El ferrocarril de la Barcelona 92
El ferrocarril de la Barcelona 92
Navegant per Youtube he topat amb un vídeo (partit en 2) en el que es veuen els canvis que es van realitzar a la xarxa ferroviària de Barcelona de cara a les olimpíades del 92. En el vídeo es pot veure l'antiga estació de França quan encara tenia l'estació de rodalies i també es veuen forces fragments del ramal de Poblenou. El vídeo data de 1988.
http://www.youtube.com/watch?v=4IgEXQ4r0MI (part I)
http://www.youtube.com/watch?v=VeeSTtimih4 (part II)
Espero que no estigui repetit (pel subfòrum d'història no he trobat res semblant)
http://www.youtube.com/watch?v=4IgEXQ4r0MI (part I)
http://www.youtube.com/watch?v=VeeSTtimih4 (part II)
Espero que no estigui repetit (pel subfòrum d'història no he trobat res semblant)
Instagram: Ferrocarril | Aviació
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: El ferrocarril de la Barcelona 92
Se n'havia parlat aquí. (bé, tant com parlar, un monòleg...)
Als enllaços que hi ha a Viadoc, podràs trobar molts més vídeos de l'antic arxiu de Renfe.
Als enllaços que hi ha a Viadoc, podràs trobar molts més vídeos de l'antic arxiu de Renfe.
Re: El ferrocarril de la Barcelona 92
Molta propaganda, en definitiva el mateix triomfalisme que gasten avui en dia però la realitat és força diferent.
El que ve a dir el vídeo és que al Poble Nou l'antiga "barrera ferroviària" ara és la barrera del cinturó del litoral, que tots els trens els feien passar per Plaça Catalunya amb la conseqüència de col·lapse actual, una cosa que aleshores deuria ser impossible de preveure, que van fer quàdruple via al pas de Renfe per la Sagrera, obra d'extrema dificultat, i el salt de moltó de la Bifurcació Vilanova, alguna cosa bona deuria portar tot plegat, i d'això en diuen progrés.
Però bé de les actuacions fetes amb l'operació AVE també podríem dir més o menys el mateix.
El que ve a dir el vídeo és que al Poble Nou l'antiga "barrera ferroviària" ara és la barrera del cinturó del litoral, que tots els trens els feien passar per Plaça Catalunya amb la conseqüència de col·lapse actual, una cosa que aleshores deuria ser impossible de preveure, que van fer quàdruple via al pas de Renfe per la Sagrera, obra d'extrema dificultat, i el salt de moltó de la Bifurcació Vilanova, alguna cosa bona deuria portar tot plegat, i d'això en diuen progrés.
Però bé de les actuacions fetes amb l'operació AVE també podríem dir més o menys el mateix.
aim wrote:Navegant per Youtube he topat amb un vídeo (partit en 2) en el que es veuen els canvis que es van realitzar a la xarxa ferroviària de Barcelona de cara a les olimpíades del 92. En el vídeo es pot veure l'antiga estació de França quan encara tenia l'estació de rodalies i també es veuen forces fragments del ramal de Poblenou. El vídeo data de 1988.
http://www.youtube.com/watch?v=4IgEXQ4r0MI (part I)
http://www.youtube.com/watch?v=VeeSTtimih4 (part II)
Espero que no estigui repetit (pel subfòrum d'història no he trobat res semblant)
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
Re: El ferrocarril de la Barcelona 92
Em posa de mal humor sentir dir que el ferrocarril és una barrera. I què collons són les carreteres i les autopistes?
Una llàstima que la línia de Poblenou desapareguès. Si s'haguès optat per integrar-la en el teixit urbà, ja sigui arranjant els entorns de la via o bé soterrant-la, ara tota la zona del 22@ / Diagonal Mar tindria rodalies, que falta li fa.
Una llàstima que la línia de Poblenou desapareguès. Si s'haguès optat per integrar-la en el teixit urbà, ja sigui arranjant els entorns de la via o bé soterrant-la, ara tota la zona del 22@ / Diagonal Mar tindria rodalies, que falta li fa.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: El ferrocarril de la Barcelona 92
I disfrutat molt amb els dos videos, quan era petit las vegadas que habia pujat amb una Suiza cap a Premiá on vivian uns tiets meus, sortiam desde B. Término.
Quan després van anar a viure al Masnou tinc present que als estius de finals dels 70 o principis dels 80 unitats "Suizas" que estaban destinadas a P. de Catalunya cap a Manresa o Ripoll, els caps de setmana las destinaban amb triple composició cap a Blanes, normalment aquestas unitats las posaben al mig de altres que estaban destinadas a B. Término i encara us diré que alguna 438 també habia pasat per allá, llástima que era bastant jovenet i no tinc fotos de tot aixó.
Bon records al pasar per l'estació de Pueblo Nuevo i veura al costat tot el munt de vagons de mercaderias.
Quan després van anar a viure al Masnou tinc present que als estius de finals dels 70 o principis dels 80 unitats "Suizas" que estaban destinadas a P. de Catalunya cap a Manresa o Ripoll, els caps de setmana las destinaban amb triple composició cap a Blanes, normalment aquestas unitats las posaben al mig de altres que estaban destinadas a B. Término i encara us diré que alguna 438 també habia pasat per allá, llástima que era bastant jovenet i no tinc fotos de tot aixó.
Bon records al pasar per l'estació de Pueblo Nuevo i veura al costat tot el munt de vagons de mercaderias.
-
- N2
- Posts: 15
- Joined: Tuesday 03/02/2009 21:19
Re: El ferrocarril de la Barcelona 92
Hola bona tarda l'eliminació del ramal poblenou va ser el tancament de les estacións del poblenou i Bogatell segons el video . També diuen que l'any 1848 es va innaugurar la linia Barcelona- Mataró amb locomotores no tenien frecuencies no com ara peró renfe no s'ha portat molt bé amb els problemes
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: El ferrocarril de la Barcelona 92
Les locomotores no tenien freqüències? Vaja, no coneixia aquest aspecte de les locomotores...
- ElDesi1994
- N7
- Posts: 343
- Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
- Facebook: Josué Ferrero
- Location: Mollet del Vallès
- Contact:
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: El ferrocarril de la Barcelona 92
Barcelona està en deute amb el ferrocarril. El van desfer, trencar, i van deixar coixa la xarxa a canvi de poder deixar molt maques les zones de Glòries i la Vila Olímpica. Ara Barcelona hauria de recompensar al ferrocarril amb un túnel sota la diagonal, i si cal, un altre des del Morrot fins a l'estació de França i l'antiga ruta de Bogatell, aprofitant l'infraestructura semi-soterrada (que es pot soterrar del tot) de la Ronda del Litoral.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El deute de Barcelona amb el ferrocarril
El que li cal a Barcelona són accessos amb via quadruplicada en els trams amb més freqüència de trens, així com grans platges de vies, com n'hi ha a qualsevol gran ciutat d'Europa. Però on mana el totxo, és impossible que algú que talli el bacallà hi vegi tan lluny.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.