I un altre post d'en rogermelcior al seu bloc (estàs engrescat i treballador, eh?
)
http://www.rogermelcior.cat/03/01/2010/ ... um=twitter
Petits detalls: nou plànol de Rodalia Barcelona
És curiós veure com es pot començar amb mal peu la gestió d’un servei com és el de Rodalia. Parlo de petits detalls però no poc importants que diuen molt del nou gestor.
El primer que salta a la vista és el nou mapa de serveis i els seus errors. Contràriament al que estem acostumats ens trobem davant d’un mapa amb angles molt rectes (gairebé de 90 graus), semblant al mapa de Metro Madrid.
Crida l’atenció la manera de marcar les parades i la representació gràfica, gens fidel amb la tipografia. Per exemple les línies giren en funció de les necessitats de mida del mapa i podem veure els darrers trams de la R1 i la R2, que en la realitat són paral·lels al mar, que en aquest plànol no ho són. També veiem, seguint en la línia de Renfe Operdora, una indefinició del tram Vic Puigcerdà, no queda clar quin tipus de servei és (sí és Rodalia, si és Mitjana Distància). Ni tan sols té nom!
Altres detalls:
* “L’Arborç” per “L’Arboç”, fent referència a l’estació del municipi l’Arboç del Penedès.
* Manca la correspondència a Martorell Central amb els serveis de la línia Llobregat-Anoia d’FGC.
* Manquen la R5 i la R6 que, malgrat estar explotades per FGC, formen part de l’anomenada Rodalia Barcelona tutelada des del dia u de gener per la mateixa administració.
* Manquen les correspondències amb les línies de Metro.
* Segueixen apareixent els ” * ” fent referència a les estacions sense servei de viatgers, cosa que s’hauria de treure perquè no aporta cap valor afegit al client.
* El municipi de “Portbou” apareix escrit com a “Port Bou”, toponímia totalment inventada.
* En l’estació de la R1 de Cabrera de Mar obvia que es diu “Cabrera de Mar – Vilassar de Mar”.
* Obvia la connexió internacional entre Puigcerdà i la Tor de Querol. (A més, en les notes de premsa del DPTOP apareix la Tor de Querol mal escrit: la Tor de Carol…)
* Obvia la xarxa d’autobusos urbans i els aparcaments dissuasius i park’s and ride’s a diferència de l’antic plànol de Renfe Operadora.
Personalment em segueixo quedant amb els plànols de l’ATM. Mapes més complerts, amb una tipografia més real de la xarxa i, al capdavall, més entendors per l’usuari habitual.