Berlín sospesa liberalitzar S-Bahn

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Berlín sospesa liberalitzar S-Bahn

Post by Guigui »

Amb el caos que impera des de fa mesos a la xarxa berlinesa d'S-Bahn a causa de la revisió de bona part del material mòbil per deficiències de manteniment, que ha causat supressions de trens i trams de línia, l'ajuntament està pensant si obre un concurs per a part de la xarxa (almenys un 25%) al qual es puguin presentar altres empreses que la DB, o bé la gestió per l'empresa municipal de transports BVG.

En tot cas, l'adjudicació no seria fins al 2012, i l'inici de la concessió el 2017.

Font: Der Spiegel
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Berlín sospesa liberalitzar S-Bahn

Post by marcel »

Es que la renfe no és tant dolenta... està amb sintonia amb les animalades que es fan a qualsevol racó de mon...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La diferència

Post by Guigui »

Però a Alemanya no ha calgut un estira-i-arronsa de dècades perquè el Land de Berlín pugui decidir solet què fa amb el seu servei de rodalia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: La diferència

Post by marcel »

Guigui wrote:Però a Alemanya no ha calgut un estira-i-arronsa de dècades perquè el Land de Berlín pugui decidir solet què fa amb el seu servei de rodalia.
Els matisos són diferents però la base és la mateixa. A totes dues ciutats el servei de rodalies es deficient...
Jo com a ciutadà vull que les coses funcionin bé. Més ben igual qui se'n encarregui...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Procés més ràpid

Post by Guigui »

Aleshores, faré la següent pregunta: Renfomentadif s'hauria espavilat més si hagués planat abans l'ombra de la rescissió de contracte per part de la Generalitat a causa del desgavell que s'ha accentuat els darrers tres o quatre anys?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Berlín sospesa liberalitzar S-Bahn

Post by marcel »

si ho plantejem des d'un punt de vista d'empresa privada, evidentment que si. Pero com a empresa publica que és... tinc seriosos dubtes.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Compliment dels termes contractuals

Post by Guigui »

En les condicions del traspàs de rodalia acabat de fer, la Generalitat tindrà la potestat d'atorgar el nou contracte programa a l'empresa que decideixi. A més, Adif serà cridat a capítol cada vegada que la seva actuació presenti greus deficiències. No sé com està el tema de la rescissió del contracte programa en cas de greus incompliments de l'operador adjudicatari, però és possible que també estigui prevista.

En resum, si tot això s'hagués fet fa anys, segur que el servei de rodalia de Barcelona seria diferent. I el mateix podem dir, però desgraciadament encara en futur, del servei de regionals a Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Compliment dels termes contractuals

Post by marcel »

Guigui wrote:En les condicions del traspàs de rodalia acabat de fer, la Generalitat tindrà la potestat d'atorgar el nou contracte programa a l'empresa que decideixi. A més, Adif serà cridat a capítol cada vegada que la seva actuació presenti greus deficiències. No sé com està el tema de la rescissió del contracte programa en cas de greus incompliments de l'operador adjudicatari, però és possible que també estigui prevista.

En resum, si tot això s'hagués fet fa anys, segur que el servei de rodalia de Barcelona seria diferent. I el mateix podem dir, però desgraciadament encara en futur, del servei de regionals a Catalunya.
Si fos creient et diria allò de: Deu t'escolti...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Canvi de noms

Post by Guigui »

Doncs canvia-ho per: en Pepiño t'escolti. :)

Evidentment, no és Déu, i prou que es nota en el servei...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Compliment dels termes contractuals

Post by Pere »

Guigui wrote:En les condicions del traspàs de rodalia acabat de fer, la Generalitat tindrà la potestat d'atorgar el nou contracte programa a l'empresa que decideixi. A més, Adif serà cridat a capítol cada vegada que la seva actuació presenti greus deficiències. No sé com està el tema de la rescissió del contracte programa en cas de greus incompliments de l'operador adjudicatari, però és possible que també estigui prevista.

En resum, si tot això s'hagués fet fa anys, segur que el servei de rodalia de Barcelona seria diferent. I el mateix podem dir, però desgraciadament encara en futur, del servei de regionals a Catalunya.
Abans de tot dir que no estic gens a favor de l'actual gestió del servei de rodalies, però Renfe en qualsevol cas està obligada a traspassar els 250 trens que destina al nucli de rodalia de Barcelona, així com als treballadors, en cas que la Generalitat acomiadi l'operadora del servei de rodalia?

Qui té 250 trens actualment per destinar al nucli de rodalies i operar en el termini mínim d'un any ?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Condicions d'operar

Post by Guigui »

Pere wrote:Qui té 250 trens actualment per destinar al nucli de rodalies i operar en el termini mínim d'un any ?
Això, evidentment, és una altra cosa. Jo parlava des de la teoria, però queda clar que Renfe té la tranquil·litat que, pel que fa a disponibilitat de material mòbil, pràcticament ningú podrà tossir-li a la cara.

A no ser que facin precisament com a Berlín, adjudicar el contracte programa a cinc anys vista perquè l'operador guanyador tingui temps d'encarregar el material mòbil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Compliment dels termes contractuals

Post by victorcasta »

Pere wrote:Abans de tot dir que no estic gens a favor de l'actual gestió del servei de rodalies, però Renfe en qualsevol cas està obligada a traspassar els 250 trens que destina al nucli de rodalia de Barcelona, així com als treballadors, en cas que la Generalitat acomiadi l'operadora del servei de rodalia?

Qui té 250 trens actualment per destinar al nucli de rodalies i operar en el termini mínim d'un any ?
L’acord també especifica que si la Generalitat decidís no renovar el contracte amb Renfe Operadora, la Comissió Mixta d’Afers Econòmics i Fiscals haurà d’acordar la valoració dels mitjans materials (material mòbil) i personals (uns 900 empleats) a transferir a la Generalitat.

Font: Generalitat de Catalunya
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”