Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ferroviario_catalan »

pol wrote:No se si algú s'haura fixat que en les pantalles dels trens de la L9, en anunciar Església Major, apareix escrit Pl. Església. Diria que aquest era el nom original de l'estació oi?
En el mapa zonal de Església Major, (el mapa donde sale situada la estacion y las calles del barrio) el nombre de Església Major, sale con el acento al revés... (Esglèsia Major)
Una pequeña cagada más jaja!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by canalcole »

Els videos que vaig fer aquest apassat diumenge amb en Pol Casellas a la L9:



;)
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

Noves licitacions de GISA en relació a diversos projectes d'estacions del tram central de la línia 9.
De mica en mica anem avançant. Salut

http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Mortadel·lo wrote:jo voto que es digui "Camp de l'Europa" :D
Però si el camp de l'Europa cau entre Guinardó i Sanllehy, no pas prop de Muntanya.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Camp de l'Europa

Post by Guigui »

Entre Sanllehy, Alfons X i Muntanya/Travessera de Dalt, per a ser precisos. En resum, gairebé tantes estacions com el Camp Nou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Verge i mare de Déu

Post by 437.001 »

Guigui wrote:Pel que fa a recomanacions normatives, no ho sé dir, però tant verge com mare de Déu són dos termes acceptats en català. Ara bé, se sol utilitzar més el darrer, potser per a diferenciar-lo del castellà (un fenomen, per cert, típic arreu on hi ha dues llengües en contacte).
Off-topic-exemple: a Tortosa, ningú diu "Mare de Déu de la Cinta" (tot i que és perfectament correcte), sinó "Verge de la Cinta".
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Vilarrubla »

http://www.lasantacinta.com/default2.as ... 1&idioma=1

a Internet surten uns 225.000 links per "mare de déu de la Cinta" i uns 100.000 per "verge de la Cinta".

En el cas de Montserrat la diferència és molt major: 763.000 (mare de déu) vs. 47.200 (verge)
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

Noves licitacions de GISA en relació al projecte de l'estació de Lesseps del tram central de la línia 9.
De mica en mica anem avançant. Salut

http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
User avatar
bitxofo
N7
N7
Posts: 381
Joined: Friday 17/02/2006 19:46
Location: BCN
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by bitxofo »

Un dia d'aquests he de tornar a escriure o trucar al director de l'ATM per comentar-li això dels noms de les estacions, les errades i les faltes ortogràfiques, com ja vaig fer fa 2 o 3 anys.
:)
Em va passar a saludar per la feina i em va donar la seva tarja!
:o
Visca el metro!!
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

Avui he anat a la L9 amb més calma, i he pogut veure moltes coses criticables.
Per començar, he vist que només hi queda una gotera, la de l'enllaç de Fondo.
També he pogut veure la versió TFT del mític "Processant nova informació", que us mostro en la següent foto:
Image
No he pogut comprobar si han arreglat lo de "Pl. Església" als monitors dels trens perque funcionaven així de bé:
Image
I finalment, dir que només he tingut un petit problema en tota l'estona, i es que un tren direcció Can Zam no ha acabat de tancar portes bé a Església Major, les ha obert, s'ha parat un moment, el técnic ha parlat pel "walkie-talkie", ha tancat portes i ha continuat.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by uriol108 »

Finalitzada la perforació del tunel amb més giragonses del món !

Image

La tuneladora que feia el tram de l'L9 fins al polígón Mas Blau ha aconseguit una fita histórica, fent cale avui a les 11h del matí al pou d'extracció del Parc Logistic, completant així els 8,9 Km de Tunel fins a l'aeroport del Prat.

Barcelona ja esta fisicament conectada amb l'aeroport del Prat mitjançant un tunel, ara només falten les obres d'adequació del tunel, la instalació de vies i catenaries, i l'acabament de les instal·lacions de les estacions.

Els Conseller Nadal que ha presenciat avui el cale de la Tuneladora, està molt satisfet, ja que aviat es conectaran mitjançant metro dues de les més importants poblacions de Catalunya, donant servei a molts nous usuaris, satisfet per aquesta fita i ha manifestat en unes breus declaracions que aquesta es una fita histórica per Barcelona, i preveu que a començaments de 2011 es puguin iniciar les proves i cap al 2012 es podria obrir aquest tram tant important per a Barcelona, i el Prat de Llobregat tot i que no s'atreveix a donar una data concreta. El conseller també ha declarat que s'esta estudiant una futura prolongació de la Linea 9 cap a Salou i cap al Parc temàtic Port Aventura, per donar servei als molts turistes que cada any visiten la zona.

Image

Image

Font: Agencia Reuters


fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by fredebcnteatre »

uriol108 wrote:
El conseller també ha declarat que s'esta estudiant una futura prolongació de la Linea 9 cap a Salou i cap al Parc temàtic Port Aventura, per donar servei als molts turistes que cada any visiten la zona.


Ampliar la L9 fins a Salou i Port Aventura? Però la L9 es una linea de metro... No? Com que ampliar L9 fins Salou i Port Aventura? Aixó no está que jo recordi a la provincia de Barcelona, aixó que jo sapiga está passat Tarragona vinent desde Barcelona. Com coi se suposa que ampliara una L9 de metro de una zona metroopolitana a una altre provincia? I don't understand...
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by cristian26 »

uriol108 wrote:El conseller també ha declarat que s'esta estudiant una futura prolongació de la Linea 9 cap a Salou i cap al Parc temàtic Port Aventura, per donar servei als molts turistes que cada any visiten la zona.
Hola???

Espero que això tingui relació amb el dia en què avui ens trobem :o
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

El que més m'agrada és el títol! xD
Finalitzada la perforació del tunel amb més giragonses del món !
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dia assenyalat

Post by Guigui »

Hello? Anybody home?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

La cara de mareig d'en Nadal no té desperdici!!! xD
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Esverat

Post by Guigui »

Més aviat, sembla que li hagin acabat de dir que la grua s'ha endut el seu cotxe oficial i que haurà de tornar a Girona en regional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

Sense pressa però sense pausa
Dues de les quatre perforadores de la L9 estan aturades, la previsió és que una arrencada al gener i l'altra al febrer

"La Vanguardia" Óscar Muñoz | Barcelona | 28/12/2009 | Actualitzat a les 01:58 h | Ciutadans

Les contínues revisions dels calendaris que ha patit l'L9 des que el 2002 va començar a construir-va portar els actuals responsables de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques a no aventurar-se, almenys públicament, amb noves previsions d'obertura, excepte per al tram entre Santa Coloma, Badalona i la Sagrera, que acaba d'estrenar les seves primeres cinc estacions i ha de quedar completament obert abans de l'estiu que ve.

MÉS INFORMACIÓ

* Falten 17 qm de l'L9 per construir

Així va ser després de la revisió de tots els projectes de línia efectuada arran de l'enfonsament del Carmel, on es va imposar de manera generalitzada la cautela. També van influir les dificultats que les tuneladores, especialment la que va començar a foradar a Badalona, han hagut d'afrontar, des de parades tècniques més llargues del que s'esperava, fins canvis precipitats de dents o detencions obligades perquè hi havia obstacles imprevistos en el seu camí, com els fonaments d'un edifici de Sant Andreu que no figuraven en els plànols.

Des de fa més o menys un any, després d'haver pres millor la mesura a aquestes màquines, s'han tornat a donar nous calendaris, encara que amb marges prou amplis. La voluntat és avançar sense presses però sense pauses. El primer segueix sent la seguretat. El 2011 s'han de posar en funcionament el viaducte de la Zona Franca i el traçat d'aquest braç fins a Collblanc, així com l'altra branca fins a Parc Logístic. Al 2012, la continuació des d'aquesta última estació a l'aeroport. La prolongació fins al Polígon Pratenc, també en plataforma elevada, es preveu per al 2013 i, finalment, el tram central, entre Collblanc i la Sagrera, el 2014, l'any màgic en què tota l'L9 ha de ser una realitat.

Per tal que aquestes previsions puguin mantenir-se és fonamental solucionar el principal problema que hi ha en aquest moment: la reactivació de la tuneladora que forada sota el passeig de la Zona Franca, parada a prop de la futura estació de Motors des de l'abril passat. Dels cinc forats gegants emprats en la L9, aquest és el que pitjor ho ha passat (és el mateix que va arrencar a Badalona). En la seva actual posició, aquesta màquina va topar amb roques dures imprevistes en un terreny deltaic bàsicament tou i va passar al costat d'un col lector que es trobava en mal estat i va haver de reforçar-se. Hi ha hagut d'injectar formigó al terreny per estabilitzar i construir un calaix que permeti als tècnics accedir sense canvis de pressió i reemplaçar les peces de tall. La previsió, tot i que encara no és segura, és que aquest artefacte pugui tornar a perforar al febrer.

Abans, al gener, es posarà en marxa la tuneladora que es troba a la plaça de les Havaneres (prop de la Sagrera) i que foradar gran part del tram central de la línia, fins a Mandri. A aquesta màquina se li ha canviat el cap perquè pugui mossegar roca. També s'ha col locat en una cota més baixa, d'acord amb el nou projecte d'aquest tram.

Les altres dues tuneladores treballen a bon ritme. Una ho fa al Prat, on ha travessat el nucli urbà i es dirigeix cap al Llobregat. L'altra està a l'Hospitalet, entre Collblanc i Camp Nou, des d'on seguirà per Zona Universitària fins a Mandri, on s'extraurà.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Mmm, des de quan a La Vanguardia escriuen en català?
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by cristian26 »

victorcasta wrote:Mmm, des de quan a La Vanguardia escriuen en català?
Com saps que es tracta de La Vanguardia?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”