Noves tarifes ATM Barcelona
Re: Nous preus ATM 2010
I lo de les percepcions mínimes? També ho porta l'ATM o no?
Aquí teniu la de FGC:
http://www.fgc.net/cat/avisos.asp
Nova tarifa percepció mínima per viatjar sense bitllet
Barcelona, 31 de desembre de 2009
Amb l'entrada de l'any 2010, i segons estableix la modificació de la Llei 7 / 2004 publicada al DOGC, varien les tarifes de les percepcions mínimes per a aquells usuaris que viatgin sense bitllet, amb un títol de transport no validat o amb un títol de transport no vàlid per al trajecte efectuat.
A partir del dia 1 de gener, la percepció mínima serà de 50 euros i s'haurà d'abonar en un termini de 30 dies a comptar de la intervenció. Si la percepció mínima és abonada de manera immediata, l'import es redueix d'un 50%.
Aquí teniu la de FGC:
Amb l'entrada de l'any 2010, i segons estableix la modificació de la Llei 7 / 2004 publicada al DOGC, varien les tarifes de les percepcions mínimes per a aquells usuaris que viatgin sense bitllet, amb un títol de transport no validat o amb un títol de transport no vàlid per al trajecte efectuat.
A partir del dia 1 de gener, la percepció mínima serà de 50 euros i s'haurà d'abonar en un termini de 30 dies a comptar de la intervenció. Si la percepció mínima és abonada de manera immediata, l'import es redueix d'un 50%.
-
- N9
La pròpia notícia t'està dient que això prové del Govern de la Generalitat.
metring wrote:I lo de les percepcions mínimes? També ho porta l'ATM o no?
Aquí teniu la de FGC:
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Sempre és així, o en algun cas l'ATM ho pot regular?
- Lluita1714
- N9
[/quote]josep_serre wrote: A partir del dia 1 de gener, la percepció mínima serà de 50 euros i s'haurà d'abonar en un termini de 30 dies a comptar de la intervenció. Si la percepció mínima és abonada de manera immediata, l'import es redueix d'un 50%.
Genial, fantàstic, suposant que m'enxampin un cop al mes, tot plegat em costaria 25 euros, que vé a ser el que em costen tres T-10, que em duren dues setmanes. És rentable. I sinó mireu el preu d'altres abonaments com la T-Mes. En fi, jo ja vaig decidir que el tren l'agafo per a llargues distàncies i viatges de frikisme, per a l'ús diari, la moto és molt, molt, molt més econòmica, doncs jo sóc honrat, i no em penso colar.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N9
La moto està molt bé, fins el dia que plou, quan fa fred i el dia que algun graciós te la trenca o fins que tens algun disgust.
Jo en el meu cas procuro agafar el transport públic sempre que puc perquè ho considero la cosa més pràctica, val a dir que tinc l'avantatge de qu e el tren em deixa a la porta de la feina, que no a la de casa, ara bé potser això val pel meu ritme de vida només.
Jo en el meu cas procuro agafar el transport públic sempre que puc perquè ho considero la cosa més pràctica, val a dir que tinc l'avantatge de qu e el tren em deixa a la porta de la feina, que no a la de casa, ara bé potser això val pel meu ritme de vida només.
Genial, fantàstic, suposant que m'enxampin un cop al mes, tot plegat em costaria 25 euros, que vé a ser el que em costen tres T-10, que em duren dues setmanes. És rentable. I sinó mireu el preu d'altres abonaments com la T-Mes. En fi, jo ja vaig decidir que el tren l'agafo per a llargues distàncies i viatges de frikisme, per a l'ús diari, la moto és molt, molt, molt més econòmica, doncs jo sóc honrat, i no em penso colar.[/quote]Lluita1714 wrote:josep_serre wrote: A partir del dia 1 de gener, la percepció mínima serà de 50 euros i s'haurà d'abonar en un termini de 30 dies a comptar de la intervenció. Si la percepció mínima és abonada de manera immediata, l'import es redueix d'un 50%.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Lluita1714
- N9
Cert, és aleshores quan agafo el transport públic. Tot i així, em surt més barat. Jo trobo que ja és un abús, abusen de la necessitat de la gent honrada que va cada dia a treballar, i regalen els viatges a les persones que, sense cap mena d'honradesa, decideixen passar-se pel forro les lleis. En canvi, als que es poden permetre el luxe de comprar un cotxe, els regalen 1500 €. Arribo així a la conclusió de que estan que tothom porti cotxe, i volen evitar l'ús dels ferrocarrils per tancar així aquest servei que tants cops resulta deficitari? No crec en aquesta teoria disbaratada, però el futur pot resultar així si ningú no para aquesta inèrcia.josep_serre wrote:La moto està molt bé, fins el dia que plou, quan fa fred i el dia que algun graciós te la trenca o fins que tens algun disgust.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
La FAVB y la OCUC censuran la subida de las tarifas del transporte público
EL PERIÓDICO
Los abonos de transporte público más utilizados en el área de Barcelona han subido un 2% con la llegada del 2010. En un año en el que los precios y el consumo se han desplomado, semejante aumento de tarifas ha sentado especialmente mal entre los usuarios. Los últimos en sumarse al aluvión de críticas han sido la Organización de Consumidores y Usuarios de Catalunya, la FAVB, la asociación Plataforma del Transporte Público y los sindicatos UGT y CCOO. Todas estas entidades, con representación en el consejo de movilidad de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM), han solicitado una reunión inmediata de este órgano para debatir sobre la financiación del transporte público.
En un comunicado conjunto, estos organismos señalan que en un año de crisis, «es momento de plantearse congelar las tarifas» y señalan que el actual sistema de financiación «provoca insatisfacción para todos». «Aunque la administración destina cada vez más dinero al transporte público, nunca se evita que el usuario sufra repetidas subidas por encima del IPC», se indica en la nota.
La FAVB y la OCUC censuran la subida de las tarifas del transporte público
EL PERIÓDICO
Los abonos de transporte público más utilizados en el área de Barcelona han subido un 2% con la llegada del 2010. En un año en el que los precios y el consumo se han desplomado, semejante aumento de tarifas ha sentado especialmente mal entre los usuarios. Los últimos en sumarse al aluvión de críticas han sido la Organización de Consumidores y Usuarios de Catalunya, la FAVB, la asociación Plataforma del Transporte Público y los sindicatos UGT y CCOO. Todas estas entidades, con representación en el consejo de movilidad de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM), han solicitado una reunión inmediata de este órgano para debatir sobre la financiación del transporte público.
En un comunicado conjunto, estos organismos señalan que en un año de crisis, «es momento de plantearse congelar las tarifas» y señalan que el actual sistema de financiación «provoca insatisfacción para todos». «Aunque la administración destina cada vez más dinero al transporte público, nunca se evita que el usuario sufra repetidas subidas por encima del IPC», se indica en la nota.
- Lluita1714
- N9
Calen manifestacions, sí, però no incitar a cometre un acte delictiu.http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _83253.php
Un grup al Facebook convida a colar-se al metro
Vol denunciar l'apujada dels preus del bitllet de metro. Convoca una manifestació a Barcelona per al proper 13 de febrer
Sota el lema Bitllet senzill: 1,40 € | T-10: 7,85 € = quina vergonya, tothom a colar-se!, s'ha creat un grup al Facebook en contra de la pujada de preus del transport públic de Barcelona.
Oriol Franch és el creador del grup, que tres dies després d'inaugurar-se ja compta amb més de 19.000 persones adherides, 300 de les quals asseguren que aniran a la manifestació del proper 13 de febrer al Passeig de Gràcia de Barcelona. Tots ells volen protestar per l'augment de cinc cèntims en el bitllet senzill i de quinze en la targeta de deu viatges, la més popular entre els usuaris
En aquesta pàgina, Franch ha penjat tota la relació de les noves pujades de tarifes del transport públic, i algunes fotos de com viatjar en metro sense pagar.
"És una vergonya que tots els bitllets de Metro, però en concret el bitllet senzill i la T-10, pugin de preu. Aquest 2010 costa 7,85 €, s'apuja 15 cèntims i el bitllet senzill 5 cèntims, de 1,35 a 1,40 €. Proposo que ens colem tots al Metro com a protesta! Al final serà més barat anar en taxi o en moto/cotxe", diu la web.
- Guigui
- Administrador
No cal el Facebook
No cal un grup de Facebook per a convidar a colar-se al metro. Qui s'estigui una estoneta a qualsevol barrera tarifària sabrà de seguida què vull dir.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.ugt.cat/index.php?option=com ... Itemid=106
(llegiu les taules a l'enllaç)
UGT llança de nou la campanya "T-Cara" per protestar contra la pujada de preus del transport públic
dimecres, 13 gener de 2010
Des de http://www.ugt.cat es poden enviar correus de protesta als responsables de TMB, ATM, FGC, TRAM i RENFE Rodalies
El nostre sindicat considera que els preus han d'estancar-se i que cal crear una T-ACTIVA per aquells que busquen feina
La UGT de Catalunya reprèn la iniciativa de la campanya ciutadana de protesta per la pujada de les tarifes del transport públic per sobre de l'IPC del 2009. La campanya, que porta el nom de "T-CARA", consisteix, al igual que l'endegada l'any anterior, en un aplicatiu a la web del sindicat (http://www.ugt.cat) que permet enviar correus electrònics de protesta als responsables de TMB (de metro i d'autobusos), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, RENFE Rodalies, TRAM i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
En l'enviament de mails de l'aplicatiu s'enviarà la següent carta:
Senyor/a:
Em dirigeixo a vostè per exposar el meu rebuig a l'augment abusiu dels títols de transport que han aprovat aquest any i que venen sent habituals en els últims anys. El transport públic és una necessitat social. Per a molts treballadors/es i usuaris/es l'ús del transport públic és necessari per poder accedir als seus llocs de treball i també es necessari per aquelles persones que es troben en recerca de feina. Aquest augment suposa una pèrdua del nostre poder adquisitiu. Per tots és sabut que som en un segon any de crisi. És per aquest motiu que exigim que en propers anys aquesta pujada sigui més continguda vers la situació real dels sous familiars.
A banda de posar de manifest el malestar per la pujada de preus, la UGT de Catalunya també reclama a l'administració que faciliti un nou títol de transport per tal que la gent en recerca de feina no hagi d'assumir els desplaçaments que això li comporti. A aquest títol, la UGT de Catalunya li dóna el nom de T-ACTIVA.
Amb aquesta campanya, la UGT de Catalunya torna a denunciar que la pujada de tarifes del transport públic i dels Rodalies retalla la capacitat adquisitiva dels treballadors del nostre país, i molt especialment dels que perceben les rendes més baixes. El nostre sindicat considera del tot desproporcionat i injustificable l'increment de preus d'aquest servei públic que utilitzem molts treballadors i treballadores, i lamenta que l'ATM contribueixi un any més a la pèrdua del poder adquisitiu dels seus usuaris, en lloc d'ajudar en l'actual situació de crisi econòmica.
El servei públic té una funció social i com a tal ha de donar un servei públic de qualitat. En canvi, s'han primat els beneficis de les empreses en lloc del factor social que exerceixen els serveis públics. La UGT de Catalunya posa damunt la taula la necessitat de què la Generalitat de Catalunya prengui una postura més social i no tant comercial, ara que ja recau sobre ella tota la responsabilitat en quan a matèria tarifària es refereix per als transport de Catalunya.
Els treballadors i les treballadores de la nostre societat ja es troben bastant sotmesos a la pressió incessant de la pujada de preus, que els suposa una gran minva a la seu pressupost. És especialment rellevant la pèrdua de capacitat adquisitiva degut sobretot a l'augment de gran part del productes, on hi destaca el transports.
(llegiu les taules a l'enllaç)
UGT llança de nou la campanya "T-Cara" per protestar contra la pujada de preus del transport públic
dimecres, 13 gener de 2010
Des de http://www.ugt.cat es poden enviar correus de protesta als responsables de TMB, ATM, FGC, TRAM i RENFE Rodalies
El nostre sindicat considera que els preus han d'estancar-se i que cal crear una T-ACTIVA per aquells que busquen feina
La UGT de Catalunya reprèn la iniciativa de la campanya ciutadana de protesta per la pujada de les tarifes del transport públic per sobre de l'IPC del 2009. La campanya, que porta el nom de "T-CARA", consisteix, al igual que l'endegada l'any anterior, en un aplicatiu a la web del sindicat (http://www.ugt.cat) que permet enviar correus electrònics de protesta als responsables de TMB (de metro i d'autobusos), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, RENFE Rodalies, TRAM i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
En l'enviament de mails de l'aplicatiu s'enviarà la següent carta:
Senyor/a:
Em dirigeixo a vostè per exposar el meu rebuig a l'augment abusiu dels títols de transport que han aprovat aquest any i que venen sent habituals en els últims anys. El transport públic és una necessitat social. Per a molts treballadors/es i usuaris/es l'ús del transport públic és necessari per poder accedir als seus llocs de treball i també es necessari per aquelles persones que es troben en recerca de feina. Aquest augment suposa una pèrdua del nostre poder adquisitiu. Per tots és sabut que som en un segon any de crisi. És per aquest motiu que exigim que en propers anys aquesta pujada sigui més continguda vers la situació real dels sous familiars.
A banda de posar de manifest el malestar per la pujada de preus, la UGT de Catalunya també reclama a l'administració que faciliti un nou títol de transport per tal que la gent en recerca de feina no hagi d'assumir els desplaçaments que això li comporti. A aquest títol, la UGT de Catalunya li dóna el nom de T-ACTIVA.
Amb aquesta campanya, la UGT de Catalunya torna a denunciar que la pujada de tarifes del transport públic i dels Rodalies retalla la capacitat adquisitiva dels treballadors del nostre país, i molt especialment dels que perceben les rendes més baixes. El nostre sindicat considera del tot desproporcionat i injustificable l'increment de preus d'aquest servei públic que utilitzem molts treballadors i treballadores, i lamenta que l'ATM contribueixi un any més a la pèrdua del poder adquisitiu dels seus usuaris, en lloc d'ajudar en l'actual situació de crisi econòmica.
El servei públic té una funció social i com a tal ha de donar un servei públic de qualitat. En canvi, s'han primat els beneficis de les empreses en lloc del factor social que exerceixen els serveis públics. La UGT de Catalunya posa damunt la taula la necessitat de què la Generalitat de Catalunya prengui una postura més social i no tant comercial, ara que ja recau sobre ella tota la responsabilitat en quan a matèria tarifària es refereix per als transport de Catalunya.
Els treballadors i les treballadores de la nostre societat ja es troben bastant sotmesos a la pressió incessant de la pujada de preus, que els suposa una gran minva a la seu pressupost. És especialment rellevant la pèrdua de capacitat adquisitiva degut sobretot a l'augment de gran part del productes, on hi destaca el transports.
- Guigui
- Administrador
Protesta contra les noves tarifes
Doncs sembla que ja hi ha que s'han pres la justícia per la seva mà (darrer paràgraf de l'article).Lluita1714 wrote:Calen manifestacions, sí, però no incitar a cometre un acte delictiu.
Manfestació contra la pujada del transport públic.
http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... RE=3&TEXT=
http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... RE=3&TEXT=
- Lluita1714
- N9
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _86853.php
La Síndic de Greuges de Barcelona deixa el càrrec reclamant un transport públic més barat
També ha reclamat una major restricció en la publicitat de begudes alcohòliques en espais culturals, musicals i amb menors
La Síndic de Greuges de Barcelona, Pilar Malla, ha presentat aquest divendres el seu darrer informe anual. Durant el seu comiat davant el Ple, Malla ha reclamat a l'Ajuntament de Barcelona una política d'habitatge més social i coherent amb la realitat, una reducció tarifària en els transports públics i una major restricció en la publicitat de begudes alcohòliques en espais culturals, musicals i amb menors.
Amb aquest informe, la Síndic acaba el seu mandat i obre la porta al procés que acabarà amb l'elecció de qui serà el seu substitut. De moment, hi ha presentades 15 candidatures.
Un dels temes que ha prioritzat la Síndic al seu informe és el del transport públic. Malla ha retret al consistori barceloní que "no hagin tingut èxit" les seves demandes de fer "una revisió a fons de les tarifes socials" del transport. I és per això que ha qüestionat la política que s'ha seguit aquest any passat amb els preus dels bitllets i abonaments. També ha reclamat "un debat necessari perquè l'ús del transport públic interessa a l'ajuntament tant o més que als ciutadans".
Finalment, la Síndic ha alertat del perill que suposa per als menors la publicitat de begudes alcohòliques. En aquest sentit, ha demanat a l'ajuntament que "vagi més enllà de l'estricta aplicació de la normativa" i que sigui "més restrictiu en la propaganda encoberta sota la forma de patrocini d'activitats esportives, musicals i culturals".
Llegiu aquesta cartells sobre l'increment del preu del metro i retallades del bus, que estan a Gran de Sant Andreu (BCN):
- Attachments
-
- cartell1.jpg
- (98.46 KiB) Downloaded 487 times
-
- cartell2.jpg
- (97.83 KiB) Downloaded 488 times
- Guigui
- Administrador
Vandalisme amb l'excusa de la pujada de preus
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... a-uab.html
Un grupo de estudiantes bloquean las máquinas de billetes de FGC en la UAB
Los manifestantes dejaron fuera de servicio tres expendedoras y rociaron un tren con huevos rellenos de pintura roja
25/02/2010 | Actualizada a las 13:10h | Ciudadanos
Bellaterra (EUROPA PRESS). - Un grupo de estudiantes bloqueó hoy máquinas de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) en la estación de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) y lanzaron pintura y huevos, en un acto de protesta contra el aumento del precio las tarifas de transporte, según informaron hoy el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) y FGC a Europa Press.
En concreto, los estudiantes dejaron fuera de servicio tres máquinas expendedoras de billetes y rociaron un tren con huevos rellenos de pintura roja, visible en el suelo de la estación. Además, los estudiantes también bloquearon las puertas de salida, que consiguieron dejar abiertas con pitidos constantes.
Desde la detención el 2 de febrero de un estudiante que protestaba por el incremento del precio de las tarifas, los jóvenes realizan cada semana concentraciones reivindicativas que culminan con actos de protesta en la estación.
Un grupo de estudiantes bloquean las máquinas de billetes de FGC en la UAB
Los manifestantes dejaron fuera de servicio tres expendedoras y rociaron un tren con huevos rellenos de pintura roja
25/02/2010 | Actualizada a las 13:10h | Ciudadanos
Bellaterra (EUROPA PRESS). - Un grupo de estudiantes bloqueó hoy máquinas de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) en la estación de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) y lanzaron pintura y huevos, en un acto de protesta contra el aumento del precio las tarifas de transporte, según informaron hoy el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) y FGC a Europa Press.
En concreto, los estudiantes dejaron fuera de servicio tres máquinas expendedoras de billetes y rociaron un tren con huevos rellenos de pintura roja, visible en el suelo de la estación. Además, los estudiantes también bloquearon las puertas de salida, que consiguieron dejar abiertas con pitidos constantes.
Desde la detención el 2 de febrero de un estudiante que protestaba por el incremento del precio de las tarifas, los jóvenes realizan cada semana concentraciones reivindicativas que culminan con actos de protesta en la estación.
No oblideu que diumenge, caduquen els títols ATM comprats el 2009!!!
- Guigui
- Administrador
Excepcions
Excepte la T-Trimestre i la T-Jove, que són vàlides fins el 31 de març.
- 593Dromedario
- N6
D'avui mateix, no poso la notícia sencera perquè tinc el diari en mà i no en pantalla per fer copiar-pegar:
He llegit la notícia abans d'entrar al metro. Endevineu la reacció.
I per regla de tres, a Madrid, que tenen el doble de metro i de rodalies que aquí, haurien de ser més cares, i en són menys.20 minutos wrote:L'ampliació del Metro i de Rodalies obligarà a apujar les tarifes per sobre de l'IPC
La L9 incrementarà un 10% el cost del funcionament del transport.
He llegit la notícia abans d'entrar al metro. Endevineu la reacció.
El metrobús ha pujat fins als 9 euros i l'Abono Transportes ha patit en els últims anys pujades bastant fortes de preus, a l'any 2008 es va fer una pujada extraorinària de l'Abono Transportes en ple mes d'agost, a part de la que es fa fer al Gener del mateix any i al Gener de l'any següent.593Dromedario wrote:I per regla de tres, a Madrid, que tenen el doble de metro i de rodalies que aquí, haurien de ser més cares, i en són menys.
Et deixo uns quants fil del fòrum madrileny Andén 2 que en parlen:
Sube el precio del transporte para el usuario ocasional ->Tracta de la pujada del "Metrobús"
Tarifas 2009
Nuevas tarifas y tipos de Abono Transporte (desde agosto -2008-)
A part de l'afegit que, a excepció de l'abono Transportes i l'abono turístico no hi ha cap tipus d'integració tarifària.