Trens i infraestructura ferroviària al Japó
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Museu
I suposo que, seguint la bona tradició d'aquell país, aniria a un senyor museu ferroviari amb secció exclusiva i tot detall d'explicacions...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Segurament, encara que ja hi han unitats de la S0 a diversos museus, el que havia al museu del transport al centre de Tòquio (el podies veure des del carrer) ja no està...estarà al nou i més gran museu del transport a Saitama (nota: visita obligada al febrer)
Altres unitats estaran segurament en altres museus ferroviaris del pais i en un museu de trens a Londres.
Altres unitats estaran segurament en altres museus ferroviaris del pais i en un museu de trens a Londres.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Molt bon Museu, una perfecta recopil.lació.Nozomi wrote:Segurament, encara que ja hi han unitats de la S0 a diversos museus, el que havia al museu del transport al centre de Tòquio (el podies veure des del carrer) ja no està...estarà al nou i més gran museu del transport a Saitama (nota: visita obligada al febrer)
Altres unitats estaran segurament en altres museus ferroviaris del pais i en un museu de trens a Londres.
(Sóc l' únic que está pensant en Salmerón ara mateix? )
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Interessant Calendari del Metro de Tóquio que he trobat (i comprat) al White Rabbit Press.
http://www.whiterabbitpress.com/product ... ctid=16651
http://www.whiterabbitpress.com/product ... ctid=16651
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Mola
Per cert, podries contar les teves experiències amb els trens i si tens fotos (fa molts anys que vas anar?)
Gràcies!
Per cert, podries contar les teves experiències amb els trens i si tens fotos (fa molts anys que vas anar?)
Gràcies!
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Japó en 7 dies...
Home, anys ni mesos vaig estar-hi, (1 Setmaneta) al Mes de Maig,Nozomi wrote:Mola
Per cert, podries contar les teves experiències amb els trens i si tens fotos (fa molts anys que vas anar?)
Gràcies!
Vaig sortir un dijous per la tarda d'el Prat, i viatjo amb el Meu pare, el meu Germá gran i jo, el "enteradillo" dels trens (vaig tindre que organitzar el viatge ferroviáriament). Al arribar a Narita prop de les Set, Migdia hora Japonesa, vaig seguir el plánol que m' havia fet desde Narita fins l' estació de Kasuga, Prop de Ueno, (On estava el nostre hotel). Vam agafar el N.EX de JR, on per primer cop vaig notar que aquí eren les coses molt diferents, La Megafonia, les Pantalles LED, el soroll (o la falta de soroll) dels trens, i el tamany de les estacions, pero no vaig poder estar indiferent respecte a l' estació de Tokyo (Central) on vaig poder fixarme en el disseny de l' estació (Molt mediterránia per cert, em refereixo a l' edifici) i vaig tenir primer contacte visual amb un Shinkansen, (Molt modern, pero jo esperava trobarme amb els típics série 0, ) i vam agafar l' estació de Metro de la línia Marunouchi o Vermella, em fixo en les estacions i em recorden bastant a la L1, una mica fosques, i decoració una mica monótona (Estació Marró, Estació Blanca, Estació Marró, Estació Blanca, Estació Marró, ...) pero em va agradar molt més que el Metro de Barcelona, Llástima que estava una mica per culpa del Meu germá gran, que a l' avió no parava el punyetero d' explicarme históries de suïcidis al Metro de Tóquio, i a la Línia Chuo, on més es registraven, i la meva mentalitat s' havia quedat amb "En qualsevol lloc i moment"... vam parar a l' estació de Kasuga, (Conexió amb L.Mite) i vam anar a l' hotel... En el fluorescent de la meva habitació es van quedar els pensaments i comparacions dels trens que havia agafat a Tóquio, i a Barna, pero lo millor venia per davant...
Al endemá seguent, ens va tocar caminar fins l' estació Komagome, on parava la Línia Yamanote, i anant direcció est, fins arribar al nostre destí, Akihabara, on vam estar tot el dia pul.lulant per Botigues, Llibreries, i altres locals on posi "Lliure d' Impostos" ... La Línia yamanote em semblava Fácil i intuitiva d' utilitzar, a més de tindre semblançes amb el Metro del Vallés. Per la nit, vam agafar la (per mi, Temida) Linia Chuo, per creuar Tóquio i anar a Shinjuku, la estació Més gran, la mare de mares, on creuen 4 línies de Metro i 4 de JR importants (NEX, Chuo, Sobu, i la Yamanote,) i vaig passar a agafar lo que més m' interessa de les estacions de tren a part dels trens tant siguin Catalans com Japoneses... Fulletons! Molts fulletons! Fulletons de totes les línies de JR i Metro, fulletons i un Mapa del Metro, per guardar de record. Tornem a agafar Yamanote i parem a Sugamo, on agafem la Línia Mite fins Kasuga.
En els 7 dies no vaig passar de Metro, Yamanote, i Chuo alguna vegada, algun viatge excepcionar amb la Yurikamone fins Odáiba, un viatge amb el Monoraíl, pero el meu desig era pujar al Shinkansen, on aniríem fins a Kioto amb Tokaido shinkansen, pero seria l' últim dia, doncs el Dissabte teníem un assumpte pendent, anar a Casa d’ un company de feina del meu Pare (que vivia a Hanzomon desde feia anys) on quedaríem una tarda per parlar, ensenyar fotos, i veure el Madrid-Barça, era el 2 de Maig de 2009, així que podeu endevinar el final i les ganes de rábia d’ estar al Japó quan a casa meva s’ho estaven passant bé, pero aquí també vam trobar Japonesos pitant pel carrer amb banderes blaugrana,
Aquesta es la primera part, quan pugi, escric la resta,
Saluts Cordials.
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Bon relat!
Jo ara no recordo massa els trens que vaig pujar al Japó
Els cops que he anat en Tren Bala, penso que han sigut tots en 300 i pot ser en un 700. Un cop en un Hayate (Series E2). Enguany apuntaré tots els trens detalladament per fer les cròniques .
Jo ara no recordo massa els trens que vaig pujar al Japó
Els cops que he anat en Tren Bala, penso que han sigut tots en 300 i pot ser en un 700. Un cop en un Hayate (Series E2). Enguany apuntaré tots els trens detalladament per fer les cròniques .
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Veus aixo i t´asombras i veus que aqui encara estem a anys llum de funcionar a la japonesa. Potser no demanaria mes, pero hi ha algo que te sorprent : no hi veus trens i estaçions grafitajades. Me figuro que no ho fan principalment per educaçio.
La veritat que donan ganes d´anar a Japo ,solament per anar amb aqueststrens.
La veritat que donan ganes d´anar a Japo ,solament per anar amb aqueststrens.
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
El proper 13 de març tindrem un nou comiat a les vies japoneses. Suposo que les imatges per despedir l'últim servei del Noto Express entre Tòquio Ueno i Kanazawa (via Omiya - Takasaki - Toyama)
Com diu l'article del Mainichi Shimbun, va ser el primer servei (amb nom Kodama) exprés entre Tòquio i Osaka abans de la inauguració de la LAV, els trens ja són vells i segurament tindrem imatges de fans i de molta població donant les gràcies "pels serveis prestats" el proper 13 de març.
http://mdn.mainichi.jp/mdnnews/national ... gle+ReaderLong nose-shaped trains, which are a symbol of Japan's national railway system during the country's rapid economic growth in the 1960s and 1970s, will be decommissioned shortly.
The Noto express train between Tokyo's Ueno Station and Kanazawa Station in Ishikawa Prefecture, the only regular train using the vehicles, will be abolished when the JR group revises its nationwide timetable in March.
Since the trains retain remnants of the Showa Era, railway buffs will likely miss the vehicles and are calling for their preservation.
"The vehicles made history and drastically changed the image of Japanese National Railways trains. I expect that many will regret the retirement of the trains," said 73-year-old railway writer Naoki Tanemura.
Lone-nose limited express trains date back to 1958, six years before bullet trains started on the Tokaido Shinkansen Line between Tokyo and Shin-Osaka stations.
The Series 151, the first such model, made its debut as the Kodama limited express between Tokyo and Osaka, connecting the two big cities in about six hours and 50 minutes. Its travel time was subsequently reduced to 6 1/2 hours.
Previously, most limited express trains had consisted of a locomotive and passenger carriages without engines or motors.
The Series 151 was epoch-making in that passenger carriages were equipped with motors, and paved the way for the development of Series 0 bullet trains.
The Series 151 developed into the Series 181, a powered-up version. The Noto express uses Series 489, which can run on both alternate electric-current and direct-current sections. It was developed based on the Series 181, which only employs the direct-current system.
However, most of these trains have been decommissioned as they are aging. West Japan Railway Co. has only four such trains with long-nose engines, including those used for the Noto express.
After the Noto is abolished, similar trains are also expected to be decommissioned
Com diu l'article del Mainichi Shimbun, va ser el primer servei (amb nom Kodama) exprés entre Tòquio i Osaka abans de la inauguració de la LAV, els trens ja són vells i segurament tindrem imatges de fans i de molta població donant les gràcies "pels serveis prestats" el proper 13 de març.
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
A partir d'aquest any amés, els Shinkansen 300 començaran a ser retirats del servei de manera progresiva i seran substituïts totalment per nous N700. Trist sort per uns trens que no tenen ni 20 anys.
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Anda, no sabía nada, ¿tienes más datos?
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
En 2007 ya lo anunció el blog Densha Otaku 365 (http://denshaotaku365.canalblog.com/arc ... 11439.html).
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
No sé qué pinta JR East en todo esto pues los trenes de la serie 300 dependen de JR Tokai (JR Central) y JR West La primera en la frente.La JR East vient d'annoncer la disparition des voies du shinkansen 300 dans 4 ans!
En todo caso, según Wikipedia, lo que sí parece ser es que los N700 en 2011 harán todos los servicios Nozomi en exclusiva, pero alguien tendrá que hacer los Hikari y Kodama...
Así que de momento lo cojo con pinzas o directamente no me lo creo tal y como lo dices, ni hay fuente seria (diario, revista especializada) ni nada por el estilo.
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Puede pasar lo mismo que con los Shinkansen 400.
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Pues parece que sí, que el fin de la primera generación de Trenes Bala se aproxima poco a poco. ¿Menos gasto tener unos trenes más similares entre sí para el mantenimiento?
Ha parecido el hermanito del nuevo E5 que correrá entre Tokio y Aomori para luego conectar con Hokkaidoen 2025, el nuevo E6 para la línea de Akita. La primera serie en pruebas a partir de julio de 2010. Primeros viajes a 300kph a finales de 2012 y a 320kph un año después. Según Wikipedia los nuevos trenes circularán en la relación Tokio-Akita en exclusiva en marzod e 2014
http://en.wikipedia.org/wiki/E6_Series_Shinkansen
Green Car
Regular
http://www.jreast.co.jp/press/2009/20100203.pdf
No sé qué harán con estos trenes, no tienen ni 15 años :S
¿Reconvertirlos a ancho métrico? ¿Venderlos? Los veo demasiado nuevos para liquidarlos y siendo japoneses no creo que lo hagan así como así
Ha parecido el hermanito del nuevo E5 que correrá entre Tokio y Aomori para luego conectar con Hokkaidoen 2025, el nuevo E6 para la línea de Akita. La primera serie en pruebas a partir de julio de 2010. Primeros viajes a 300kph a finales de 2012 y a 320kph un año después. Según Wikipedia los nuevos trenes circularán en la relación Tokio-Akita en exclusiva en marzod e 2014
http://en.wikipedia.org/wiki/E6_Series_Shinkansen
Green Car
Regular
http://www.jreast.co.jp/press/2009/20100203.pdf
No sé qué harán con estos trenes, no tienen ni 15 años :S
¿Reconvertirlos a ancho métrico? ¿Venderlos? Los veo demasiado nuevos para liquidarlos y siendo japoneses no creo que lo hagan así como así
Last edited by Nozomi on Tuesday 02/02/2010 9:37, edited 1 time in total.
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Y no había caído en la evidencia que los servicios "Mini-Shinkansen" (Akita y Yamagata) circulan acoplados en la LAV de Tohoku, por lo tanto, serán necesarios nuevos trenes preparados para ir a 320kph
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trens dofí
El morro de dofí és per l'aerodinàmica o també l'aprofiten per a encabir-hi sistemes de tracció? La veritat, és una mica lletjot...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Jo, és l'Avi Pato!!!!!!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó
Respecte al tren... és lleig de co....s
metring wrote:Jo, és l'Avi Pato!!!!!!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tren vs. avió
Quina és la quota de mercat del tren respecte a l'avió? Òbviament, n'excloc relacions tipus Sapporo-Fukuoka o a Okinawa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.