El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Hola,
Bones notícies per aquestes dues joies que han estat a un no res de perdre's. Aquest any els hi tocava restauració i ja es van posar en camí, el Washington el 28/12 i l'Aclo el 29/12.
Us adjunto fotos més avall. Que l'any 2010 tinguem tots la mateixa sort que aquestes peces, la de sortir de la ruïna. Que els hi vagi bonic!
Feliç 2010.
Bones notícies per aquestes dues joies que han estat a un no res de perdre's. Aquest any els hi tocava restauració i ja es van posar en camí, el Washington el 28/12 i l'Aclo el 29/12.
Us adjunto fotos més avall. Que l'any 2010 tinguem tots la mateixa sort que aquestes peces, la de sortir de la ruïna. Que els hi vagi bonic!
Feliç 2010.
- Attachments
-
- m_tb410_aclo_cami_restauracio_29des09_oscar.jpg
- (158.63 KiB) Downloaded 2180 times
-
- TB1631_b_trasllat_28des09_lc_ (4).jpg
- (111.75 KiB) Downloaded 2169 times
-
- TB1631_b_trasllat_28des09_lc_ (3).jpg
- (167.93 KiB) Downloaded 2164 times
-
- TB1631_b_trasllat_28des09_lc.jpg
- (194.82 KiB) Downloaded 2161 times
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Una noticia molt bona!
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Amb bona voluntat i bon moneder (hi ha que reconèixe-ho), el pcc pot resultar un èxit ja que estic segur que als EE.UU. encara hi ha possibilitat de trobar molta informació i recanvis.
Amb l'Aclo l'assumpte és més delicat. Si bé a Anglaterra es pot trobar una mica de tot en quant al motor i al xassís, la carrosseria és autòctona, de fusta i de ferro, i necessita ser estudiada amb molt detall abans de ficar-li les grapes al damunt.
Admetent que es tracta d'una feina cara i complicada, espero (ESPERO) de tot cor que aquest cop les restauracions reeixexin com cal.
Bon Any
Amb l'Aclo l'assumpte és més delicat. Si bé a Anglaterra es pot trobar una mica de tot en quant al motor i al xassís, la carrosseria és autòctona, de fusta i de ferro, i necessita ser estudiada amb molt detall abans de ficar-li les grapes al damunt.
Admetent que es tracta d'una feina cara i complicada, espero (ESPERO) de tot cor que aquest cop les restauracions reeixexin com cal.
Bon Any
Què és alló??
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Quina gran noticia per començar l'any!, com a mínim en l'aspecte històric dels transports. Salut i bon any a tots.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
veient l'estat en que es troben aquest dos vehicles, sembla que per a TMB és imprescindible que els vehicles que s'han de restaurar, arrivin a aquest procés en un estat lamentable, més apropiat pel desballestament que de la restauració. Potser per aixó s'ha col.locat el 1100 que quedava al triangle ferroviari a la via més llunyana del pati, on ja ha estat victima dels nostres "benvolguts" amics grafiters. Seria millor dur-lo a Boixeres i situar-lo a una via de servei desprovista de sostre, per què es podreixi aviat (més o menys com el 300) i així poder escometre la seva restauració. És veu que l'inversió econòmica es directament proporcional a l'importància en l'ordre de restauració.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
A la reunió del Consell Assessor en van parlar. Ara que ja ha estat descobert a l'opinió pública, en podem parlar obertament A les hores, penjo una part del missatge del fòrum privat:
metring wrote: - El proper any, es restauraran l' Aclo 410 i el tramvia 1631, per part de l'empresa Sesrovirenca. De moment, ja s'està acabant el trasllat de l'Aclo a tallers. Ha calgut muntar uns pilars subjectats al bastidor de l'autobús, per tal que no s'enfonsés el sostre, donat el seu estat tant delicat. En quan al Washington, el 1631 serà restaurat amb peces del 1683, i serà com fer un tamvia a partir de dos. La restauració serà estàtica, és a dir, no es motoritzarà.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Aqui us presento a tot de germans del nostre TB 1631 (ex DC Transit 1511), malauradament el que els hi esperava no era gens agradable.
Esperem que sigui una restauració reixida. De dades i material en hi ha molt per aconseguir una restauració molt acurada. S' ha comentat que serà una reconstrucció estàtica, però amb ganes i diners és podria plantejar una reconstrucció dinàmica.
Hi ha una empresa americana que fabrica trucks, motors i components equivalents als d'origen dels PCC:
Brookville Equipment Corporation
(Característiques tècniques dels trucks)
Truck Assembly Characteristics:
•Weight: 10,080 lbs. (4572 kg)
•Overall Length: 112 Inches (2845 mm)
•Overall Width: 90 inches (2286 mm)
•Overall Height: 33 inches (838 mm)
•Truck Frame: Identical fabricated halves mated at articulation joints
•Wheels: 27 inches (686 mm)
•Primary Braking: Regenerative into trolley wire
•Secondary Braking: Disc mounted into gearbox pinion
•Emergency Braking: Magnetic track brakes
•Motors: GE Series wound 60 horsepower 300 VDC
•Control: Saminco A300
•Primary Suspension: Rubber-bonded V-spring
•Secondary Suspension: Dual coil springs
•PCC Car Compatibility: Replaces both B2 and B3 trucks
Esperem que sigui una restauració reixida. De dades i material en hi ha molt per aconseguir una restauració molt acurada. S' ha comentat que serà una reconstrucció estàtica, però amb ganes i diners és podria plantejar una reconstrucció dinàmica.
Hi ha una empresa americana que fabrica trucks, motors i components equivalents als d'origen dels PCC:
Brookville Equipment Corporation
(Característiques tècniques dels trucks)
Truck Assembly Characteristics:
•Weight: 10,080 lbs. (4572 kg)
•Overall Length: 112 Inches (2845 mm)
•Overall Width: 90 inches (2286 mm)
•Overall Height: 33 inches (838 mm)
•Truck Frame: Identical fabricated halves mated at articulation joints
•Wheels: 27 inches (686 mm)
•Primary Braking: Regenerative into trolley wire
•Secondary Braking: Disc mounted into gearbox pinion
•Emergency Braking: Magnetic track brakes
•Motors: GE Series wound 60 horsepower 300 VDC
•Control: Saminco A300
•Primary Suspension: Rubber-bonded V-spring
•Secondary Suspension: Dual coil springs
•PCC Car Compatibility: Replaces both B2 and B3 trucks
- Attachments
-
- Truck%20Assembly.gif (26.08 KiB) Viewed 12355 times
-
- Truck%20Assembly%20(3).gif (30.2 KiB) Viewed 12348 times
-
- Death of Streetcar.JPG (41.9 KiB) Viewed 12350 times
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Tot el que vulguis i més....Però "El Triàngle de les Bermudes" no perdona.122-042-132 wrote:Aqui us presento a tot de germans del nostre TB 1631 (ex DC Transit 1511), malauradament el que els hi esperava no era gens agradable.
Esperem que sigui una restauració reixida. De dades i material en hi ha molt per aconseguir una restauració molt acurada. S' ha comentat que serà una reconstrucció estàtica, però amb ganes i diners és podria plantejar una reconstrucció dinàmica.
Hi ha una empresa americana que fabrica trucks, motors i components equivalents als d'origen dels PCC:
Brookville Equipment Corporation
(Característiques tècniques dels trucks)
Truck Assembly Characteristics:
•Weight: 10,080 lbs. (4572 kg)
•Overall Length: 112 Inches (2845 mm)
•Overall Width: 90 inches (2286 mm)
•Overall Height: 33 inches (838 mm)
•Truck Frame: Identical fabricated halves mated at articulation joints
•Wheels: 27 inches (686 mm)
•Primary Braking: Regenerative into trolley wire
•Secondary Braking: Disc mounted into gearbox pinion
•Emergency Braking: Magnetic track brakes
•Motors: GE Series wound 60 horsepower 300 VDC
•Control: Saminco A300
•Primary Suspension: Rubber-bonded V-spring
•Secondary Suspension: Dual coil springs
•PCC Car Compatibility: Replaces both B2 and B3 trucks
Potser de diners, no tants com pot semblar perquè els motors son de vegades les parts més ben conservades del vehícle. Per altra banda si veiem l'exemple d'ARMF amb un pressupost molt més limitat varen reparar la 1003 i ara de mica en mica han emprès el cablejat total de la 1603 i sense pressupost (Tampoc límits de temps)
La qüestió és de voluntat i res més.
Resulta molt curiós que els autobusos si que es reparen operativament, encara que al chausson, amb tots els respectes, podrien haver trobat a França (Que no és la lluna) un canvi original.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Hola a tothom,
trobar recanvis i tot el que calgui per a fer funcionar el PCC no és problema, una altre història és la pasta que pot costar.
El San Francisco Municipal Railway té tota una línea (la F) que recorre Market Street (com la Diagonal) amb una flota de tranvies històrics, la inmensa majoria dels quals són PCC en perfecte estat de marxa. L'he provada personalment i funciona molt bé, i els PCC són encantadors.
Fotos a http://world.nycsubway.org/us/sf/muni-market.html
A cuidar-se!
trobar recanvis i tot el que calgui per a fer funcionar el PCC no és problema, una altre història és la pasta que pot costar.
El San Francisco Municipal Railway té tota una línea (la F) que recorre Market Street (com la Diagonal) amb una flota de tranvies històrics, la inmensa majoria dels quals són PCC en perfecte estat de marxa. L'he provada personalment i funciona molt bé, i els PCC són encantadors.
Fotos a http://world.nycsubway.org/us/sf/muni-market.html
A cuidar-se!
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Segur que amb molta menys "pasta" de la que es gastaran ara per rentar-li la cara, el podriem tenir en estat de marxa, si ho gestionessin racionalment. I sense sortir de casa nostra, ja hi ha qui ho pot fer, amb els mitjans i l'experiència: ARMF.vr wrote:Hola a tothom,
trobar recanvis i tot el que calgui per a fer funcionar el PCC no és problema, una altre història és la pasta que pot costar.
El San Francisco Municipal Railway té tota una línea (la F) que recorre Market Street (com la Diagonal) amb una flota de tranvies històrics, la inmensa majoria dels quals són PCC en perfecte estat de marxa. L'he provada personalment i funciona molt bé, i els PCC són encantadors.
Fotos a http://world.nycsubway.org/us/sf/muni-market.html
A cuidar-se!
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Jo no hi entenc, però vaig sentir dir que motius tècnics impedirien circular tramvies antics per les línies dels actuals tram. Però si no fos així, trobo una falta de voluntat patent començar a acotar els resultats abans de començar. Em recorda a "Trens i Estacions", i em preocupa que es repeteixi la segona fase de la mateixa. Al menys espero que no canviaran la calca per fer-la coincidir amb la data del "dia mundial de la pau" o amb el "dia sense fum de fària".lauria1226 wrote:Resulta molt curiós que els autobusos si que es reparen operativament
Què és alló??
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Tot plegat em fa l'efecte que la cosa va de capelletes, parcel.letes. terrenys acotats, etc. No hi ha d'haver cap problema tècnic irresoluble, és podria fer al "Bucle" del Trambaix. El que passa és que son experts en la sortida ràpida i a fer callar l'oponent. El fet de que el PCC sigui de TMB i les víes de TRAMMET no és un problema tècnic sinó de comptència (O més ben dit Incompetència).
Jo he sentit amb les meves pròpies oïdes com un dels màxims dirigents de TRAMMET llençava un oferiment a tall d'indirecta que ja era més que una directa, mentre un prohom de TMB vinculat a una veterana associació barcelonina i a certa organització paraeclesial, mirava cap un altre costat fent-se l'orni.
La qüestió és de manca total de sensibilitat i de ganes, unit a la paranoia que tenen sobre l'espai i al vol gallinaci corporativista herència del feixisme porciolero.
També em resulta xocant que unes institucions dites democràtiques i progressistes depènguin de les decissions de personatges obscurs i inoperants (Todo esta atado y bien atado).
No serà que tanta història de sostenibilitat, transport públic, ecologia....només servirà per portar els gegants amb bicicleta?.
Jo he sentit amb les meves pròpies oïdes com un dels màxims dirigents de TRAMMET llençava un oferiment a tall d'indirecta que ja era més que una directa, mentre un prohom de TMB vinculat a una veterana associació barcelonina i a certa organització paraeclesial, mirava cap un altre costat fent-se l'orni.
La qüestió és de manca total de sensibilitat i de ganes, unit a la paranoia que tenen sobre l'espai i al vol gallinaci corporativista herència del feixisme porciolero.
També em resulta xocant que unes institucions dites democràtiques i progressistes depènguin de les decissions de personatges obscurs i inoperants (Todo esta atado y bien atado).
No serà que tanta història de sostenibilitat, transport públic, ecologia....només servirà per portar els gegants amb bicicleta?.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Crec que es una barreja de tot. Encara que els trams pertanyèssin a TMB ens trobariem probablement amb el mateix problema. És una mescla d'ecologia de balcó barrejada amb les ments tancades que anomenes, mentre que els canvis o avenços de les infraestructures transportils es mouen en el més pur sistema polític: si convé (€) es fa en nom de l'ecologia, de la sostenibilitat, mobilitat i tot un seguit de "palabros" ara tan de moda. I si no, doncs res de res: poc espai, poc pressupost, normatives europees, bla bla rebla...lauria1226 wrote:Tot plegat em fa l'efecte que la cosa va de capelletes, parcel.letes. terrenys acotats, etc. No hi ha d'haver cap problema tècnic irresoluble, és podria fer al "Bucle" del Trambaix. El que passa és que son experts en la sortida ràpida i a fer callar l'oponent. El fet de que el PCC sigui de TMB i les víes de TRAMMET no és un problema tècnic sinó de comptència (O més ben dit Incompetència).
Jo he sentit amb les meves pròpies oïdes com un dels màxims dirigents de TRAMMET llençava un oferiment a tall d'indirecta que ja era més que una directa, mentre un prohom de TMB vinculat a una veterana associació barcelonina i a certa organització paraeclesial, mirava cap un altre costat fent-se l'orni.
La qüestió és de manca total de sensibilitat i de ganes, unit a la paranoia que tenen sobre l'espai i al vol gallinaci corporativista herència del feixisme porciolero.
També em resulta xocant que unes institucions dites democràtiques i progressistes depènguin de les decissions de personatges obscurs i inoperants (Todo esta atado y bien atado).
No serà que tanta història de sostenibilitat, transport públic, ecologia....només servirà per portar els gegants amb bicicleta?.
Tan de bo obríssin una mica més la finestra.
Què és alló??
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Quina joia de fotos, veure el 1631 a la plaça colom, aquesta estampa canviaria ràdicalment amb el tramvia reformat, s'haurà d'estar alerta per caçar-lo quan torni a Barcelona.
Per cert, aviseu avans de posar fotos de cementiris de trens, crec que vaig agafar un trauma al veure un munt 1000 destrossats.
Per cert, aviseu avans de posar fotos de cementiris de trens, crec que vaig agafar un trauma al veure un munt 1000 destrossats.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Sobre la circulació de tranvies històrics per les instal·lacions del trambaix/besós. Hi ha 3 inconvenients:
- La catenaria esta pensada per pantògraf i no trole. El trole nescessita unes guies a les bifurcacions per seguir "encarrilat" a la catenària. Cada 2x3 estaria saltant del lloc.
- La tensió de funcionament és diferent. Els tranvies antics crec que van a 550V o 600V, els citadis van a 750V.
- La geometria del carril pot fer que les rodes no s'encarrilin correctament i descrrilin amb facilitat. Les instal·lacions per on circula el TRAM son especialment preparades pels citadis.
Tot hi això, l'agost del 2007 a Bilbao es va fer circular un tranvia antic per les instal·lacions de l'Euskotran (molt semblant al TRAM), per rodar una pel·lícula. Amb uns quants volts més a la catenària i el trole sortinse de lloc van aconseguir que circulés uns quants metres:
http://www.youtube.com/watch?v=vQfTOZLjjvM
- La catenaria esta pensada per pantògraf i no trole. El trole nescessita unes guies a les bifurcacions per seguir "encarrilat" a la catenària. Cada 2x3 estaria saltant del lloc.
- La tensió de funcionament és diferent. Els tranvies antics crec que van a 550V o 600V, els citadis van a 750V.
- La geometria del carril pot fer que les rodes no s'encarrilin correctament i descrrilin amb facilitat. Les instal·lacions per on circula el TRAM son especialment preparades pels citadis.
Tot hi això, l'agost del 2007 a Bilbao es va fer circular un tranvia antic per les instal·lacions de l'Euskotran (molt semblant al TRAM), per rodar una pel·lícula. Amb uns quants volts més a la catenària i el trole sortinse de lloc van aconseguir que circulés uns quants metres:
http://www.youtube.com/watch?v=vQfTOZLjjvM
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Cap inconvenient d'aquests és irresoluble com ho demostra la circulació de tramvies històrics per les ciutats europees, inclosa, està clar, Lisboa. Per altra banda, els PCC en llur xarxa original prenien el corrent elèctric mitjançant presa central semienterrada entre carrils, i per tant, no és difícil reinstal.lar-ho o afegir un semi-pantograf al sostre com han fet a Lisboa.
Pel que fa als 150V= de diferència, res que no absorbeixin les resistències o com a mínim reforçar o instal.lar-ne als elements auxiliars, com varen fer amb el Brill-18 i el 301 llavors del canvi de tensió de 1200 V= a 1500V= (300V=!). A les "granotes" i els "pericos" no els feren res. La geometria d'uns carrils que suporten els tres cossos rígids articulats dels Citadís, no ha de suposar cap problema. Els carrils han de veure's alleugerits i acaronats pel pas de les rodes en bogie d'un PCC (Citadís= 7 tm. de pes per eix, contra 4 tm. d'un PCC).
Deu mil litres no caben dins d'una cisterna de dos mil litres però un litre si que cap en una de cinc.
Amb tots els respectes per les opinions dels usuàris del forum, però venint de segons qui (TMB), que ja ens coneixem, son rotundament, excuses de mal pagador (En un post anterior ja em referia a la capacitat de resposta ràpida que tenen alguns per fer callar l'oponent sense enrogir per la barbaritat o ruqueria pronunciada). A més a més, després del "tunejat" dels tramvies 6 i 7 del Tibidabo (Que ens van dir, llavors? Que si no es feia perillava la línia?. Ells!. son el perill!), de que els hi ve, ara, declarar-se puristes de la conservació, quan des de fa 40 anys s'han burlat descaradament una vegada i un altra de les veus conservacionistes (Tan en estat operatiu com no), amb l'arrogància i el cinísme pròpis dels jerarques dels règims feixistes?. Perquè com diuen en castellà: "De casta le viene al galgo". Els polítics de le pseudo esquerra entreguista, la "progressia" acontentada amb un "tall de bacallà", donen la cara amable d'un règim on les decissions corren, encara, a càrrec dels mateixos o llurs hereus. En fi: L'autèntic tarannà d'una transició nascuda per a eternitzar-se.
Pel que fa als 150V= de diferència, res que no absorbeixin les resistències o com a mínim reforçar o instal.lar-ne als elements auxiliars, com varen fer amb el Brill-18 i el 301 llavors del canvi de tensió de 1200 V= a 1500V= (300V=!). A les "granotes" i els "pericos" no els feren res. La geometria d'uns carrils que suporten els tres cossos rígids articulats dels Citadís, no ha de suposar cap problema. Els carrils han de veure's alleugerits i acaronats pel pas de les rodes en bogie d'un PCC (Citadís= 7 tm. de pes per eix, contra 4 tm. d'un PCC).
Deu mil litres no caben dins d'una cisterna de dos mil litres però un litre si que cap en una de cinc.
Amb tots els respectes per les opinions dels usuàris del forum, però venint de segons qui (TMB), que ja ens coneixem, son rotundament, excuses de mal pagador (En un post anterior ja em referia a la capacitat de resposta ràpida que tenen alguns per fer callar l'oponent sense enrogir per la barbaritat o ruqueria pronunciada). A més a més, després del "tunejat" dels tramvies 6 i 7 del Tibidabo (Que ens van dir, llavors? Que si no es feia perillava la línia?. Ells!. son el perill!), de que els hi ve, ara, declarar-se puristes de la conservació, quan des de fa 40 anys s'han burlat descaradament una vegada i un altra de les veus conservacionistes (Tan en estat operatiu com no), amb l'arrogància i el cinísme pròpis dels jerarques dels règims feixistes?. Perquè com diuen en castellà: "De casta le viene al galgo". Els polítics de le pseudo esquerra entreguista, la "progressia" acontentada amb un "tall de bacallà", donen la cara amable d'un règim on les decissions corren, encara, a càrrec dels mateixos o llurs hereus. En fi: L'autèntic tarannà d'una transició nascuda per a eternitzar-se.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Caram Lauria 1226, quina rauxa!, però hi estic molt d'acord.
També estic amb Tú amb le tema de si és vol és pot, i crec que caldria preveure la reconstrucció dels tramvies operatius, tan sí son unidireccionals com bidireccionals i poder fer-los corre. Quan és va començar la reconstrucció del Brill 305 (actualment 301), va anar per fases, de primer una neteja, una bona mà de pintura i ganes del personal de FGC (malauradament unes quantes d'aquestes persones ja no hi son ara, i com és nota!), van aconseguir una feina força interessant quan l' Exposició: Tres i Estacions, de l'any 1981, posteriorment ben guardat, va permetre torna´l a veure l'any 1985 en una exposició celebrada a Sarrià, en concret a dalt de la Via Augusta, i més endavant es va motoritzar, i una acuarada restauració i posta a punt han permès gaudir d'aquest automotor durant forces anys. Malauradament els vents que ara corren per FGC no son els més favorables pel patromoni històric, però.....
També estic amb Tú amb le tema de si és vol és pot, i crec que caldria preveure la reconstrucció dels tramvies operatius, tan sí son unidireccionals com bidireccionals i poder fer-los corre. Quan és va començar la reconstrucció del Brill 305 (actualment 301), va anar per fases, de primer una neteja, una bona mà de pintura i ganes del personal de FGC (malauradament unes quantes d'aquestes persones ja no hi son ara, i com és nota!), van aconseguir una feina força interessant quan l' Exposició: Tres i Estacions, de l'any 1981, posteriorment ben guardat, va permetre torna´l a veure l'any 1985 en una exposició celebrada a Sarrià, en concret a dalt de la Via Augusta, i més endavant es va motoritzar, i una acuarada restauració i posta a punt han permès gaudir d'aquest automotor durant forces anys. Malauradament els vents que ara corren per FGC no son els més favorables pel patromoni històric, però.....
- Attachments
-
- Brill 301 (ex 305) a Sarrià (1985)
- scan0001..jpg (118.4 KiB) Viewed 11821 times
-
- Brill 301 (ex 305) a Sarrià (1985)
- scan0001...jpg (159.89 KiB) Viewed 11821 times
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Lauria1226, ja he dit que no entenia de detalls tècnico-el·lèctrics, però em temia el resum del que dius: qui vol, pot. Personalment prefereixo les restauracions el més original possibles, però per descomptat prefereixo que el pcc circuli amb un motor de benzina a tenir-lo parat en un racó. No és el mateix soroll, no és la mateixa sensació, però estàtic encara ho és menys.
Els d'Arca ho tenim molt clar en aquest aspecte, i per a nosaltres un autobús que no passa les itv's no és acabat del tot. Preferiria que em diguessin que no hi ha quartos per dur a terme les restauracions com cal, que no pas que em venguin sopars de duro. Al final sempre se'ls veu el "plumero".
I tornaré a insistir: espero equivocar-me, i una vegada més dipositaré la meva confiança en una feina ben feta.
Els d'Arca ho tenim molt clar en aquest aspecte, i per a nosaltres un autobús que no passa les itv's no és acabat del tot. Preferiria que em diguessin que no hi ha quartos per dur a terme les restauracions com cal, que no pas que em venguin sopars de duro. Al final sempre se'ls veu el "plumero".
I tornaré a insistir: espero equivocar-me, i una vegada més dipositaré la meva confiança en una feina ben feta.
Què és alló??
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
El canvi es original , el selector no . I m'explico .lauria1226 wrote:Resulta molt curiós que els autobusos si que es reparen operativament, encara que al chausson, amb tots els respectes, podrien haver trobat a França (Que no és la lluna) un canvi original.
El canvi de marxes , el que hi ha a sota el vehicle , era en orígen i es ara un Wilson de quatre marxes . Pero l'original , anava amb accionament pneumàtic , i no mitjançant la maneta Femsa que porta ara d'accionament electro pneumàtic . Al final de la seva vida útil , a la UAB (testimoni d'en Manel Aragonés) , el sistema pneumàtic fallava més que una escopeta de fira , i ja portàven una barra per a desbloquejar els pistons d'accionament del canvi quan s'encallàven . Aixi , doncs , tots els models de vehicles que van muntar Wilson a posteriori ho van fer amb el Femsa .
Com que no quedava res del Wilson original , es va haver de fer el que es va poguer . Pel meu gust , hauría emplaçat el selector d'una manera més dissimulada i semblant a la palanca original , pero semblava que podñia interferir amb el genoll dret del conductor i al final es van imposar altres criteris .
I pel que fa a canvi original de Chausson , Chausson va muntar de tot . N'he vist amb canvis Renondin amb embragatge , amb Wilson amb preselector i sense.... Al igual que de motors : Panhard de benzina i diesel , Somua Diesel , Buda diesel , Hotchkiss de benzina , Hispano Hercules Diesel , Pegaso... . Realment , el Chausson era el més semblant al mecano . I ull , que els xassis ja veníen pre-taladrats per als suports de la majoria d'aquests components .
Salutacions
Marcel
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Qué en sabeu de les restauracions, hi ha novetats, com estan en aquest moments els dos vehícles?
En podeu comentar quelcom o aportar fotografies del procés de restauració? Merci i Salut!
En podeu comentar quelcom o aportar fotografies del procés de restauració? Merci i Salut!