Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Proastiakos
N5
N5
Posts: 147
Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
Location: Badalona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Proastiakos »

victorcasta wrote:
Proastiakos wrote:Ensenya'm un llistat d'incidències diàries durant una setmana i parlem.
A L1 quan no és un disc apagat, és una falsa ocupació, i quan no un carril trencat, i quan no un tren que amb una averia i és estrany el dia que no hi ha retards. I moltes d'aquestes incidències no es resolen en 15 minuts.
Clar una línia de 85 anys amb 30 estacions amb la tira i mes de trens i amb un nombre molt alt de passatgers transportats, en contra d'una línia de 5 estacions amb una quantitat de passatge ínfima i 3 o 4 trens.

Sincerament i proporcionalment ni punt de comparació.

Veig que també estàs molt ben posat en lo que passa sota terra, però crec que no fan falta tantes dades rellevants. Jo també te'n podría de donar d'altres per a que vegis del que parlo, pero sincerament, ni em fa falta fer-ho públic, ni es lloc adient, ni ve al cas.

D'altra banda dient tot aixó, crec que poses en dubte la professionalitat de molta gent que cada dia està treballant pel manteniment del suburbà i per la gestió del mateix. Les línies convencionals sempre seràn més humanes i sempre hi haurà algú que pugui detectar el que un ordinador no pot detectar per que per a que sigui així hauría d'existir un nivell d'automatització altíssim. Diga'm per a que hi ha un tècnic a cada tren? Per aixó deixa d'haver-hi cabina i motorista? Si al cap i a la fi el tren sempre porta algú a bord!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by victorcasta »

Per res del món poso en dubte la professionalitat: tot al contrari. I totes les incidències que he dit més enrere no són producte del personal tècnic del metro, sinó dels insuficients recursos que es destinen al manteniment (una rotura de carril es podria evitar si hi hagués prou dotació de personal de via per al manteniment de la mateixa), manteniment que s'haurà de fer igualment amb la novíssima L9. Però de la mateixa manera trobo injust dir que l'L9 falla més que una escopeta de fira quan s'està emprant una tecnologia nova i que necessita el seu procés de rodatge i de maduració.

D'altra banda, d'aquí uns mesos veurem si hi segueix havent personal d'a bord a l'L9.
Last edited by victorcasta on Wednesday 30/12/2009 0:43, edited 1 time in total.
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by traveller »

Proastiakos wrote: Diga'm per a que hi ha un tècnic a cada tren? Per aixó deixa d'haver-hi cabina i motorista? Si al cap i a la fi el tren sempre porta algú a bord!
Sento dir-te que no duraran molt els tècnics d'operació a bord dels trens. El nivell d'automatització és molt alt i si hi són a bord és més de cara al passatge que a la resolució d'incidències. Ho sento, però L9 no falla tot el que molta gent voldria.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Potser la línia en sí no falla, però hi ha cada "perla" agafant la línia, que fa por el que pot passar...
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by traveller »

metring wrote:Potser la línia en sí no falla, però hi ha cada "perla" agafant la línia, que fa por el que pot passar...
...i encara no ha arribat a les zones més problemàtiques de BCN!
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by marc »

Els energumans que pugin a la linia no hauria d'entorpir el normal funcionament de la L9, sino perque serveix el tancament d'andanes.
A i jo soc usuari habitual de les linies 3 i 5, a mes de les linies 10, 39 i 60 de bus i C3 renfe, i us puc assegurar que el pitjor es la L3 amb diferencia i mira que es dificil superar la linia de puigcerda. Ara queda molt en tots els transports per poder equiparar-nos amb europa
De nou al FTC
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Què hi té a veure el tancament de les andanes amb els energumens? :nose
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by marc »

Tu mateixa ho has dit, que hi ha algunes "perles" = anargumens que freqüenten la linia, i els que la freqüentaran, que ajuden força a que hi hagi incidencies
De nou al FTC
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Si, però hi han incidències que les provoquen, independentment de si hi ha o no portes a les andanes. Vaaa, no em feu precisar!!
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by canalcole »

Ahir, quan tornava en metro amb en Pol Casellas, al arribar a Barceloneta en els panells marcava que el tren arribaria en 1 minut i escaig, però ja estava entrant. Ell va baixar a la següent, sense cap problema, però jo vaig anar fins a Fòrum, on des de Vila Olímpica fins a Fòrum (que jo sapigui) el tren anava fent frenades molt brusques cada dos per tres, i va haver-hi un moment que ens vam estar parats a l'entrada de Poblenou amb el motor apagat, però si amb la il·luminació.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by marc »

Si el que dius fos en una altre linia et diria que hi havia una averia en l'ATO (pero com tots sabem la L4 no en te), almenys aquest es el diagnostic que et dono per l'experiencia que tinc en la L5, ja que quan passa quelcom aixi (frenades brusques i on no toca, parades constants, velocitat lamentable, ... es perque hi ha una averia i el maquinista es un inutil).

Per cert avui a les 3 de la tarda la L9 nomes funcionava de Can Zam a Fondo, algu sap el motiu?
De nou al FTC
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by El LLOP »

marc wrote: el maquinista es un inutil).
aquesta frase és altament ofensiva, sense cap prova que la sostingui i dita amb tota la gratuitat del món. No sé quins coneixements o quina experiència tens tú per discernir si un motorista és un inútil exercint les seves funcions.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

:(

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

1/1/2010 13:46 h A LAS 9 DE LA MAÑANA

Muere un joven atropellado en la línea 5 del metro de Barcelona

1. • La víctima fue golpeada y arrastrada poco después de bajar del vagón

EUROPA PRESS
BARCELONA

Un joven murió esta mañana al ser golpeado y arrastrado por un convoy en la L5 del Metro de Barcelona, según fuentes de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Los hechos ocurrieron en la estación de Gavarra, en Cornellà de Llobregat, sobre las 9 de la mañana, cuando la víctima, que acaba de bajar del metro, se aproximó de forma repentina a un convoy situado en la cola del tren.

El conductor del metro no pudo advertir la presencia del joven, ya que la cabecera del tren se hallaba ya dentro del túnel.

Los Mossos han abierto una investigación sobre el caso, aunque por el momento se descarta que se tratara de un suicidio.

El servicio estuvo interrumpido entre las estaciones de Cornellà Centre y Can Boixeres, durante unas dos horas y cuarto. El servicio se ha normalizado en toda la línea 5 a las 11.34 horas, si bien durante 13 minutos más los trenes no se han parado en el andén de la estación Gavarra dirección Cornellà Centre.

La incidencia se ha comunicado a los usuarios mediante megafonía, indicadores luminosos y empleados situados en las estaciones, y para cubrir el tramo sin servicio se ha puesto a disposición de los viajeros un servicios de autobuses, las Cercanías de Renfe y el tranvía.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by marc »

Be veient que s'ha malentes el meu us de la paraula "inutil" que a mes estava entre cometes em veig obligat a rectificar, jo nomes volia dir que alguns conductors de metro, o maquinistes ja que desconec quin nom tecnic utilitzen no estan acostumats a comandar un convoi de manera manual si sempre funciona amb ATO, i no son precisament experts amb el tema cosa que considero una falta de consideracio envers el passatge que hem pagat 1,35€ per un servei eficient i rapid.
A i el condol pels familiars del mort a la L5
De nou al FTC
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Formulació "periodística"

Post by Guigui »

Los hechos ocurrieron en la estación de Gavarra, en Cornellà de Llobregat, sobre las 9 de la mañana, cuando la víctima, que acaba de bajar del metro, se aproximó de forma repentina a un convoy situado en la cola del tren.
:x
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by El LLOP »

sembla que l'explicació de La Vanguardia és una mica mes entenedora:
Un joven muere al ser golpeado por un convoy del metro en Cornellà

El fallecido fue arrastrado por el metro de la L5 en la estación de Gavarra

01/01/2010 | Actualizada a las 14:11h | Sucesos

Barcelona.- Un joven ha muerto pasadas las nueve de la mañana de hoy tras ser atropellado por un convoy del Metro en la línea 5 de Barcelona, concretamente en la estación de Gavarra, en el término municipal de Cornellà de Llobregat, según ha informado Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).

El atropello mortal se ha producido cuando un pasajero, que acababa de bajar del tren en el andén en dirección Cornellà Centre, supuestamente se habría aproximado de manera repentina al tren cuando éste arrancaba, unas circunstancias que están siendo investigadas ahora por la policía judicial, tal como ha informado TMB.

Los primeros indicios indican a un supuesto accidente, del que TMB cree no tener responsabilidades, según fuentes de la compañía consultadas por Efe.

Fruto de este suceso, la línea 5 de Metro ha quedado sin servicio entre las estaciones de Cornellà Centre y Can Boixeres durante unas dos horas y cuarto.

El servicio se ha normalizado en toda la línea 5 a las 11.34 horas, si bien durante 13 minutos más los trenes no se han parado en el andén de la estación Gavarra dirección Cornellà Centre.

La incidencia se ha comunicado a los usuarios mediante megafonía, indicadores luminosos y empleados situados en las estaciones, y para cubrir el tramo sin servicio se ha puesto a disposición de los viajeros un servicios de autobuses, las Cercanías de Renfe y el tranvía.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Llegiu aquest comentari del diari Avui, que sembla ser la clau del que ha passat:

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... p#comments
Era un noi de 21 anys, excel·lent, simpàtic, rialler, esportista, treballador, la mort ha estat perquè quan ell i dos amics més, un era el meu germà, sortien del vagó se li ha enganxat el peu i el metro li ha arrossegat fins el túnel, no hi ha paraules per aquesta desgràcia... s'hauria pogut evitar si el conductor s'hagués adonat dels crits dels dos amics per a que parés el metro i a l'estació tampoc hi havia ningú que pogués ajudar-lo, tans sols el meu germà i un altre amic i a sobre a passat un altre metro que tampoc ha parat quan el noi ja estava a les vies, és indignant! On està la seguretat del metro en aquest moment? I és una bogeria pensar que ha estat un suïcidi o que s'ha acostat sobtadament al metro, ha estat un ACCIDENT. Sempre estarà en el nostre cor!
Melani 01.01.10, 16:03
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by El LLOP »

pel que he pogut esbrinar, l'accident sembla que ha tingut a veure amb el sobrenom de la nostra administradora.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by 122-042-132 »

A la una i minuts molt de fum a l'estació de Verdaguer, el motorista a obert portes i ha fet evaqüar tot el tren. Salut
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by mikado »

El LLOP wrote:pel que he pogut esbrinar, l'accident sembla que ha tingut a veure amb el sobrenom de la nostra administradora.
Exacto, ayer en las informaciones de Agencia había cosas que no me cuadraba y anoche familiares míos de aquel barrio (Gavarra) me apuntaron la posibilidad que se decía por el barrio de un "estribo de la puerta" o "saliente" con lo que sospeché aún más de la declaración de la chica al Avui.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”