metring wrote:
[...]En quant a coses en las que inverteixen diners, i després no es fan servir...hi han taaaaaaaants exemples (Marina de Renfe, etc.), que hauriem de fer una llista exhaustiva
Parles del Ferrocarril de La Loma a Linares? que després d'electrificar-lo totalment, renovar la via de tot el traçat, instal·lar sistemes de seguretat moderns (per a l'època) i, fins i tot, construir una estació subterrània a Linares (on ara es crien xampinyons) quan només faltava inaugurar i començar a prestar servei (fins i tot hi havia els automotors i remolcs Naval a punt).. .. .. es va ordenar clausurar. Era els anys 60.
O parles del túnel de La Engaña? 7 kms sota terra aptes per a doble via electrificada que no ha entrat mai en servei, línia Santander-Mediterraneo. Informe del Banc Mundial, també als anys 60.
O parles del Lleida-Teruel-Baeza? centenars de kms de via instal·lats (carril de 54 Kg sobre travessa de formigó bibloc), especialment al tram Albacete-Baeza, amb via des d'Albacete fins al límit de la província de Jaen. Informe del Banc Mundial, també als anys 60. Via que recentment s'ha aixecat.
O parles de la via Castellbisbal-Mollet, construida als anys 70 i que fins fa ben poc no hi circulava cap tren de passatgers. Exclós els anys de circulació de la branca de Potrbou del "Media Luna".
Salut !!