pol wrote:No se si algú s'haura fixat que en les pantalles dels trens de la L9, en anunciar Església Major, apareix escrit Pl. Església. Diria que aquest era el nom original de l'estació oi?
En el mapa zonal de Església Major, (el mapa donde sale situada la estacion y las calles del barrio) el nombre de Església Major, sale con el acento al revés... (Esglèsia Major)
Una pequeña cagada más jaja!
Guigui wrote:Pel que fa a recomanacions normatives, no ho sé dir, però tant verge com mare de Déu són dos termes acceptats en català. Ara bé, se sol utilitzar més el darrer, potser per a diferenciar-lo del castellà (un fenomen, per cert, típic arreu on hi ha dues llengües en contacte).
Off-topic-exemple: a Tortosa, ningú diu "Mare de Déu de la Cinta" (tot i que és perfectament correcte), sinó "Verge de la Cinta".
Un dia d'aquests he de tornar a escriure o trucar al director de l'ATM per comentar-li això dels noms de les estacions, les errades i les faltes ortogràfiques, com ja vaig fer fa 2 o 3 anys.
Em va passar a saludar per la feina i em va donar la seva tarja!
Avui he anat a la L9 amb més calma, i he pogut veure moltes coses criticables.
Per començar, he vist que només hi queda una gotera, la de l'enllaç de Fondo.
També he pogut veure la versió TFT del mític "Processant nova informació", que us mostro en la següent foto:
No he pogut comprobar si han arreglat lo de "Pl. Església" als monitors dels trens perque funcionaven així de bé:
I finalment, dir que només he tingut un petit problema en tota l'estona, i es que un tren direcció Can Zam no ha acabat de tancar portes bé a Església Major, les ha obert, s'ha parat un moment, el técnic ha parlat pel "walkie-talkie", ha tancat portes i ha continuat.
Finalitzada la perforació del tunel amb més giragonses del món !
La tuneladora que feia el tram de l'L9 fins al polígón Mas Blau ha aconseguit una fita histórica, fent cale avui a les 11h del matí al pou d'extracció del Parc Logistic, completant així els 8,9 Km de Tunel fins a l'aeroport del Prat.
Barcelona ja esta fisicament conectada amb l'aeroport del Prat mitjançant un tunel, ara només falten les obres d'adequació del tunel, la instalació de vies i catenaries, i l'acabament de les instal·lacions de les estacions.
Els Conseller Nadal que ha presenciat avui el cale de la Tuneladora, està molt satisfet, ja que aviat es conectaran mitjançant metro dues de les més importants poblacions de Catalunya, donant servei a molts nous usuaris, satisfet per aquesta fita i ha manifestat en unes breus declaracions que aquesta es una fita histórica per Barcelona, i preveu que a començaments de 2011 es puguin iniciar les proves i cap al 2012 es podria obrir aquest tram tant important per a Barcelona, i el Prat de Llobregat tot i que no s'atreveix a donar una data concreta. El conseller també ha declarat que s'esta estudiant una futura prolongació de la Linea 9 cap a Salou i cap al Parc temàtic Port Aventura, per donar servei als molts turistes que cada any visiten la zona.
El conseller també ha declarat que s'esta estudiant una futura prolongació de la Linea 9 cap a Salou i cap al Parc temàtic Port Aventura, per donar servei als molts turistes que cada any visiten la zona.
Ampliar la L9 fins a Salou i Port Aventura? Però la L9 es una linea de metro... No? Com que ampliar L9 fins Salou i Port Aventura? Aixó no está que jo recordi a la provincia de Barcelona, aixó que jo sapiga está passat Tarragona vinent desde Barcelona. Com coi se suposa que ampliara una L9 de metro de una zona metroopolitana a una altre provincia? I don't understand...
uriol108 wrote:El conseller també ha declarat que s'esta estudiant una futura prolongació de la Linea 9 cap a Salou i cap al Parc temàtic Port Aventura, per donar servei als molts turistes que cada any visiten la zona.
Hola???
Espero que això tingui relació amb el dia en què avui ens trobem
Sense pressa però sense pausa
Dues de les quatre perforadores de la L9 estan aturades, la previsió és que una arrencada al gener i l'altra al febrer
"La Vanguardia" Óscar Muñoz | Barcelona | 28/12/2009 | Actualitzat a les 01:58 h | Ciutadans
Les contínues revisions dels calendaris que ha patit l'L9 des que el 2002 va començar a construir-va portar els actuals responsables de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques a no aventurar-se, almenys públicament, amb noves previsions d'obertura, excepte per al tram entre Santa Coloma, Badalona i la Sagrera, que acaba d'estrenar les seves primeres cinc estacions i ha de quedar completament obert abans de l'estiu que ve.
MÉS INFORMACIÓ
* Falten 17 qm de l'L9 per construir
Així va ser després de la revisió de tots els projectes de línia efectuada arran de l'enfonsament del Carmel, on es va imposar de manera generalitzada la cautela. També van influir les dificultats que les tuneladores, especialment la que va començar a foradar a Badalona, han hagut d'afrontar, des de parades tècniques més llargues del que s'esperava, fins canvis precipitats de dents o detencions obligades perquè hi havia obstacles imprevistos en el seu camí, com els fonaments d'un edifici de Sant Andreu que no figuraven en els plànols.
Des de fa més o menys un any, després d'haver pres millor la mesura a aquestes màquines, s'han tornat a donar nous calendaris, encara que amb marges prou amplis. La voluntat és avançar sense presses però sense pauses. El primer segueix sent la seguretat. El 2011 s'han de posar en funcionament el viaducte de la Zona Franca i el traçat d'aquest braç fins a Collblanc, així com l'altra branca fins a Parc Logístic. Al 2012, la continuació des d'aquesta última estació a l'aeroport. La prolongació fins al Polígon Pratenc, també en plataforma elevada, es preveu per al 2013 i, finalment, el tram central, entre Collblanc i la Sagrera, el 2014, l'any màgic en què tota l'L9 ha de ser una realitat.
Per tal que aquestes previsions puguin mantenir-se és fonamental solucionar el principal problema que hi ha en aquest moment: la reactivació de la tuneladora que forada sota el passeig de la Zona Franca, parada a prop de la futura estació de Motors des de l'abril passat. Dels cinc forats gegants emprats en la L9, aquest és el que pitjor ho ha passat (és el mateix que va arrencar a Badalona). En la seva actual posició, aquesta màquina va topar amb roques dures imprevistes en un terreny deltaic bàsicament tou i va passar al costat d'un col lector que es trobava en mal estat i va haver de reforçar-se. Hi ha hagut d'injectar formigó al terreny per estabilitzar i construir un calaix que permeti als tècnics accedir sense canvis de pressió i reemplaçar les peces de tall. La previsió, tot i que encara no és segura, és que aquest artefacte pugui tornar a perforar al febrer.
Abans, al gener, es posarà en marxa la tuneladora que es troba a la plaça de les Havaneres (prop de la Sagrera) i que foradar gran part del tram central de la línia, fins a Mandri. A aquesta màquina se li ha canviat el cap perquè pugui mossegar roca. També s'ha col locat en una cota més baixa, d'acord amb el nou projecte d'aquest tram.
Les altres dues tuneladores treballen a bon ritme. Una ho fa al Prat, on ha travessat el nucli urbà i es dirigeix cap al Llobregat. L'altra està a l'Hospitalet, entre Collblanc i Camp Nou, des d'on seguirà per Zona Universitària fins a Mandri, on s'extraurà.