Seguiment del traspàs de Rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Ara que he tornat a la meva rutina laboral a Sitges, res no he notat de diferent a Rodalies, apart de la nova i llampant catenària rígida a SAA
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Podrien començar per fer que funcionessin els teleindicadors de Sabadell Centre, Manresa i un munt d'estacions més que els tenen i estan apagats o bé hi posa RENFE Rodalies.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
jo no he vist cap indicador que funcioni XDpukyxd wrote:Podrien començar per fer que funcionessin els teleindicadors de Sabadell Centre, Manresa i un munt d'estacions més que els tenen i estan apagats o bé hi posa RENFE Rodalies.
Exceptuan a Sants i Catalunya.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
A SAA funcionen també, en dono fe.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
A Granollers-Centre també.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Teleindicadors
Tant a SAA com a SAC funcionen els indicadors nous des de fa uns quants mesos, i diria que a Clot-Aragó també; de fet tindria tela que no fos així perquè ja hi havien els vells. Igualment a Arc de Triomf també els han canviat, tot i que allí no es nota tant ja que eren molt similars.
De fet jo m'estimava més els vells, ja que les lletres eren més grans; en els nous, però, el vermell és més lluminós; de manera que veure el que diu de lluny (posem 40-60m) és si fa no fa igual de difícil, potser més i tot.
De fet jo m'estimava més els vells, ja que les lletres eren més grans; en els nous, però, el vermell és més lluminós; de manera que veure el que diu de lluny (posem 40-60m) és si fa no fa igual de difícil, potser més i tot.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
A Cerdanyola van funcionar menys de dues setmanes. És força comú que la gent pugi al tren i pregunti si va cap a Sabadell o cap a Sant Cugat.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
També és força comú que no ho pregunti i se n'adoni a Cerdanyola Universitat.
Oriol wrote:A Cerdanyola van funcionar menys de dues setmanes. És força comú que la gent pugi al tren i pregunti si va cap a Sabadell o cap a Sant Cugat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: FGC i rodalia
Doncs be que el passi pensionista de FGC es pot utilitzar al metro, tramvia, bus, etc. excepte RENFE i alguns busos, a tota la zona 1Guigui wrote:Tot el que siguin títols exclusius d'una operadora, com FGC, no són vàlids a les altres.
Que quedi clar: FGC no té absolutament res a veure amb el traspàs de la rodalia a la Generalitat.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfe
Doncs serà cosa de convenis bilaterals entre empreses. I Renfe continua sent Renfe, per molt traspàs que hi hagi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
De La Vanguardia en paper:
INFRAESTRUCTURAS
Los retos de CERCANÍAS
Ante todo, los viajeros esperan de la Generalitat puntualidad para que el servicio sea más fiable
LUIS BENVENUTY / ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
AMPLIO DESCONOCIMIENTO Muchos viajeros no saben que el servicio de proximidad ha cambiado de 'amo'
CUMPLIR HORARIOS "Estoy harto de madrugar más de la cuenta para no ir con la lengua fuera"
Viajar tranquilo, llegar a la hora y si es posible sentado y cómodo, sin miedo a los pasajeros incívicos, sin eternas paradas en cada estación... es lo que los ciudadanos esperan con mayor anhelo del traspaso de cercanías a la Generalitat. "Es que no puedes fiarte de los horarios - dijo Rocío Núñez ayer en un andén de Sants-.Yo vengo a Barcelona a trabajar todos los días desde Mollet; en principio es un viaje de apenas media hora, pero me levanto dos horas antes para asegurarme que llegaré a tiempo. Lo único que deseo es que los trenes sean tan puntuales como los Ferrocarrils".
"El problema es que todo se hace eterno demasiadas veces - añadió
Marcelo Amaya en plaza Catalunya-.Yo soy pintor, hace media hora que tenía que estar en Vic, tengo una cita con un cliente, voy a llegar tardísimo, voy a quedar mal yno es la primera vez que me veo en una así. La Generalitat tiene que poner más trenes. Estoy harto de tener que madrugar más de la cuenta para no ir con la lengua fuera".
Estas son dos opiniones recogidas el primer día laborable después del traspaso del servicio ferroviario de proximidad a la administración catalana. Con todo, numerosos viajeros desconocían que la Generalitat es la nueva responsable. A pesar de ello, la inmensa mayoría se muestra optimista cara al futuro: el cambio será para mejorar. Si se hace será porque algo no va bien. Aunque la jornada no comenzó bien. Hubo una avería a primera hora que afectó a las líneas R3, R4 y R7. "La primera en la frente", fue uno de los comentarios que se escucharon en la cola de pasajeros frente a los puestos de atención al cliente de plaza Catalunya. "Es una vergüenza, llego una hora tarde al trabajo". "Menuda maravilla, y encima suben los precios". "Todo está igual". "Al menos la megafonía dice desde un primer momento que hay un problema, eso ya es un cambio".
"Sí, eso es todo lo que podemos esperar - agregó reflexivo Lluís Turu-,dadas las condiciones en las que se está realizando el traspaso sólo podemos esperar una mejora en los anuncios. Si no se traspasan las infraestructuras, es decir, las vías y catenarias, en verdad todo seguirá igual. A ver si al menos consiguen que no se cuele tanta gente".
La carta a los Reyes de los usuarios de cercanías a la Generalitat es bien larga. Marc Romero quiere que los trenes procedentes del Garraf sean más frecuentes. "Por las mañanas, si viene uno de dos plantas puedes sentirte afortunado, a lo mejor hasta consigues sentarte en los escalones. Vamos como borregos, todos los convoyes deberían ser dobles".
Olga Roca pide asientos más mullidos. "Si es verdad que para llegar a Barcelona desde Vic hay que echarle hora y media, si es cierto que no se puede ir más rápido y que nosotros vivimos fuera del área metropolitana, pues que nos pongan asientos más cómodos. Para mí, tal y como están, los cercanías no son una alternativa al coche privado". "Y los sábados por la tarde es una vergüenza cómo se llena el de Sabadell de chavales haciendo botellón - añade María Román-.Han tenido que poner guardias de seguridad con pistola porque es que algunos dan miedo". "Y no es posible que cada vez que el mar se pone a hacer olas haya retrasos en la línea del Maresme, que te paran en cualquier parte y no sabes cuándo arrancarás otra vez", termina Eugenia Serrano.
La lista de demandas prosigue.
Unas - las referidas a los trenes-incumben desde el pasado día 1 a la Generalitat pero otras - las relativas a la infraestructura fija-siguen siendo competencia del Ministerio de Fomento. La mayor parte de los viajeros desconoce esta división de responsabilidades. No en vano, un fallo en un saco repercute en el otro. De lo que se trata, coinciden los usuarios, es que el servicio funcione.
El nuevo amo del servicio pide paciencia. Muchas actuaciones deberán esperar porque hay obras que limitan y van a seguir condicionando los próximos años el crecimiento de la oferta. Aunque hay mejoras que sí llegarán pronto, algunas este mismo año. Una, la información y la atención al usuario, que se reforzará con un nuevo centro en Barcelona, un servicio telefónico y una página web propias para Barcelona. La Generalitat también vigilará que los trenes estén en correctas condiciones de limpieza y se estudiarán algunos ajustes en frecuencias y zonas tarifarias.
AMPLIAR LA OFERTA "Vamos como borregos, todos los trenes tendrían que ser dobles"
MÁS CONFORT "Si el viaje no puede durar menos, que pongan asientos más cómodos"
El servicio cuesta 238 millones al año
La explotación del servicio de cercanías de la capital catalana costará este año 238 millones de euros, según las previsiones acordadas en el traspaso por las administraciones central y catalana. De esta cantidad total, 117,2 millones los pondrá el Gobierno. El resto procederá en su mayor parte de la tarifa; es decir, de los ingresos por los billetes y abonos de los viajeros.
* El servicio cuesta 238 millones al año
* El túnel de la Meridiana reabre y se avería
* Los retos de CERCANÍAS (cont.)
* Los usuarios piden inversiones para evitar colapsos
El servicio cuesta 238 millones al año
La explotación del servicio de cercanías de la capital catalana costará este año 238 millones de euros, según las previsiones acordadas en el traspaso por las administraciones central y catalana. De esta cantidad total, 117,2 millones los pondrá el Gobierno. El resto procederá en su mayor parte de la tarifa; es decir, de los ingresos por los billetes y abonos de los viajeros.
El túnel de la Meridiana reabre y se avería
El primer percance en las cercanías traspasadas a la Generalitat ocurrió ayer sobre las seis de la mañana. El servicio se vio afectado por una avería no imputable a Renfe sino a Adif, el ente responsable de las infraestructuras, ámbito que sigue dependiendo de Fomento. El contratiempo coincidió con la reapertura de las líneas R3, R4 y R7 tras diez días de corte motivado por la sustitución de la catenaria. La incidencia, a tocar del tramo que ha estado cerrado, se debió a las obras de construcción de la estación de Sagrera Meridiana que han aprovechado estos últimos días sin servicio para avanzar en los trabajos en el túnel. Una pieza metálica de un encofrado hacía masa con la catenaria, lo que provocó desconexiones. El problema, que obligó a suprimir algún tren y retrasar otros, quedó resuelto a las 9.35.
Los retos de CERCANÍAS (cont.)
- VIENE DE LA PÁGINA ANTERIOR
AMPLIAR LA OFERTA "Vamos como borregos, todos los trenes tendrían que ser dobles"
MÁS CONFORT "Si el viaje no puede durar menos, que pongan asientos más cómodos"
de al trabajo". "Menuda maravilla, y encima suben los precios". "Todo está igual". "Al menos la megafonía dice desde un primer momento que hay un problema, eso ya es un cambio".
"Sí, eso es todo lo que podemos esperar - agregó reflexivo Lluís Turu-,dadas las condiciones en las que se está realizando el traspaso sólo podemos esperar una mejora en los anuncios. Si no se traspasan las infraestructuras, es decir, las vías y catenarias, en verdad todo seguirá igual. A ver si al menos consiguen que no se cuele tanta gente".
La carta a los Reyes de los usuarios de cercanías a la Generalitat es bien larga. Marc Romero quiere que los trenes procedentes del Garraf sean más frecuentes. "Por las mañanas, si viene uno de dos plantas puedes sentirte afortunado, a lo mejor hasta consigues sentarte en los escalones. Vamos como borregos, todos los convoyes deberían ser dobles".
Olga Roca pide asientos más mullidos. "Si es verdad que para llegar a Barcelona desde Vic hay que echarle hora y media, si es cierto que no se puede ir más rápido y que nosotros vivimos fuera del área metropolitana, pues que nos pongan asientos más cómodos. Para mí, tal y como están, los cercanías no son una alternativa al coche privado". "Y los sábados por la tarde es una vergüenza cómo se llena el de Sabadell de chavales haciendo botellón - añade María Román-.Han tenido que poner guardias de seguridad con pistola porque es que algunos dan miedo". "Y no es posible que cada vez que el mar se pone a hacer olas haya retrasos en la línea del Maresme, que te paran en cualquier parte y no sabes cuándo arrancarás otra vez", termina Eugenia Serrano.
La lista de demandas prosigue.
Unas - las referidas a los trenes-incumben desde el pasado día 1 a la Generalitat pero otras - las relativas a la infraestructura fija-siguen siendo competencia del Ministerio de Fomento. La mayor parte de los viajeros desconoce esta división de responsabilidades. No en vano, un fallo en un saco repercute en el otro. De lo que se trata, coinciden los usuarios, es que el servicio funcione.
El nuevo amo del servicio pide paciencia. Muchas actuaciones deberán esperar porque hay obras que limitan y van a seguir condicionando los próximos años el crecimiento de la oferta. Aunque hay mejoras que sí llegarán pronto, algunas este mismo año. Una, la información y la atención al usuario, que se reforzará con un nuevo centro en Barcelona, un servicio telefónico y una página web propias para Barcelona. La Generalitat también vigilará que los trenes estén en correctas condiciones de limpieza y se estudiarán algunos ajustes en frecuencias y zonas tarifarias.
¿Cree que el traspaso de cercanías a la Generalitat mejorará el servicio? www. lavanguardia. es/ encuestas
Los usuarios piden inversiones para evitar colapsos
El cambio de responsable de cercanías es positivo, según la asociación Promoció del Transport Públic (PTP) porque "permitirá impulsar el plan de transporte de viajeros de la Generalitaten en el que el ferrocarril es clave y, por ejemplo, podrán coordinarse los horarios con los de los autobuses", explicó ayer su presidente, Ricard Riol. Con todo, precisó, "a corto plazo hay muchas limitaciones, tanto por las obras como por la insuficiencia histórica que sufre la red". Lo más importante, a su juicio, es "que se pongan las bases para aumentar la capacidad en un plazo de ocho o diez años y evitar el colapso". Y para ello, continuó, "deben plantearse mejoras hoy por hoy no previstas, como cuadruplicaciones de vías". De manera más inmediata, Riol propone reforzar algunos corredores, sobre todo desde la tercera corona hacia Barcelona, con trenes dobles o lanzaderas.
INFRAESTRUCTURAS
Los retos de CERCANÍAS
Ante todo, los viajeros esperan de la Generalitat puntualidad para que el servicio sea más fiable
LUIS BENVENUTY / ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
AMPLIO DESCONOCIMIENTO Muchos viajeros no saben que el servicio de proximidad ha cambiado de 'amo'
CUMPLIR HORARIOS "Estoy harto de madrugar más de la cuenta para no ir con la lengua fuera"
Viajar tranquilo, llegar a la hora y si es posible sentado y cómodo, sin miedo a los pasajeros incívicos, sin eternas paradas en cada estación... es lo que los ciudadanos esperan con mayor anhelo del traspaso de cercanías a la Generalitat. "Es que no puedes fiarte de los horarios - dijo Rocío Núñez ayer en un andén de Sants-.Yo vengo a Barcelona a trabajar todos los días desde Mollet; en principio es un viaje de apenas media hora, pero me levanto dos horas antes para asegurarme que llegaré a tiempo. Lo único que deseo es que los trenes sean tan puntuales como los Ferrocarrils".
"El problema es que todo se hace eterno demasiadas veces - añadió
Marcelo Amaya en plaza Catalunya-.Yo soy pintor, hace media hora que tenía que estar en Vic, tengo una cita con un cliente, voy a llegar tardísimo, voy a quedar mal yno es la primera vez que me veo en una así. La Generalitat tiene que poner más trenes. Estoy harto de tener que madrugar más de la cuenta para no ir con la lengua fuera".
Estas son dos opiniones recogidas el primer día laborable después del traspaso del servicio ferroviario de proximidad a la administración catalana. Con todo, numerosos viajeros desconocían que la Generalitat es la nueva responsable. A pesar de ello, la inmensa mayoría se muestra optimista cara al futuro: el cambio será para mejorar. Si se hace será porque algo no va bien. Aunque la jornada no comenzó bien. Hubo una avería a primera hora que afectó a las líneas R3, R4 y R7. "La primera en la frente", fue uno de los comentarios que se escucharon en la cola de pasajeros frente a los puestos de atención al cliente de plaza Catalunya. "Es una vergüenza, llego una hora tarde al trabajo". "Menuda maravilla, y encima suben los precios". "Todo está igual". "Al menos la megafonía dice desde un primer momento que hay un problema, eso ya es un cambio".
"Sí, eso es todo lo que podemos esperar - agregó reflexivo Lluís Turu-,dadas las condiciones en las que se está realizando el traspaso sólo podemos esperar una mejora en los anuncios. Si no se traspasan las infraestructuras, es decir, las vías y catenarias, en verdad todo seguirá igual. A ver si al menos consiguen que no se cuele tanta gente".
La carta a los Reyes de los usuarios de cercanías a la Generalitat es bien larga. Marc Romero quiere que los trenes procedentes del Garraf sean más frecuentes. "Por las mañanas, si viene uno de dos plantas puedes sentirte afortunado, a lo mejor hasta consigues sentarte en los escalones. Vamos como borregos, todos los convoyes deberían ser dobles".
Olga Roca pide asientos más mullidos. "Si es verdad que para llegar a Barcelona desde Vic hay que echarle hora y media, si es cierto que no se puede ir más rápido y que nosotros vivimos fuera del área metropolitana, pues que nos pongan asientos más cómodos. Para mí, tal y como están, los cercanías no son una alternativa al coche privado". "Y los sábados por la tarde es una vergüenza cómo se llena el de Sabadell de chavales haciendo botellón - añade María Román-.Han tenido que poner guardias de seguridad con pistola porque es que algunos dan miedo". "Y no es posible que cada vez que el mar se pone a hacer olas haya retrasos en la línea del Maresme, que te paran en cualquier parte y no sabes cuándo arrancarás otra vez", termina Eugenia Serrano.
La lista de demandas prosigue.
Unas - las referidas a los trenes-incumben desde el pasado día 1 a la Generalitat pero otras - las relativas a la infraestructura fija-siguen siendo competencia del Ministerio de Fomento. La mayor parte de los viajeros desconoce esta división de responsabilidades. No en vano, un fallo en un saco repercute en el otro. De lo que se trata, coinciden los usuarios, es que el servicio funcione.
El nuevo amo del servicio pide paciencia. Muchas actuaciones deberán esperar porque hay obras que limitan y van a seguir condicionando los próximos años el crecimiento de la oferta. Aunque hay mejoras que sí llegarán pronto, algunas este mismo año. Una, la información y la atención al usuario, que se reforzará con un nuevo centro en Barcelona, un servicio telefónico y una página web propias para Barcelona. La Generalitat también vigilará que los trenes estén en correctas condiciones de limpieza y se estudiarán algunos ajustes en frecuencias y zonas tarifarias.
AMPLIAR LA OFERTA "Vamos como borregos, todos los trenes tendrían que ser dobles"
MÁS CONFORT "Si el viaje no puede durar menos, que pongan asientos más cómodos"
El servicio cuesta 238 millones al año
La explotación del servicio de cercanías de la capital catalana costará este año 238 millones de euros, según las previsiones acordadas en el traspaso por las administraciones central y catalana. De esta cantidad total, 117,2 millones los pondrá el Gobierno. El resto procederá en su mayor parte de la tarifa; es decir, de los ingresos por los billetes y abonos de los viajeros.
* El servicio cuesta 238 millones al año
* El túnel de la Meridiana reabre y se avería
* Los retos de CERCANÍAS (cont.)
* Los usuarios piden inversiones para evitar colapsos
El servicio cuesta 238 millones al año
La explotación del servicio de cercanías de la capital catalana costará este año 238 millones de euros, según las previsiones acordadas en el traspaso por las administraciones central y catalana. De esta cantidad total, 117,2 millones los pondrá el Gobierno. El resto procederá en su mayor parte de la tarifa; es decir, de los ingresos por los billetes y abonos de los viajeros.
El túnel de la Meridiana reabre y se avería
El primer percance en las cercanías traspasadas a la Generalitat ocurrió ayer sobre las seis de la mañana. El servicio se vio afectado por una avería no imputable a Renfe sino a Adif, el ente responsable de las infraestructuras, ámbito que sigue dependiendo de Fomento. El contratiempo coincidió con la reapertura de las líneas R3, R4 y R7 tras diez días de corte motivado por la sustitución de la catenaria. La incidencia, a tocar del tramo que ha estado cerrado, se debió a las obras de construcción de la estación de Sagrera Meridiana que han aprovechado estos últimos días sin servicio para avanzar en los trabajos en el túnel. Una pieza metálica de un encofrado hacía masa con la catenaria, lo que provocó desconexiones. El problema, que obligó a suprimir algún tren y retrasar otros, quedó resuelto a las 9.35.
Los retos de CERCANÍAS (cont.)
- VIENE DE LA PÁGINA ANTERIOR
AMPLIAR LA OFERTA "Vamos como borregos, todos los trenes tendrían que ser dobles"
MÁS CONFORT "Si el viaje no puede durar menos, que pongan asientos más cómodos"
de al trabajo". "Menuda maravilla, y encima suben los precios". "Todo está igual". "Al menos la megafonía dice desde un primer momento que hay un problema, eso ya es un cambio".
"Sí, eso es todo lo que podemos esperar - agregó reflexivo Lluís Turu-,dadas las condiciones en las que se está realizando el traspaso sólo podemos esperar una mejora en los anuncios. Si no se traspasan las infraestructuras, es decir, las vías y catenarias, en verdad todo seguirá igual. A ver si al menos consiguen que no se cuele tanta gente".
La carta a los Reyes de los usuarios de cercanías a la Generalitat es bien larga. Marc Romero quiere que los trenes procedentes del Garraf sean más frecuentes. "Por las mañanas, si viene uno de dos plantas puedes sentirte afortunado, a lo mejor hasta consigues sentarte en los escalones. Vamos como borregos, todos los convoyes deberían ser dobles".
Olga Roca pide asientos más mullidos. "Si es verdad que para llegar a Barcelona desde Vic hay que echarle hora y media, si es cierto que no se puede ir más rápido y que nosotros vivimos fuera del área metropolitana, pues que nos pongan asientos más cómodos. Para mí, tal y como están, los cercanías no son una alternativa al coche privado". "Y los sábados por la tarde es una vergüenza cómo se llena el de Sabadell de chavales haciendo botellón - añade María Román-.Han tenido que poner guardias de seguridad con pistola porque es que algunos dan miedo". "Y no es posible que cada vez que el mar se pone a hacer olas haya retrasos en la línea del Maresme, que te paran en cualquier parte y no sabes cuándo arrancarás otra vez", termina Eugenia Serrano.
La lista de demandas prosigue.
Unas - las referidas a los trenes-incumben desde el pasado día 1 a la Generalitat pero otras - las relativas a la infraestructura fija-siguen siendo competencia del Ministerio de Fomento. La mayor parte de los viajeros desconoce esta división de responsabilidades. No en vano, un fallo en un saco repercute en el otro. De lo que se trata, coinciden los usuarios, es que el servicio funcione.
El nuevo amo del servicio pide paciencia. Muchas actuaciones deberán esperar porque hay obras que limitan y van a seguir condicionando los próximos años el crecimiento de la oferta. Aunque hay mejoras que sí llegarán pronto, algunas este mismo año. Una, la información y la atención al usuario, que se reforzará con un nuevo centro en Barcelona, un servicio telefónico y una página web propias para Barcelona. La Generalitat también vigilará que los trenes estén en correctas condiciones de limpieza y se estudiarán algunos ajustes en frecuencias y zonas tarifarias.
¿Cree que el traspaso de cercanías a la Generalitat mejorará el servicio? www. lavanguardia. es/ encuestas
Los usuarios piden inversiones para evitar colapsos
El cambio de responsable de cercanías es positivo, según la asociación Promoció del Transport Públic (PTP) porque "permitirá impulsar el plan de transporte de viajeros de la Generalitaten en el que el ferrocarril es clave y, por ejemplo, podrán coordinarse los horarios con los de los autobuses", explicó ayer su presidente, Ricard Riol. Con todo, precisó, "a corto plazo hay muchas limitaciones, tanto por las obras como por la insuficiencia histórica que sufre la red". Lo más importante, a su juicio, es "que se pongan las bases para aumentar la capacidad en un plazo de ocho o diez años y evitar el colapso". Y para ello, continuó, "deben plantearse mejoras hoy por hoy no previstas, como cuadruplicaciones de vías". De manera más inmediata, Riol propone reforzar algunos corredores, sobre todo desde la tercera corona hacia Barcelona, con trenes dobles o lanzaderas.
- rogermelcior
- N5
- Posts: 147
- Joined: Monday 14/09/2009 20:08
- Location: Badalona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Avui hi ha hagut l'acord de Govern en relació al traspàs del servei de Rodalia de Barcelona! Aquí teniu els detalls!
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
A mi em sembla que CiU té raó en que és descafeïnat i ara les culpes de les endurà Catalunya, quan no en són ni poden ser responsables del que no tenen competència. Però crec que ja n'hi ha prou de comparar-se amb Madrid, ja que hem d'acceptar de que, pertanyent a l'estat espanyol, Barcelona no és la capital, i sinó, ja es poden queixar els de l'Hospitalet, la segona ciutat més poblada de Catalunya, per reclamar inversions equitatives amb Barcelona. I critico a CiU de que, tant criticar al govern i comparar amb Madrid, no ens durà enlloc, i ells, com cap partit parlamentari, no han permès mai tirar endavant les propostes que ens podrien proporcionar, com a conseqüència, la llibertat per invertir en Barcelona lo que es vulgui sense mirar les inversions que es facin en altres ciutats. Això és papereta, i faran servir el traspàs, descafeïnat però, com a una eina electoral, i dubto si realment els convergents haguessin arribat a aconseguir allò que ells reclamen còmodament des de la injusta oposició. Rodalia, ara mateix, no precisa de polítics.http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _83463.php
CiU engega una campanya per denunciar el "traspàs amputat" de Rodalies a la Generalitat
El PSC contraataca acusant la federació de "falsejar dades"
Convergència i Unió (CiU) ha engegat aquest dilluns una campanya que, sota el títol Catalunya perd el tren, pretén denunciar que el traspàs de Rodalies a la Generalitat ha estat "amputat". Així ho ha explicat el diputat de CiU Josep Rull, que ha denunciat que aquesta transferència "serveix perquè la Generalitat es quedi els problemes sense tenir els instruments per millorar el servei". La federació considera que per millorar el servei cal millorar la infraestructura, que considera "obsoleta", i ha lamentat que no s'hagin traspassat ni vies ni estacions. Rull ha qualificat "d'insuficient" el pla d'inversions previst per a les Rodalies de Barcelona, de 4.000 milions d'euros, mil menys dels que es dedicaran a la xarxa de Madrid.
La federació ha editat uns fulletons que es repartiran per la xarxa de Rodalies i Regionals. "Hi expliquem les diferències d'inversió que hi ha entre Madrid i Barcelona i què és el que necessita la xarxa ferroviària catalana, trens més ràpids, semidirectes, incrementar freqüències i millorar la fiabilitat", ha explicat Rull.
"Deixadesa" del govern amb Regionals
CiU també repartirà els fulletons en trens regionals perquè considera que "oblidar-se'n és fatal, perquè es condemna a la marginalitat els serveis que es presten a Girona, Tarragona i Lleida". "Sense la transferència de Regionals, no és viable crear un sistema de Rodalies propi en aquests territoris", ha afegit.
La federació ha assegurat que, en resposta als seus parlamentaris, el ministeri de Foment ha aclarit que no ha traspassat Regionals a la Generalitat perquè el govern català "no ho va demanar". Segons Rull, aquesta resposta significa "un episodi d'una deixadesa de responsabilitat per part de la Generalitat de primer ordre".
Desmentiment del PSC
Les declaracions de Rull han provocat l'ira del PSC. El diputat Roberto Labandera manté que CiU "falseja dades" i "menteix" amb la finalitat de "crear confusió entre els usuaris". Segons els socialistes catalans, CiU té la voluntat "d'amagar un dels millors resultats polítics que ha tingut el govern, el traspàs més important en matèria de transport públic que ha fet mai cap govern de Catalunya". A més, els ha acusat de "no tenir com a prioritat la bona marxa del servei de Rodalies".
En un comunicat, Labandera ha assegurat que CiU "no va prestar atenció a les Rodalies" durant els seus 23 anys de govern i que "han estat els governs liderats pel PSC els que, des del 2004, han canviat l'orientació política i han treballat per obtenir aquesta competència".
Respecte de la denúncia de CiU sobre el fet que Madrid rebrà 5.000 milions per a Rodalies, 1.000 més que Catalunya, Labandera ha dit que la federació nacionalista "no té o no vol tenir present que la Comunitat de Madrid treballa des de fa 30 anys en el tema", mentre que "a Catalunya s'ha començat a treballar de forma rigorosa des de fa 6 anys". Labandera ha atribuït la situació actual de Rodalies a la "deixadesa dels anteriors governs, que no van saber gestionar el tema tot i que hi havia competències per fer-ho amb l'Estatut del 1979".
El PSC insisteix que el traspàs "s'ajusta totalment a l'Estatut" i que CiU "menteix" quan ho nega. "És fals que amb el traspàs no es puguin construir noves vies, ja que el pla de Rodalies de Barcelona inclou la construcció de noves vies del servei de Rodalies com el desdoblament Vic-Ripoll, el desdoblament fins a Blanes o la construcció de la nova via entre Cornellà i Castelldefels", ha conclòs.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
CiU, a callar!
CiU, com qualsevol partit actualment representat al Parlament, ha de callar. Perquè va ser el Sr. Mas qui, per tal de sortir a la foto en exclusiva, va permetre aquest estatutet descafeïnat i mutilat que no deixa gestionar res més que això que s'acaba de traspassar.
Al final, no fan sinó viure d'aquest sainet de tercera en què s'ha convertit la política catalana.
Al final, no fan sinó viure d'aquest sainet de tercera en què s'ha convertit la política catalana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Els polítics en aquest país només pensen en les eleccions de la tardor del 2010, i qualsevol declaració que fan és per tacticisme, tot pensant en esgarrapar uns quants vots. El traspàs no ha estat un èxit, només cal preguntar a qualsevol dels usuaris de Rodalies si creu que aquest traspàs ha estat el més important dels últims anys. Però també convindria que CiU ens ensenyés quin full de ruta té per Rodalies i sobretot, pel país en general. Perquè és un partit que es manté en la "centralitat" a base de dir mitges veritats i de dir A aquí i B allà.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Aquests de CiU tenen molta barra:
1.- En 23 anys de govern no van aconseguir cap avanç en el tema del traspàs ferroviari tot i pactar amb els governs espanyols en vàries ocasions.
2.- Sap CiU que hi ha una llei ferroviària que prové d'una directiva europea on es diu que s'ha de separar la infraestructura de la gestió del servei? I que es tracta d'una llei europea que obliga tots els estats...? Ens agradi o no, no es pot transferir la infraestructura (Estacions, vies, instal·lacions) a d'altres administracions, només la gestió de l'operador que utilitzi les vies. Similar a l'estructura d'AENA i de les companyies aèries: AENA posa els aeroports i Spanair utilitza les terminals pagant un cànon...
Ho sap CiU tot això o només parlen per parlar i per criticar...?
1.- En 23 anys de govern no van aconseguir cap avanç en el tema del traspàs ferroviari tot i pactar amb els governs espanyols en vàries ocasions.
2.- Sap CiU que hi ha una llei ferroviària que prové d'una directiva europea on es diu que s'ha de separar la infraestructura de la gestió del servei? I que es tracta d'una llei europea que obliga tots els estats...? Ens agradi o no, no es pot transferir la infraestructura (Estacions, vies, instal·lacions) a d'altres administracions, només la gestió de l'operador que utilitzi les vies. Similar a l'estructura d'AENA i de les companyies aèries: AENA posa els aeroports i Spanair utilitza les terminals pagant un cànon...
Ho sap CiU tot això o només parlen per parlar i per criticar...?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 79243.html
Nadal diu a Renfe que si vol seguir amb la gestió de Rodalies ´s´ho haurà de guanyar´
La Generalitat pot negociar un nou contracte, que serà vigent entre 2011 i 2015, amb una altra operadora
BARCELONA | EFE/DDG
El conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, va advertir, després del Consell Executiu celebrat ahir, que "si Renfe vol seguir donant el servei de Rodalies, se l'haurà de guanyar".
El Consell Executiu va ratificar l'acord signat la setmana passada per la Comissió Mixta de Transferències Administració de l'Estat-Generalitat, que dóna llum verda al traspàs del servei de Rodalies de Renfe a Catalunya. A les comarques gironines, les línies traspassades inclouen el recorregut Barcelona-Ripoll-Puigcerdà (que, tot i ser Regional, s'ha inclòs dins del mateix "paquet") , la línia que arriba fins a Maçanet-Massanes i la que passa per Blanes.
L'acord converteix el Govern en l'autoritat ferroviària de Rodalies a partir de l'1 de gener d'aquest any i li reconeix la potestat per continuar encarregant-se el servei en Renfe-Operadora el 2011 o bé optar per un altre operador. En aquest sentit, Nadal va aclarir que "la Generalitat té plenes competències per intervenir i gestionar les línies de Rodalies transferides".
Pel que fa a la valoració econòmica del servei, i segons l'acord de la Comissió Mixta d'Assumptes Econòmics i Fiscals, l'Estat es compromet a assumir la totalitat del dèficit de Renfe Operadora, que per a aquest any s'estima en uns 117,2 milions. Segons va concretar Nadal, "no només s'ha aportat una quantitat per al dèficit d'aquest any, sinó que hi ha garanties per actualitzar el dèficit per quan s'hagi de renovar el contracte programa a partir del 2011".
Les competències que es traspassen són les que estableix l'article 169 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, en relació amb els serveis ferroviaris de Rodalies (gestió, regulació, planificació, coordinació i inspecció dels serveis i les activitats i la potestat tarifària sobre el servei que actualment dóna Renfe-Operadora). L'acord estableix que el traspàs de Rodalies es realitza sense perjudici de les actuacions que es desenvolupin per al traspàs de la resta de serveis ferroviaris de competència de la Generalitat.
Planificació de la Generalitat
Per tant, després d'aquest acord, la Generalitat planificarà el servei ferroviari i el gestionarà, decidirà les tarifes aplicables al servei, aprovarà els contractes de transport i podrà articular fórmules d'adhesió als sistemes tarifaris integrats i bonificacions per a determinats col·lectius.
A més, l'Administració catalana també podrà formalitzar els contractes de gestió amb les empreses operadores, farà el seguiment de les obligacions previstes en aquests contractes i adoptarà mesures correctores si és necessari, entre altres serveis.
L'acord de traspàs estableix que, atès que l'Estat té un contracte programa amb Renfe-Operadora per al període 2006-2010, la Generalitat el subroga al lloc de l'Estat fins al 31 de desembre de 2010. A partir d'aquell moment, la Generalitat podrà negociar lliurement un nou contracte, vigent entre 2011 i 2015, amb la mateixa empresa o bé elegir un nou operador, que haurà de tenir les mateixes condicions que Adif imposa a Renfe-Operadora.
Per la seva banda, la Generalitat, fent ús de les seves competències, podrà establir uns nivells de qualitat diferents i una política tarifària pròpia. També podrà modificar els estàndards del servei respecte a l'acord del Ministeri de Foment amb Renfe (augment de les freqüències de pas i capacitat dels combois, entre d'altres).
Nadal diu a Renfe que si vol seguir amb la gestió de Rodalies ´s´ho haurà de guanyar´
La Generalitat pot negociar un nou contracte, que serà vigent entre 2011 i 2015, amb una altra operadora
BARCELONA | EFE/DDG
El conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, va advertir, després del Consell Executiu celebrat ahir, que "si Renfe vol seguir donant el servei de Rodalies, se l'haurà de guanyar".
El Consell Executiu va ratificar l'acord signat la setmana passada per la Comissió Mixta de Transferències Administració de l'Estat-Generalitat, que dóna llum verda al traspàs del servei de Rodalies de Renfe a Catalunya. A les comarques gironines, les línies traspassades inclouen el recorregut Barcelona-Ripoll-Puigcerdà (que, tot i ser Regional, s'ha inclòs dins del mateix "paquet") , la línia que arriba fins a Maçanet-Massanes i la que passa per Blanes.
L'acord converteix el Govern en l'autoritat ferroviària de Rodalies a partir de l'1 de gener d'aquest any i li reconeix la potestat per continuar encarregant-se el servei en Renfe-Operadora el 2011 o bé optar per un altre operador. En aquest sentit, Nadal va aclarir que "la Generalitat té plenes competències per intervenir i gestionar les línies de Rodalies transferides".
Pel que fa a la valoració econòmica del servei, i segons l'acord de la Comissió Mixta d'Assumptes Econòmics i Fiscals, l'Estat es compromet a assumir la totalitat del dèficit de Renfe Operadora, que per a aquest any s'estima en uns 117,2 milions. Segons va concretar Nadal, "no només s'ha aportat una quantitat per al dèficit d'aquest any, sinó que hi ha garanties per actualitzar el dèficit per quan s'hagi de renovar el contracte programa a partir del 2011".
Les competències que es traspassen són les que estableix l'article 169 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, en relació amb els serveis ferroviaris de Rodalies (gestió, regulació, planificació, coordinació i inspecció dels serveis i les activitats i la potestat tarifària sobre el servei que actualment dóna Renfe-Operadora). L'acord estableix que el traspàs de Rodalies es realitza sense perjudici de les actuacions que es desenvolupin per al traspàs de la resta de serveis ferroviaris de competència de la Generalitat.
Planificació de la Generalitat
Per tant, després d'aquest acord, la Generalitat planificarà el servei ferroviari i el gestionarà, decidirà les tarifes aplicables al servei, aprovarà els contractes de transport i podrà articular fórmules d'adhesió als sistemes tarifaris integrats i bonificacions per a determinats col·lectius.
A més, l'Administració catalana també podrà formalitzar els contractes de gestió amb les empreses operadores, farà el seguiment de les obligacions previstes en aquests contractes i adoptarà mesures correctores si és necessari, entre altres serveis.
L'acord de traspàs estableix que, atès que l'Estat té un contracte programa amb Renfe-Operadora per al període 2006-2010, la Generalitat el subroga al lloc de l'Estat fins al 31 de desembre de 2010. A partir d'aquell moment, la Generalitat podrà negociar lliurement un nou contracte, vigent entre 2011 i 2015, amb la mateixa empresa o bé elegir un nou operador, que haurà de tenir les mateixes condicions que Adif imposa a Renfe-Operadora.
Per la seva banda, la Generalitat, fent ús de les seves competències, podrà establir uns nivells de qualitat diferents i una política tarifària pròpia. També podrà modificar els estàndards del servei respecte a l'acord del Ministeri de Foment amb Renfe (augment de les freqüències de pas i capacitat dels combois, entre d'altres).
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Del bloc d'en rogermelcior:
http://www.rogermelcior.cat/05/01/2010/ ... um=twitter
Carta als Reis per a la Rodalia de Barcelona
Ja que tenim les competències en el servei de Rodalia de Barcelona aprofito per fer la meva particular Carta als Reis al Govern, per tal que millori l’explotació del servei en tot el que està en les seves mans.
Servei en general
* Diversificació de les destinacions dels trens, evitant que la majoria del corredor de Plaça Catalunya acabi a l’Hospitalet i els conseqüents problemes a la xarxa.
* Garantir que Renfe Operadora tingui el material suficient per tal de poder posar doble composició a tots els trens de la Rodalia de Barcelona, no com ara.
* Garantir una millor informació al client en temps real.
* Garantir el funcionament i la visibilitat dels teleindicadors frontal dels trens.
* Teleindicadors i megafonia interior més eficient. A l’arribar a cada estació que indiqui (acústicament i per panells) la destinació i les parades.
* Creació d’una pàgina web estil ADIF.es o dels Ferrocarrils Suïssos (molt interessant!) amb informació en temps real de cada comboi.
* Neteja més profunda de l’exterior dels combois.
* Ubicació dels mapes de servei i de zones en llocs visibles i no entre seients.
* Adopció de la nomenclatura oficial de l’ATM.
* Que la marca Rodalia Barcelona inclogui els R5 i R6 i que això quedi reflectit en els mapes d’ambdues xarxes, en la informació de servei en cas d’incidència en ambdues xarxes…
* Que el trajecte entre Barcelona, Ripoll i la Tor de Querol es realitzi amb unitats adaptades de la sèrie 447 per a la Mitjana Distància amb els seients més confortables, millor climatització, espai per a equipatge…
* Més seguretat els caps de setmana dins dels combois i a les estacions.
Horaris
* Establiment de serveis semidirectes quan sigui possible des de la tercera corona.
* Avançar l’horari de sortida des de l’origen de manera que des de l’extrem del nucli es pugui arribar a Barcelona abans de les 7.
* Establiment de cadències horàries més contínues, de manera que la freqüència de pas sigui constant.
* Fer més eficient la distribució de trens (enlloc de fer passar per la R4 sud primer un Sant Vicenç i després un Molins de Rei invertir-ho fent distribuir de forma més eficient a la gent entre els dos combois).
* Facilitar connexions a Maçanet-Massanes, Sant Vicenç o Martorell Central amb altres serveis ferroviaris (ja siguin d’altres línies de Rodalia, d’FGC o de Mitjana Distància).
* Millora d’horaris els caps de setmana en la R4 Sud. Millora del servei als festius de l’estiu a la R1 o la R2.
* Garantir serveis amb origen o destinació poblacions importants de la primera corna que actualment no en tenen (com Badalona). Establir el màxim de trens passants per Barcelona per aconseguir aquests nous serveis que comportarien una descongestió del tram final de la R1.
Millora en estacions gestionades per Renfe Operadora
* Instal·lació i posada en funcionament de teleindicadors i megafonia a totes les estacions.
* Millor manteniment de les barreres tarifaries per a què funcionin correctament.
I el més important…
* Que el DPTOP denunciï totes les deficiències en la infraestructura de titularitat d’ADIF. Al mateix temps demano que el Govern estigui al corrent del desenvolupament del Pla de Rodalies i de el seu seva execució.
* Que, després d’un any com a responsable del servei demano que faci un estudi amb els punts de saturació i els principals problemes de la xarxa. Cal que el govern plantegi quins serveis vol oferir i quina infraestructura necessita per fer-ho.
Òbviament aquestes infraestructures per a complir amb els serveis que hauria de voler oferir el Govern (més puntualitat, més freqüència de pas, més rapidesa a partir de la 3a corona) s’han d’incloure el nou un túnel urbà que travessi Barcelona, quadruplicacions a les entrades nord i sud i ampliacions de la xarxa. Demano que aquestes peticions siguin lliurades a ADIF i es deixi clar que el Govern no es farà càrrec de Rodalia Barcelona si l’AGE no executa aquestes millores necessàries.
Amb el Pla de Rodalia vigent no n’hi ha prou però no per això cal renunciar a la gestió del dia a dia!
http://www.rogermelcior.cat/05/01/2010/ ... um=twitter
Carta als Reis per a la Rodalia de Barcelona
Ja que tenim les competències en el servei de Rodalia de Barcelona aprofito per fer la meva particular Carta als Reis al Govern, per tal que millori l’explotació del servei en tot el que està en les seves mans.
Servei en general
* Diversificació de les destinacions dels trens, evitant que la majoria del corredor de Plaça Catalunya acabi a l’Hospitalet i els conseqüents problemes a la xarxa.
* Garantir que Renfe Operadora tingui el material suficient per tal de poder posar doble composició a tots els trens de la Rodalia de Barcelona, no com ara.
* Garantir una millor informació al client en temps real.
* Garantir el funcionament i la visibilitat dels teleindicadors frontal dels trens.
* Teleindicadors i megafonia interior més eficient. A l’arribar a cada estació que indiqui (acústicament i per panells) la destinació i les parades.
* Creació d’una pàgina web estil ADIF.es o dels Ferrocarrils Suïssos (molt interessant!) amb informació en temps real de cada comboi.
* Neteja més profunda de l’exterior dels combois.
* Ubicació dels mapes de servei i de zones en llocs visibles i no entre seients.
* Adopció de la nomenclatura oficial de l’ATM.
* Que la marca Rodalia Barcelona inclogui els R5 i R6 i que això quedi reflectit en els mapes d’ambdues xarxes, en la informació de servei en cas d’incidència en ambdues xarxes…
* Que el trajecte entre Barcelona, Ripoll i la Tor de Querol es realitzi amb unitats adaptades de la sèrie 447 per a la Mitjana Distància amb els seients més confortables, millor climatització, espai per a equipatge…
* Més seguretat els caps de setmana dins dels combois i a les estacions.
Horaris
* Establiment de serveis semidirectes quan sigui possible des de la tercera corona.
* Avançar l’horari de sortida des de l’origen de manera que des de l’extrem del nucli es pugui arribar a Barcelona abans de les 7.
* Establiment de cadències horàries més contínues, de manera que la freqüència de pas sigui constant.
* Fer més eficient la distribució de trens (enlloc de fer passar per la R4 sud primer un Sant Vicenç i després un Molins de Rei invertir-ho fent distribuir de forma més eficient a la gent entre els dos combois).
* Facilitar connexions a Maçanet-Massanes, Sant Vicenç o Martorell Central amb altres serveis ferroviaris (ja siguin d’altres línies de Rodalia, d’FGC o de Mitjana Distància).
* Millora d’horaris els caps de setmana en la R4 Sud. Millora del servei als festius de l’estiu a la R1 o la R2.
* Garantir serveis amb origen o destinació poblacions importants de la primera corna que actualment no en tenen (com Badalona). Establir el màxim de trens passants per Barcelona per aconseguir aquests nous serveis que comportarien una descongestió del tram final de la R1.
Millora en estacions gestionades per Renfe Operadora
* Instal·lació i posada en funcionament de teleindicadors i megafonia a totes les estacions.
* Millor manteniment de les barreres tarifaries per a què funcionin correctament.
I el més important…
* Que el DPTOP denunciï totes les deficiències en la infraestructura de titularitat d’ADIF. Al mateix temps demano que el Govern estigui al corrent del desenvolupament del Pla de Rodalies i de el seu seva execució.
* Que, després d’un any com a responsable del servei demano que faci un estudi amb els punts de saturació i els principals problemes de la xarxa. Cal que el govern plantegi quins serveis vol oferir i quina infraestructura necessita per fer-ho.
Òbviament aquestes infraestructures per a complir amb els serveis que hauria de voler oferir el Govern (més puntualitat, més freqüència de pas, més rapidesa a partir de la 3a corona) s’han d’incloure el nou un túnel urbà que travessi Barcelona, quadruplicacions a les entrades nord i sud i ampliacions de la xarxa. Demano que aquestes peticions siguin lliurades a ADIF i es deixi clar que el Govern no es farà càrrec de Rodalia Barcelona si l’AGE no executa aquestes millores necessàries.
Amb el Pla de Rodalia vigent no n’hi ha prou però no per això cal renunciar a la gestió del dia a dia!
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Només parlen per parlar i per criticar XDAureli wrote: 2.- Sap CiU que hi ha una llei ferroviària que prové d'una directiva europea on es diu que s'ha de separar la infraestructura de la gestió del servei? I que es tracta d'una llei europea que obliga tots els estats...? Ens agradi o no, no es pot transferir la infraestructura (Estacions, vies, instal·lacions) a d'altres administracions, només la gestió de l'operador que utilitzi les vies. Similar a l'estructura d'AENA i de les companyies aèries: AENA posa els aeroports i Spanair utilitza les terminals pagant un cànon...
Ho sap CiU tot això o només parlen per parlar i per criticar...?
Sobre la llei ferroviària, tinc un dubte. Entenc que no és pot traspassar servei i infraestructures a un mateix ens, però es podria traspassar el servei a FGC o altres i la infraestructura a Ifercat o altres?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Quan s'acabi el contracte amb Renfe Operadora i el serveï es tregui a concurs, es podrà presentar qui vulgui exeptuant Adif que és la titular de la infraestructura.