
-
- N7
Avui m'he trobat amb això:
I jo que pensava que ja estaven exterminats!
Ostres!
Sen's dubte aquests eren mil vegades més bonics que els de les fletxetes que ens han posat ara.
Quins records...
Sen's dubte aquests eren mil vegades més bonics que els de les fletxetes que ens han posat ara.
Quins records...
- Lluita1714
- N9
A mi personalment m'agraden més els de les fletxes, sobretot per aquest fons tant maco, però sí que t'he de dir que tinc una bona quantitat de T. General de les antigues. Va durar prous anys, desgràcia fos que no els canviessin, aleshores entre ATM, FGC i Renfe, hauran acabat amb el col·leccionisme modern.Javi M wrote:Ostres!
Quins records...
D'altra banda, fins fa pocs mesos m'he topat amb bitllets tèrmics a FGC amb l'antic logo de TMB i sense el TRAM.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Si et refereixes a títols ATM, encara els tenen les MAE de Vallbona d'Anoia i Vilanova del Camí.Lluita1714 wrote:D'altra banda, fins fa pocs mesos m'he topat amb bitllets tèrmics a FGC amb l'antic logo de TMB i sense el TRAM.
-
- N10
Als plecs de compra de bitlletatge a les empreses fabricants, els operadors solen posar com a condició que la capa termosensible del bitllet tèrmic mantingui les propietats de reacció química durant un any des de la data de fabricació.
Com veieu aquest límit està ampliament superat per l'experiència diària.
Com veieu aquest límit està ampliament superat per l'experiència diària.
UT596001 wrote:Si et refereixes a títols ATM, encara els tenen les MAE de Vallbona d'Anoia i Vilanova del Camí.Lluita1714 wrote:D'altra banda, fins fa pocs mesos m'he topat amb bitllets tèrmics a FGC amb l'antic logo de TMB i sense el TRAM.
- Lluita1714
- N9
Jo guardo bitllets tèrmics de fa molts anys... no posa la data però sí sé que és de quan valia 6'30, per tant deu ser del 2003-2004, i no s'ha esborrat res. La lletra que va afegir la màquina està una mica transparent, però és llegible. El que sí està és groc, molt groguenc, malgrat haver estat protegit de la climatologia, la humitat i la llum.
Els de cartró s'han conservat a la perfecció.
Els de cartró s'han conservat a la perfecció.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
Un bitllet excepcional: MZA combinat amb Central Catalán. Passeig de Gràcia a Piera-Hostalets (1904)
- Attachments
-
- CCatalan098.jpg (17.32 KiB) Viewed 4236 times
Atenció al que diuen al Skyscrapercity:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2482
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2482
-
- N10
Bitllet "Especial para bañistas" entre Azkoitia i Zumaia, del Ferrocarril de l'Urola.
- Attachments
-
- banistas099.jpg (15.27 KiB) Viewed 4151 times
El bitllet inaugural de la L9
- Attachments
-
- Sin título-6.jpg (116.6 KiB) Viewed 4096 times
Em sona que fa poc me'n vaig trobar un de semblant però amb la cartulina més antiga encara, d'aquelles que posa "Bonotren" i RENFE en majúscules. Diria que va ser expedit a Montgat Nord, si me'n recordo ja faré un escaneig.Altaria_Trianilla wrote:Avui m'he trobat amb això:
Saludus des de la uab, un matí aborrit sense ganes d'estudiar
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
- Pere
- N9
Fil permanent: bitllets de transport
Vaig a l'estació de Renfe o de FGC ?
- Attachments
-
- CCF19122009_00003.jpg (42.56 KiB) Viewed 3968 times
-
- N10
Jo no en tindria cap dubte: hi ha dos logos d'FGc i un de Renfe. directe a Terrassa Rambla!
Pere wrote:Vaig a l'estació de Renfe o de FGC ?